Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tervesoundinen, edullinen 1x12 combo
1 2
JuSu
07.12.2012 14:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Hakusessa simppeli ja suht kompakti combo pedalboardin jatkeeksi. Terve puhdas soundi, jonka päälle pedaalein tarkoitus rakentaa soundia tarpeen mukaan. Trankku tai putki, ihan sama.
 
Kevyeen bändisoitantaan tulisi tehojen riittää säröytymättä, efektilenkki myös toivottava, muttei pakollinen. Hintakatto 400 euroa, mieluiten käytettynä hankkisn.
 
Mikäs se voisi olla?
 
JuSu
calluna
07.12.2012 14:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laney LC50 käytettynä voisi olla kova.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
McNulty
07.12.2012 14:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty Vox AC15.
 
I'm rather a person who cannot think clearly... instead of being a person who clearly cannot think.
Gabe
07.12.2012 14:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Käytetty Vox AC15.
 
Vox AC15 käytettynä vois mennä budjettiin ja sopisi hyvin tuohon käyttöön. Torilla noita näkee aika usein.
 
www.kitaramaailma.com
calluna
07.12.2012 14:38:12 (muokattu 07.12.2012 14:40:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat omistaneena en voi kuin allekirjoittaa nämä ehdotukset :)
Laneystä irtoaa ääntä enemmän cleanilla ja tarvittaessa Marsun sukuinen tuttaus toisesta kanavasta. Ja efektilenkki.
Voxista taasen omanlaisensa upea särö sekä tietty Vox-clean...mutta ihan putipuhdasta ei tahdo oikein bändin kanssa saada. Tosin itselle riitti hyvin.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
nikovirtala
07.12.2012 15:01:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tylsän kuuloinen vaihtoehto, mutta Peavey Classic 30. Tuohon rahaan löytyy kyllä sellaisia joista pahimmat viat/puutteet on korjattu (esim. kaiutin elementti vaihdettu). Ja mikä parasta ainakin mun mielestä ko. vahvistin kelpuuttaa eteensä pedaalit huomattavasti paremmin kuin esim. Vox AC15, joka on tosi kranttu ainakin säröjen suhteen.
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
Osteri
07.12.2012 17:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaan taas kerran tähän kysymykseen että käytettynä Tech 21 Trademark 60w.
On juuri sitä mitä vaatimuksissasi esität. On niitä muitakin hyviä mutta tätä suosittelen lähes putkilämpimästi.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
iec
07.12.2012 18:10:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wirtala: Tylsän kuuloinen vaihtoehto, mutta Peavey Classic 30. Tuohon rahaan löytyy kyllä sellaisia joista pahimmat viat/puutteet on korjattu (esim. kaiutin elementti vaihdettu). Ja mikä parasta ainakin mun mielestä ko. vahvistin kelpuuttaa eteensä pedaalit huomattavasti paremmin kuin esim. Vox AC15, joka on tosi kranttu ainakin säröjen suhteen.
 
Komppaan tätä. Classic 30:een kun laittaa tubetamerin (tekee vaikka itse), niin hyvä siitä tulee. Eikä ole aivan pakko vaihtaa kaiutinelementtiäkään. Blue Marvelillakin pärjää pitkälle, mutta soundi todennäköisesti vielä paranee laadukkaammalla kajarilla. Classicilla on kohtuullisen nätit cleanit ja pedaalit toimivat hyvin tuon kanssa + efektilooppi löytyy. Noissa uudemmissa versioissa taitaa olla tubetamer jo tehtaan puolesta valmiina, mutta vanhemmista (Made in USA) se puuttuu vakiona. Bändikäytössä on ainakin mulla äänenpaineet riittäneet toistaiseksi.
 
Käytettynä Classic 30 pyörii noin 300-350 egen paikkeilla.
 
-iec
 
s151669
07.12.2012 21:25:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: Laney LC30 käytettynä voisi olla kova. Virhe. Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus.
 
Antikitarasankari
Shakata
07.12.2012 22:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ehdotuksia onkin jo tullut, mutta ei sovi unohtaa Hughes & Kettnerin vahvareita. Statesman Dual El 84 sopii budjettiin samaten Edition Tube. Ei lainkaan hassumpia pelejä.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
jarkki
08.12.2012 00:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ehdotetaas vaikka tätä. http://www.youtube.com/watch?v=1SNiou6lT7c
 
McLeach
08.12.2012 00:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkki: No ehdotetaas vaikka tätä. http://www.youtube.com/watch?v=1SNiou6lT7c
 
onko toi peli oikeesti 200w?
 
ReBeat
08.12.2012 05:17:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: onko toi peli oikeesti 200w?
 
On se.... mutta joku nolo digitaalinen pääte siinä...
 
jarkki
08.12.2012 17:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainosmiesten juttujahan noi tietenkin on mutta ehdotin vain comboa, joka kysyjän vaatimiin spekseihin sopisi ainakin omasta mielestäni hyvin ellei parhaiten ja ei ollut aina sitä samaa mitä joka ketjussa ehdotetaan :) Puhdasta tulee ulos varmaan eniten tossa hintaluokassa? Syö pedaaleita erittäin hyvin, kompakti koko, ei ollut väliä trankku tai putki, käytettynä varmaankin jopa alle sen 400e jne. Itsellä kokemuksia hiukan tuon pienemmästä versiosta (Lunchbox) ja ihan positiivisia sellaisia. Eri asia on sitten miten noita käytettynä liikkuu ja joku taisi mainita korjaamisen ongelmista jos hajoaa.
 
LaMotta
08.12.2012 18:00:15 (muokattu 08.12.2012 18:02:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras clean soundi lähtee VOX AC15CCstä. Säröpedalien kanssa saattaakin sitten asia olla niin, että se kannattaa tutkia itse.
 
Peruscomboista Fender Blues Junior kannattaisi ehkä tutkia myös.
 
Santa Claus = Satan Lucas
artal
08.12.2012 18:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxit ovat oman kokemukseni mukaan aika ronkeleita pedaalien kanssa. Sen sijaan ZT Lunchbox söi niitä hyvin, joten eiköhän tuo Clubkin syö. Positiivisia kokemuksia jäi yhteisestä taipaleesta Lunchboxin kanssa.
 
JuSu
08.12.2012 19:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu kiittää ja kumartaa.
 
Mainioita vastauksia, esim. Laneyt olisin ohittanut itselleni varsin tuntemattomina, ja Peavey Classic on mun kirjoissa ollut kovin mauton ja hajuton... Nyt hieman tutkin aihetta, ja se palasi vahvasti harkittavien listalle.
 
Lunchboxia on suositeltu muiltakin tahoilta (ok, ei ole 12"), mutta olen sen suhteen jotenkin epäileväinen; voiko se oikeasti kuulostaa 'oikealta' kitaravahvistimelta? Taitaa olla testiajon paikka.
 
Tech21 TM 60 olisi myös perusvarma ratkaisu, sellainen mulla on aikaisemmin ollutkin (itseasiassa kahteenkin otteeseen =) ).
 
Katsotaan nyt, mitä tuleman pitää. Kiitos vielä kaikille, ja luonnollisesti keskustelua saa ja kannattaa jatkaa.
 
JuSu
calluna
08.12.2012 19:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu jatketaan.
 
Mieleni tekisi kysyä miten tuo Voxien pedaaliensyöntiongelma esiintyy?
Miltä se kuulostaa tai tuntuu?
Itselläni kun ei kahden Voxin kokemuksella ole mitään havaintoa tästä interwbissä vellovasta "faktasta". :)
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Laulava Kylätohtori
08.12.2012 20:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: Juu jatketaan.
 
Mieleni tekisi kysyä miten tuo Voxien pedaaliensyöntiongelma esiintyy?
Miltä se kuulostaa tai tuntuu?
Itselläni kun ei kahden Voxin kokemuksella ole mitään havaintoa tästä interwbissä vellovasta "faktasta". :)

 
Oman AC30:n kanssa monet säröpedaalit kuulostivat räikeiltä ja riipiviltä. Saattoi toki olla myös osaamattoman säätämisen ansiota - ja varmasti olikin...
 
Jusulle tiedoksi, että työkaverilla saattaisi olla Line6 Flextone II (mun vanha) pitkällä floorboardilla mynnissä, jos kiinnostaa. Hintaa en tiedä....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
JuSu
08.12.2012 20:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:
 
Jusulle tiedoksi, että työkaverilla saattaisi olla Line6 Flextone II (mun vanha) pitkällä floorboardilla mynnissä, jos kiinnostaa. Hintaa en tiedä....

 
Homma elää.
 
Kaivelin tuossa YouTubea ZT Lunchbox -clippien perässä, ja löysinpä yhden pätkän, jossa demottiin Lunchboxia kera MI Audio Crunch Boxin, mikä taasen on yksi lemppari pöristimiäni...
 
Eipä siinä, mun korvaan varsin tavoiteltava tone.
 
JuSu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «