Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasuri Les Paul valmistui
1
Dysva
03.12.2012 00:30:51 (muokattu 07.12.2012 23:43:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maaliskuussa 2012 alkanut Les Paulin rakennus alkaa olla viimeisiä säätöjä vaille valmis.
 
Runko ja kaula: Mahonkia (ei kevennysporauksia)
Kansi: Vaahteraa
Otelauta ja lapaviilu: Ebeniä
Lavan upotus: Kermanväristä pleksiä
 
Talla ja kieltenpidin: Schaller
Virittimet: Grover
Tusq -satula
 
Mikit ja sähköt: Tesla Plasma II, orange drops, CTS..
 
Kaularaudan suojalevy täytyy vielä vaihtaa vasurimalliseen(tekstit väärinpäin), kunhan satun löytämään jostain. Soololoven kohdalla näkyvä "oksa/värivika" vaahterassa oli tarkoitus alunperin peittää burstin alle, mutta pidän enemmän tuollaisesta hyvin haaleasta burstista ja annoin sen jäädä näkyviin. Väreinä käytetty keltaista ja ruskeaa Diccon seassa.
 
Kuvia: https://picasaweb.google.com/117865 … ul2012?authkey=Gv1sRgCImPhMOYsdzsOw
 
-Masa
 
Decadetroll
03.12.2012 00:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komia kyllä! Onnea uudesta perheenjäsenestä. :)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Gabe
03.12.2012 10:30:05 (muokattu 03.12.2012 10:30:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upean näköinen! Paljonko on painoa?
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Dysva
03.12.2012 14:40:53 (muokattu 07.12.2012 23:35:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Upean näköinen! Paljonko on painoa?
 
Ennen Hardwaren ja sähköosien asennusta painoa oli 3.4kg ja lopullinen paino osineen, kielineen ja nahkahihnan kanssa 4.6kg.
Yllättävän paljon tulee painoa lisää hardwaresta.
 
Seuraavan lespan teen (joskus tulevaisuudessa) avokille, joten täytyy varmaan porailla se täyteen kevennysreikiä :D
 
-Masa
 
mikkojii
06.12.2012 11:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komia on!
 
Itsellä LP projekti alkumetreillä ja ajatus on hiipinyt "Iced tea" tyyppisiin värityksiin vähän niin kuin tuossakin oli.
 
Arvaako kysyä värityksen reseptiä?
 
t. Mikko
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
Dysva
06.12.2012 14:21:30 (muokattu 06.12.2012 15:04:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkojii: Komia on!
 
Itsellä LP projekti alkumetreillä ja ajatus on hiipinyt "Iced tea" tyyppisiin värityksiin vähän niin kuin tuossakin oli.
 
Arvaako kysyä värityksen reseptiä?
 
t. Mikko

 
Tottakai
 
1. Kirkasta pohjalakkaa useita kerroksia (Dicco)
2. Keltaista väritiivistettä lakan sekaan ja muutama ohut kerros kanteen. (Kävin lakkakerrosten välissä ulkona luonnonvalossa tarkistamassa sävyn)
3. Seuraavaksi sekoitin uuden satsin lakkaa, jonka värjäsin ruskealla tiivisteellä ja suihkutin kynäruiskulla kannen reunoille. kynäruiskun säädin niin pienelle, että värin tuloa hädintuskin huomasi.
4. Reunalistan raaputus ja paljon lakkaa päälle (koko kitaraan).
 
Kynäruiskuna käytin n 20e halpisruiskua. Mahonkiin en käyttänyt mitään väriä, pelkkää lakkaa.
 
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j … =AFQjCNG6ITNHMKqB_DrTFDxH9Ot7PbclkA
Väreinä käytin LV31(keltainen) ja LV22(Pähkinä) BASECOLOR -tiivisteitä.
 
Täälläpäin Suomea noille tiivisteille ei ollut jälleenmyyjää, mutta itse laitoin Tampereen väriin sähköpostia ja he lähettivät ne minulle matkahuollon kautta. Itse tilasin 50ml pullot noita värejä ja hinta oli alle 10e/pullo. Väriä kannattaa annostella lakan sekaan tippa kerrallaan, on sen verran voimakasta tavaraa (Noilla puolen desin pulloilla värjäisi ainakin kymmenen kitaraa)
 
EDIT: Luonnossa tuo minun kitara on hyvin lähellä tuota "iced tea" -väritystä. Noissa kuvissa tuo kannen keskusta näyttää hieman oranssilta, vaikka on luonnossa kirkkaan keltainen.
 
http://dl.dropbox.com/u/59374974/2012-10-24%2013.15.55.jpg tuossa yksi huonolaatuinen kuva rakennusvaiheesta, jossa värit ovat vähän todenmukaisemmat
 
joseplluissans
07.12.2012 13:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitapa tää ihmeessä tonne kun on valmis:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=59317
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
mikkojii
10.12.2012 07:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Eli lakkavalmisteen petseillä siis. Kiitos tiedoista ja pistetään tähtäin samaan sinne jonnekin noin vuoden päähän :-)
 
Omissa kuvissa profiilissani on tele missä on käytetty tasan samoja sävyjä, mutta siinä sen hyvin näkee miten erilaista jälkeä voi samoilla väreillä tulla. Olet käyttänyt pähkinää selvästi tosi varovasti.
 
t. Mikko
 
Dysva: Tottakai
 
1. Kirkasta pohjalakkaa useita kerroksia (Dicco)
2. Keltaista väritiivistettä lakan sekaan ja muutama ohut kerros kanteen. (Kävin lakkakerrosten välissä ulkona luonnonvalossa tarkistamassa sävyn)
3. Seuraavaksi sekoitin uuden satsin lakkaa, jonka värjäsin ruskealla tiivisteellä ja suihkutin kynäruiskulla kannen reunoille. kynäruiskun säädin niin pienelle, että värin tuloa hädintuskin huomasi.
4. Reunalistan raaputus ja paljon lakkaa päälle (koko kitaraan).
 
Kynäruiskuna käytin n 20e halpisruiskua. Mahonkiin en käyttänyt mitään väriä, pelkkää lakkaa.
 
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j … =AFQjCNG6ITNHMKqB_DrTFDxH9Ot7PbclkA
Väreinä käytin LV31(keltainen) ja LV22(Pähkinä) BASECOLOR -tiivisteitä.
 
Täälläpäin Suomea noille tiivisteille ei ollut jälleenmyyjää, mutta itse laitoin Tampereen väriin sähköpostia ja he lähettivät ne minulle matkahuollon kautta. Itse tilasin 50ml pullot noita värejä ja hinta oli alle 10e/pullo. Väriä kannattaa annostella lakan sekaan tippa kerrallaan, on sen verran voimakasta tavaraa (Noilla puolen desin pulloilla värjäisi ainakin kymmenen kitaraa)
 
EDIT: Luonnossa tuo minun kitara on hyvin lähellä tuota "iced tea" -väritystä. Noissa kuvissa tuo kannen keskusta näyttää hieman oranssilta, vaikka on luonnossa kirkkaan keltainen.
 
http://dl.dropbox.com/u/59374974/2012-10-24%2013.15.55.jpg tuossa yksi huonolaatuinen kuva rakennusvaiheesta, jossa värit ovat vähän todenmukaisemmat
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
Dysva
15.12.2012 18:09:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkojii: Moro,
 
Eli lakkavalmisteen petseillä siis. Kiitos tiedoista ja pistetään tähtäin samaan sinne jonnekin noin vuoden päähän :-)
 
Omissa kuvissa profiilissani on tele missä on käytetty tasan samoja sävyjä, mutta siinä sen hyvin näkee miten erilaista jälkeä voi samoilla väreillä tulla. Olet käyttänyt pähkinää selvästi tosi varovasti.
 
t. Mikko

 
Joo, hitaasti hyvä tulee :)
 
Hieno tele, onko omavalmiste?
Mulla meni pähkinä/lakka -seosta yhden kynäruiskun säiliön verran, eli semmonen reilu ruokalusikallinen.
 
mikkojii
20.12.2012 21:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps Tele on toka minkä olen tehnyt. Eka lähes kotiolosuhteissa koska ekan (Straton) tein Ikaalisten kesäkurssilla puolitoista vuotta sitten.
 
Juu tuota pähkinää on tosiaan pitänyt mennä tosi vähän sen näkee kyllä kaikesta. Kiitti kuitenkin tiedoista ja about puolentoistavuoden päästä kun Pauli on siinä kohtaa tähtäilen samoihin sävyihin.
 
-m-
 
Dysva: Joo, hitaasti hyvä tulee :)
 
Hieno tele, onko omavalmiste?
Mulla meni pähkinä/lakka -seosta yhden kynäruiskun säiliön verran, eli semmonen reilu ruokalusikallinen.
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «