Aihe: Axe fx livehommissa
1 2 3 4
juso
03.12.2012 07:22:46

Eka live veto axella huitaistu. Suoraan linjaan vedin singnaalin ja no problem. Vanhanliiton putkivermeet oli kyllä mukana kaikenvaralta, sillä tän rokkiporukan kans ei ruukata reenailla ja piti kokeilla kylmiltään keikalla toimiiko nuo saundit bändin kans. Putkikamppeet ja pedaalihelvetti sai tosiaan jäädä mököttään autoon ja taidan järjestää marsulle lämpösen nurkan kotoa ja museoin ne ainakin joksikin aikaa. 3U räkkikamaa, midilauta ja monitori. Tästä ei paljoa backline enää voi helpommaksi mennä kun otetaan huomioon mihin kaikkeen tuo pystyy. Voin suositella kyllä lämpimästi jos joku tällaista haaveilee. Pistän palanpainikkeeksi klipin keikalta. http://www.youtube.com/watch?v=fFeNtga9jfk
Hombre
03.12.2012 14:25:07
juso: Pistän palanpainikkeeksi klipin keikalta. http://www.youtube.com/watch?v=fFeNtga9jfk

Kivalta saundaa, mikä mallinnus tässä on käytössä, jotain autossa möllöttävän sukuista kenties?

Onko porukka muuten tietoisesti vetänyt linjauksia, mitä tulee kitarasoundien moninaisuuteen, kun mallintimien suomin kyvyin vaikka joka biisissä vois pauhata erikuulonen paletti toisin kuin perinteisemmillä setupeilla? Eli käytetäänkö mallintavien reservistä bändisoitossa juukikaan 1% enempää vai mennäänkösetit läpi esim yhdellä 'styrkkarilla'?

Tämä tuli mieleen, kun eräs kaveri haasteli soittavansa monessa eri kokoonpanossa monenlaisia musatyylejä, mutta haluavansa aina pitää kiinni omasta soundista, johon on tottunut (vaikka mahdollisuuksia muuntautumiseen oliskin).
-
juso
03.12.2012 18:26:58

Jossain tapauksessa ellei useimmiten tuossa ketjussa kitara>PA eri equja voi olla neljä eli kitara,multiesa, mikseri ja vielä aktiivikaapit, niin ja se oma kulma, ja equthan värittää soundia aika lailla, varsinkin mikserien parametriset/puoliparametriset egut on ikäviä ja joku yläkeskialue on joskus hankala saada miellyttäväksi, se tuppaa oleen noissa muljuttimissa aika kireä, varsinkin vanhemmissa PODeissa todella läpitunkeva. Periaatteesahan soundit pitäs rakentaa PA:n kanssa parketilta käsin, mulla toimii kyllä yllättävän hyvin himassa monitoreilla rakennetut soundit, toki paikasta riippuen, yleensä ei tarvi säätää mitään kun on kerran kattonut mikserin ja kulman säädöt, no joo, kuivassa "yökerho"akustiikassa voi joutua lisään kaikuja ja kaikuvissa "tanssihelveteissä" vähentään.

Axe + midilauta on viisiin yli triplat kalliimpi kuin esim POD HD 500 eli pitäähän siihen rahaan hyvät soundit lähteäkkin.

Meillä on presonuksen tiski ja se ei hirveesti näy värittävän saundia sillä tulin siihen tulokseen että ohitetaan eq koska saundit ei siinä tohinassa ainakaan parantuneet pikaisella ruuvaamisella. Jos jotain niin aika matalaa taajuutta noin 350 hertsiä olis voinu vähä siivota pienemmälle.
Mä en raaskinu investoida tuohon omaan midilautaan vaan mennään ihan perus englin pedaalilla joka sattui oleen jo entuudestaan.
Valmiit presetit ei oikeen istunu omaan korvaan mikään mutta nättihän tuolla on alkaa pinoa kokoamaan. Omassa setupissa komppirosot on pleximarsua lead osasto mesan mark sarjaa ja clean puoli fenderiä imitoitu. Mukavasti nuo mahtuu noihin samoihin kuoriin.
Vielä tuosta on varmasti hyödyntämättä vaikka mitä mutta yllättävän pian tuolta löytyy jo se perusmeininki millä pärjää siinä missä perinteisillä nupeillakin.
askomiko
03.12.2012 21:41:27
juso: Eka live veto axella huitaistu. Suoraan linjaan vedin singnaalin ja no problem. Vanhanliiton putkivermeet oli kyllä mukana kaikenvaralta, sillä tän rokkiporukan kans ei ruukata reenailla ja piti kokeilla kylmiltään keikalla toimiiko nuo saundit bändin kans. Putkikamppeet ja pedaalihelvetti sai tosiaan jäädä mököttään autoon ja taidan järjestää marsulle lämpösen nurkan kotoa ja museoin ne ainakin joksikin aikaa. 3U räkkikamaa, midilauta ja monitori. Tästä ei paljoa backline enää voi helpommaksi mennä kun otetaan huomioon mihin kaikkeen tuo pystyy. Voin suositella kyllä lämpimästi jos joku tällaista haaveilee. Pistän palanpainikkeeksi klipin keikalta. http://www.youtube.com/watch?v=fFeNtga9jfk

HÖhö, repesin, 0:37. "Mä oo aevammärkä, saatanahhhuora kaato ne kaliat päälle saattana!" Hieno realistinen keikkatunnelma äänityksessä! :)
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
juso
03.12.2012 22:20:34

askomiko: HÖhö, repesin, 0:37. "Mä oo aevammärkä, saatanahhhuora kaato ne kaliat päälle saattana!" Hieno realistinen keikkatunnelma äänityksessä! :)

Juu tosiaan ku kuvaaja liikkuu ja vieläpä yleisön seassa nii video on kyllä paljo mielenkiintosempi katsottava sieltä löytyy aina jotain extraakin.

Se seikka että tuo kamera poimii kyllä varmaan vähä ylikorostetusti ton balanssieron mikä tulee eri kulmilta. Mun mielestä tuo axen kans linjaansoitto jopa parantanut oman saundin läpitunkevuutta verrattuna entiseen ja vielä pieni klippi jossa kuvaaja enempi mun puolella mutta siirtyy siitä pois niin erottelevuus saundissa ihan hyvä mun makuun. (toivottavasti näistä ei vedä joku hernettä nokkaan sillä musta ainakin pätkä musaa kertoo enempi ku monta sanaa, jos sittekään selviää mistä kyse) http://www.youtube.com/watch?v=G-Q2XXiXXtw Wanhalta vetäjältä kysäsisin et onko kokemusta kuinka paljo eri monitoreista ja löytyykö jotain mikä olis erityisen hyvä. Tuolla keikalla oli kokeilussa laitevälitykseltä yks kulma ja saundit siinä kyllä passais mutta hönkä ei riitä.
WanhaWetäjä
04.12.2012 02:34:11

juso: Wanhalta vetäjältä kysäsisin et onko kokemusta kuinka paljo eri monitoreista ja löytyykö jotain mikä olis erityisen hyvä. Tuolla keikalla oli kokeilussa laitevälitykseltä yks kulma ja saundit siinä kyllä passais mutta hönkä ei riitä.
Joo..mulla on 160W HK Audion Power Works, riittää mulle tanssikeikoilla mainiosti, soundi on selkee MUTTA jää jalkoihin jos joku tulee äänekkään putkipelin kaa samoille lauteille, on kokeiltu sekin.Yhellä kaverilla on samanlainen yleismonitorina, mutta ei prkl myy, vois olla hyvä setti vetää kahella HK:lla stereona myös lauteilla.
Laivoilla on ollut useimmiten Db:n kulmia http://www.thomann.de/fi/db_technologies_flexsys_fm12.htm ainakin näissä isommissa on hönkää ollut riittävästi, säätöjä ei ole kuin herkkyys ja volume, mikä on toisaalta hyvä, soundi noissa on aika kova, ehkä jopa turhankin middle, varmaan siksi että laivoilla on bilebandeja jotka tuuttaa aika reilusti, monitorin pitää kuula kovankin lavamökän läpi.
HK:ssa on basso ja diskantti, tosin pilli on niin onneton että yläopääsäädöllä ei tee juuri mitään, se onkin aina melki nollissa.
http://www.thomann.de/fi/hk_audio_fast.htm ...joku tollanen ainakin riittäs tehoiltaan, tiedä sitten soundista.

Noita on todella moneen lähtöön, T-boxit ja muut satasen/parin halpikset jättäisin suosiolla väliin, joku laatumerkki HK-Audio, DB, Fbt, Ev, RCF... mitä niitä nyt onkaan on varmempi valinta jos vaan hönkää riittää ja soundi miellyttää...ite mietin pitkään Atomic Reactoria mutta kun ei niitä pääsee testaan missään, kovastihan niitä kehutaan kyllä.
Valitettavasti en voi auttaa siinä asiassa että voisin kertoa mikä on paras, toivottavasti saat jostain lisää testattavaa, se lienee ainoa keino löytää itelle sopivin peli. Mulla on kokemusta ainoastaan tuosta HK-audiosta, Laneysta ja laivojen DB-osastoista, kaikki ok, HK ehkä mun hommaan sopivin, joku toinenkin merkki on ollut jossain laivalla, av-vastaava sanoi että yks kulma maksaa enemmän kuin pikku PA...eli puhutaan 2000-3000 eurosta.
SteveHarris
04.12.2012 04:38:00

1-2 RCF ART 310 Riittää varmasti sulle monitorointiin, pieni ja kevyt ja ääntä piisaaeikä hintakaan päätä huimaa!
http://www.studiomjau.com/
juso
04.12.2012 06:48:32

Noita on todella moneen lähtöön, T-boxit ja muut satasen/parin halpikset jättäisin suosiolla väliin, joku laatumerkki HK-Audio, DB, Fbt, Ev, RCF... mitä niitä nyt onkaan on varmempi valinta jos vaan hönkää riittää ja soundi miellyttää...ite mietin pitkään Atomic Reactoria mutta kun ei niitä pääsee testaan missään, kovastihan niitä kehutaan kyllä.
Valitettavasti en voi auttaa siinä asiassa että voisin kertoa mikä on paras, toivottavasti saat jostain lisää testattavaa, se lienee ainoa keino löytää itelle sopivin peli. Mulla on kokemusta ainoastaan tuosta HK-audiosta, Laneysta ja laivojen DB-osastoista, kaikki ok, HK ehkä mun hommaan sopivin, joku toinenkin merkki on ollut jossain laivalla, av-vastaava sanoi että yks kulma maksaa enemmän kuin pikku PA...eli puhutaan 2000-3000 eurosta.

Mulle on tulossa laitevälityksen kautta tommonen hk jonka otin puhtaasti näppituntumalla http://www.thomann.de/de/hk_audio_l5_112_x_linear_5.htm
Tosiaan siis passiiviversion tarvin koska päätteenä tuo matrix 1000. Itekkin hyllytin tuon atomicin ku ei varmuutta soveltuuko itelle. Saundeja en epäile mutta livehommissa varmaan puhti loppuu näistäkin. Normi kulmille kuiteski laajemmat markkinat jos mielii eroon päästä. Se ainakin itelle karmeinta että lavalta loppuu hönkä niin että kuulee itsensä PA:n kautta joka tulee muutaman seinän jälkeen viiveellä omaan korvaan. Tää monitori mikä oli testissä on myös passiivi ja 2x8 elementillä ja elementtien välissä pilli. Merkki on joku mikälie mutta päälleppäin ihan saman näkönen ku vanhat renkus heinzin yläpäät. Saundi ihan loistava ja tuuttaa lähes hifin kuuloisesti mutta isommilla volumeilla tämän saundi ei tuu läpi ja siitä puuttuu sellanen raaka rouheus.
WanhaWetäjä
04.12.2012 12:11:41

juso: Mulle on tulossa laitevälityksen kautta tommonen hk jonka otin puhtaasti näppituntumalla http://www.thomann.de/de/hk_audio_l5_112_x_linear_5.htm
Tosiaan siis passiiviversion tarvin koska päätteenä tuo matrix 1000. Itekkin hyllytin tuon atomicin ku ei varmuutta soveltuuko itelle. Saundeja en epäile mutta livehommissa varmaan puhti loppuu näistäkin.

Niin tosiaan, en muistanut tuota matrixia, aika monista kulmista löytyy myös passiiviversiot, uskoisin että tuon HK:n kanssa potku riittää ja soundit toimii. Yhessä bandissa missä tuurasin oli HK:n passiivi PA, hemmetin hyvät soundit, ja onhan noita ollut äänentoistofirmoillakin.

Normi kulmille kuiteski laajemmat markkinat jos mielii eroon päästä. Se ainakin itelle karmeinta että lavalta loppuu hönkä niin että kuulee itsensä PA:n kautta joka tulee muutaman seinän jälkeen viiveellä omaan korvaan.
Joo, ite aattelin tosiaankin tuota Atomicin aktiivikulmaa, noihan on tarkoitettu juurikin multiefekteille, vois olla tosiaankin vaikeampaa myydä pois jos ei toimikkaan, ja saatavuuskin voi olla niin ja näin.
En tiedä kuinka tärkeetä teille on että kuulokuvana ulospäin on ns oikea backline? Ite oon käyttänyt tuota HK:ta aika lähellä, joskus sivussa, joskus takana, jopa edessä, jotkut lauteet on niin pieniä että pakko laittaa mihin sopii. Muut kuulee kitaran kuitenkin omien monitoriensa kautta.

Tää monitori mikä oli testissä on myös passiivi ja 2x8 elementillä ja elementtien välissä pilli. Merkki on joku mikälie mutta päälleppäin ihan saman näkönen ku vanhat renkus heinzin yläpäät. Saundi ihan loistava ja tuuttaa lähes hifin kuuloisesti mutta isommilla volumeilla tämän saundi ei tuu läpi ja siitä puuttuu sellanen raaka rouheus.
Sepä se...itelle helvetin hyvä soundi ei aina toimi, noissa Db:n aktiivimonnareissa oli juurikin sellasta läpitulevaa middlea joka ei taas
tanssigenressa ja pienemmillä volumeilla ole välttämätöntä kun se "hifisoundikin" tulee mukavasti läpi.
juso
05.12.2012 06:56:05

En tiedä kuinka tärkeetä teille on että kuulokuvana ulospäin on ns oikea backline? Ite oon käyttänyt tuota HK:ta aika lähellä, joskus sivussa, joskus takana, jopa edessä, jotkut lauteet on niin pieniä että pakko laittaa mihin sopii. Muut kuulee kitaran kuitenkin omien monitoriensa kautta.

Tapauskohtaista hyvin pitkälle. Pikkukuppiloissa yleisempi ongelma se että lavavolumea ei taho saada niin pienelle kuin olis tarvis ja noissa oonkin aatellu että tuo kulma vois olla käännettynä itteen päin. (ilmeisesti miksaaja haluaa olla se ylikapellimestari) Ylipäätään näin äkkiseltään tuntuu että tuo monitori kaappina toimii paljon paremmin kuin kitarakaappi sillä se levittää saundia laajemmalle toisin kuin kitarakaappi joka lakkaa kuulumasta kun astuu kaappilinjasta sivuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)