Aihe: Line6 POD XT PRO
1 2
AlCopone
27.04.2004 10:51:53
Olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne kyseisestä laitteesta. Kertokaapa mikä hyvää/huonoa, minkälaisien kamojen kanssa käyttänyt? Meiliinkin voi pistää viestiä jos olet jostain kumman syystä myymässä laitetta pois.. Kiitos
Exhausted
28.04.2004 16:38:53

mulla on ihan tavallinen POD XT ja se on erittäin asiallinen. tuo räkkiversio tuntuu vähän ylihinnoitellulta vaikka siinä joitain lisäominaisuuksia tulee
jaspi mäkky
30.04.2004 12:34:40
hyvä verme ompi.paljon samaa kuin Vetassa, vähän riisutumpi versio tosin. Livenä ainakin toimii(jos omistaa myös FBV Floorboardin), miksei myös studiossa.
Dumb
30.04.2004 13:06:13

Monet ovat sanoneet, että vanhoissa PODeissa olisi paremmat hi-gain -soundit, mutta mitään kokemusta ei tuosta asiasta itselläni ole.
AlCopone
30.04.2004 14:25:28
hyvä verme ompi.paljon samaa kuin Vetassa, vähän riisutumpi versio tosin. Livenä ainakin toimii(jos omistaa myös FBV Floorboardin), miksei myös studiossa.

Juu kyllä on tarkotus ostaa floorboardi samaan syssyyn... Minkälaisissa kamoissa sulla on kiinni tuo pod? Ittelle varmaa tulee tilanne, että joudun kytkemään suoraan linjaan...
kimurantti1
30.04.2004 17:18:49
Ei mitään muuta vikaa muuta kuin hinta. Se nimittäin maksaa Pod XT ja FBV yhteensä n. 1000e...
Antti1
30.04.2004 17:20:47
Ei mitään muuta vikaa muuta kuin hinta. Se nimittäin maksaa Pod XT ja FBV yhteensä n. 1000e...

Jolla saa jo todella hyvän putkivahvistimen.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Swan
30.04.2004 19:45:32
Jolla saa jo todella hyvän putkivahvistimen.

Monipuolisimmat vermeet, kuten Laney TT100H, VH100R, Engl Powerball ym. nupit, joista löytyy muutakin kuin samalla EQ:lla toimivat puhdas ja likainen kanava, menevät jo yli. Itse en katsoisi putkivahvistimia, ennen kuin kasassa on vähintään 1500e.
Kuinka opin soittamaan niin kuin Carlos Santana? - Sullo bokserisi persvakoosi, ja yritä saada ne sieltä pois soittaessasi.
Jucciz
30.04.2004 20:30:33
Itse en katsoisi putkivahvistimia, ennen kuin kasassa on vähintään 1500e.

Käsittämätöntä. Minä löysin aivan loistavan putkivahvistimen viidellä sadalla. Halvemmallakin saa, jos riittää 1x12".
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Swan
30.04.2004 20:48:44
Käsittämätöntä. Minä löysin aivan loistavan putkivahvistimen viidellä sadalla. Halvemmallakin saa, jos riittää 1x12".

Kaikille eivät Peavey Classic -sarjan ominaisuudet riitä.
Kuinka opin soittamaan niin kuin Carlos Santana? - Sullo bokserisi persvakoosi, ja yritä saada ne sieltä pois soittaessasi.
Exhausted
03.05.2004 16:28:39

jos hommaa podin voi myydä samalla efektinsä pois
mathias
03.05.2004 16:52:18
jos hommaa podin voi myydä samalla efektinsä pois

No ei se nyt aivan noinkaan ole. Nuo mallinnushärpäkkeet kun nyt ovat mitä ovat. Niissä on efektiä ja ties mitä lärpytintä vaikka muille jakaa, mutta ei ne laadussa yksittäisefekteille pärjää.
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
Jucciz
03.05.2004 16:56:56
Kaikille eivät Peavey Classic -sarjan ominaisuudet riitä.

Hyvin mahdollista. Tuohon hintaan saa kyllä muitakin hyviä putkivahvistimia. 1500 euroa nyt vaan on ihan naurettavan suuri summa mistään vahvistimesta. Tai mistään kitarasta.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Exhausted
03.05.2004 17:53:17

No ei se nyt aivan noinkaan ole. Nuo mallinnushärpäkkeet kun nyt ovat mitä ovat. Niissä on efektiä ja ties mitä lärpytintä vaikka muille jakaa, mutta ei ne laadussa yksittäisefekteille pärjää.

mun mielestä kyllä pärjää hienosti.
sihvoh
03.05.2004 20:43:23 (muokattu 03.05.2004 20:48:43)
mun mielestä kyllä pärjää hienosti.

Komppaan... koska olen päässyt hieman kokeilemaan nyt erilaisia oikeitakin efektejä ja verrannut niitä Line 6 Guitarportin vastikkeisiin. Aika samalta ne kuulostavat, esim. Proco RAT, Tubescreamer, Boss Chorus. (Guitarportin mallinnokset ovat osajoukko POD XT versiosta)

Olen myös kokeillut oikeita erillisefektejä mallinnettujen vahvistimien kanssa ja aika hyvin toimii sekin :-)

EDIT: Ja vielä tuosta mallinnuspurkkien eduista paras on se, että niillä saa hyvä soundit myös keskellä yötä kerrostaloasunnossa. Esim. oma 6-9 W putkivahvari on niin äänekäs niillä hyvillä soundeilla, että kuulo kärsii... joten ei sillä voi soitella aina. Sekä mallinuksille että putkilaitteille on oma paikkansa.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Swan
04.05.2004 08:58:57
Hyvin mahdollista. Tuohon hintaan saa kyllä muitakin hyviä putkivahvistimia. 1500 euroa nyt vaan on ihan naurettavan suuri summa mistään vahvistimesta. Tai mistään kitarasta.

Sanoo henkilö, joka omistaa Gibsonin puoliakustisen? ;)

Mutta oli miten oli, itse vaadin vahvistimelta potentiaalia toimittamaan kaikki musiikkityylit hevistä kantriin kunnialla. Engl Powerball muiden joukossa on tällainen, ja siksi mitä luultavimmin tulen sellaisen vielä joskus hankkimaan. Hyvä kaappi tulee nostamaan budjettia entisestään.
AlCopone
04.05.2004 09:03:34
Toivoisin vielä pientä kommenttia laitetta käyttäneiltä sen käytettävyydestä. Lueskelin tuossa manuaalia ja jäi jotenkin sellanen kuva, että menee varmasi aikaa jonnin verran ennenkuin pääsee käytöstä täysin jyvälle ja saa hyödynnettyä kaikkia ominaisuuksia?

Osaako kukaan myöskään kertoa missä Helsingin liikeissä tätä kapistusta pääsisi rauhassa testailemaan ennen lopullista osto päätöstä?
Daunt
04.05.2004 09:47:33
Osaako kukaan myöskään kertoa missä Helsingin liikeissä tätä kapistusta pääsisi rauhassa testailemaan ennen lopullista osto päätöstä?

DLX Music, Malmi.
Hanok
04.05.2004 10:33:44

Jonkun täytyy sekin hinta maksaa uudesta laitteesta ennen kuin voi sen sinulle käytettynä myydä.

Ja toisaalta - jos todella tarvitsee niitä erilaisia soundeja kantrista death metalliin, on halvempaa ostaa yksi puolistäkki kalliimmalla nupilla kuin 3 erilaista putkivahvistinta. Mallintamalla pääsee halvemmalla, mutta siinä on sitten omat heikkoutensa, esim. laitteiden heikko korjattavuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)