Arseska 28.04.2004 05:53:40 | |
---|
Olen pian ostamassa itselleni American Telea ja nyt pitaisi joku putkivahvistin sille loytaa. Saundin haluaisin olla sellaista Bruce Springsteen/Slash -tapaista, eli rock/hard rock. Hintahaarukka on noin 500 dollaria, kun aion jenkeista sen hankkia eli siis melkeinpa mika tahansa vahvari on mahdollisuus jostain loytaa. Olin itse aluksi ajatellut tuota Marshallin dsl 401 comboa, mutta sen hinta jostain syysta nousi 900:aan dollariin, joten se on ulkona pelista. Mita comboa tuon tilalle suosittelisitte? Jos myos tiedatte jotain hyvaa amerikkalaista musa-keskustelufoorumia, niin linkin voitte laittaa. Samoin jos on tiedossa paikkaa mista loytaisi hyvin kaytettyja musatarvikkeita(eBayn lisaksi) niin niitakin voi pistaa. Kiitoksia nain etukateen. Anssi Kelasta
diggaaminen osoittaa sellasta terveellistä avointa suhtautumista musiikkiin vapaana taiteena. -Suomen Tietosanakirja |
Ilkka Hämäläinen 28.04.2004 06:01:59 | |
---|
Peavey Classic 50 toimii varmasti! |
Telen kanssa toimii tietenkin parhaiten joku Fenderin putkistyrkkari, mutta niillä taas ei oikein tuo hård rock osasto taivu (no pedaalin kanssa kyllä). Rock And Roll Can Never Die |
Kapane 28.04.2004 08:37:29 (muokattu 28.04.2004 08:51:15) | |
---|
riippuu mitä soitat ja mitkä mikit sulla on. jotkut käytää teleä ihan mättöön esim. John 5 Marilyn Mansonissa ja Jim Root Slipknotissa. Mutta kyllähän ne tehdas telet enemmän on rokkiin ja poppiin soveltuvia. Tuttu soittaa Telellä mesan Studio 22. Ite ehkä ottasin telen kaveriks Orangen tai Voxin. Ehkä myös sen Peaveyn. note: älä lue väsyneenä mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Kossu 28.04.2004 08:49:09 (muokattu 28.04.2004 08:52:09) | |
---|
Slash ja Bruce Sprinsteen? Siis mahtailevan suuri perinteinen paksu sustain soundi, joka on samalla maanläheisen rosoisella tavalla puhdas ja ohuehko. Soundin pitäsi siis olla myös osittain erittäin kompressoitu, mutta toisaalta siis pitäsi olla dynamiikkaa ja elävyyttä, kirkas mutta keskialuevoittoinen. - Älä suutu tiedän mitä tarkoitat, mutta vaikka Slash usein Teleä soittaakin ei Tele ole oikea valinta sille joka hakee Gunnari soundia. Sprinsteenin levyjen kitarasoundeista suurin osa taitaa olla Stratoilla soittettuja - poikkeuksiakin on. Tele rock´n roll ja vahvistimet? Ei Marsua ei olen aikanaan soittanut sillä yhdistelmällä ja tuloksena on usein ihmeellistä rutinaa ja vikinää. Yhdyn edelliseen mielipiteeseen: Orange AD 15 tai 30, Vox ac 15 tai 30 niillä saa Telen rokkaamaan. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Arseska 28.04.2004 22:28:05 | |
---|
Telen kanssa toimii tietenkin parhaiten joku Fenderin putkistyrkkari, mutta niillä taas ei oikein tuo hård rock osasto taivu (no pedaalin kanssa kyllä). Mita Fenderia sitten suosittelisit? Anssi Kelasta
diggaaminen osoittaa sellasta terveellistä avointa suhtautumista musiikkiin vapaana taiteena. -Suomen Tietosanakirja |
Kapane 28.04.2004 22:30:42 | |
---|
Mita Fenderia sitten suosittelisit? hot rod/twin reverb reissue mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
mongoloidi 28.04.2004 22:33:59 | |
---|
Fenderiltä varmaan Hot rod Deluxe vois jostain lähteä tohon budjettiin. Myös Peaveyn classic-sarjaa voin suositella lämmöllä. Itelläni on tuo classic 30 ja taipuu suht monenlaiseen musiikkiin,paitsi johonkin metalliin ehkä joku pedaali (esim.SD-1) voi olla tarpeen. |
MES 01.05.2004 20:10:19 | |
---|
Sivuilla brucespringsteen.tk tai jotain semmoista on juttua pomon vehkeistä. Itse soittelen brucea v-ampin mallinnuksella, joka jäljittelee Fender Blackface Deluxea ja Bassmania, Harley Bentonin stratolla tietysti. |
Bluesmies 01.05.2004 20:17:05 | |
---|
Yhdyn edelliseen mielipiteeseen: Orange AD 15 tai 30, Vox ac 15 tai 30 niillä saa Telen rokkaamaan. Juuri näin! Kitara on tyhmä!!! |