Aihe: Fender Jaguar Bass
1 2 3
Herra Melankolia
22.07.2011 21:15:22 (muokattu 22.07.2011 21:26:29)
Näitä Fenkun jaguareja on tehty sekä MIJ sekä CIN.
Mikä ero näissä käytännössä on?
edit. En puhu uusista squiereista siis.
samugee
22.07.2011 22:07:45
Tosta MIJ vs. CIJ-touhusta löytyy lisätietoa ainaki tästä: http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Japan
Herra Melankolia
23.07.2011 11:13:57
Ihmettelen, kun Jaguarejahan on tehty siis vain vuosina 2006-2011.
Joten linkki ei kai auttanut kysymyksen kanssa.
samugee
23.07.2011 15:41:15
Niin, totta. Mutta tuskin se merkitätapojen logiikka kauheesti on muuttunu, ite päättelisin tosta että ne on vaan kaks tapaa sanoa ihan sama asia: tehty Japanissa.
Joku joskus väitti mulle että CIJ-leimalla varustetut ois jotenki laadukkaampia, oikeestaan mitään muuta perustelua ei ollu ku että "crafted" kuulostaa paremmalta ku "made".
TurpaLarva
09.08.2011 01:58:53 (muokattu 09.08.2011 01:59:05)
Onkos kukaan vaihtanu etuastetta jagulaariinsa? Alkanu kyrpiin tuo aktiivikierron bassokorostuksen säätörulla. + tuppaa lyömään särölle vähän tuota etuastetta (patterista ei ole kiinni). Neuvoja saa antaa aiheen kaikin puolin.
Rutto72
09.03.2012 19:13:38
Minä ostin sen monien Fazerilla hiplaaman mustavalkoisen Jaguarin pois, ja ajattelin laittaa sen tähän viestiketjuun nyt "hiljaiseen myyntiin", jos juuri kyseisestä soittimesta kiinnostunut sattuisi lukemaan.

Jos ei, pistän sen aikanaan sitten Torin puolelle.

Loistopelihän se on, ei siinä mitään, mutta kohta neljä vuotta sillä soittaneena haluan vain kokeilla jotain uutta ja ihmeellistä, kuten jotakin puoliakustista tms. Siinä on huomaamattomassa paikassa sormenpään kokoinen lommo, jonka ansiosta sain tuolloin uuden pelin ovh:ta halvemmalla.

Soitin on Helsingissä. Pikaviestillä tavoittaa (viiveellä).

-Otto
jappo121
10.09.2012 09:12:39
Vanha keskustelu, mutta jatketaan silti...

Olen iskenyt silmäni tuollaiseen:
http://www.fender.com/en-FI/products/deluxe-jaguar-bass/

Soittotuntuma ja soundi on testattavissa olevia asioita. Minua kiinnostaakin lähinnä elektroniikan toimivuus. Näitä on ollut nyt markkinoilla niin kauan että jonkinlaista käyttäjäkokemusta voisi olettaa löytyvän.
Eli onko vehjes kasattu rahaa säästämällä ja laadusta tinkimällä.
Kaulapainoisuus (jos sitä on paljon) voi muodostua ongelmaksi, mutta sehän selviää kokeilemalla.
Vaahterakaulaista deluxea ei taida olla...?
Jos ottaa Marskinryypyn ja oksentaa, onko kyseessä mannerlaatta?
Basismi
10.09.2012 13:07:19
Rupes kaasuttamaan jaguaari. Siihen ei auta kuin yksi lääke.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
lifer
03.12.2012 16:41:07

olen salaa haaveillut käännetystä jaguarista. oikeakätisenä on perverssiä ajatella soittavan käännetyllä vehkeellä mutta ei auta. se olisi kamalan komea. vähän kuin rullailisi huvikseen pyörätuolilla. vitsivitsi.

http://www.guitarworld.com/files/im … 0Shop%20Reverse%20Jaguar%20Bass.jpg
-formal enough for work but colorful enough to be worn to a party-
rakinraato
04.12.2012 09:20:59
lifer: olen salaa haaveillut käännetystä jaguarista. oikeakätisenä on perverssiä ajatella soittavan käännetyllä vehkeellä mutta ei auta. se olisi kamalan komea. vähän kuin rullailisi huvikseen pyörätuolilla. vitsivitsi.

http://www.guitarworld.com/files/im … 0Shop%20Reverse%20Jaguar%20Bass.jpg

Josta toinen puoli totta ;). F-musiikissa Vantaalla oli yksi. Sinne koeajamaan jos sattuisi vielä olemaan.
AcLAc
04.12.2012 09:33:53

HEI. Joku kyseli elektroniikasta. Itselläni ele on pelannut hyvin jo 4 vuotta, eikä kaulapainoisuus ole ongelma. Mutta, kaula elää tosi voimakkaasti vuodenaikojen mukaan, eli rautaa joutuu säätämään 2 krt/ vuosi... pitkä miinus. Eipä ole muissa passoissa mulla moista ongelmaa!
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Jakkeko
04.12.2012 22:27:16

AcLAc: HEI. Joku kyseli elektroniikasta. Itselläni ele on pelannut hyvin jo 4 vuotta, eikä kaulapainoisuus ole ongelma. Mutta, kaula elää tosi voimakkaasti vuodenaikojen mukaan, eli rautaa joutuu säätämään 2 krt/ vuosi... pitkä miinus. Eipä ole muissa passoissa mulla moista ongelmaa!

!!! Mulla on tollanen eBaystä ostettu Jaguaarin kaula naitettuna presarin bodyyn. Ja sama ongelma. Talvella säädetty ja kesällä "soittokelvoton". Kun ei ole ainoa basso niin annoin sen olla hieman huonommassa hapessa kesän. Nyt on taas hakenut alkuperäisen muotonsa ja pelaa hyvin. Erikoista?
rokrokpoprok
L-studio
04.12.2012 23:02:16
Oliskohan ilmankostutin helpotus tasoittamaan asiaa, niin kerros- kuin omakotitaloissa sekä soittotiloissa. Puu kun orgaaninen aine ja reagoi kosteuden kanssa. Itsellä helpottaa elämistä muutenkin.
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
TurpaLarva
05.12.2012 19:20:07
AcLAc: HEI. Joku kyseli elektroniikasta. Itselläni ele on pelannut hyvin jo 4 vuotta, eikä kaulapainoisuus ole ongelma. Mutta, kaula elää tosi voimakkaasti vuodenaikojen mukaan, eli rautaa joutuu säätämään 2 krt/ vuosi... pitkä miinus. Eipä ole muissa passoissa mulla moista ongelmaa!

No onpas omituista. Mun piti säätää kaularautaa vaan kerran silloin kun ostin basson ja se pysy muotissa sen viisi vuotta mitä sen omistin. Nykyään joutuu Sandbergiä säätämään heti jos ulkona pakastuu tai lauhtuu.
Rasmund
06.12.2012 12:39:05
Mahtava basso kyllä pakko myöntää. Kaveril on tommoinen ja on kyllä omanlaatuinen hyvä soundi. Bassoa kyllä kannattaa säätää, ettei tule puuroa ulos.
Don't worry be happy
jukka490
11.12.2012 11:04:55
Minulla on ollut noin vuoden satunnaisessa käytössä Modern Player passiivi Jaguar (CIC). Ihan kelpo soitin, mutta soitan mex presarilla & jatsarilla enemmän.

Saattaisin myydä tuon Modern Player Jaguarin pois, jos ostaja löytyy.
Cooper_Alice
11.03.2013 00:19:07
Moi,

multa on nyt toisen kerran hajonnut yksi näistä mikkikytkimestä jaguar-bassosta. Soitinliikkeessä sanottiin, että pitäisi uusi ostaa. Osaako joku sanoa, mistä tällaisen saisi ja paljonko mahdollisesti maksaisi?

+ ilmoitetaan nyt näin "hiljaisesti", että korjattuani soittimen aion sen myydä. Eli jos on kiinnostusta, niin ihmeessä yv:tä.
"Mun puhetyyli sammaltaa. Mun elämäntyylikin kyllä vähän sammaltaa"
AcLAc
11.03.2013 11:22:06

Cooper_Alice: Moi,

multa on nyt toisen kerran hajonnut yksi näistä mikkikytkimestä jaguar-bassosta. Soitinliikkeessä sanottiin, että pitäisi uusi ostaa. Osaako joku sanoa, mistä tällaisen saisi ja paljonko mahdollisesti maksaisi?

Nuo kytkimet ovat melko yksinkertaisia rakenteeltaan, oletko kokeillut purkaa ja tutkia kuntoon sitä?
Minä kuljen, Herra ohjaa!
nappo
11.03.2013 12:30:29
Ei voi kyllä tuota kaulan elämistä laskea miinukseksi Suomen ilmastossa. Ihan normaalia se on.
You little punks think you own this town
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)