Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5141 142 143 144 145267 268 269 270 271
WanhaWetäjä
02.12.2012 19:48:01

WW:n veto oli poistunut kisasta, mutta muistikuvan mukaan se oli varsin hyvin soitettu ja saunditkin kohdillaan.
Kiitos tästä, asialliset arviot ovat aina paikallaan vaikka pisteitä ei tulisikaan.

Mutta joo, jokainen arvio soittamiseen liittyviä asioita omalta kantiltaan ja sehän on jokaisen oikeus.
Aina ei vaan jaksa tuota samaa "ei ole bluesia" -vittuilua eräältä taholta...onneksi tuo sooloskabapuoli on elpymään päin, siellä osataan arvostaa soittamiseen liittyviä asioita vähän kokonaisvaltaisemmin mitä täällä ERÄILTÄ TAHOILTA eli ei pelkästään suppeasti blueslasien kautta katsellen. Toki saa täältäkin suurimmalta osalta asiallista palutetta, sopii miettiä onko tämä sitä :
WanhaWetäjä: Harmonisesti (itse)tarkoituksella metsään hakeutuva, ei blues.
Mun mielestä ei.

Pahoittelut krk:lle ja latuskalle, 13 tuntia autossa istumista teki tehtävänsä ja umpiväsyneenä tuli sanottua asioita mitä ei normaalissa mielentilassa tulisi sanottua. Peilin paikka ja teksti poistettu.

Äänestysaikakin näytti menevän jo ohi joten se siitäkin sitten, MaQ , Zeeboo ja krk ois saanut mun pisteet, 2/ukko.
Zeeboo
02.12.2012 20:40:42 (muokattu 02.12.2012 20:41:19)
Jäi äänestys väliin, kun luulin että se olisi päättynyt normiaikaan. Tosin, ei olisi vaikuttanut lopputulokseen. Oikea veto voitti.

Onnea krk:lle!
White men can't Monk
krk
02.12.2012 20:53:02

Kiitoksia kannatuksesta, siä on ny jo uutta.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
Tuomo_
02.12.2012 21:41:17
onneksi tuo sooloskabapuoli on elpymään päin, siellä osataan arvostaa soittamiseen liittyviä asioita vähän kokonaisvaltaisemmin mitä täällä

En ole huomannutkaan tuota. Kävin katsomassa ja on tosiaan eri meininki ja asiallinen kommentointi.
Armon Kerjäläinen
BigPapa
02.12.2012 22:03:18

Bluestumppi: En ole huomannutkaan tuota. Kävin katsomassa ja on tosiaan eri meininki ja asiallinen kommentointi.

Asiallisuus on ihan mukavaa. Sitä odotellessa.
BigPapa
02.12.2012 22:04:17 (muokattu 02.12.2012 22:05:31)

Onnittelut Krk:lle. Myös Zeeboolle ja MaQ:lle pallisijoista.
BigPapa
02.12.2012 22:19:43 (muokattu 05.12.2012 13:13:19)

.........................................
karik
02.12.2012 22:38:14

BigPapa: Ja koska se on monimuotoisemman musiikin ja bluesia väheksyvien temmellyskenttä

Onko tämä näin jyrkkää? Olen minä joskus soittanut sinne jotain ja muistan sinunkin osallistuneen enemmän kuin kaksi kertaa. En minä ole bluesia väheksyvä etkä varmaan sinäkään.....
BigPapa
02.12.2012 22:46:04 (muokattu 02.12.2012 22:47:50)

karik: Onko tämä näin jyrkkää? Olen minä joskus soittanut sinne jotain ja muistan sinunkin osallistuneen enemmän kuin kaksi kertaa. En minä ole bluesia väheksyvä etkä varmaan sinäkään.....

Kyllä se siellä tuli näkyviin, siksi peruustettiin roots-skaba, piste. En tiedä miten on nykyään, enkä viitsi kokeilla. Little Wingin taisin soittaa vähän aikaa sitten sinne. Mutta antaapi olla.
BigPapa
02.12.2012 23:06:55 (muokattu 04.12.2012 09:58:41)

.........................
WanhaWetäjä
02.12.2012 23:11:10 (muokattu 02.12.2012 23:12:51)

BigPapa: Hyvä, että ymmärrät tämän, sellaiseksihan se skaba on tarkoitettukin.
Aivan, tämä bluesgenrehän sallii vain yhden lähestymistavan mitä tulee harmoniapuoleen, sun mielestäsi ainakin.
Ja mikäs siinä, jos ei pysty/osaa/halua soittaa kuin yhtä lajia ja se riitää niin soittaa sitten sitä, vaikka kolmella duurisoinnulla eri rytmillisin variaatioin.

Ja koska se on monimuotoisemman musiikin ja bluesia väheksyvien temmellyskenttä
Hehe.. se on tosiaankin monipuolisemman musiikin ja kenties myös monipuolisempien soittajien temmellyskenttä, ainakin suuremmassa määrin kuin mitä sä edustat tällä hiekkalaatikolla nimeltä roostskaba? Ja jos nyt joku nuori soittajanalku ylenkatsoo vaikkapa just bluesgenrea niin ei se mua haittaa, mulla ei ole sitä ongelmaa.
Kaikkea on kiva soittaa.

siksi on perustettu tämä roots-skaba niille jotka aidosti tykkäävät rootsmusiikista ja soittavat bluesitkin blueseina ja arvioivat niitä blueseja myös blueseina.
Kapeaa, kovasti kapeaa on tämä kenttä jos noin on... mutta eipä siinä mitään, pentatonista kehiin niin eiköhän tämä tästä, saattaa tulla pisteitä yllättäviltä tahoilta.

Tätähän on kovinkin vaikea ymmärtää, vai.
Oikeastaan mitään muuta ei ole vaikea ymmärtää kuin sinun vittuiluasi ja suhtautumistasi mm mun soittoon, onneksi olet vähemmistönä ja suuri osa "rootsmusiikista aidosti pitävistä" saattaa jopa arvostaa jotain muutakin kuin vain sitä pentatonista lähestymistä rupisella otteella. Onneksi skaboihin on tullut muutama hyvä soittaja varsinaisen mukavuusalueen ulkopuolelta, ovat jopa voittaneet skaboja varsin epäortodoksisilla bluestulkinnoillaan.

Rootsmusa on muutakin kuin bluesia, yes, vaikkapa Blues, blues-rockia, southern rockia, countrya, country rockia, bluegrassia, gospelia, cajunia, zydecoa jne.
Mihinkä kastiin laittaisit esmes Robben Fordin ja Larry Carltonin kun heidän bluespohjaisessa soitossaan saatetaan käydä välillä hyvinkin paljon bluesin perinteisten kaavojen ulkopuolella? Fuusioblues, jazzblues, vai ei blues lainkaan?

Mutta blues ei ole fuusiota eikä muutakaan bebopia tai mitä ylevää harmoniaa siihen nyt yritetäänkään väkisin tunkea.
Voi voi, yllä olevaan viitaten ei liene syytä hakea esimerkkejä bluesista/rootsista ylipäätään joissa soitetaan ns blueslaatikon ulkopuolella monen muun tyylisuunnan ohella myös bluesgenreen lukeutuvien artistien toimesta...tätä harrastavat varsin monet puhaltajat ja kiipparistit, mm ylläolevien kitaristien lisäksi.

Tää nyt on tätä ihan turhaa ja joutavaa paskaa mitä täällä on aina säännöllisin välein, eiköhön tämä riitä taas tällä erää.
poppamies
02.12.2012 23:11:47

BigPapa: Nyt on pojjaat vähän silleen, että on menny fiilikset, enkä tiedä mitä tänne enää olis annettavaa tai yleensäkään soitettavaa. Harmonioiden tasapaksuus varmaankin tuntuu teistä melko puisevalta. Ja on tässä elämässäkin ollut viimeaikoina miettimistä
faijan lähdettyä yläkerran hanuripartioon soittelemaan. Kuha, MadMatt, Stratomaster ja moni muu aika harvoin osallistuu, mahtaako syy olla minussa, ei voi kuin arvailla.
Ei ollut ollenkaan vaikleaa olla soittamatta edelliseen skabaan ja tästä se varmaan helpottuu jatkossa. Jos ei helpotu, niin sit pitää katsoa uudestaan.

Ei ehkä aina kannata syyttää muita fiiliksen pilaamisesta. Ehkä kannattaisi miettia asioita udestaan....
G strings are for strippers
BigPapa
02.12.2012 23:14:06

poppamies: Ei ehkä aina kannata syyttää muita fiiliksen pilaamisesta. Ehkä kannattaisi miettia asioita udestaan....

Mieti sinä vittu uudestaan. Ketäs minä tossa syytin.
BigPapa
02.12.2012 23:15:01 (muokattu 05.12.2012 13:13:57)

............................
WanhaWetäjä
02.12.2012 23:22:48 (muokattu 02.12.2012 23:26:49)

BigPapa: Heitäppä humppamies pari volttia.

Siinäpä ne tärkeimmät tais tulla ja tähän lienee hyvä lopettaa tämä paskan heittely?

EDIT....hoho, arvasin että tuon mun varsin asiallinen kommenttini edellisestä skabasta oli se syy miksi aloit vittuilemaan mun soitostani.

Jos joku juttu on mun korvaan harmonisesti tasapaksu tai joku bendi vähän heittää niin se on sitten niin MUN mielestä, mähän annoin tosta vedosta pisteen koska siinä oli muita hyviä juttuja, mm helvetin hyvä soundi ja ote soittoon.
poppamies
02.12.2012 23:23:11

BigPapa: Heitäppä humppamies pari volttia.

Ja asiallisen kommentoinnin ystävät ry. kiittää:

"WanhaWetäjä:BigPapa- harmonisesti ehkä vähän tasapaksu kokonaisuus, jokunen bendi/vibra himpun ylävireinen"

Eikö tuo ollut ihan asiallinen kommentti jos kun ehkä näin oli?
G strings are for strippers
BigPapa
02.12.2012 23:29:36 (muokattu 05.12.2012 13:14:23)

..................................
WanhaWetäjä
02.12.2012 23:34:12

BigPapa: Sä et sitten bluesbendaamisesta oo perillä karvan vertaa, joskus nimitäin veetään tarkotuksella himpun yli tai ali.

Ehkä, mutta ei siitä ole pakko pitää ja sen voi myös sanoa jos se kuulosta omaan korvaan esim falskilta soittamiselta. Mutta totta puhut, en mä ole perillä yhtään mistään, humppamies kun olen.
Mutta sen kanssa voi elää kun sen tietää.
BigPapa
02.12.2012 23:49:36 (muokattu 04.12.2012 09:58:24)

.............................
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)