Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiiviset monitorikulmat
1
Niq
14.12.2012 09:51:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä pläräillyt t-kaupan ja muiden vastaavien nettimyymälöiden sivuja ja m.netin toria, eikä vastaan ole tullut vielä sopivanhintaisia aktiivimonitoreja. Tuntuu että niitä ei tahdo saada mistään, passiivikulmia kyllä löytyy yllin kyllin. Ollaan bändin kanssa siirrytty pikkuhiljaa aktiiviosastolle ja nyt pitäisi räkistä saada taas yksi pääte vähemmäksi. Yläpäitä löytyy Opera 410D:t ja 208D:t, joista nuo pienemmät palvelevat bändikeikoilla monitoreina. Nuo 208:t vaan eivät oikein ihan hyvin etukulmiksi sovellu, kun ei kallistusta saa tarpeeksi, rumpalilla ja basistilla ne nyt vielä menee ihan ok, kun sijoittelu on lavojen sivuilla. Nyt olisi siis hakusessa n. 500-700 euron hintainen pari oikeita, aktiivisia kulmamonitoreja. Mistäs tällaiset löytyisi? Nyt kun on ns. laatumerkkien pariin päässyt, ei haluaisi millään tuoda settiin mitään t.boxia tai behringeriä, mutta sieltä on ne ainoat hintaluokkaan sopivat tähän mennessä löytynyt. Mietin myös noiden nykyisten, hyvin palvelleiden ja itsetehtyjen kulmien (Eminence Delta 12 + APT80) aktivoimista, mutta ei liene halpoja ja soveltuvia vahvistinmoduulejakaan kylkeen kiinnitettäväksi.
 
KariS
14.12.2012 09:59:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Olen tässä pläräillyt t-kaupan ja muiden vastaavien nettimyymälöiden sivuja ja m.netin toria, eikä vastaan ole tullut vielä sopivanhintaisia aktiivimonitoreja. Tuntuu että niitä ei tahdo saada mistään, passiivikulmia kyllä löytyy yllin kyllin. Ollaan bändin kanssa siirrytty pikkuhiljaa aktiiviosastolle ja nyt pitäisi räkistä saada taas yksi pääte vähemmäksi. Yläpäitä löytyy Opera 410D:t ja 208D:t, joista nuo pienemmät palvelevat bändikeikoilla monitoreina. Nuo 208:t vaan eivät oikein ihan hyvin etukulmiksi sovellu, kun ei kallistusta saa tarpeeksi, rumpalilla ja basistilla ne nyt vielä menee ihan ok, kun sijoittelu on lavojen sivuilla. Nyt olisi siis hakusessa n. 500-700 euron hintainen pari oikeita, aktiivisia kulmamonitoreja. Mistäs tällaiset löytyisi? Nyt kun on ns. laatumerkkien pariin päässyt, ei haluaisi millään tuoda settiin mitään t.boxia tai behringeriä, mutta sieltä on ne ainoat hintaluokkaan sopivat tähän mennessä löytynyt. Mietin myös noiden nykyisten, hyvin palvelleiden ja itsetehtyjen kulmien (Eminence Delta 12 + APT80) aktivoimista, mutta ei liene halpoja ja soveltuvia vahvistinmoduulejakaan kylkeen kiinnitettäväksi.
 
Käy kuuntelemassa dB techin Flexsys FM12... saatat yllättyä positiivisesti... Hinta-laatusuhde on kohdallaan. Mulla on noita ollut matkassa muutama kappale ja tähänasti kaikilta baarikeikkojen poppareilta on tullut positiivinen palaute selkeydestä ja hyvistä lavasoundeista. Pieni, kevyt ja koaksiaalinen... pari menee ehkä hinnassa hiukan yli budjetin, mutta huonoa ei kannata ostaa halvallakaan...
 
/Kari
 
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
Guido
14.12.2012 11:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kalustossa Flexsys FM10 -kulmia pari, ja niillä on vedetty tanssi- ja bileosastoa ihan mallikkaasti.
 
Katti
16.12.2012 16:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KariS: Käy kuuntelemassa dB techin Flexsys FM12... saatat yllättyä positiivisesti... Hinta-laatusuhde on kohdallaan. Mulla on noita ollut matkassa muutama kappale ja tähänasti kaikilta baarikeikkojen poppareilta on tullut positiivinen palaute selkeydestä ja hyvistä lavasoundeista. Pieni, kevyt ja koaksiaalinen... pari menee ehkä hinnassa hiukan yli budjetin, mutta huonoa ei kannata ostaa halvallakaan...
 
/Kari

 
Komppia tälle. Itse tilasin yhteen kiinteään asennukseen just laulajille ja kitaristille FM10:t, basistille ja rumpalille FM12:t ja ovat kuulemma olleet aivan riittävät, ja jopa sen yli. Niin soundillisesti kuin mökän määrällisestikin...
 
...tosin tiesin niiden olevan kuin "nenä päähän" tuossa tapauksessa jo tilatessani...
 
Jos ei ihan kauheata mökää oo tarvis saada, toi FM10:kin saattais riittää. Ota yhteyttä LiveNationiin ja pyydä demoon. Sillai mäkin tein.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «