Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: e kieli lipsuu kaulalta
1
Friedmanman
01.12.2012 17:07:12 (muokattu 01.12.2012 17:07:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Ostin Jackson DK2-T kitaran käytettynä noin 10 kuukautta sitten ja nyt vasta minua on ruennut häiritsemään yksi asia. Korkea e kieli nimittäin lipeää välillä kaulalta, kun tekee esimerkiksi pull-offeja. Jotenkin näyttäisi, että tuo matala E kieli olisi enemmän kaulalla kuin tuo korkea e kieli joka on hyvin lähellä kaulan reunaa. Kitarassa on pulttikaula joten voisikohan sitä kaulan paikkaa jotenkin korjata, koska selvästi kaula ei ole aivan keskellä?
 
oiva tumpeloinen
01.12.2012 17:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysäät kaulan pultteja snadisti ja annat sen jälkeen kaulaan pienen osuman kämmenellä. Sen jälkeen pulttien kiristys.
Friedmanman
01.12.2012 17:11:53 (muokattu 01.12.2012 17:12:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Löysäät kaulan pultteja snadisti ja annat sen jälkeen kaulaan pienen osuman kämmenellä. Sen jälkeen pulttien kiristys.
 
Tätä ajattelin itsekin, mutta uskaltaakohan tuota nyt tehdä... Saako tätä tehdessä olla muuten kielet kitarassa?
 
oiva tumpeloinen
01.12.2012 17:13:34 (muokattu 01.12.2012 17:14:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Tätä ajattelin itsekin, mutta uskaltaakohan tuota nyt tehdä... Saako tätä tehdessä olla muuten kielet kitarassa?
 
Saa olla. Kunhan et täysiä lyö, niin ei mitään hätää. Napakka isku saa kuitenkin olla. Ja niitä pultteja ei tarvitse paljoa löysätä.
 
E: jos ei kuitenkaan tunnu liikahtavan mihinkään, kannattaa sitten irrottaa pultit ja kielet kokonaan ja katsoa, miten ahdas kaulatasku on. Joissain peleissä saattaa olla hyvinkin tiukka kaulatasku, mutta yleensä tehdastekoisissa peleissä ei näin ole.
LaMotta
01.12.2012 17:16:28 (muokattu 01.12.2012 17:21:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulaa pystyy linjaamaan niin, että löysää hiukan kolmea kaulan kiinnitysruuvia ja jättää yhden kireälle (toinen eturuuveista), kaula pyrkii kääntymään tällöin tämän ruuvin ympäri. Tiukka napsu kämmenpohjalla satulan kohtaan ja kaula kääntyy. Ruuvit kiinni. Ei ole kovin vaikeaa.
 
Santa Claus = Satan Lucas
Friedmanman
01.12.2012 17:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Saa olla. Kunhan et täysiä lyö, niin ei mitään hätää. Napakka isku saa kuitenkin olla. Ja niitä pultteja ei tarvitse paljoa löysätä.
 
E: jos ei kuitenkaan tunnu liikahtavan mihinkään, kannattaa sitten irrottaa pultit ja kielet kokonaan ja katsoa, miten ahdas kaulatasku on. Joissain peleissä saattaa olla hyvinkin tiukka kaulatasku, mutta yleensä tehdastekoisissa peleissä ei näin ole.

 
Joo tätä voisi tässä kohta yrittää, kiitos!
 
jyrkalt
01.12.2012 17:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Löysäät kaulan pultteja snadisti ja annat sen jälkeen kaulaan pienen osuman kämmenellä. Sen jälkeen pulttien kiristys.
 
Mä justiinsa eilen säädin omaa teleä tuolla tavalla. Kaatus piru telineestä ja kaula otti vähän osumaa :D
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
oiva tumpeloinen
01.12.2012 19:24:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mä justiinsa eilen säädin omaa teleä tuolla tavalla. Kaatus piru telineestä ja kaula otti vähän osumaa :D
 
Voihan sen noinkin säätää, mut moni kaipaa vähän enemmän hallintaa siihen touhuun. =)
kallepeltopelle
01.12.2012 20:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mä justiinsa eilen säädin omaa teleä tuolla tavalla. Kaatus piru telineestä ja kaula otti vähän osumaa :D
 
Tosta tulikin mieleeni hauska tapaus kun vein 79- Straton säädettäväksi Ruokankaalle, siihen aikaan olivat Hyvinkäällä. Olin silloin aika aloittelija, kerroin huoleni itse Big Bossille eli Juhalle että se ohuin kieli ei sittenmillään pysy kolossaan.
 
Hän hetken katsoi kaulaa, yhtäkkiä antoi kovan iskun kaulalle. Siitähän minä kauhistuin ja kysyin että mitä ihmettä. Mies sanoi että nämä kolmi-pulttiset jenkkilitokset ovat ongelma, aina vinossa !
 
Hieman kyllä hävetti jälkeenpäin, olin soitellut Stratolla jonka kaula osoitti ihan omaan suuntaansa !
 
No nyt voi antaa vilpittömät onnittelut Juhalle ja koko yritykselle pitkäjänteisestä työstään. Ovat palkintonsa ansainneet ( siis ei mun kaulan takia tietenkään). :-)
 
mattim
02.12.2012 10:55:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Hän hetken katsoi kaulaa, yhtäkkiä antoi kovan iskun kaulalle. Siitähän minä kauhistuin ja kysyin että mitä ihmettä. Mies sanoi että nämä kolmi-pulttiset jenkkilitokset ovat ongelma, aina vinossa !
 
Ei mies muistanut Tilt ruuvia löysätä tuossa vaiheessa ?
 
kallepeltopelle
02.12.2012 16:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Ei mies muistanut Tilt ruuvia löysätä tuossa vaiheessa ?
 
Ei löysentänyt mutta taisivat olla jo valmiiksi löysiä joten helposti se kaula kääntyi oikeaan asentoon. Onhan se 4-pulttinen liitos kyllä parempi.
 
Friedmanman
04.12.2012 18:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu minä nyt yritin löysätä niitä vähän ja yritin saada kaulaa liikkumaan, mutta eipä se oikeen tahtonut liikkua. Mitenkä paljon niitä saa löysätä, että sillä iskulla on tosiaan mitään vaikutusta?
 
Antti1
04.12.2012 19:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Juu minä nyt yritin löysätä niitä vähän ja yritin saada kaulaa liikkumaan, mutta eipä se oikeen tahtonut liikkua. Mitenkä paljon niitä saa löysätä, että sillä iskulla on tosiaan mitään vaikutusta?
 
Puoli kierros - kierroksen. Silleen, että puristus vain heltiää, mutta kaula pysyy paikoillaan.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
LaMotta
04.12.2012 19:49:13 (muokattu 04.12.2012 19:49:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa jo aiemmin mainittiin kaulataskun tiukkuudesta. Jos kaula ei tunnu siirtyvän niin kannattaa löysyttää kielet ja ruuvit ja kokeilla, että kääntykö kaula vai ottaako se kiinni kaulataskuun.
 
Santa Claus = Satan Lucas
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «