Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5121 122 123 124 125311 312 313 314 315
Seba
14.12.2012 22:09:56 (muokattu 14.12.2012 22:11:34)

EJ84: Onko Vaterin Vintage bomber kevyempi kuin Yamahan BT950? http://www.thomann.de/fi/yamaha_bt950_beater.htm
http://www.thomann.de/fi/vater_vbvb_bd_beater_vintage_bomber.htm

mulla on molempia, niin voinen punnata..
bombereita näköjään saa taas. ite jouduin tilaamaan ameriikoista, ni otin pari.

Oisin voinut vaihtaa tuohon sun laukkuun, mutta vähän kaukana :)
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
15.12.2012 11:02:44

EJ84: Onko Vaterin Vintage bomber kevyempi kuin Yamahan BT950? http://www.thomann.de/fi/yamaha_bt950_beater.htm
http://www.thomann.de/fi/vater_vbvb_bd_beater_vintage_bomber.htm

Yamaha 76 grammaa vs bomber 85 grammaa.
ei älytöntä eroa, paitsi saundissa.
Älä ota sitä vakavasti.
EJ84
15.12.2012 11:05:47

Seba: Yamaha 76 grammaa vs bomber 85 grammaa.
ei älytöntä eroa, paitsi saundissa.

Paljon kiitoksia vaivannäöstäsi. Tarviikohan mun kysyä kumman soundista pidät enemmän? :)
Seba
15.12.2012 11:10:23 (muokattu 15.12.2012 11:11:44)

EJ84: Paljon kiitoksia vaivannäöstäsi. Tarviikohan mun kysyä kumman soundista pidät enemmän? :)

ne on niin totaalisen erilaisia että pidän kyllä kummastakin.
jammusta saa hyvän napsun, ja bomberista tumpsauksen :)

vaihtelen fiiliksen mukaan, nyt on jammu kiinni tällä hetkellä kun olen viritellyt basaria, ja prkl kun soi komeasti ja lujaa.

E: olihan tuo melkoinen vaiva, piti yhtä ruuvia löystää ja asettaa puntarille, ja laittaa takas :)
Älä ota sitä vakavasti.
-T0BBE-
15.12.2012 14:10:45

Heipä hei!

Kovista rumpulaukuista on kyse.
Suoraan asiaan ->
Semmonen kysymys nousi pintaan, että onko tomilaukkuihin laskettu mukaan ripustuksista tulevat lisäsentit? Jos esim. tomin mitat on 10''x9'' ja ripustuksesta tulee käytännössä 2 tuumaa lisää , mahtuuko se 10''x9'' laukkuun?

Haluan varmistaa asian ennen kun tilaan mistään yli tuhannella eurolla laukkuja, jotka ei sovikkaan rumpuihin.

Danke schön!
hollmi-5
15.12.2012 14:23:48
Sa(n)kari: Mitkäs Sonorit nuo tuolla torilla on? Performerit? Liekkö nuo ihan laatu?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=705634

Performerit olivat halvimmat saksalaiset Sonorit omana aikanaan. Paljon paremmat, kuin Force 1000 ja 2000 sarjalaiset kuitenkin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
ostany
15.12.2012 18:52:55
Kysymys junakompista, eli milläs tavalla olette soittaneet sitä? Itselle tulee mieleen vuorokäsin aksentoiden ja paradiddle käännöksenä vvOv ooVo. Paradiddle versio taitaa olla luonteeltaan vähän pyöreämmän oloinen ja helpompi soittaa rivakasti, kun taas vuorokädet on se perinteisin tapa?
markkuliini
15.12.2012 19:23:53

ostany: Kysymys junakompista, eli milläs tavalla olette soittaneet sitä? Itselle tulee mieleen vuorokäsin aksentoiden ja paradiddle käännöksenä vvOv ooVo. Paradiddle versio taitaa olla luonteeltaan vähän pyöreämmän oloinen ja helpompi soittaa rivakasti, kun taas vuorokädet on se perinteisin tapa?

Vuorokäsin. En ole koskaan nähnyt sitä soitettavan millään muulla järjestyksellä.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
15.12.2012 19:45:19
markkuliini: Vuorokäsin. En ole koskaan nähnyt sitä soitettavan millään muulla järjestyksellä.

Vuorokäsin ja aksentteja. Näin junakompin soitan. Kyyläsin sen poikasena Affe Forsmannilta Pen Leen keikalta :)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
15.12.2012 19:56:51
ostany: Kysymys junakompista, eli milläs tavalla olette soittaneet sitä? Itselle tulee mieleen vuorokäsin aksentoiden ja paradiddle käännöksenä vvOv ooVo. Paradiddle versio taitaa olla luonteeltaan vähän pyöreämmän oloinen ja helpompi soittaa rivakasti, kun taas vuorokädet on se perinteisin tapa?

Vuorokäsin tai ovOo ovOo.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ostany
15.12.2012 22:21:06
Epämuusikko: Vuorokäsin tai ovOo ovOo.

Tattista vastanneille. Vuorokäsin oon minäkin veivannut, mutta huomasin tuossa paradiddlen komppivariaatioita pyöritellessäni, että helposti juna taipuu paradiddlenäkin.
Bobana
16.12.2012 01:15:24
ostany: Tattista vastanneille. Vuorokäsin oon minäkin veivannut, mutta huomasin tuossa paradiddlen komppivariaatioita pyöritellessäni, että helposti juna taipuu paradiddlenäkin.

Toki sen voi tehdä teknisemminkin mainitsemallasi tavalla mutta perus-junteille on helpompi tuo vuoro-käsi-menettely kun aksentti tulee aina samalle kädelle riippuen oletko vasen vai oikeakätinen.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
Sa(n)kari
16.12.2012 01:29:33
Bobana: Toki sen voi tehdä teknisemminkin mainitsemallasi tavalla mutta perus-junteille on helpompi tuo vuoro-käsi-menettely kun aksentti tulee aina samalle kädelle riippuen oletko vasen vai oikeakätinen.

Sitä minäkin, miks ihmeessä se pitäs soittaa jotenkin vaikeammin kun voi soittaa sen helpommin? Vai?
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
ostany
16.12.2012 01:43:27 (muokattu 16.12.2012 02:09:40)
Bobana: Toki sen voi tehdä teknisemminkin mainitsemallasi tavalla mutta perus-junteille on helpompi tuo vuoro-käsi-menettely kun aksentti tulee aina samalle kädelle riippuen oletko vasen vai oikeakätinen.

Pelkkää virveliä leipoo kyllä vuorokäsinkin, mutta käsien karatessa fillien maailmaan, paradiddle tarjoaa enemmän eväitä.
Ja helposti käy tuolla käsijärjestyksellä raiteilta nytkähtelevä junakin (ooVo vvoV). Oikeaa kättä voi pitää vaihtelun vuoksi vaikka haitsulla, tai ridellä, mikäli haluaa juurihoito-orkesterista kenkää :)

Edit:
Sa(n)kari: Sitä minäkin, miks ihmeessä se pitäs soittaa jotenkin vaikeammin kun voi soittaa sen helpommin? Vai?

Miksi ylipäätään soittaa, kun on helpompaa olla soittamatta :)
Meinaan, että ainakin minulle rumpujensoitto on täynnä haasteita ja soittaminen tarjoaa monia eri tapoja päästä samaan lopputulokseen.
Eikös rumpujensoiton pitänyt kehittää divergenttiä ajattelua, vaimitäsenytoli?

http://www.tiede.fi/keskustelut/psy … -ja-divergentti-ajattelu-t1349.html
arse
16.12.2012 02:20:10

Mä soitan usein junakompin tuplina eli siis ooVv ooVv. Fiilis on eri kuin vuorokäsin. Mukaan tulee pieni pomppufiilis ja shuffleutus, jota voi tietysti tilanteen mukaan hienosäätää. Ei sovi jäykkäkätisille.
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
lkx
16.12.2012 02:41:47

arse: Mä soitan usein junakompin tuplina eli siis ooVv ooVv. Fiilis on eri kuin vuorokäsin. Mukaan tulee pieni pomppufiilis ja shuffleutus, jota voi tietysti tilanteen mukaan hienosäätää. Ei sovi jäykkäkätisille.

Jos on tarpeeksi hidas tempo ja meininki (vaikkapa tyyliin Matti Näsä ja Jumankauta juu nääs päivää) voipi soitella biittiä liidaamalla haitsun sijasta virveliin. Oikeakätisenä siis oikealla kädellä tasaiset 8-osat ja vasemmalle kädelle jääpi backbiittiaksentit. Tulee erilainen fiilis, kuin vuorokäsin..
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
Speedy
16.12.2012 12:14:20

lkx: Jos on tarpeeksi hidas tempo ja meininki (vaikkapa tyyliin Matti Näsä ja Jumankauta juu nääs päivää) voipi soitella biittiä liidaamalla haitsun sijasta virveliin. Oikeakätisenä siis oikealla kädellä tasaiset 8-osat ja vasemmalle kädelle jääpi backbiittiaksentit. Tulee erilainen fiilis, kuin vuorokäsin..

Tätä meinasin itsekkin mainostaa.. Saa hitaammassa tempossa rullaavamman (ainakin ITSE saan - ettei pääse kukaan yleistämään) tuolla tavalla.. Varsinkin jos sudeilla soittaa.. Nopeammassa "rock" tyyppisessä, kapuloilla soitetussa saatan soittaa ooVo ooVo, eli aksentti vasurilla - oikealla taukoa.. Tuota Arsen versiota täytyy kokeilla, kuullostaa mielenkiintoiselta..

Soitatteko sudeilla, rodeilla vai kapuloilla? Itse en ole koskaan päässyt sinuiksi noiden rodien kanssa, mutta tilasin Tompalta muiden romujen seassa ProMarkin Broomstickit. Niillä vois toimia hyvin, ovat ikäänkuin sutien ja rodien välimalli..=)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
-Dr.DW-
16.12.2012 12:30:06 (muokattu 16.12.2012 12:30:31)
Silloin, kun sitä harvoin tarvitsen, niin aina se on tullut luonnostaan ihan ovOv ovOv...
E:Typo
Anteeksi, en tarkoittanut.
lkx
16.12.2012 12:49:17

Speedy: Soitatteko sudeilla, rodeilla vai kapuloilla? Itse en ole koskaan päässyt sinuiksi noiden rodien kanssa, mutta tilasin Tompalta muiden romujen seassa ProMarkin Broomstickit. Niillä vois toimia hyvin, ovat ikäänkuin sutien ja rodien välimalli..=)

Biisin mukaan. Harvakseltaan tuota kans on tarvinnut.

Broomstickit on hauskat! Niillä saa jännän pyöreän soundin tomeista, kun lyö rimshottia. Tars koittaa säätää niitä ja testailla vähän enemmän, miten "harjaksien" levittäminen vaikuttaa soundimaailmaan.
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)