![]() 13.12.2012 19:50:39 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Onko kenelläkään kokemusta Mad Professorin Sweet Honey Overdrivestä (hand wiredistä, jos sillä merkitystä on) ja Rockettin Blue Notesta? Kiinnostaisi vaihtaa tuo SHOD Blue Noteen, muttei sokkona uskalla. Eipä se täällä kyselykään asiaa hirveästi eteenpäin vie, mutta kysytään nyt kuitenkin... Minä taas kärkyn vähän tuota Sweet Honeyta. Sain sen kotiin testailtavaksi oikein ajan kanssa ja näyttää siltä että se on juuri sitä mitä olen etsinyt. Pohdinnassa oli myös saman firman Sky Blue ja Little Green Wonder mutta tuo oli selkeästi mulle sopivin. Pitäis taas vähän joka suuntaan repiä rahaa :) www.kitaramaailma.com | |
![]() 13.12.2012 20:02:34 | |
Gabe: Minä taas kärkyn vähän tuota Sweet Honeyta. Sain sen kotiin testailtavaksi oikein ajan kanssa ja näyttää siltä että se on juuri sitä mitä olen etsinyt. Pohdinnassa oli myös saman firman Sky Blue ja Little Green Wonder mutta tuo oli selkeästi mulle sopivin. Pitäis taas vähän joka suuntaan repiä rahaa :) SHOD tuottaa tosiaan oikein hyvää treble boostia särön mukaan. Ite käytän yleensä tosi pienillä asetuksilla, ihan vaan hilppasen soundia tuuppaamaan. Tämä spedu muuten säilyttää vahvarin soundin esimerkillisen hyvin, toisin kuin monet perinteisemmät OD:t, kuten tubeskriimerit ym. Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE | |
![]() 13.12.2012 20:54:31 | |
Loistavaa soundia Kuhalla.... ;) Sweet Honey tosiaan omastakin mielestä säilyttää vahvistimen ja kitaran oman soundin muuttumattomana. Toki Tim oli vielä "läpinäkyvämpi", mutta se oli jo liian läpinäkyvä mulle. Tubescreamer on kyllä kiistatta ihan eri planeetalta, mitä tulee soundin värittämiseen. Kumpi on parempi on tietysti taas puhdas mielipideasia. LGW:täkin pitäisi joskus päästä testaamaan, olisi hauska tietää, miten se suhtautuu Sky B:hen tai SHODiin, jotka ovat keskenään melko erilaisia... Itse jätin pitkän pohdiskelun jälkeen Mi Audion Blue Boy Deluxen lautaan ja pistin (yritän pistää) Sky Bluen eteenpäin. Sky Blue on soundiltaan selkeämpi ja sopi johonkin tilanteisiin paremmin kuin BBD, mutta BBD:n soundi on mielestäni tiukempi ja SBODista saa enemmän rahaa, joten näillä mennään... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 13.12.2012 20:59:15 | |
Tubescreamerit toimii tosi hyvin isomman särön kanssa gainit about nollissa, mutta en kyllä oikeastaan ikinä käytä noita puhtaaseen kanavaan. Tai edes siihen pikkumuro-liidiin, sillä SHOD tekee ton vaan paljon paremmin. Selkeesti ison särön boosterina TS-pelit on kyllä parempia, vaikkei SHOD siinäkään ihan huono ole. Semmonen pikkasen eläväisempi ja rapeampi vaihtoehto vaan. Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE | |
![]() 13.12.2012 21:04:53 | |
Ziggy Bubba: Tubescreamerit toimii tosi hyvin isomman särön kanssa gainit about nollissa, mutta en kyllä oikeastaan ikinä käytä noita puhtaaseen kanavaan. Tai edes siihen pikkumuro-liidiin, sillä SHOD tekee ton vaan paljon paremmin. Selkeesti ison särön boosterina TS-pelit on kyllä parempia, vaikkei SHOD siinäkään ihan huono ole. Semmonen pikkasen eläväisempi ja rapeampi vaihtoehto vaan. Samaa mieltä. Tuo oma Maxonin VOP-9 oli pettymys, kunnes ymmärsin boostata sillä SHODia... Toimii!!! Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 13.12.2012 21:19:43 | |
Ziggy Bubba: SHOD tuottaa tosiaan oikein hyvää treble boostia särön mukaan. Ite käytän yleensä tosi pienillä asetuksilla, ihan vaan hilppasen soundia tuuppaamaan. Tämä spedu muuten säilyttää vahvarin soundin esimerkillisen hyvin Nämä olivat pähkinän kuoressa juuri ne syyt miksi tähän kallistuin :) Toria vaan kyttäämään. www.kitaramaailma.com | |
![]() 14.12.2012 21:21:10 | |
Gabe: Minä taas kärkyn vähän tuota Sweet Honeyta. Sain sen kotiin testailtavaksi oikein ajan kanssa ja näyttää siltä että se on juuri sitä mitä olen etsinyt. Pohdinnassa oli myös saman firman Sky Blue ja Little Green Wonder mutta tuo oli selkeästi mulle sopivin. Pitäis taas vähän joka suuntaan repiä rahaa :) Pedaalilaudassa on SHOD ja vieressä LGW. Ehdottomasti tykkään enemmän Sweet Honeysta, ja nimenomaan aika lievillä asetuksilla varsinkin yksikelaisen kanssa. On kyllä nimensä mukainen soundi. LWG ei oikein sytytä, lähinnä boosterina säröä tiukentamaan. | |
![]() 14.12.2012 22:16:14 | |
kallepeltopelle: Pedaalilaudassa on SHOD ja vieressä LGW. Ehdottomasti tykkään enemmän Sweet Honeysta, ja nimenomaan aika lievillä asetuksilla varsinkin yksikelaisen kanssa. On kyllä nimensä mukainen soundi. LWG ei oikein sytytä, lähinnä boosterina säröä tiukentamaan. Mielenkiintoista. Onko LGW enemmän ääiritaajuukisa leikkaava TS:n tyylinen vai ihan oma juttunsa. Tuo SHOD taitaa kyllä olla yksinään parhaimmillaan gainit alle puolenpäivän, mutta tubescreamerilla boostattuna säröä voi pistää enemmänkin... Jos nyt saisi yllätysjoululahjana tonnin jostain, niin voisi tuota LGW:tä kokeilla, mutta muuten testailu jää vain jouluhaaveeksi... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 14.12.2012 22:22:31 | |
kallepeltopelle: Pedaalilaudassa on SHOD ja vieressä LGW. Ehdottomasti tykkään enemmän Sweet Honeysta, ja nimenomaan aika lievillä asetuksilla varsinkin yksikelaisen kanssa. On kyllä nimensä mukainen soundi. LWG ei oikein sytytä, lähinnä boosterina säröä tiukentamaan. Jos multa kysytään, niin LGW onkin omimmillaan boosterina, kun taasen SHOD on tarkoitettu enemmänkin stand alone-purkiksi. Mun mielestä LGW oli oikein toimiva boosteri. Jos maailma ei olisi kokeilemattomia purkkeja täynnä, voisin harkita LGW:tä toistamiseen. | |
![]() 14.12.2012 22:29:16 | |
oiva tumpeloinen: Jos multa kysytään, niin LGW onkin omimmillaan boosterina, kun taasen SHOD on tarkoitettu enemmänkin stand alone-purkiksi. Mun mielestä LGW oli oikein toimiva boosteri. Jos maailma ei olisi kokeilemattomia purkkeja täynnä, voisin harkita LGW:tä toistamiseen. Jep. SHOD on just SE purkki minkä laittaa pienen muron päälle liideihin ynnä muuhun. Oma pelinsä siinä mielessä, ei mikään TS-kopio - mites LGW, onko selvää eroa hyvään toiseen TS-kopsuun? Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE | |
![]() 14.12.2012 22:31:13 | |
Laulava Kylätohtori: Mielenkiintoista. Onko LGW enemmän ääiritaajuukisa leikkaava TS:n tyylinen vai ihan oma juttunsa. Tuo SHOD taitaa kyllä olla yksinään parhaimmillaan gainit alle puolenpäivän, mutta tubescreamerilla boostattuna säröä voi pistää enemmänkin... Jos nyt saisi yllätysjoululahjana tonnin jostain, niin voisi tuota LGW:tä kokeilla, mutta muuten testailu jää vain jouluhaaveeksi... Mulla ei ole ollut koskaan peru TS:ää joten en voi suoraan vertailla. LWG:ta pidetään monipuolisempana ja ehkä enemmän omanlaisenaan. Hyvä spedu se on ja onhan se saanut joka puolella kiitettäviä arvosteluja. Itsellä vaan on nykyään enemmän hyvä vahvistin pääasia + se Kemperin "paskakin" vielä tässä. Tekemistä riittää ja speduilla ei ole oikein käyttöä. Ihan vinkkinnä että on sitä Graalin maljaa tullut erillaisilla speduilla kokeiltua...ja ei ole oikein ollut tulos aina positiivinen. Muistelen että sinäkin olet tälläisestä joskus valitellut... Kunnon vahvistin+laadukas delay ja reverb ? ... :-) | |
![]() 14.12.2012 22:47:24 | |
kallepeltopelle: Ihan vinkkinnä että on sitä Graalin maljaa tullut erillaisilla speduilla kokeiltua...ja ei ole oikein ollut tulos aina positiivinen. Muistelen että sinäkin olet tälläisestä joskus valitellut... Jep. Ja sen verran jo oppinut, että hyvän säröpedaalin vaihto toiseen saman tyyliseen ei kirkasta värejä eikä saa ruusujakaan kukkimaan - ei vaikka se uusi olisi paljon kalliimpikin... Nyt yritän minimoida pedaalien määrän ja hakea sitä graalin maljaa vähän toiselta suunnalta, joka tarkoittaa aika pitkälti tätä: Kunnon vahvistin+laadukas delay ja vibe + pari säröpedaalia ... :-) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 14.12.2012 22:48:39 | |
oiva tumpeloinen: Jos multa kysytään, niin LGW onkin omimmillaan boosterina, kun taasen SHOD on tarkoitettu enemmänkin stand alone-purkiksi. Mun mielestä LGW oli oikein toimiva boosteri. Jos maailma ei olisi kokeilemattomia purkkeja täynnä, voisin harkita LGW:tä toistamiseen. Tämä selvensi paljon asiaa, kiitän.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 14.12.2012 22:51:12 | |
Laulava Kylätohtori: Jep. Ja sen verran jo oppinut, että hyvän säröpedaalin vaihto toiseen saman tyyliseen ei kirkasta värejä eikä saa ruusujakaan kukkimaan - ei vaikka se uusi olisi paljon kalliimpikin... Nyt yritän minimoida pedaalien määrän ja hakea sitä graalin maljaa vähän toiselta suunnalta, joka tarkoittaa aika pitkälti tätä: ja vibe + pari säröpedaalia Ookke. Tuossa on järkeä. Mulla on ne säröspedut: Plexitone ja SHOD ! | |
![]() 14.12.2012 22:52:34 | |
Laulava Kylätohtori: Tämä selvensi paljon asiaa, kiitän.... Vähän samaa taisin mäkin tossa aiemmin sanoa, että LGW (ja muut TS-tyyliset) ovat pareita ihan buustereina. Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE | |
![]() 19.12.2012 15:12:10 | |
Onko kenelläkään kokemuksia tästä: http://www.mieffects.com/SBP.htm Mi Audion Super Blues Pro. Itselläni oli joskus alkupään Blues Pro ilman fuzzia, mutta kiertoon sekin meni, vaikka hyvä olikin. Miten tämä uusi mahtaisi vertautua siihen? Kokemuksia? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 20.12.2012 13:15:56 | |
Laulava Kylätohtori: Onko kenelläkään kokemuksia tästä: http://www.mieffects.com/SBP.htm Mi Audion Super Blues Pro. Itselläni oli joskus alkupään Blues Pro ilman fuzzia, mutta kiertoon sekin meni, vaikka hyvä olikin. Miten tämä uusi mahtaisi vertautua siihen? Kokemuksia? Liipaisimella on ollut tuon hankkiminen, kun tykkäsin alkuperäisestä, tosin fuzzilla varustetusta versiosta todella paljon aikoinaan(tälläkin palstalla hehkuttelin joka käänteessä, kyllästymiseen saakka...). Tulipahan myytyä jonkun "paremman" purkin toivossa...pyh. Musamaailmastahan noita saa ja ihan varmasti jossain vaihessa tulee ostettua. Tuossa on alkuperäiseen nähden alapään erillinen trimmaus ja pre gain -säätö, jolla on ilmeisesti erilainen taajuusvaste kuin pää-gainilla. Lisäksi on nuo eri klippausvaihtoehdot ja sisäinen jännitteen tuplaus. Hintakaan ei ole paha. Noh, enpä usko, että kyllästyn vähään aikaan viimeisimpiin hankintoihin, Ibanezin SM9:iin ja Black Arts Toneworksin Black Forestiin. SM9 on kuin 3 Tubescreameria yhdessä varustettuna kolmialueisella aktiivi-EQ:lla ja Black Forest ultimaalisen monipuolinen boost/od/fuzz aktiivi-EQ:lla, persoonallisella soundilla ja tuhottomalla määrällä outputtia. Molempien kohdalla puhumattakaan jumalattomasta ulkonäöstä:D Ylisanoja, ah, rakastan niitä kovin.... Kuolo korjaa | |
![]() 22.12.2012 18:54:11 | |
Laulava Kylätohtori: Onko kenelläkään kokemusta Mad Professorin Sweet Honey Overdrivestä (hand wiredistä, jos sillä merkitystä on) ja Rockettin Blue Notesta? Mulla oli aikanaan testissä pariinkin kertaan handwired SHOD, en pitänyt niin paljoa että kauppoja olisi syntynyt. Rockett Blue Noteja omistan taas tätä nykyä kaksi. En ihan heti keksi miten lo - mid-gain-overdrivepurkki voisi olla soundiltaan tätä parempi. | |
![]() 22.12.2012 20:03:40 | |
Ylisanoja, ah, rakastan niitä tovin.... Anteeksi, pakko vaan oli korjata tähän huomattavasti yleisempään muotoon, kun siihen niin maukas tilanne tarjoutui. ;) "Ei se ole harrastus eikä mikään, jos ei se vie kaikkea aikaa ja kaikkia rahoja". | |
![]() 22.12.2012 21:38:37 | |
Olisikos ihmisillä kokemuksia MXR:n säröpedaaleista? Tässä olen lähinnä katsellut distortion + ja 78' custom badassiä. Vai keksikö joku jonkun paremman pedaalin? Omistan blackheartin handsome devil putkicombon ja koitan hakea sille jotain säröpedaalia, jotta sais vähän tujumman soundin. Ei tuosta meinaa ilman tulla oikein säröä. Yritän hakea 70-luvun rockin soundia. Oh by the way, which one's Pink? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)