Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Midtown-kitara
1 2 3 4 5 6 7 8
altec
02.12.2012 13:21:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro foorumistit!
 
Olen löytänyt vihdoin kaikkien tuskaisten tuskailujen jälkeen kitaran, joka sopii minulle ja käyttötarkoitukselleni täydellisesti. Moni varmaan tietää sen tunteen kun ottaa uuden kitaran käteen ja soittaa ensimmäisen soinnun ja tietää heti et tää mun kitara. Tällainen fiilis iski kun kävin kokeilemassa kyseistä kitaraa.
 
Pukin konttiin tuo varmaan päätyy. ja luulenpa et pukki poikkeaa käymään ehkä joitakin viikkoja aikasemmin tänä vuonna ;). Sen verran kiltti poika oon ollu. Ilmassa on lapsenomaista jännitystä kun löysin vihdoin etsimäni!
 
Kitara ei kuitenkaan lähteny kanssani kotiin, vaan tein niinkuin aina teen jotain isompaa ostaessani, annan innon laantua ja mietin myöhemmin onko ostos järkevä. Nyt olen jo 100% varma et tämä kitara tulee olemaan itselläni hautaan asti,(ok, ehkä vähän liioittelua) sen verran makee peli on kyseessä!
 
Ja nyt itse keskusteluaiheeseen! Mitä mieltä olette arvon naiset ja herrat, onko mitään kokemuksia kyseisestä kitarasta? Nippelitietoa, pohdiskeluja, mielipiteitä? Kaikki on aina kotiinpäin, eli rohkeasti vastaamaan vain ;)
 
Alla vielä muutama linkki:
 
http://www2.gibson.com/Products/Ele … gner/Gibson-USA/Midtown-Custom.aspx
 
http://www.topsound.fi/gibson-midtown-custom-vsb.html
 
Gabe
02.12.2012 13:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

altec: olen jo 100% varma et tämä kitara tulee olemaan itselläni hautaan asti
 
Kuinkahan monta kertaa olen kuullut itseni sanomassa näin? :D Hyvältä tuo Midtown kuitenkin näyttää ja on minuakin kiinnostanut jo jonkun aikaa, etenkin tuo Richlite otelauta mietityttää minua hiukan. Hinta näyttää kuitenkin olevan enemmän kuin kohdallaan.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Tsugu Way
02.12.2012 19:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upea kitara tuo Midtown Custom. Kävin sen koeajamassa musaliikkeessä. Se oli minulla kuukauden ykköshimotuskohteena ja -vaihtoehtona. Viime metreillä laitoin kuitenkin les paul trad zebran, kun sain käytännössä uuden käytetyn hintaan. Mutta anyway - muutoin olisin Midtownin laittanut. Loistava kitara! Kannattaa minun mielestä ostaa jos pystyy.
 
Blues is allright!
pappasfin
02.12.2012 19:31:43 (muokattu 02.12.2012 19:33:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: ... etenkin tuo Richlite otelauta mietityttää minua hiukan...
 
Onhan tuota Richlitea martinin akkareissakin ja mitä noita kokeillu niin aivan hyvältä tuntuu ja näyttää, vähän sellaista tummaa kamaa, mutta mukavan sileätä ja kiva soittaa, ihan niin kuin Ebony otelaudat.
 
Luulis myös, että kestävyyskin on hyvällä kantilla tuossa richiltessa, tosin tämä on mutua koska eihän tuo liene kovinkaan pitkään ollut markkinoilla mutta luulis että nuo valmistajat osaavat asiansa ja ajattelvat tässä kohtaa luontoakin :-)
 
PappaSFin
altec
02.12.2012 20:58:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan on kyllä upea kitara, toi Richlite mietityti itseäki ennenkuin menin testaamaan, mutta soittaessa tuntui todella mukavalta, nopealta ja muutenkin hyvältä. Uskon myös et se on kestävää materiaalia ja on vertailukelpoinen myös kaiken muiden otelaudassa käytettävien puiden kanssa.
 
Soundi Midtownissa on kyllä tosi selkee ja rock, varsinkin tallan mikin, burstbucker 2:n kanssa pystyy rockata melkeen mitä tahansa musiikkia, kaulan mikki bb1 oli pehmeempi ja täyteläisempi.
 
Shakata
02.12.2012 21:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin oli jonkin aikaa aivan järkyttävä GAS kyseistä kitaraa kohtaan. Kävin tässä paikallisessa musaliikkeessä testaamassa keppiä ja ei kyllä kitara puhutellut mua millään tavalla. Viimeistely oli kyllä hintaluokan huomioon ottaen yllättävän hyvää ja ulkönäköhän tuossa on myös kohdallaan. ES-335:n kaatajaa tästä ei mun mielestä kyllä millään saa...jatkan siis säästämistä.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
Gabe
02.12.2012 22:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Onhan tuota Richlitea martinin akkareissakin ja mitä noita kokeillu niin aivan hyvältä tuntuu ja näyttää, vähän sellaista tummaa kamaa, mutta mukavan sileätä ja kiva soittaa, ihan niin kuin Ebony otelaudat.
 
Luulis myös, että kestävyyskin on hyvällä kantilla tuossa richiltessa, tosin tämä on mutua koska eihän tuo liene kovinkaan pitkään ollut markkinoilla mutta luulis että nuo valmistajat osaavat asiansa ja ajattelvat tässä kohtaa luontoakin :-)

 
En minäkään sitä hauku sen kummemmin kun en ole päässyt kunnolla edes kokeilemaan. Voi olla erinomainenkin vaihtoehto puulle, ja kai ekologisempikin. Mielenkiintoista seurata nyt lähivuosina mitä siitä kuuluu..
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Aman
02.12.2012 22:39:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shakata: Mullakin oli jonkin aikaa aivan järkyttävä GAS kyseistä kitaraa kohtaan. Kävin tässä paikallisessa musaliikkeessä testaamassa keppiä ja ei kyllä kitara puhutellut mua millään tavalla. Viimeistely oli kyllä hintaluokan huomioon ottaen yllättävän hyvää ja ulkönäköhän tuossa on myös kohdallaan. ES-335:n kaatajaa tästä ei mun mielestä kyllä millään saa...jatkan siis säästämistä.
 
Vähän samallalailla kävi mulle. Tavallaan se puoliakkarin juttu jota siltä odotin puuttui mielestäni täysin. Ei sillä koverretulla kopalla päässyt siihen maailmaan ollenkaan. Toki jos ei puoliakkariosastoa hae niin sittenhän tuo varmasti toimii paremmin. Kitarapaja visiitti päättyikin sitten siihen, että mukaan lähti Fat neck ES339 joka pieksi paikalliset kolmekolmefemmatkin.
 
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
fox
03.12.2012 00:39:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: En minäkään sitä hauku sen kummemmin kun en ole päässyt kunnolla edes kokeilemaan. Voi olla erinomainenkin vaihtoehto puulle, ja kai ekologisempikin. Mielenkiintoista seurata nyt lähivuosina mitä siitä kuuluu..
 
Kannattaa varmaan tottua siihen, että noita otelautoja tehdään erilaisista "korvaavista materiaaleista" enenevässä määrin, koskapa noitten "perinteisten" jalopuitten saatavuus ja markkinatilanteet/suojelunäkökohdat/takavarikot aiheuttelevat ongelmia valmistajille. Etenkin viime vuosina tuolla Jenkkilässä on Fish & Wildlife Agency ollut kovin aktiivinen tuolla rintamalla. Kuten todettu, ainakin Martin ja Gibson ovat siirtyneet tuohon komposiitti-Richliteen, Gibson myös lämpökäsiteltyyn vaahteraan.
Itäisiltä mailta on myös noita korvaavalla materiaalilla olevia otelautoja ainakin uusio-Hagströmeissa, sekä joissakin Ibanezin akustisissa.
Itse uskoisin, että taatusti se asiansa ajaa tuokin matsku. Erään ammatti-soitinrakentaja/korjaajan kanssa tuosta keskusteltiin pari vuotta sitten, ja tänne kirjoittelin johonkin Hagström-ketjuun (tai Hagström-kitaroita käsittävään juttuun) että emme mitään muuta "ongelmaa" tuosta komposiittimateriaalista löytäneet, paitsi sen tavanomaisen "mutinan" uudesta materiaalista. ;)
Kitaristithan kovin konservatiivista joukkoa välillä ovat kovin.
No, pohdimme toki sitä, millä tavalla tuo materiaali käyttäytyy esim. uudelleen nauhoitettaessa...siis joutuuko mahdollisesti uudet nauhat laittamaan liimalla. Mutta ko. aiheesta ei tietoa ja käytännön kokemusta hänelläkään (vielä) ollut..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
altec
03.12.2012 07:18:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekkin eniten ton Richliten kanssa mietityttää juurikin tuo uudelleen nauhoitus... Muuten aivan loistava kitara. :) Toisaalta pistää miettiimään et Gibson suurena brändinä olis ottanut huomioon tuollaisetkin asiat, ettei sattuisi yllätyksiä... Mut paha sanoa..
 
Gabe
03.12.2012 10:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kannattaa varmaan tottua siihen, että noita otelautoja tehdään erilaisista "korvaavista materiaaleista" enenevässä määrin, koskapa noitten "perinteisten" jalopuitten saatavuus ja markkinatilanteet/suojelunäkökohdat/takavarikot aiheuttelevat ongelmia valmistajille.
 
Näinhän tuo varmasti on. Enkä sitä tosiaan nyt ala tyrmäämäänkään, voi olla nerokaskin keksintö. Mielenkiinnolla seuraan miten tuo varsinaisessa käytössä pelaa ja kuinka mm. mainitsemasi uudelleen nauhoitus onnistuu.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
fox
03.12.2012 10:41:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Näinhän tuo varmasti on. Enkä sitä tosiaan nyt ala tyrmäämäänkään, voi olla nerokaskin keksintö. Mielenkiinnolla seuraan miten tuo varsinaisessa käytössä pelaa ja kuinka mm. mainitsemasi uudelleen nauhoitus onnistuu.
 
No, niinkuin altec tuossa sanoi, aivan varmasti asiaa on tutkittu huolella. Eipä Martin, sen paremmin ku Gibsonkaan, ihan "tyhjään hyppää"..
Mutta kyllä varmasti jatkossa noihin siirrytään enenevässä määrin. Eebenistäkin vissiin alkaa olla pulaa, ja mitä sitten viime aikoina uutisoitu Kiinan jatkuvasti paisuva jalopuun tarve sekä ostot meinaavat. Nimittäin huonekalupuusepäthän noita suuremmaksi osaksi hankkivat. Otelautapuun välitys taitaa huomattavasti pienempää olla sentään.. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
03.12.2012 12:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: No, niinkuin altec tuossa sanoi, aivan varmasti asiaa on tutkittu huolella. Eipä Martin, sen paremmin ku Gibsonkaan, ihan "tyhjään hyppää"..
Mutta kyllä varmasti jatkossa noihin siirrytään enenevässä määrin. Eebenistäkin vissiin alkaa olla pulaa, ja mitä sitten viime aikoina uutisoitu Kiinan jatkuvasti paisuva jalopuun tarve sekä ostot meinaavat. Nimittäin huonekalupuusepäthän noita suuremmaksi osaksi hankkivat. Otelautapuun välitys taitaa huomattavasti pienempää olla sentään.. ;)

 
Eivät varmasti hyppää tyhjän päälle :)
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
+makke+
03.12.2012 15:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa ketju sopivaan aikaan kun viime viikolla aloin kuolaamaan tuon kitaran perään. Omaan silmään erittäin miellyttävän näköinen. Mahdollisesti perjantaina pääsee moista hypistelemään.
Ainut huono puoli asiassa on, että minulle on kerrottu "etten tarvitse enempää kitaroita"..
 
altec
03.12.2012 16:46:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut huono puoli asiassa on, että minulle on kerrottu "etten tarvitse enempää kitaroita"..
 
Tässä et oo yksin :D :D
 
Gabe
03.12.2012 16:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+makke+: Ainut huono puoli asiassa on, että minulle on kerrottu "etten tarvitse enempää kitaroita"..
 
Hankalia nuo vaimot. Istahda vain alas ja pohdi rauhassa joku hyvä myyntipuhe siitä mitä se tuo sulle soittoon lisää jne.
 
www.kitaramaailma.com
Numb
03.12.2012 16:53:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mielenkiinnolla seuraan miten tuo varsinaisessa käytössä pelaa ja kuinka mm. mainitsemasi uudelleen nauhoitus onnistuu.
 
Voi olla väärässäkin, mutta arvelisin, että Martin ja Gibson ovat kokeilleet nauhojen vaihdon Richliteen ennen kuin ovat sitä ryhtyneet käyttämään.
 
Mun käsitykseni on, että Richlite käyttäytyy työstössä aika lailla samoin kuin eeben.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Gabe
03.12.2012 16:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Voi olla väärässäkin, mutta arvelisin, että Martin ja Gibson ovat kokeilleet nauhojen vaihdon Richliteen ennen kuin ovat sitä ryhtyneet käyttämään.
 
Mun käsitykseni on, että Richlite käyttäytyy työstössä aika lailla samoin kuin eeben.

 
Kyllä se varmasti on testattu perinpohjin. On se silti jännä seurata kun aikaa kuluu ja tulee enemmän käyttökokemuksia. Yllättävän vähän tästä kuitenkin on napinaa kuulunut, olisin olettanut että vastaanotto on nihkeämpää :) Pitäisi oikeasti hankkiutua testaamaan miltä tuo tuntuu.
 
www.kitaramaailma.com
oksatboys
03.12.2012 17:06:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Hankalia nuo vaimot. Istahda vain alas ja pohdi rauhassa joku hyvä myyntipuhe siitä mitä se tuo sulle soittoon lisää jne.
 
+ kukkakaupan kautta kotio musakaupasta.
 
"Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU
altec
03.12.2012 17:48:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+ kukkakaupan kautta kotio musakaupasta.
 
Otetaan talteen ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «