Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MBP, logic ja ulkoinen äänikortti aiheuttaa ongelmia
1
Hanuriin
15.12.2012 20:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Osaatteko sanoa, mitä tapahtuu, kun teen logicilla hommia ulkoisen äänikortin kanssa. Sitten jatkan saman projektin kanssa ilman ulkoista äänikorttia. Sitten suljen logicin tai en sulje, ihan kuinka vaan. TOISINAAN (harvoin) tässä tilanteessa koneen kaikki sovellukset jotenkin menevöt hieman sekaisin äänen outputin kanssa, luulevat ehkä, että ulkoinen kortti on käytössä tms. Oireena on siis se, että ääni ei kuulu kaiuttimista tai luureilla tai yhtään mistään.
 
Miten tästä solmusta voi toipua helposti ja nopeasti? En ole oikein keksinyt muuta keinoa kuin buutata kone.
 
Kertokaa nyt kun kyseessä on kuitenkin mäkki jonka pitäisi vain toimia!
 
ganesha
15.12.2012 22:16:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitänee siitä itse sovelluksesta valita outputiksi se oikea? Logicissa kun laittaa oletukseksi ulkoisen äänikortin, ja sen sammuttaa, ainakin Logic Pro 8 osaa vaihtaa lennosta outputiksi tietokoneen sisäiset kajarit. Muista sovelluksista en osaa sanoa, kun iTunes on oikeastaan ainoa sovellus jota itse tulee läppäriltä käytettyä Logicin lisäksi...
 
JPQ
16.12.2012 00:29:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: pitänee siitä itse sovelluksesta valita outputiksi se oikea? Logicissa kun laittaa oletukseksi ulkoisen äänikortin, ja sen sammuttaa, ainakin Logic Pro 8 osaa vaihtaa lennosta outputiksi tietokoneen sisäiset kajarit. Muista sovelluksista en osaa sanoa, kun iTunes on oikeastaan ainoa sovellus jota itse tulee läppäriltä käytettyä Logicin lisäksi...
 
Ainakin Logic 9.1.5 ja 9.1.8 osaa myös joskin eivät löydä ääni-intefacea lennosta pistäen tai ainakaan tuota mun vaikka asettaisin asetukset asianmukaisesti. ja nettiselaimet ei yleensä tunnu osaavan. (Safari ja Firefox). en muuta yleensä käytä
kuin noita ja itunesia,eyetveen viritin palan softaa ja commodore 8bittisten emua jotka ääntä tarvitsee. nykyään ääni-interface mulla aina päällä koska joskus kaataa käyttiksen jos sammutan tai laitan sen päälle nykyisin kun käytän sitä 10.7.5 kanssa enkä 10.6.8 kanssa ja eri koneessakin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Henri Henri Olavi
16.12.2012 13:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koita painaa alt-pohjassa kaiuttimen kuvaa yläpaneellissa. Se listaa käytettävissä olevat äänilähteet. Sieltä valitset sitten 'sisäinen ulostulo'(tai minkä vaan tilanteen mukaan).
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
JPQ
16.12.2012 21:09:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Koita painaa alt-pohjassa kaiuttimen kuvaa yläpaneellissa. Se listaa käytettävissä olevat äänilähteet. Sieltä valitset sitten 'sisäinen ulostulo'(tai minkä vaan tilanteen mukaan).
 
Suuri kiitos.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Hanuriin
17.12.2012 09:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Koita painaa alt-pohjassa kaiuttimen kuvaa yläpaneellissa. Se listaa käytettävissä olevat äänilähteet. Sieltä valitset sitten 'sisäinen ulostulo'(tai minkä vaan tilanteen mukaan).
 
Pitääpä muistaa tämä kikka/oikopolku, kiitos! Ongelma toistuu mulla kuitenkin verrattain harvoin, olisiko 2 kertaa viimeisen 3 kk aikana ja käytän kuitenkin Logiccia käytännössä päivittäin. En muista, mitä kaikkea olen kokeillut ongelman ilmetessä.
 
Yleensä Logic kyllä osaa hanskata ulkoisen kortin liittämisen ja irroittamisen (ja olen siis laittanut ulkoisen kortin defaultiksi) lennossa, tosin se taitaa sentään lopettaa toistamisen ja ilmoittaa, että oletusäänikortti on/ei ole käytettävissä.
 
Skebaristi
17.12.2012 18:32:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Koita painaa alt-pohjassa kaiuttimen kuvaa yläpaneellissa. Se listaa käytettävissä olevat äänilähteet. Sieltä valitset sitten 'sisäinen ulostulo'(tai minkä vaan tilanteen mukaan).
 
Tästä tiedosta pärähti plussa!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «