AdTe 24.04.2004 23:32:18 | |
---|
Oon jo pitemmän aikaa halunnu päästä soittamaan porukassa,mut ongelmana on se,et oon kohtalaisen ujonpuoleinen,enkä oo vielä törmännyt mulle sopivaan ilmoitukseen.. Motivaatiota ja aikaa olis ihan riittämiin,taitoakin vuosien varrella kertyny jonkin verran. Tarkoitukseni olis kehittää omaa musikaalisuuttani ja pitää hauskaa. Olisko kellään ideoita,miten pääsisin eroon tästä tukalasta tilanteesta,kun soitto/lauluhalu kasvaa päivä päivältä,mut ei yksinkertasesti ole soittokamuja? |
kivi 25.04.2004 00:16:59 (muokattu 25.04.2004 00:18:39) | |
---|
Olisko kellään ideoita,miten pääsisin eroon tästä tukalasta tilanteesta,kun soitto/lauluhalu kasvaa päivä päivältä,mut ei yksinkertasesti ole soittokamuja? Alkuvaiheessa soittajia löytää parhaiten keikalta, jonkun mieleisesi pienemmän bändin yleisöstä. "Tarkkaile niitä tyyppejä, jotka katsovat soittajien käsiä yleisön takapuolien sijaan", luki bassonsoitto-oppaassa, jonka nuorena luin. Tai sitten voit pyytää jo olemassaolevien ikäistesi ja tapaistesi bändien soittajia "jamittelemaan" (mahdollisesti kutsua itsesi heidän kämpilleen) tms - soittokämpiltä löytyy aina bändittömiäkin soittajia. Ole sosiaalinen. Juttele. Soittajat eivät pure, vaan ovat pääsääntöisesti musiikin lajista riippumatta hyviä tyyppejä, ja jättävät kukkoilut solisteille. Jää renkkumaan keikkapaikoille loppuun asti. Auta roudaamisessa. Muut paikalle jättäytyvät ovat todennäköisesti ihan samassa tilanteessa kanssasi. |
Catja 27.04.2004 22:03:41 | |
---|
enkä oo vielä törmännyt mulle sopivaan ilmoitukseen.. Kokeile jättää itse ilmoitus. Jos asut vähänkin isommalla paikkakunnalla tulee varmasti ainakin jokunen vastaus. |
Tapani L 27.04.2004 22:59:31 | |
---|
Ole sosiaalinen. Juttele. Soittajat eivät pure, vaan ovat pääsääntöisesti musiikin lajista riippumatta hyviä tyyppejä, ja jättävät kukkoilut solisteille. Kyllä se näin on. En ole vielä törmännyt yhteenkään soittajaan, jonka kanssa en olisi toimeen tullut (siis jos tekemiset/puheet ovat pyörineet soittamisen ympärillä). Meet vaan jamittelemaan jonnekkin toisten soittajien kanssa, luot niin yhteyksiä muihin ja kasaat sitten bändin/liityt johonkin toiseen bändiin. |
Ylläri 28.04.2004 01:12:00 (muokattu 28.04.2004 01:12:13) | |
---|
Kyllä se näin on. En ole vielä törmännyt yhteenkään soittajaan, jonka kanssa en olisi toimeen tullut Laulajat ovatkin sitten ihan toinen juttu ;-) Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Teemu Tee 28.04.2004 10:10:52 | |
---|
Laulajat ovatkin sitten ihan toinen juttu ;-) Entäs laulaja-soittajat... Tyhjän saa pyytämättäkin |
Kaameeta,mun kohatlo on siis sinetöity... Aion just tollaseks laulaja-soittajaks;) Before you think,Do it Twice |
Jami 29.04.2004 12:40:34 | |
---|
Jaa että bändin kasausvinkkejä. No! Mä paan aina basistin alimmaksi. Sillä on vähiten tuntohermoja ja kestää sen takia eniten painetta. Kitaristit voi sitten latoa siihen päälle. Kiipparistilla ei oo niin väliä mutta jos sellainen jostain syystä bändissä on niin se sitten siihen kasan päälle. Me rumpalit sitten istumme vaikka hajareisin ylimpänä. Meille sopii tuollainen ylempi asema luontaisesti ja osaamme polkaista aina sormille niitä jotka pyrkivät bändiä hajottamaan. ps. iso bändi kannattaa kasata niin että kerrokset ovat eri päin. Pohjana basistin kanssa kannattaa käyttää basunistia tai vastaavaa vähintään yhtä suurta torvea. Solistin jätin huomiotta kun eihän sellaista kukkoilevaa kenokaulaa kukaan kaipaa. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
AdTe 29.04.2004 15:44:03 | |
---|
Jaa,me sit varmaan kökötetään rumpalin harteilla... Saahan sitä bandin noinkin kasaan,joo... Before you think,Do it Twice |
baron 30.04.2004 10:08:35 (muokattu 30.04.2004 11:03:57) | |
---|
Mä änkesin yksin ihmeellisiin paikkoihin soittamaan ja sitten tuli kaikenlaisia tyyppejä kertomaan, että ne soittaa kanssa ja siitähän se bändi pikku hiljaa syntyi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
PJS 01.05.2004 19:41:33 | |
---|
Yleensä nää menee niin että joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun jne... Eli Tärkein vaihe on se, että etit sen ekan bändikaverisi jos se soittaa niin todennäköistä on että se myös tuntee jonkun muun joka soittaa...harmilloista on, että eri instrumenttien väliset määrät eivät ole mitenkään tasaisia esim. hyvät basistit tuppaa ainakin täällä päin olemaan kiven alla samoin rumpalit...kitaristeja sen sijaan löytyy joka kiven alle ja kuusien ja kantojenkin. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Teemu Tee 06.05.2004 16:21:17 | |
---|
Oikeastaan ajattelisin riittävän määrän aikaa olevan tärkein elementti. Kun löytää pikkuhiljaa sopivia tyyppejä, soittotaitokin niillä kohenee treenatessa. Kun eka keikka on vedetty, näkyy jo hiukan miten kukakin kestää jännitystä ja painetta. Kun homma etenee, kyllästymisefekti vie turhat tyypit pois. Oishan se tietty kiva että heti olis pystyssä täydellinen kone! Tyhjän saa pyytämättäkin |