Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: apuja piuhojen kanssa
1
jorski
12.12.2012 08:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä jostain varmaan löytyiskin apua, mutta en meinaa löytää. elikkäs pari kysymystä:
 
1. Mulla on aktiivikaiuttimet ja aktiivisubbari (1kpl) ja tietysti mikseri, miten nämä oikeaoppisesti kytketään toisiinsa ?
 
2. kauppias myi mulle semmosen laulajan efektilaitteen, siinä on sisääntulo mikille ja kaksi uloslähtöä ikäänkuin kajareille, miten tämä juttu, kun mikserille on vain yksi sisääntulo kanavaa kohti, kytketäänkö se yhdellä piuhalla ja jätetään toinen lähtö huomiotta, vai pitääkö olla joku yhdistelmäpiuha tai jotain ?
 
kiitos ja anteeksi.
 
t. LT (laiska ja tyhmä , ei lassila & tikanoja)
 
xerxes
12.12.2012 10:53:15 (muokattu 12.12.2012 10:55:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jorski: Täältä jostain varmaan löytyiskin apua, mutta en meinaa löytää. elikkäs pari kysymystä:
 
1. Mulla on aktiivikaiuttimet ja aktiivisubbari (1kpl) ja tietysti mikseri, miten nämä oikeaoppisesti kytketään toisiinsa ?
 
2. kauppias myi mulle semmosen laulajan efektilaitteen, siinä on sisääntulo mikille ja kaksi uloslähtöä ikäänkuin kajareille, miten tämä juttu, kun mikserille on vain yksi sisääntulo kanavaa kohti, kytketäänkö se yhdellä piuhalla ja jätetään toinen lähtö huomiotta, vai pitääkö olla joku yhdistelmäpiuha tai jotain ?
 
kiitos ja anteeksi.
 
t. LT (laiska ja tyhmä , ei lassila & tikanoja)

 
Oikeaoppisesti ne kytketään niin kuin manuaaleissa on sanottu. Noita on niin monenlaista, että satavarmaa ohjetta ei voi antaa.
 
Monesti kuitenkin tuossa aktiivisubbarissa on kaksi sisäänmenoa ja jonkinlainen jakosuodin. Silloin laitetaan tavallisesti mikserin oikea ja vasen -ulostuloista molemmista yksi piuha sinne subbariin. Sisääntulot voi olla joko oikea ja vasen, tai vaikka a ja b. Ja jos on se jakosuodin, niin joistain siinä subbarissa olevista , mahdollisesti vaikka high out -merkatuista, sisääntuloja vastaavista (oikea-vasen, a-b tai miten vaan) liittimistä sitten piuhat niihin aktiivikaiuttimiin.
 
'Semmonen laulaja efektilaite' voidaan mahdollisesti kytkeä joko yhdellä piuhalla tai kahdella piuhalla kahteen kanavaan tai jotain siltä väliltä. Manuaalista asia selviää. Yleisten laitteiden manuaalit löytyvät ihan täältä intterwebistä. Normaalisti valmistajan sivuilta.
 
Relax.
jorski
12.12.2012 11:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Oikeaoppisesti ne kytketään niin kuin manuaaleissa on sanottu. Noita on niin monenlaista, että satavarmaa ohjetta ei voi antaa.
 
Monesti kuitenkin tuossa aktiivisubbarissa on kaksi sisäänmenoa ja jonkinlainen jakosuodin. Silloin laitetaan tavallisesti mikserin oikea ja vasen -ulostuloista molemmista yksi piuha sinne subbariin. Sisääntulot voi olla joko oikea ja vasen, tai vaikka a ja b. Ja jos on se jakosuodin, niin joistain siinä subbarissa olevista , mahdollisesti vaikka high out -merkatuista, sisääntuloja vastaavista (oikea-vasen, a-b tai miten vaan) liittimistä sitten piuhat niihin aktiivikaiuttimiin.
 
'Semmonen laulaja efektilaite' voidaan mahdollisesti kytkeä joko yhdellä piuhalla tai kahdella piuhalla kahteen kanavaan tai jotain siltä väliltä. Manuaalista asia selviää. Yleisten laitteiden manuaalit löytyvät ihan täältä intterwebistä. Normaalisti valmistajan sivuilta.

 
kiitti, tuon efektilaitteen manuaalissa sanotaan, että kytke laite kaiuttimiin, mutta kun mulla on se mikseri siinä välissä, niin sitä siis ihmettelen, niitä on kai jotain piuhoja joissa on 2 lähtöä ja 1 ulostulo, tämmöstäkö siinä tarvitaan, vai vedetäänkö vaan yhdellä piuhalla toisesta ulostulosta suoraan mikserille ?
 
rintapek
12.12.2012 13:10:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jorski: kiitti, tuon efektilaitteen manuaalissa sanotaan, että kytke laite kaiuttimiin, mutta kun mulla on se mikseri siinä välissä, niin sitä siis ihmettelen, niitä on kai jotain piuhoja joissa on 2 lähtöä ja 1 ulostulo, tämmöstäkö siinä tarvitaan, vai vedetäänkö vaan yhdellä piuhalla toisesta ulostulosta suoraan mikserille ?
 
Vehkeiden merkit ja mallit helpottais vastaamista kummasti.
 
One kind of music only - the good kind
oksatboys
12.12.2012 14:07:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jorski: kiitti, tuon efektilaitteen manuaalissa sanotaan, että kytke laite kaiuttimiin, mutta kun mulla on se mikseri siinä välissä, niin sitä siis ihmettelen, niitä on kai jotain piuhoja joissa on 2 lähtöä ja 1 ulostulo, tämmöstäkö siinä tarvitaan, vai vedetäänkö vaan yhdellä piuhalla toisesta ulostulosta suoraan mikserille ?
 
Näis laulajan efektipurkeissa on usein etuaste (ainaki boss ve-20:ssä) ja L/mono- ja R-ulostetulo. Voit laittaa stereokanavaan kahdella piuhalla, kahteen monokanavaan, joista vasemman pan-potikan käännät vasemmalle ja oikean oikeelle, tai sitten vaan monona L/mono-ulostetulosta yhteen kanavaan.
 
"Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «