Aihe: Warmoth vai Ibanez Prestige?
1 2
Gabe
03.12.2012 22:40:22
Hellureiii: Tuolla tavoinhan siitä voisi saada hienon ja olisi itsekin päässyt tekemään jotain tuossa prosessissa. Ja tulisi huomattavasti edullisemmaksi. Nyt heräsi vaan yksi huoli, miten tuo kaulan bindingi? Vai pitääkö jättää tekemättä? Entä vaahterakansi? Meinaan vaan että eikös seki bindauksen vaadi, niin miten se toimii tuon öljyämisen kanssa vai toimiiko ollenkaan?

EDIT: Huomasinkin tuossa juuri kun olin jo tämän kirjottanut että näköjään olitkin tuossa jo maininnut tuon sävyttämisen :D

En usko sen bindauksen olevan esteenä, mutta kannattanee vaikka soittaa jollekin soitinrakentajalle ja varmistaa asia? Musitecin hepun jäljiltä olen pari tru-oil käsiteltyä kitaraa ainakin nähnyt. Jep, öljuväriä vain :) Tuolla tavoin saat useammankin satasen hintaa revittyä alaspäin. Ja tuo öljykäsittely on esimerkiksi kaulassa tosi miellyttävä.
www.kitaramaailma.com
Gabe
04.12.2012 14:40:52
Hellureiii: Joo eikai sen periaatteessa pitäisi haitata kun puutahan sekin on. Aainut vaan että se täytyy olla todella taisaisesti ja siististi muutenkin siihen laitettu kun ei tule lakkaa päälle mikä sitä reunaa tasottaisi.

Toisaalta vielä halvemmaksi tulee jos jätän koko vaahterakannen pois niin ei tarvitse sitten niitä listojakaan.

Jos et vaahterakantta havittele soundin puolesta niin sen poisjättö tipauttaa taas satasen pari hintaa alaspäin jos ei niitä reunalistoja tarvitse. Ihan hienolta tuo varmasti näyttää ilmankin, varsinkin jos pintakäsittely onnistuu itseltäsi. Laitapas sitten kuvia kun on valmista? :)
www.kitaramaailma.com
JarmoM
06.12.2012 00:04:34
Hellureiii:
Huomasin nimittäin että tuota tru-oilia voi myös sävyttää:
...
Nyt heräsi vaan yksi huoli, miten tuo kaulan bindingi? Vai pitääkö jättää tekemättä? Entä vaahterakansi? Meinaan vaan että eikös seki bindauksen vaadi, niin miten se toimii tuon öljyämisen kanssa vai toimiiko ollenkaan?

Tru-Oil toimii hyvin myös reunalistan kanssa. Tru-Oil on nimestään huolimatta enemmän lakkamainen kuin öljymäinen pintakäsittelyaine. Itse olen Tru-Oil:illa käsitellyt yhden kitaran. Siinä oli reunalista bodyssä ja hyvin aine pysyi myös reunalistan päällä.
Hellureiii
13.12.2012 22:22:56
Sori kun kesti vastata, unohtui hetkeksi koko keskustelupalsta kun oli niin paljon muuta hommaa.

Mukava kuulla että myös tuo listoitus onnistuu tru-oililla. Nyt olen päättänyt että kaulan vedän sävytetyllä tru-oililla, oli sitten ne listat tai ei ja bodyn maalaan ja lakkaan itse ruiskulla :)

En kerro vielä minkälaisesta maalauksesta on kyse, mutta sitten näette kun pääsen laittamaan kuvia :)

Täytyy myydä ensin tässä nyt noita vanhoja soittimia alta pois ja kun tässä joutuu vähän päivittelmään muutenkin tuota kalustoa, niin tiedän, että tässä Warmothissa kestää vielä pitkään ennen kuin sen lopulta saan. Mutta olen päättänyt että kesäksi sen aion hankkia! :)

Palaan asiaan kuvien kanssa kunhan olen sitten vihdoinkin kitaran saanut. Ja voi olla, että materiaalien ja osien valitsemisen ym kasauksen suhteen nostan tämän keskustelun ylös vielä ennen lopullista näyttöä :)

Kiitos paljon kaikille vastanneille, tästä oli paljon apua ja tuli paljon enemmän luottoa itseenikin tässä viimeistelyasiassa!
MarkusJuhani
10.01.2013 02:42:40 (muokattu 10.01.2013 02:46:41)
Tässä ketjussa oli aiemmin juttua Guitarworxista ja palvelusta. Noista sivuista saa ehkä vähän väärän kuvan siitä miten homma etenee. Olen itse harkitsemassa Warmothin tilaamista ja soitin tähän liittyen Guitarworxille.
- Valitset Warmothilta tarvittavat kamat - tarvittaessa Guitarworxin opastamana.
- Maksat tilauksen suoraan Warmothille.
- Kokoat itse sen verran kuin osaat ja Guitarworx hoitaa lopun kasaamisen ja säädöt

Toisin kuin aiemmin ketjussa oletettiin, Guitarworx ei ota Warmothin osista mitään välistä - ainoastaan työ maksaa. Työmäärä ja hinta riippuu tietty siitä kuinka monimutkaista kitaraa on tilaamassa. Itse suunnittelin hankkivani tod simppelin super-Straton ja tuon kasaaminen Warmothin paketista valmiiksi kitaraksi kustantaisi kuulemma siinä 200-300 Eur hujakoilla.

Muillakin putiikeilla toimii varmaan ihan samat kuviot.

Itse olen ensimmäistä kertaa kitaraa kasaamassa, joten sekä tuo osien valitsemisessa opastaminen, kuten myös kasaamisen viimeistely ja kitaran säätö tulee tarpeeseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)