Lyriikka oli kohdallaan tässä kipaleessa. Muutoin ei kauheasti iskenyt. Tämä oli hieman sellaista Absoluuttisen Nollapisteen suunnalla olevaa kamaa, joskin soundit oli karmeat ja biisi ei aivan yltänyt samalle tasolle. Lyriikka oli kyllä harvinaisen hyvää kamaa. Jatka kirjoittamista! Myös vähän voi olla paljon |
Lyriikka kyllä toimi hyvin ja sinällään kappale myös sopi siihen. Juuri tuollainen absomeininki tuli hieman itselle myös mieleen. Jos ei noita karuja soundeja niin huomioida niin toimiva kokonaisuus. Kyllä tästä mielenkiinnolla tsekkaisi joko bändiversion tai sitten paremmilla vehkeillä/soundeilla toteutetun kokonaisuden. Lisätäänpä vielä, että tuosta häiriöstä tuli vahvasti jonkinsortin pelimusiikki mieleen ja tuo varsinkin tuo rytmipuoli oli hyvä. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
Vaikka tämä demo onkin, niin toi kitaran soundi ja varsinkin vire on kyllä aika karmaiseva. Mutta - itse biisissä on kyllä joku tenho, sillä se vetää kuin vetääkin puoleensa. Lyriikka vetää myös kuuntelemaan biisiä. Tähän vois jonkinlainen lo-fi -toteutus sopiakin, kun kitarasurina olisi himpun jalostetumpaa ja laulu saatu selkeämmin esiin. Mulle tuli melodialinjoista mieleen jostain syystä Leevi And The Leevings. Biisi on hyvä, toteutus todellakin demo. Potentiaalia olisi saada tästä kunnolla tehtynä kova ralli! |
Lyriikka oli kyllä harvinaisen hyvää kamaa. Jatka kirjoittamista! No, alkuperäinen idea ja aihe (sekä tekstin käsittelemä elämänfilosofia yleensäkin;) olikin tuon yhden kitaristikaverini, ilmoittautukoon itse, jos haluaa. "Illalla-sillalla" -tyylisten riimien vääntämisestä minulla kyllä on jo reilusti yli kymmenen vuoden kokemus, mutta sitä vähemmän enää tuntuu olevan asiaa... Veikkaan, että hyvän bändin esittämänä kappale kuulostaisi oikeinkin hyvältä! Niinhän ne useimmat kappaleet... ;) Pitää sitten varmaan kokeilla biisiä tässä joskus sen "hyvän bändinkin" kanssa? Vaikka tämä demo onkin, niin toi kitaran soundi ja varsinkin vire on kyllä aika karmaiseva. Lainaanpa tähän itseäni siitä aikaisemmasta viestiketjusta: Nyt on kitaran ja tietokoneen välissä ollut piuhojen lisäksi vain AKAI GXC-325C -KASETTIDEKKI! Suunnilleen vuodelta kivikirves. Se toimii näin: Nupit alle puoliväliin -> "puhdas" soundi Nupit yli puolivälin tai kaakkoon -> särösoundi Että se niistä kitarasoundeista. Itse kitara (siis tuollainen yli kymmenvuotias Les Paul -kopio, "Gallan" lukee siinä, missä pitäisi lukea "Gibson" ) saattaa kyllä jo olla niin paskana, ettei se vaan pysy enää vireessä, mutta kumma juttu, että en sitä soittaessa huomaa. Toisaalta biisin basso on tehty träkkerillä ja ainakin jossain muussa tekeleessäni SE kuulosti epävireiseltä. Sanottakoon soundeista vielä sen verran, että itse todellakin tykkään tietynlaisista lo-fi-soundeista kovasti, mutta minustakin nämä nykyiset soundit ovat aivan väärällä tavalla lo-fi. Laulu jää myös väkisinkin hiljaiseksi mutinaksi, kun ei tällaisessa pienessä opiskelijakämpässä voi oikein ääneen ruveta huutamaan... Mulle tuli melodialinjoista mieleen jostain syystä Leevi And The Leevings. Tämän minäkin ymmärrän paremmin kuin tuon Abso-vertauksen. Leeviä on ainakin tullut vuosien mittaan paljon kuunneltua, Absoja taas ei oikeastaan ollenkaan. Mielenkiintoista sinänsä... Lisätäänpä vielä, että tuosta häiriöstä tuli vahvasti jonkinsortin pelimusiikki mieleen ja tuo varsinkin tuo rytmipuoli oli hyvä Träkkeripelleilyähän se vain on, mutta nyt kun sanoit, niin taitaa tosiaan eniten jotain vanhaa pelimusaa muistuttaa. Kaikki äänisämplet nauhoittelin itse kämpässäni erilaisia esineitä (mm. kitaralaukku, Pringles-purkki, runkopatja, jääkaapin hylly...) kolistelemalla ja paperia repimällä, sekä mainitun kasettidekin ja kitarapiuhojen kanssa hulluja häiriökytkentöjä tekemällä. Tiesittekö muuten, että paperin repeämisääntä useilla eri nopeuksilla (taajuuksilla) päällekkäin ajamalla saa aikaan oikein komean räjähdyksen tai salamaniskun äänen? ;) Kiitoksia vielä kaikille tähän mennessä mielipiteensä kertoneille! kid ego: "Olen kuullut, että kivekset voivat olla erikokoiset."
Jonte: "Vahvistan tämän tiedon. Esimerkiksi sarvikuonolla ja minulla on aivan selvästi erikokoiset." |
Mielenkiintoinen miksaus. Kuulostaa kuin kitarat sois niskan takana, vaikka stereona kuuntelen. Tää ei oo välttämättä hyvä juttu, tulee vähän outo olo... joopa joo, jaapa jaa, trallallaa |