Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nova Delay vai BOSS DD-20?
1
-Stratlover-
03.12.2012 22:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs haluaisin kysellä omia kokemuksianne kyseisistä pedaaleista. Kumpi on mielestänne parempi ostos ja miksi? Tiedän että kokeilemalla selviää, mutta kumpi on mielestänne hinta/laatusuhteeltaan parempi ostos?
Risut ja ruusut kyseisistä speduista ovat myös tervettulleita.
 
Soittelen pääasiallisesti kotona asiallisilla volyymeilla ja soittelen pääasiassa 60-70 lukujen musiikkia mm. Pink Floyd, Jimi Hendrix, Robin Trower, Kingston Wall, RHCP yms yms.
 
Tämä on ensimmäinen kirjoitukseni ja toivoisin asiallisia vastauksia.
 
Vetehinen
04.12.2012 07:37:31 (muokattu 04.12.2012 08:14:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu paljolti kumman saundi miellyttää juuri sinua enempi, ominaisuuksia kun kummassakin on luultavasti riittämiin. Lisäksi Boss vie hieman enemmän tilaa. Vanhasta ketjusta löytyy mielipiteitä ja tarkempaa kuvailua ensi alkuun: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=201696&o=0
 
Ed: tässä toinen ketju joka kannattaa tsekata: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=198276&o=0
 
Hintalaatusuhde noilla on samoilla kantturoilla, riippuu käyttötarpeesta kumpi kannattaa valita vai olisiko joku muu vielä sopivampi.
 
Mitä ominaisuuksia juuri sinä delaypurkilta kaipaat?
 
Tervetuloa foorumille!
 
a-wop-bop-a-loo-mop-a-wop-bam-boom
PJS
04.12.2012 08:26:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut nova delay, se on oikein pätevä vermes, mutta sun makuun saundit ehkä turhan moderneja, jos modernius ei haittaa niin tosta saa takuuhyvää saundia ja öbaut kaikkee mitä delaylta voi kaivata.
 
BOSS DD-20:sta ei oo ollut itellä mut parilla frendillä kylläkin ja en ole kuullut pahaa sanottavaa.
 
Vintagehenkisempiinsaundeihin toimii todella hyvin Strymonin El Capistan, joka on erittäin uskottava mallinnos nauhakaiku-asioista. Itsellä käytössä tuollainen siis. Snadia miinusta siitä et ei ole kuin yksi muistipaikka ja senkin saa käyttöön vain erillisellä pedaalilla. Mua ei haittaa liiemmin mut tiedän et toisia vois haitata.
 
Mielenkiintoinen laite vois olla myös ihan uusi Catalinbread Echorec, joka on pedaalimallin yritys toisintaa legendaarisen Binson Echorecin (Gilmour) saundeja. Klippien perusteella todella asiallinen laite.
 
Peace!
juso
04.12.2012 08:59:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Stratlover-: Elikkäs haluaisin kysellä omia kokemuksianne kyseisistä pedaaleista. Kumpi on mielestänne parempi ostos ja miksi? Tiedän että kokeilemalla selviää, mutta kumpi on mielestänne hinta/laatusuhteeltaan parempi ostos?
Risut ja ruusut kyseisistä speduista ovat myös tervettulleita.
 
.

 
Mulla oli aiemmin laudassa useamman vuoden tuo giga delay. Ihan terveen kuulonen delay ja toimii hyvin jos kaipaa että delay on sellainen suht huomaamaton. Etenkin analogidelay mallinnos on hyvinkin toimivan kuuloinen. Modernimmat delayt on sitte vähä avaruusmaisen kuuloisia eikä ainakaan itteäni miellyttänyt. Joku aiemmin mainitsi tuosta tc:n sopivuudesta modernimpiin puuhiin pitää kyllä hyvin paikkansa mutta toimii sen dalayt kyllä vintagehommissakin vähintään yhtähyvin. Mulla ei siis kokemusta tuosta novasta mutta itellä on ollu gigan jälkeen tää halvempi versio eli nova repeater. Multa ääni lähtee tuonne tc:n suuntaan sillä ne on osannu tehä kyllä kaiut ja delayt aina hyvin.
 
Vetehinen
04.12.2012 09:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juso: Mulla oli aiemmin laudassa useamman vuoden tuo giga delay. Ihan terveen kuulonen delay ja toimii hyvin jos kaipaa että delay on sellainen suht huomaamaton. Etenkin analogidelay mallinnos on hyvinkin toimivan kuuloinen. Modernimmat delayt on sitte vähä avaruusmaisen kuuloisia eikä ainakaan itteäni miellyttänyt. Joku aiemmin mainitsi tuosta tc:n sopivuudesta modernimpiin puuhiin pitää kyllä hyvin paikkansa mutta toimii sen dalayt kyllä vintagehommissakin vähintään yhtähyvin. Mulla ei siis kokemusta tuosta novasta mutta itellä on ollu gigan jälkeen tää halvempi versio eli nova repeater. Multa ääni lähtee tuonne tc:n suuntaan sillä ne on osannu tehä kyllä kaiut ja delayt aina hyvin.
 
Mulla oli juuri samanlainen kokemus, tosin minulla Gigadelay ei ehtinyt olla kauankaan laudassa. Jotenkin se ei säväyttänyt ja Nova Repeaterin yksinkertaisuus sopii minulle paremmin. Kannattaa kokeilla, kuulostaako TC electrolux liian kirkkaalta, minun makuun sopii just passelisti.
 
a-wop-bop-a-loo-mop-a-wop-bam-boom
llarppp
04.12.2012 10:40:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta se Line 6:sen DD4. Sitä Frusciante käyttää. Näin tuon sanan RHCP vaan tossa niin.
 
"Every man dies, not every man really lives."
Frankster
04.12.2012 14:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

llarppp: Osta se Line 6:sen DD4. Sitä Frusciante käyttää. Näin tuon sanan RHCP vaan tossa niin.
 
Kannattaa muuten ottaa huomioon että Line6:n DD4 ainakin ennen halusi instrumenttitasoisen signaalin. Eli jos looppiin haluaa ja loopin signaali onkin linjatasoinen (niinkuin mulla on), niin tulos ei välttämättä ole toivottu.
 
:F
 
Vetehinen
04.12.2012 14:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoittanette DL4 ?
 
a-wop-bop-a-loo-mop-a-wop-bam-boom
PJS
04.12.2012 15:23:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frankster: Kannattaa muuten ottaa huomioon että Line6:n DD4 ainakin ennen halusi instrumenttitasoisen signaalin. Eli jos looppiin haluaa ja loopin signaali onkin linjatasoinen (niinkuin mulla on), niin tulos ei välttämättä ole toivottu.
 
:F

 
Toisaalta jos saundi-ihanteet on ketjun aloittajan kaltaisia, niin delayt kannattaa pitää ennen vahvarin etuastetta.
 
Peace!
LaMotta
04.12.2012 17:40:10 (muokattu 04.12.2012 17:41:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä suosituksia olisi (analogiseksi) tap tempolliseksi delayksi? Minulla on Boss DD-5. Siinä on hiukan hankalaa vaadittu 4 polkaisua temmon asettamiseksi.
 
Santa Claus = Satan Lucas
McNulty
04.12.2012 19:10:01 (muokattu 04.12.2012 19:19:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mitä suosituksia olisi (analogiseksi) tap tempolliseksi delayksi? Minulla on Boss DD-5. Siinä on hiukan hankalaa vaadittu 4 polkaisua temmon asettamiseksi.
 
Haastavaa voi olla löytää kokonaan analoginen dilsa tap tempolla...
Jos bucket brigade-härvelit kelpaa niin:
http://proguitarshop.com/dmb-lunar-echo.html
http://proguitarshop.com/retro-sonic-analog-delay-pedal.html (ei tap tempoa, mutta long/short valitsin)
http://proguitarshop.com/electro-ha … eluxe-memory-man-550-tap-tempo.html
http://proguitarshop.com/way-huge-supa-puss.html
 
Mä sen sijaan metsästäisin hyvältä kuulostavan digitaalisen dilsan, joilla pääsee reenis- ja keikkaolosuhteissa todella hyviin analogis-soundisiin tuloksiin. Esim. Strymonin ja Empressin delay-laitteet.
 
I'm rather a person who cannot think clearly... instead of being a person who clearly cannot think.
Vetehinen
04.12.2012 19:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mitä suosituksia olisi (analogiseksi) tap tempolliseksi delayksi? Minulla on Boss DD-5. Siinä on hiukan hankalaa vaadittu 4 polkaisua temmon asettamiseksi.
 
Kävisikö Electro-Harmonix Deluxe Memory Boy? Tuosta täysanalogisuudesta joutunet tinkimään, mutta analogisen kuuloista laitetta löytyy...
 
a-wop-bop-a-loo-mop-a-wop-bam-boom
Fonisoul_
04.12.2012 20:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Nova Repeater, jonka soundista tykkäsin kovasti. Ongelmana oli että on/off kytkintä painaessani onnistuin aina jotenkin polkemaan myös niitä pikkunappeja. Ja kill dry ei vaan yleensä yllätyksenä toimi kovin hyvin.
 
Vaihdoin sitten dd-20:een. Soundeiltaan se on hyvä, mutta ei ihan niin hyvä kuin nova. Mutta tuossa tulee ainakin poljettua oikeita nappeja. Ja tuossa on jänniä bonusominaisuuksia, jotka mun soittotyyliin natsaa hyvin.
 
Mutta valitsetpa sitten kumman tahansa, niin et kovin paljon pieleen mene.
 
Joensuulaista Indietä: No Cue.
-Stratlover-
04.12.2012 21:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksistanne!
 
Juu eli tosiaan mitä digitaaliselta delaylta etsin saundillisesti olisi Pink Floydin:The Wall/Pulse tyyppistä saundia pitkillä viiveajoilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «