bassman87 29.10.2012 15:09:02 | |
---|
jnbeissi |
jperala 29.10.2012 15:42:51 | |
---|
Jazz Bass Fretless |
jperala 30.10.2012 19:50:52 (muokattu 30.10.2012 21:03:54) | |
---|
Setä soutaa ja huopaa :) roundit meni takaisin kiinni, muuttui saundi sen verran kesyksi että ei ollut mieleen. No nyt taas mouruaa ja murisee... hihii. E: ja akustinen ääni tuli takaisin, katosi eliksirien myötä. Jazz Bass Fretless |
jperala 01.11.2012 11:02:46 (muokattu 07.11.2012 11:05:29) | |
---|
Jazz Bass Fretless |
jperala 07.11.2012 11:07:02 | |
---|
Tuli vaihdettua vahvistin Fender Rumble 75w, ihan toimiva yhdistelmä tuon jatsarin kanssa. Jazz Bass Fretless |
Lisää lätinää oravajatsarista. Hieman hierottu Squieria, saatiin hyvästä parempi.. ei kuitenkaan paras :) Talla vaihdettu ja controlpanel nuppeineen mustiin versioihin, otelauta hiottu tasaiseksi, tallaa siirretty jotta intonaatio saatu kohdalleen. Työn hoiti GuitarWorks Espoosta. Tämän jälkeen säädetty soitin tietenkin. Näin päästiin pienestä ongelmasta josta kiroiltu ihan ulkomaita myöten, nauhamerkinnät nimittäin olivat hieman kohollaan mikä omituista koska kyseessä nauhaton basso ? Ehkä tässä tulee se viimeistelyn laatu esiin, mutta onneksi näitä vehkeitä voi viimeistellä niin paljon kun kukkaro antaa myöten. http://esory.kuvat.fi/kuvat/Bassot/DSC01080.JPGJazz Bass Fretless |
nisumaka 14.12.2012 08:53:45 (muokattu 14.12.2012 08:54:10) | |
---|
Mä luulen, että olet saanut noin 500 e hintatasossa (arvioni) aivan uskomattoman hinta-laatusuhteen. Soitin on todennäköisesti ammattisoitintasoinen instrumentti noilla viimeistelytöillä. Mulla on tota vastaava, mutta nauhallinen Squire harjoitusbassona ja trimmasin sen itse, ja mitä mä olen sitä verrannut tollaisiin reilu tonnin hintaisiin Fenkkuihin, niin se on mun mielestäni ihan samassa tasossa soundien, intonaation, vireen pitämisen, soitettavuuden .... kaiken osalta. |
jperala 14.12.2012 09:12:57 | |
---|
nisumaka: Mä luulen, että olet saanut noin 500 e hintatasossa (arvioni) aivan uskomattoman hinta-laatusuhteen. Soitin on todennäköisesti ammattisoitintasoinen instrumentti noilla viimeistelytöillä. Mulla on tota vastaava, mutta nauhallinen Squire harjoitusbassona ja trimmasin sen itse, ja mitä mä olen sitä verrannut tollaisiin reilu tonnin hintaisiin Fenkkuihin, niin se on mun mielestäni ihan samassa tasossa soundien, intonaation, vireen pitämisen, soitettavuuden .... kaiken osalta. Onhan noissa tonnin fenkuissa rauta hieman toista luokkaa ja puulaadut myös, mutta jos mietitään vaan soittopelinä niin yhtä hyvin tossa lavassa voisi lukea fender :) noin karkeasti... tai no lukeehan siinä Fender mutta pikku präntillä. Mutta asiaan, kyllä tuntuma muuttui soitossa ja tatsissa aimo harppauksen sinne parempaan suuntaan, tuntuu täysin eri soitimelta ja hyvässä mielessä. Suosittelen lämpimästi operaatiota kaikille, ei ollut ilmaista mutta tulihan koko rahan edestä soitinta operaation jälkeen. Jazz Bass Fretless |
jperala 03.02.2013 09:08:03 | |
---|
Jazz Bass Fretless |
SnowCrow 03.02.2013 17:13:49 | |
---|
|
Darsu 04.02.2013 16:36:34 | |
---|
Ai näille on oma ketju. Miten mahtaisi onnistua nauhaviivojen poisto tuosta ebonol-otelaudasta? Onko kukaan kokeillut? En ikinä opi soittamaan omaani kunnolla niin kauan kuin viivat ovat siinä lunttiapuna. [Instruments are like James Bond. Crazy Karlheinz is after you, the automobile goes "krchh!" Instruments are like that, they get you out of situations which you should not be in.] -Morton Feldman |
J.Nikkanen 04.02.2013 16:53:34 | |
---|
Darsu: Ai näille on oma ketju. Miten mahtaisi onnistua nauhaviivojen poisto tuosta ebonol-otelaudasta? Onko kukaan kokeillut? En ikinä opi soittamaan omaani kunnolla niin kauan kuin viivat ovat siinä lunttiapuna. Musta tussi? Eh nimittäin, takki... |
jperala 04.02.2013 20:15:16 | |
---|
Darsu: Ai näille on oma ketju. Miten mahtaisi onnistua nauhaviivojen poisto tuosta ebonol-otelaudasta? Onko kukaan kokeillut? En ikinä opi soittamaan omaani kunnolla niin kauan kuin viivat ovat siinä lunttiapuna. Puukolla veistele... tai anna olla :) Jazz Bass Fretless |
jperala 19.02.2013 12:01:02 | |
---|
Jazz Bass Fretless |
SnowCrow 21.02.2013 13:35:06 | |
---|
|
jperala 21.02.2013 18:47:51 | |
---|
SnowCrow: Uu, nätti on! Miten teit tuon? :) Normi pleksi vaan ja porasit bassoon ruuvinreiät? Houkuttas itekin tehä tollanen omalle.. Näin se menee helpoiten, ei ollut työläs jobi :) Jazz Bass Fretless |
hollstro 21.02.2013 18:59:06 | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
jperala 21.02.2013 19:36:37 (muokattu 21.02.2013 19:40:02) | |
---|
hollstro: Tyylikäshän tuosta tuli. Kiitos, nyt se näyttää soittimelta. Noi on mukavia kun niistä voi rakentaa itsensä näköisen. Kun soi vielä hyvin niin ei ole aihetta valituksiin. edit: tuohon tulee vielä kirkkaat ruuvit, noi mustat on niin pehmeitä että on jo ruvella.. Jazz Bass Fretless |
töissätäällävaan 27.02.2013 17:18:32 | |
---|
Hain tänään T-kaupan "karkkipussin" elikkäs F- logolla olevan tuhkiksen,mikin suojapellin ja kilppari-plekusuojan ja nyt on nauhaton jatsikone kyllä niin siisti että... Soittotaitoa se nyt ikävä kyllä ei kasvattanut,intonaatio on edelleenkin hakusessa useimmiten,mutta liuttelua ,huojuttelua ja mmwaahia,niin ei sitä huomaa.. ? |
jperala 27.02.2013 18:17:36 | |
---|
töissätäällävaan: Hain tänään T-kaupan "karkkipussin" elikkäs F- logolla olevan tuhkiksen,mikin suojapellin ja kilppari-plekusuojan ja nyt on nauhaton jatsikone kyllä niin siisti että... Soittotaitoa se nyt ikävä kyllä ei kasvattanut,intonaatio on edelleenkin hakusessa useimmiten,mutta liuttelua ,huojuttelua ja mmwaahia,niin ei sitä huomaa.. ? Kuvia tai sitä ei tapahtunut :) Joo, ei huomaa.. itse kun soittelen niin 12 nauhan yläpuolella alkaa olemaan ongelmia nuotin löytymisessä, nakkisormet kun täyttyy koko "nauhan" välin niin ei vaan satu ihan kohdalleen joka kerta. Jazz Bass Fretless |