Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 567 68 69 70 71497 498 499 500 501
loner
13.12.2012 07:44:56
Terry Pantheras: No juu ja eipä tuo 450 vaikuta miltään ihmeelliseltä pyynnöltä moisesta ipanetsista.

No ei suoranaisesti, mutta joku ihan oikea soittajapoju olisi saanut sen 240€, millä se myytiin huutonetissä. Oli muuten pitkään myynnisstä, katselin kyllä tuota itsekki, mutten halunnut maksaa 240€ tuosta ja nyt se ilmestyi 450€ hintaan torille.
Lisäisiköhän kauppaa jos myyjä kertoisi "ostin tämän muuten juuri huutonetistä 240€:lla itse ja nyt myyn sen sinulle samantien pois 450€..reilu kauppa".
Numb
13.12.2012 07:58:59

loner: Olet oikeassa, alkoi vaan heti vituttamaan, kun takerrutaan heti tuohon.

Tarkoituksenani ei ollut takertua, vaan aivan vilpittömästi kysyä, että onko tuo hinta moisesta soittimesta turvonnut. Toki sen lisäksi totesin, että ihan mielelläni myyn kalliimmalla kuin ostin. Trokaamisen fani en ole itsekään, mutta en myöskään tietoinen siitä, että mainittu ilmoittaja trokausta harrastaisi.

Uusinnan siis kysymykseni siitä onko tuon Ibanezin hinta liian korkea sen todelliseen/markkina-arvoon nähden?
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Niq
13.12.2012 11:21:49

Aika monella on tässäkin maassa ihan työnä ostaa halvalla ja myydä kalliilla. Tai itseasiassa sitä lienee harrastettu jo aikojen alusta saakka. Toiselta ostettiin viidellä oravannahalla juuri metsästetty mammutti, palasteltiin kymmeneen osaan ja myytiin palat parilla oravannahalla per kappale eteenpäin. En mä ymmärrä miten kukaan täysi-ikäinen, normaalilla älyllä varustettu henkilö voi kokea tämän huijaamisena? Syytätkö sitä paikallisen Siwan myyjää kun huijaa sulta 30 sentin voiton siitä maitopurkista kun käyt ostamassa. Jos on niin pöljä että kauppaa kamaa alihintaan, niin sehän on ihan sitten myyjän oma vika. Tai jos joku kauppaa ylihintaan, niin tuskin sitä kukaan maksaa, tai jos maksaakin, niin mikäs siinä, ei se myyjän vika ole että joku ei viitsi perehtyä hintatasoon.

Ihan normaalit kysynnän ja tarjonnan lait pätee tuolla torillakin, ei siinä sen kummempaa ole. Toki kannatan tätä ketjua ihan täysillä, koska on hauska naureskella näiden "myyntimies mynttisten" turvonneille hintapyynnöille ja pöljille ilmoituksille. Mutta ei niitä nyt niin tosissaan kannata ottaa, saati vetää herneitä nekkuseen. Kyllä mä ainakin otan rahat pois kuleksimasta, jos oon ostanut jotain halvalla ja laitan takas myyntiin. Ehkä teillä moraalinvartijoilla on sitä liiaksi asti, mutta minulla ei. :)
Volle
13.12.2012 12:02:07
Niq: Kyllä mä ainakin otan rahat pois kuleksimasta, jos oon ostanut jotain halvalla ja laitan takas myyntiin. Ehkä teillä moraalinvartijoilla on sitä liiaksi asti, mutta minulla ei. :)

Itekin olen ostanut kitaroita mielenkiinnosta "kun halvalla sain" -mentaliteetilla ja sittemmin myynyt pois ns. käyvällä hinnalla tehden jokusen euron voittoa. Niissäkin pitoajat on ollut tyypillisesti vuosien luokkaa, joten bisnekseksi ei voi vielä kutsua. Varsinkaan, kun romun määrä on vuosien aikana vain kasvanut. :D

Ja joo, jos joku ei pääse oikeisiin töihin ja haluaa sitten kyttäillä myyntipalstoja päivät pitkät ja ostella alihintasia myydäkseen ne sitten käypään tai lievään ylihintaan, tehköön niin kaikin mokomin, mutta jos touhu on riittävän laajamittaista, pitää siitä maksaa asianmukaiset verot.
loner
13.12.2012 12:52:56
Volle: Itekin olen ostanut kitaroita mielenkiinnosta "kun halvalla sain" -mentaliteetilla ja sittemmin myynyt pois ns. käyvällä hinnalla tehden jokusen euron voittoa. Niissäkin pitoajat on ollut tyypillisesti vuosien luokkaa, joten bisnekseksi ei voi vielä kutsua. Varsinkaan, kun romun määrä on vuosien aikana vain kasvanut. :D

Ja joo, jos joku ei pääse oikeisiin töihin ja haluaa sitten kyttäillä myyntipalstoja päivät pitkät ja ostella alihintasia myydäkseen ne sitten käypään tai lievään ylihintaan, tehköön niin kaikin mokomin, mutta jos touhu on riittävän laajamittaista, pitää siitä maksaa asianmukaiset verot.

Tuotahan ei veroviranomaiset pysty millään seuraamaan. Huutonet on pullollaan trokareita joilla on käyttäjäpalautteet esim 5000 kohdilla ja monella päälekkäisiä tunnuksia. Paljonko se oli se summa jonka saa ansaita verottomasti? Olisiko ollut 5K€:n luokkaa ja siinä oli myös muitakin pykäliä jotka tulivat vastaan hyvinkin nopeasti kauppaa tehdessä.
loner
13.12.2012 12:57:46
Numb: Tarkoituksenani ei ollut takertua, vaan aivan vilpittömästi kysyä, että onko tuo hinta moisesta soittimesta turvonnut. Toki sen lisäksi totesin, että ihan mielelläni myyn kalliimmalla kuin ostin. Trokaamisen fani en ole itsekään, mutta en myöskään tietoinen siitä, että mainittu ilmoittaja trokausta harrastaisi.

Uusinnan siis kysymykseni siitä onko tuon Ibanezin hinta liian korkea sen todelliseen/markkina-arvoon nähden?

Riippuumiten asiaa katsoo, itse en ostanut pois tuota vaikka sen olisi saanut 240€:lla, ja omistan itse saman aikakauden lawsiut hummingbirdin enkä siitä kyllä ilkeisi pyytää moista summaa jos menisi myyntiin. Kenties tuo summa on jollekkin ok kuka tuon välttämättä haluaa.
Kuten mainitsin tämä topiikki on pullollaan kirjoituksia jotka eivät suoranaisesti ole kiskurihintoja mutta sopivat parhaiten tänne laitettavaksi.
Volle
13.12.2012 13:28:38
loner: Tuotahan ei veroviranomaiset pysty millään seuraamaan. Huutonet on pullollaan trokareita joilla on käyttäjäpalautteet esim 5000 kohdilla ja monella päälekkäisiä tunnuksia.

No ei pysty ei kyllä.
Niq
13.12.2012 13:36:31 (muokattu 13.12.2012 13:37:08)

Hehe, kuinkahan moni teistä muusikonrentuista maksaa joka sentin veroja niistä keikkaliksoista? Eiköhän se ole niin, että kuka tahansa meistä niitä veroja kiertäisi, mikäli se olisi mahdollista niin ettei siitä voi jäädä kiinni. Pienyrittäjyys ja sivuduunit on ihan luonteva tapa hankkia voita leivän päälle. Tai olisi, ellei lainsäädäntö suomessa tekisi siitä vaikeaa, hankalaa ja kannattamatonta. Sitäpaitsi niistä kamoista on jo kerran alvit maksettu kun ne on kaupasta kannettu ulos, luulis että on ihan tarpeeks ettei tarvii tuntea omantunnontuskia veronkierrosta. :)
Artist
13.12.2012 14:40:40 (muokattu 13.12.2012 15:37:03)
loner: Paljonko se oli se summa jonka saa ansaita verottomasti? Olisiko ollut 5K€:n luokkaa ja siinä oli myös muitakin pykäliä jotka tulivat vastaan hyvinkin nopeasti kauppaa tehdessä.

Käytetyn irtaimiston verovapaa luovutusvoitto on vuosittain 5K€.

Mutta liiketoiminnaksi toki voidaan katsoa tuosta rajasta riippumatta tarpeeksi aktiivinen, suunnitelmallinen ja jatkuva, sekä riskin sisältävä toiminta.

Pienyrittäjyys ja sivuduunit on ihan luonteva tapa hankkia voita leivän päälle. Tai olisi, ellei lainsäädäntö suomessa tekisi siitä vaikeaa, hankalaa ja kannattamatonta. Sitäpaitsi niistä kamoista on jo kerran alvit maksettu kun ne on kaupasta kannettu ulos, luulis että on ihan tarpeeks ettei tarvii tuntea omantunnontuskia veronkierrosta. :)

Moni pienyrittäjä maksaa veronsa ja muut ihan rehellisesti. Onko asiallista että trokari voi kilpailla heidän kanssaan välttäen yrittäjälle/elinkeinonharjoittajalle kuuluvat velvoitteet?

Alv ei muuten liity tähän, koska kyseessä on nimenomaan tulon (myyntivoitto, luovutusvoitto) verotus.

Jos lainsäädäntö tekee Suomessa pienyrittämisestä ja sivutöistä vaikeaa, niin kertoisitko missä lainsäädäntö on tältä osin olennaisesti helpompi?

E: Tämä siis ihan näin yleisesti, ottamatta kantaa tuohon torin Ibaneziin tai muutenkaan moralisoimatta.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Sergei Fallinen
13.12.2012 15:19:55
Tuskin siitä nauhakulumaisesta 70-luvun japanivintagesta ihan heti sitä 450 euroa kuitenkaan saa, että jos tollasella näpertelyllä joku jaksaa ja haluaa elantonsa hankkia niin ihan sama mulle.
jyrkalt
13.12.2012 16:02:11
Artist: Käytetyn irtaimiston verovapaa luovutusvoitto on vuosittain 5K€.

Ja eiks niin että 5k€ voiton tekemiseen saa myydä melko monta ipanetsiä jos voittoa yhdestä jää luokkaa 200€..
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Artist
13.12.2012 16:22:36
jyrkalt: Ja eiks niin että 5k€ voiton tekemiseen saa myydä melko monta ipanetsiä jos voittoa yhdestä jää luokkaa 200€..

Näinhän se. En ole kuitenkaan missään kohtaa puhunut zipanetseista ja parin sadan voitoista mitään, vaan siitä miten asiat ovat yleisesti.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
jyrkalt
13.12.2012 16:39:03
Artist: Näinhän se. En ole kuitenkaan missään kohtaa puhunut zipanetseista ja parin sadan voitoista mitään, vaan siitä miten asiat ovat yleisesti.

Lainasin sun kommenttia vaan tuolle mun omalle pointille.
Ettei nyt joku ymmärrä tuota viiden tonnin rajaa väärin.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Niq
13.12.2012 17:03:27

Artist: Moni pienyrittäjä maksaa veronsa ja muut ihan rehellisesti. Onko asiallista että trokari voi kilpailla heidän kanssaan välttäen yrittäjälle/elinkeinonharjoittajalle kuuluvat velvoitteet?

No se on sitten ihan oma päätös haluaako lampaana totella kaikkea kirjaimellisesti, vai mennä siitä mistä helpommalla pääsee. En mä ainakaan mun keikkaliksasta aio maksaa veroja, kun se on niin saamarin työlästä. Helpompi ottaa harmaana käteen. Sitäpaitsi ei oo vielä näkynyt karhua oven takana koputtelemassa niiden kymppien perään. :)

Jos lainsäädäntö tekee Suomessa pienyrittämisestä ja sivutöistä vaikeaa, niin kertoisitko missä lainsäädäntö on tältä osin olennaisesti helpompi?

En tiedä, kun en ole työskennellyt missään muussa maassa. Mutta sanonpahan vain, että nykymeininki vain kannustaa ihmisiä harmaaseen talouteen.
Dundee
13.12.2012 20:07:09
Niq: En mä ainakaan mun keikkaliksasta aio maksaa veroja, kun se on niin saamarin työlästä. Helpompi ottaa harmaana käteen. Sitäpaitsi ei oo vielä näkynyt karhua oven takana koputtelemassa niiden kymppien perään. :)

En tiedä, kun en ole työskennellyt missään muussa maassa. Mutta sanonpahan vain, että nykymeininki vain kannustaa ihmisiä harmaaseen talouteen.

Menisköhän läpi ehdotus et keikkapalkkiot pistettäis verovähennyskelpoisiks. Pystyis koruttomampiinkin bileisiin tilaaman bändin ja maksamaan parempaa liksaa. :)

No, ehkä siinä jäis suurempi siivu verotuloja valtiolta saamatta, mut oishan se hauska ajatus. ^^
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
Hynkel
13.12.2012 20:34:53
Niq: No se on sitten ihan oma päätös haluaako lampaana totella kaikkea kirjaimellisesti, vai mennä siitä mistä helpommalla pääsee. En mä ainakaan mun keikkaliksasta aio maksaa veroja, kun se on niin saamarin työlästä. Helpompi ottaa harmaana käteen. Sitäpaitsi ei oo vielä näkynyt karhua oven takana koputtelemassa niiden kymppien perään. :)

Lampaana totella. Työlästä. Mistä helpoimmalla pääsee. Nykymeininki.

Mykistävää.
Fender, Bluetone, Bogner.
loner
13.12.2012 21:39:30 (muokattu 13.12.2012 21:39:56)
Niin, en tiedä mikä on ajan henki, mutta kyllähän niistä kekkapalkoista on kyllä verot lähteneet päältä meikäläisellä.
balanced1
23.12.2012 13:04:04 (muokattu 23.12.2012 13:08:34)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=707179

Sanoisin, että puolet liikaa hintaa.Itse möin 40€ täysin uutta vastaavaan, suht vastaavaan SD mikkiä hintaan 40€ ja takaisin sain vain noin 30€ tarjouksia, jotka olivat mielestäni vittuilua, mutta päädyin myymään mikin muistaakseni jotai 35€ kuluineen eli pilkkahinnalla. en ollut alkuunkaan tyytyväinen hintaan, mutta kun en sillä vittuakaan tehnyt oli se ka ihan ok. 68€ on raiskarihinta kuitenkin.
mpekkanen
23.12.2012 17:39:32
kyllä soittimesta voi pyytää sen minkä arvoinen se on.jos joku myy liian halvalla ja sitten itkee kun toinen myykin toiseen hintaan niin itseään saa syyttää.
vai onko täällä joku oikeasti sitä mieltä että samalla on myytävä millä itsekkin on ostanut.siitä hinnasta jonka on maksanut ,vielä joku kolmasosa pois.

jos 80-luvulla sai jenkki fenderin laukun kanssa neljään tonniin(markkoja).
niin pitäisikö se myydä 400 eurolla ettei kukaan kitisisi että on ylihintaa.
uudesta voi laskea 30-40 prosenttia pois,mutta kaikkeen sitä ei voi soveltaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)