Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omnisphere vai jotain muuta?
1 2
Antti1
31.10.2012 12:29:46 (muokattu 31.10.2012 12:30:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pitäisi hommata vähän softaa sävellyshommia varten. Plugaria tietty ja mallia VST. Omnisphere tietysti kiinnostaisi hehkutuksen vuoksi, mutta sitä on valitettavasti mahdotonta päästä testaamaan mihinkään. On vain niin perhanan kallis, etten oikein osaa perustella itselleni tuota hintaa. Löytyisikö tälle jotain vaihtoehtoja, joita osaisitte suositella, vai onko Omnisphere oikeasti the shit?
 
Käyttötarkoitus on toisen bändini biisien taustapörinöitä varten, metallimusaa siis veivataan. Haettavista soundeista osaan sanoa vain, etten tiedä - kokeilen ja koitan inspiroitua kuulemistani jutuista. Monipuolisuus siis kunniaan. Tähän asti on kyseessä kuitenkin ollut lähinnä kaikenlaiset surisevat, pärisevät, pörisevät ja muut ärsyttävät leadisoundit. En liiemmin tähän projektiin kaipaile ns. oikeita instrumentteja, muttei niistä tarvitse kuitenkaan väkisin eroonkaan rimpuilla. Voi olla hyötyä jossain muussa yhteydessä. Helppokäyttöisyys ja hyvät presetit eivät ole myöskään ollenkaan pahitteeksi, en tajua syntetisaattoreiden ruuvaamisesta yhtään mitään.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Triskal
31.10.2012 22:39:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et ole kokeillut vielä, niin kokeile Camel Audion Alchemyä. http://www.camelaudio.com/ Niillä on ilmainen lite-versio ja täysversio on halvempi kuin Omnisphere.
 
http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
Madtheswine
01.11.2012 01:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omnispherea saa edelleen 300 eurolla tamperelaisesta musakaupausta. Itse ostin omani sieltä ja kyllähän tuo on kaikkien kehujen arvonen. Metallimusaan löytyy esimerkiksi loistavat kuorot, erilaisia jousia esim. mellotron ja normijouset, ihan kivat kirkkourut ja aivan sikana kaikkea muutakin. Esim. kellosoundeja ja tietysti niitä todella pehmeitä synapadeja etc etc etc.
 
Mielestäni myös todella helppokäyttöinen ja groove3 opetusvideosaitti myy Omnisphereen opetusvideota viidellä dollarilla. Itse ostin, mutta en ole vielä jaksanut kattoa. Sivuston muita videoita olen katsonut ja ne on kyllä hyviä.
 
Camel Audion Alchemy ei ole hullumpi instrumentti sekään. Etuna Omniin on se, että voit soittaa omia samplejasi. Harmi vaan, että tästä oli juuri tarjous, mutta se meni vähän aikaan sitten vanhaksi.
 
Muitakin vaihtoehtoja löytyy, mutta juuri nyt ei tule mitään mieleen. Lisäilen ideoita, jos niitä päähäni vain putkahtaa.
 
JPQ
01.11.2012 10:19:03 (muokattu 01.11.2012 10:25:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseissä kaupassa lienee vieläpä kyseessä samainen missä kävin itse sitä testaamassa (en vielä ostanut) ja ihastuamssa hieman lisää.
ps. vaikka kone kitaroita vihataankin usein minä olen sitä mieltä että oikein käytetty eli niitä koskee se sääntö joka muitakin aidon korvikkeita pitää tuntea miten soitinta jota ne korvaa soitetaan ja paremman puutteessa sama juttu muidenkin soundien kanssa monilla juuri oman soittimen kanssa ns tämä ongelma eli herkempi siihen liittyville virheille itselle se on kumma kyllä usein myös jouset viakken niitä soitakkaan itse tosin rajoittuu sävyongelmiin. ja millaisiin hommiin soundit tulee ? eli onko mitään joka muisuttaa edes vähän haettua.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Antti1
01.11.2012 11:42:07 (muokattu 01.11.2012 11:42:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin piti tosiaan sanoa, että ns. pahimmat metallikliseet soundien osalta eivät ole hakusessa, vaan lähinnä sellaisia mahdollisimman härskejä elektronisen musan pärinöitä. Mut hyvä tietää, että siellä on tota urkuosastoakin, voihan niillekin olla käyttöä joskus. Kuoroa joskus tosin olen kaivannut, sitä ei multa löytyvistä Dimension Prosta, zeta+:sta ja muutamasta muusta oikein kunnialla esiin kaiveta.
 
Pistänpä tuon Camel Audion tekeleen kevytversion lataukseen, katotaan mikä se oikein on plugareitaan. Omnisphere kyllä kiinnostaa edelleen suuresti, mutta tosiaan opiskelijan budjetilla jo aiemminkin tiedossani ollut Tampereen Musiikin 299€ tarjous on vähän kipurajan yli, mutta nippanappa toteutettavissa. Täytyy pistää vähän lisää näytepätkiä soimaan ja maistella meininkiä.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
ballfish
01.11.2012 13:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Niin piti tosiaan sanoa, että ns. pahimmat metallikliseet soundien osalta eivät ole hakusessa, vaan lähinnä sellaisia mahdollisimman härskejä elektronisen musan pärinöitä. Mut hyvä tietää, että siellä on tota urkuosastoakin, voihan niillekin olla käyttöä joskus. Kuoroa joskus tosin olen kaivannut, sitä ei multa löytyvistä Dimension Prosta, zeta+:sta ja muutamasta muusta oikein kunnialla esiin kaiveta.
 
Pistänpä tuon Camel Audion tekeleen kevytversion lataukseen, katotaan mikä se oikein on plugareitaan. Omnisphere kyllä kiinnostaa edelleen suuresti, mutta tosiaan opiskelijan budjetilla jo aiemminkin tiedossani ollut Tampereen Musiikin 299€ tarjous on vähän kipurajan yli, mutta nippanappa toteutettavissa. Täytyy pistää vähän lisää näytepätkiä soimaan ja maistella meininkiä.

 
Härskejä pärinöitä tuottaa Massive aika kivasti.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Janzu78
01.11.2012 14:19:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FXPansionin DCAM: Synthsquad voisi kanssa soveltua tarkoitukseen. Kyseessä siis kolmen syntsan ja "workstationin" yhdistelmä. Tuolta: http://www.fxpansion.com/index.php?page=62 saa demon ladattua.
Madtheswine
01.11.2012 15:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka uusi tietokone sulta löytyy?
 
Etsit siis jotain elektronisia pörinöitä tyyliin Moog vai vähän modernimpaa tavaraa? Et kuitenkaan varmaan jotain trance leadeja oo bändin musaan ujuttamassa? :D
 
Mun mielestä tämän hetken paras virtuaalianalogi on U-he:n Diva, joka kuulostaa todella hyvältä analogimallinukselta. Sillä taittuu kaikki vintage soundit ja myös uudemmat pörinät lähtee komeasti. Vaatii kuitenkin todella tehokkaan koneen ja hinta kuitenkin 165€ eli ei halvin budjettiratkaisu. Parhaan kuuloinen kyllä. Ja presettejä yli 1000, joten löytyy kyllä kaikki mahdolliset vaikkei itse tekisi yhtään soundeja.
 
Mutta veikkään, että tykkäisit paljon Xils-Labin Oxiumista. Hieman modernimpaa virtuaalianalogia edustava Oxium kuulostaa sekin todella hyvältä ja ehkä ominaisuuksiensa perusteella vähän soveliaampi moderniin soundeihin. Hintakin on alle $100, jos ostat lisenssin esimerkiksi jrrshop.comista. Eikä niin raskas koneelle.
 
Kannattaa demoilla noita ohjelmia ajan kanssa, niin löytyy oma suosikki ja omiin käyttötarkoituksiin paras. Jos noi kumpikaan ei ole mitä haet, niin voin miettiä vielä jotain itse hyviksi kokemiani plugareita.
 
Antti1
01.11.2012 15:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Madtheswine: Kuinka uusi tietokone sulta löytyy?
 
Uusi, ei oo siitä kiinni.
 
Etsit siis jotain elektronisia pörinöitä tyyliin Moog vai vähän modernimpaa tavaraa? Et kuitenkaan varmaan jotain trance leadeja oo bändin musaan ujuttamassa? :D
 
No kun en kertakaikkiaan tiedä, olen vähän noob tämän suhteen. Tähän asti nimenomaan noita tranceulinoita ja säksätyksiä olen käyttänyt. Lähinnä siis zeta+ ollut käytössä. Ei siis mitään kikkeliheviä kuorolauluilla ja pianonpimputtelua, vaan sellaista vähän konemaista meininkiä kitarariffittelyyn yhdistellen. Mä kaipailen mahdollisimman monipuolista otantaa, jotta voin ennakkoluulottomasti kahlata soundisuossa ja löytää jotain uusia juttuja.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
klawie
03.11.2012 12:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon tarkoitukseen suosittelen kyllä omnisphereä. Siitä löytyy monipuolisesti kaikkea. Presettejä on niin paljon, etten ole vajaassa puolessa vuodessa ehtinyt puoliakaan kuunnella läpi, ja niiden muokkaaminen on melkoisen helppoa. Sopivien soundien löytämisessä auttaa selain, jossa voi filtteröidä patchin monimutkaisuuden, tyylilajin, yms. mukaan. Myös etsiminen hakusanalla on mahdollista. Tästä tuli vähän tällainen mainospuhe, mutta omnispheren hankkimisen jälkeen olen onnistunut tekemään laadukkaampaa musiikkia nopeammin. Varsinkin perkussioiden säveltämisessä omnispherestä on ollut iso apu.
 
ganesha
03.11.2012 13:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman kuumottaisi hommata Omnisphere keikkasettiin, mutta kun on legendaarisen tehosyöppö. iMac kyllä jaksanee jauhaa sen kanssa, mutta pari vuotta vanhasta Macbook Pro:sta en tiedä...atmosfäärisoundeja siitä lähinnä tulisi soiteltua kun synapörinät tulee Ionista ja Alfajunosta ja elektromekaaniset soundit Nord Electrosta. Nyt olen käyttänyt Logicin omien softasynien atmosfääripädejä sekä Kurzweil K2000:n soundeja - joista jälkimmäisen soundimaailma on aika ysäriä, vaikka muutamia hienoja soundeja siitä irtoaakin...
 
Tuo MBP on kyllä 7200RPM-kovolla, eikä se ole kertaakaan vielä jäätynyt treeneissä, himassa saati keikoilla, mutta tiedä sitten millaisia CPU-syöppöjä nuo Omnispheren soundit ovat...
 
Madtheswine
03.11.2012 14:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha:Tuo MBP on kyllä 7200RPM-kovolla, eikä se ole kertaakaan vielä jäätynyt treeneissä, himassa saati keikoilla, mutta tiedä sitten millaisia CPU-syöppöjä nuo Omnispheren soundit ovat...
 
Samplepohjainen ohjelma kyseessä, niin muistia tuo enemmäkseen syöpöttelee ei niinkään suoritinkäyttöä rasita. Jos lataa aina yhden soundin kerrallaan, niin en usko, että mitään ongelmaa keikkakäytössä Omnin kanssa.
 
Atmosfäärisoundeihin kannattaa kokeilla myös Stainbergin Padshop Prota, Izotopen Iristä ja Camel Audion Alchemya jos huopeammat vaihtoehdot kiinnostaa. Omni kuitenkin noiden soundien kingi mielestäni.
 
JoeHans
13.12.2012 12:07:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin eilen tuot Alchemyä ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt ilmaisversiosta. Toimi oikein kivasti YRG1000 100€ maksaneen midikitaran kanssa. :D Ilmaisversiossa 200 presettiä, mikä on mielestäni hieno homma. Alchemy maksaa täysversiona 199€ ja sais kaupan päälle yhden soundipankin. Mitenkä tuo Omnisphere vertautuu esim. Ambient-osastolla Alchemyyn?
Madtheswine
13.12.2012 16:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Kokeilin eilen tuot Alchemyä ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt ilmaisversiosta. Toimi oikein kivasti YRG1000 100€ maksaneen midikitaran kanssa. :D Ilmaisversiossa 200 presettiä, mikä on mielestäni hieno homma. Alchemy maksaa täysversiona 199€ ja sais kaupan päälle yhden soundipankin. Mitenkä tuo Omnisphere vertautuu esim. Ambient-osastolla Alchemyyn?
 
Haluaisin tietää vähän lisää, että voisin tarkemmin auttaa.
 
Millaista musaa teet? Kuinka kokenut olet syntikoiden kanssa? Millasia kaikkia soundeja on hakusessa?
 
Omnissa on paljon eri parametreja jolla soundeja voi hakea. Presettejä on yli 5000 joista Ambient kategoriassa on n. 1000-1500 soundia.
 
Alchemyssahan tulee reilu 1000 presettiä kanssa, mutta se sisältää sitten kaikki soundit. Tosin reilulla satasen investoinnilla saa 1000 presettiä lisää, jotka on kaikki sitten keskittynyt ambient puoleen.
 
Mut all in all kumpikin on aivan loistava ohjelma. Omni on aloittelijaystävällisempi ja massivisempi. Vaikket olis koskaan ohjelmoinut syntikoita, niin Omnissa se on tehty kovin helpoksi. Lisäksi mukana tulevilla soundeilla pärjää todella pitkälle. Alchemy taas on ehkä vähän haastavampi oppia, mutta joidenkin mielestä se on monipuolisempi ja joustavampi, koska siihen voi ladata esim. omia sampleja.
 
Vielä sellanen tiedoksi, että Camel Audio on vihjaillut soundbank alennusmyynneistä ja Eric Persing puhui salamyhkäisesti uudesta Spectrasonics tuotteesta. Moni on spekuloinut, että kyseessä olisi uusi versio Omnista.
 
JoeHans
13.12.2012 18:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Madtheswine: Haluaisin tietää vähän lisää, että voisin tarkemmin auttaa.
 
Millaista musaa teet? Kuinka kokenut olet syntikoiden kanssa? Millasia kaikkia soundeja on hakusessa?

 
Monenlaista musiikkia tulee tehtyä. Näitä synasoundeja tulisin käyttämään melko varmaan lähinnä post rock/taiderock-henkisessä menossa. Olipa tuossa vasta puhetta jopa sellaisesta, että joskus voisi olla mahdollista tehdä musiikkia joihonkin lyhytelokuviin. Syntikoiden suhteen olen sinäänsä ihan amatööri ja omia soundeja en ole koskaan ohjelmoinut. Alchemyn ilmaisversio on tähän asti vaikuttanut melko selkeältä, Omni on ilmeisesti sitten vielä helppokäyttöisempi?
 
Vielä sellanen tiedoksi, että Camel Audio on vihjaillut soundbank alennusmyynneistä ja Eric Persing puhui salamyhkäisesti uudesta Spectrasonics tuotteesta. Moni on spekuloinut, että kyseessä olisi uusi versio Omnista.
 
Ok, aivan hyvä tietää. Mulla varmaan menee hetki tämän Alchemy playerinkin kanssa värkätessä, joten taidan malttaa ja katsoa hieman tilannetta. Ei ole mukava, jos heti oston jälkeen tulee uusi versio about samaan hintaan.
cosmob83
14.12.2012 15:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Monenlaista musiikkia tulee tehtyä. Näitä synasoundeja tulisin käyttämään melko varmaan lähinnä post rock/taiderock-henkisessä menossa. Olipa tuossa vasta puhetta jopa sellaisesta, että joskus voisi olla mahdollista tehdä musiikkia joihonkin lyhytelokuviin. Syntikoiden suhteen olen sinäänsä ihan amatööri ja omia soundeja en ole koskaan ohjelmoinut. Alchemyn ilmaisversio on tähän asti vaikuttanut melko selkeältä, Omni on ilmeisesti sitten vielä helppokäyttöisempi?
 

 
Ok, aivan hyvä tietää. Mulla varmaan menee hetki tämän Alchemy playerinkin kanssa värkätessä, joten taidan malttaa ja katsoa hieman tilannetta. Ei ole mukava, jos heti oston jälkeen tulee uusi versio about samaan hintaan.

 
Täytyy sanoa että itse puollan Omnisphereä melkein mihinkä vain syntsa hörhöilyyn. Sillä saa tehtyä niin trance/house synat kuin sitten tosi weird ambient kamaa. Se on yllättävän monipuolinen ja käytännöllinen. Jos pitäisi yksi syntsa valita autiolle saarelle niin se olisi tämä. Mutta tämä IMHO.
 
JPQ
14.12.2012 21:43:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku väitti ketjussa omnisphereä samplepohjaiseksi on siellä mallinetutkin aaltomuodot tarjolla jota myös käytetään jossain oli jopa demo siitä mihin ne kykenee. kun esiteltiin jotain lisä soundisettiä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Jaba
16.12.2012 12:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta kannattaa kattoa videoita omnispherestä, ja siitä mihin se pystyy:
 
http://www.spectrasonics.net/video/ … .php?InstrumentID=1&VideoTypeID=all
 
JoeHans
16.12.2012 20:42:30 (muokattu 18.12.2012 08:09:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tullut tuota Alchemyn ilmaisversiota testailtua jonkin verran ja aivan loistavalta vaikuttaa. Tässä pientä testiä:
https://soundcloud.com/joehans/alchemy-and-yrg-midi-guitar-1
 
Kitarat ja basso on nauhotettu Axe fx Ultralla.
 
EDIT: Päivitetty miksaus.
JoeHans
18.12.2012 16:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo Omnispherekin vaikuttaa törkeän hyvältä demojen perusteella. Toki se on puolet Alchemyä kalliimpi, mutta 5000+ laadukasta presettiä luulisi tarjoavan vastinetta rahoille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «