Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5214 215 216 217 218
Vladi
04.12.2012 21:28:54 (muokattu 04.12.2012 22:09:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetonea sivutaan hyvin monessa vahvarinhakuketjussa, joten tuntui lähinnä loogiselta avata tämmöinen yleisempi Bluetone-tuotteita käsittelevä ketju.
 
Itse omistan nykyään kaksi kyseisen lafkan tuotetta. Ironman on ollut minulla vajaan vuoden ja tänään saapui VH Custom.
 
Ironman on Bluetonen se ehkä modernein laitos, mutta aika lailla kaikkeen muuhunkin taipuva. Olen soittanut tällä niin joululauluja bändin kanssa, kuin modernimpaa metallihöttöä. Aikamoinen sveitsiläinen linkkuveitsi tuo mielestäni on.
 
Kuva: http://muusikoiden.net/dyn/users/96664.jpg
 
Ääninäytteitä (pahoittelen räpeltävää soittoa):
https://dl.dropbox.com/u/5209543/Ironman_clean.mp3
https://dl.dropbox.com/u/5209543/Ironman_cold_rock.mp3
https://dl.dropbox.com/u/5209543/Ironman_warm_rock.mp3
https://dl.dropbox.com/u/5209543/Ironman_cold_heavy.mp3
https://dl.dropbox.com/u/5209543/Ironman_warm_heavy_boost.mp3
 
Tänään saapui uusi perheenjäsen, noin 20wattinen VH Custom combo. Oikeastaan ainut soundi, mihin tuo Ironman ei taivu, on perinteinen rokkenroll-Marshall ja tämä vahvari paikkaa tuon puutteen ainakin tämänpäiväisen testin perusteella mahtavasti. Pitää äänitellä myöhemmin parempia pätkiä jahka tuo kone tulee hieman enemmän tutuksi.
 
Kuva: https://dl.dropbox.com/u/5209543/VH_Custom.jpg
 
Huonosti soitettu ääninäyte, soitin ulkoisilla kaapeilla:
https://dl.dropbox.com/u/5209543/Bluetone_VH_Custom.mp3
 
Kaikenkaikkiaan Bluetone vakuuttaa erityisesti soundipuolella. Kaikki testaamani ja kuulemani vahvistimet ovat kuulostaneet mainioilta ja niitä yhdistää huikea dynamiikka. Jopa tuo hevijyrä Ironman tuntuu "orgaaniselta" ja reagoi isoillakin säröillä soittotatsiin todella hienosti.
 
Tiedän täältä M.netistä jokusen Bluetone-käyttäjän, joiden vahvareita olen myös päässyt kuulemaan ja kaikki ovat myös olleet tyytyväisiä laitteisiinsa.
 
Kertokaahan muut myös kokemuksia, positiivisia tai negatiivisia.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Tawsky
04.12.2012 21:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetone on niitä harvoja vahvistimia mitkä jaksaa kiinnostaa Splawnien ja Ceriatonen ohella. Brittisäröä kun haetaan siinä 70-80-lukujen malliin. Marsuilla on tullut soitettua ja ei ole mikään noista ole niin kovasti sytyttänyt. Bugeralla olen soitellut jo pidemmän aikaan ja sen soundi on tarpeisiini loistava.
Bluetonea kyllä täytys kokeilla. Toi aloittajan VH Custom vaikuttaa mielenkiintoiselta, samoin vaikkapa Dusty Road. Ite en oo kuitenkaan vielä päässyt kokeilemaan.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Karhukoira74
04.12.2012 22:05:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ironman tässä kaasuttelee itteäkin, tarjouksenkin olen kysynyt ja lähinnä itseni kanssa painin....pitäs tilata toinen Amfisoundkin....mutta myös vahvistin olisi kiva olla SUOMALAISTA käsityötä.
 
-So many assholes, so few bullets-
Vladi
04.12.2012 22:16:43 (muokattu 04.12.2012 22:17:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Minusta Bluetone-tuotteita sivutaan tämän tästä, ei todellakaan sivuuteta.
 
http://suomisanakirja.fi/sivuuttaa
 
Pusipusi Vladi. ;)

 
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mehflyA9h71r1mtsdo1_500.gif
 
"Silmänisku, silmänisku"
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Kenis
04.12.2012 22:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En epäile ollenkaan Bluetonen laatua, mutta itseäni ihmetyttää se, että torilla noita Bluetonen vahvistimia näkee aika paljon. Miksihän näin? Tilaako ihmiset noita testaamatta, jolloin saattaa tulla ns. huteja?
 
AngieRainbow
04.12.2012 22:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä itse olen ollut omiini todella tyytyväinen. Tällä hetkellä on Bluetone JMP-nuppi sekä Bluetone 2x12 kaappi. Yleensä olen Les Paulilla soitellut, mutta nyt kun ostin Fender custom shopin straton, niin jumalauta, miten hyvin pelittää JMP myös tuon straton kanssa.
 
Bluetone Princeton Reverb combo on tilattu ja sen valmistumista tässä odottelen.
 
Kyllähän se on se saundi ja suomalainen laatukäsityö, mikä itseäni viehättää. Lisäksi jos kaipaa neuvoja tms., niin yhteys valmistajaan saadaan puhelinsoitolla. Vahvistin tehdään aina asiakkaan toiveiden mukaisesti, eli itse saa päättää, minkälaisen siitä haluaa. 10 vuoden takuu ja ongelmatapauksissa apu löytyy läheltä.
 
Ja joo itsekin olen myös muita kuin omiani soitellut ja hyviä ovat olleet, myös Vladin Ironman.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
AngieRainbow
04.12.2012 22:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenis: En epäile ollenkaan Bluetonen laatua, mutta itseäni ihmetyttää se, että torilla noita Bluetonen vahvistimia näkee aika paljon. Miksihän näin? Tilaako ihmiset noita testaamatta, jolloin saattaa tulla ns. huteja?
 
Joskus mieltymykset ja tarpeet muuttuvat. Itse myin Bluetone Black Face nupin pois, koska en enää tarvinnut sitä JMP50-nupin saavuttua taloon. Black Face:ssa ei ollut mitään vikaa, mutta sille ei ollut enää juurikaan käyttöä ja jotain uutta taisin taas kaasutella.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
05.12.2012 08:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenis: En epäile ollenkaan Bluetonen laatua, mutta itseäni ihmetyttää se, että torilla noita Bluetonen vahvistimia näkee aika paljon. Miksihän näin? Tilaako ihmiset noita testaamatta, jolloin saattaa tulla ns. huteja?
 
Kyllä ihmisten soundimaut ja tarpeet muuttuvat ihan yhtälailla omisti sitten kalliita tai halpoja vahvistimia. Ja osa porukasta vaihtaa ihan vaihtamisen ilosta ilman sen suurempaa järjellistä syytä. Jatkuva kamojen vaihto on osa harrastusta. Onhan torilla koko ajan tavaraa myynnissä laidasta laitaan...
 
Ja toisaalta eihän se, että ostaa laadukkaan käsintehdyn vahvistimen tarkoita sitä, että se tekisi lopullisesti autuaaksi ja ratkaisisi kaikki ongelmat lopullisesti. Ihan tavallisia vahvistimia ne ovat siinä kuin muutkin, tosin tekevät vain sen oman hommansa laadukkaammin, luotettavammin ja paremmalla soundilla kuin halvat kiinalaiset.
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
varakeef
05.12.2012 09:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenis: Tilaako ihmiset noita testaamatta...?
 
Sehän on tilauksesta valmistettavaan tuotteeseen liittyvä välttämättömyys, eikö?
 
Olen omaan 5E3 Deluxeen ollut enemmän kuin tyytyväinen kolmisen vuotta, enkä ole aikeissa myydä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
TTV
05.12.2012 10:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti Vladille tän topikin perustamisesta!
 
Ite oon syksyn ollut onnellinen Bluetonen omistaja (TTV One Louder). Custom nuppi tuli vain ja ainoastaan rässin (Stone, Megadeth, Slayer) kotisoittoon ja todellakin lunasti paikkansa heti ensi pikkauksella. Harry toi vahvistimen kotiini ja totesi kuultuaan äänen ja nähtyään ilmeeni; "hyvä että tykkäät, tää säröosasto ei olekkaan sitä mun vahvinta aluetta" :-) Vahvaa tai ei, niin kyllä vahvistin ainakin tekee just sen mitä pitääkin; Lee Jacksonin atuaste nupit 11:ssa tuottaa halutun särön ja pikkupääte loihtii sen ulos korviahivelevällä volumetasolla. Kaverin kanssa onnistuttiin ruuvaamaan tästä myös todella heleät rautalankasaundit telecasterille, joten taipuisuutta on enemmän kuin itellä soittokykyä :-)
 
Toista customia olen tässä jo haaveillu teetettäväksi ja sehän tuleekin olemaan sitten "TTV Even Louder" ja nupit menee tällä kertaa 12 asti. Etusiksi olen kaavaillut hotrod JCM800 ja SLO100, eli 100% metallihommiin tälläkin kertaa. Päätteeseen voisi laittaa pienempää kynttilää, sillä kotisoiton headroomiinkaan ei tarvi 80W.
 
Eka Bluetone projektini oli onnistunut ja suosittelen lämpimästi muitakin kokeilemaan. Hinta-laatu-suhde on todellakin kohdillaan näissä vempeleissä.
 
Vladille ja muille Bluetonen sivustojen parissa puuhaaville antaisin toiveen, että lisätkää näistä High Gain nupeista myös metalliriffittelyä ja myös alavireillä, niin uusikin sukupolvi snaijjaa :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Vladi
05.12.2012 10:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Vladille ja muille Bluetonen sivustojen parissa puuhaaville antaisin toiveen, että lisätkää näistä High Gain nupeista myös metalliriffittelyä ja myös alavireillä, niin uusikin sukupolvi snaijjaa :-)
 
Tää on tiedostettu ja ainakin Ironman-näytteitä on tulossa, jahka saan raahattua itseni jonkun tutun treenikselle äänittelemään. :)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
TTV
05.12.2012 10:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tää on tiedostettu ja ainakin Ironman-näytteitä on tulossa, jahka saan raahattua itseni jonkun tutun treenikselle äänittelemään. :)
 
Jees, juuri toi Ironman itteä kiinnostaakin tota seuraavaa prokkistani ajatellen.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Karhukoira74
05.12.2012 10:48:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Jees, juuri toi Ironman itteä kiinnostaakin tota seuraavaa prokkistani ajatellen.
 
Juuri näiden samojen syiden saattelemana olen tuota Ironmania kaasutellu...6L6-putkituksella ja perinteisellä 100 W:lla.
 
-So many assholes, so few bullets-
Vladi
05.12.2012 10:50:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Juuri näiden samojen syiden saattelemana olen tuota Ironmania kaasutellu...6L6-putkituksella ja perinteisellä 100 W:lla.
 
Mä päräytin pari viikkoa sitten omaani 6L6:set 6v6-nelikon sijaan ja morjens millainen laitos siitä tuli. Nuo aloitusviestissä olevat Ironman-pätkät on soitettu 6L6:lla, tosin kitarana on PAF-mikkinen LP, joten ei ehkä anna ihan 100% täydellistä kuvaa tuon vahvarin heviominaisuuksista.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Kenis
05.12.2012 10:58:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Sehän on tilauksesta valmistettavaan tuotteeseen liittyvä välttämättömyys, eikö?
 
No tämä on totta. Ja kyllähän ihmisillä tarpeet ja maut muuttuvat matkan varrella täydellistä soundia hakiessa.
 
Laulava Kylätohtori
05.12.2012 11:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenis: No tämä on totta. Ja kyllähän ihmisillä tarpeet ja maut muuttuvat matkan varrella täydellistä soundia hakiessa.
 
Mutta se Bluetonessa on hienoa, että aina ei tarvitse ostaa uutta, vaan jo olemassa olevaa voi modauttaa oman maun mukaan, miten haluaa...
 
Toiseksi Harrylta saa erinomaisia neuvoja ja suosituksia ja täytyy sanoa, että jos olisin ostanut omin päin jonkun putiikki vehken esim. merten takaa, niin olisinpa vaan tehnyt virheen laitteen ominaisuuksiin liittyen...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
05.12.2012 11:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tämäkin merkki ansaitsi ihan oman ketjunsa. Hyvä työnjälki ja loistava soundi. Pari olen itse nähnyt ja oma on tulossa jossain kohtaa. Asiakaspalvelu on myös todella laadukasta.
 
www.kitaramaailma.com
horseface
05.12.2012 13:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs on, onko mahdollista saada esim. tuon Ironmanin Cold/Warm -modien vaihto tai Dusty Roadin boost jalkakytkimelle?
 
Oli miten oli, näin on!
Vladi
05.12.2012 13:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Mitenkäs on, onko mahdollista saada esim. tuon Ironmanin Cold/Warm -modien vaihto tai Dusty Roadin boost jalkakytkimelle?
 
Cold/Warmista en tiedä, mutta boost ainakin on muistaakseni mahdollista toteuttaa ja taitaa jossain mallissa ollakin. Saa korjata, jos muistan väärin.
 
Cold ja Warm ovat soundiltaan ja gainimääriltään senverta erilaisia, että en itse kyllä ole kokenut tarvetta moisten jalkakytkemiselle. Paljon näppärämpää hoitaa esim. sooloboostailut efektiloopilla, jonne tulee heiteltyä mausteeksi eq:ta, delayta ym.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
harryk
05.12.2012 14:15:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Mitenkäs on, onko mahdollista saada esim. tuon Ironmanin Cold/Warm -modien vaihto tai Dusty Roadin boost jalkakytkimelle?
 
Molemmat toiminnot saa tarvittaessa jalkakytkimelle lisähintaan. Kytkentä tehdään silloin jalkakytkimellä, joka ohjaa relettä signaalitiellä. Tällöin jalkakytkimelle ei viedä mitään kitarasignaalia. Tämä parantaa osaltaan vahvistimen häiriöetäisyyttä ym.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5214 215 216 217 218

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «