Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen kuljetuskotelo
1 2 3
JuSu
17.07.2003 11:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Minkäslaisia viritelmiä teillä on (combo)vahvistimen kuljetukseen? Itsenikkaroituja, tilaustyönä teetettyjä, valmiina ostettuja? Käyttökokemuksia ja osto/hankintavinkkejä kaipailisin.
 
Tuollaista Hardcase Ampmate HC100:sta hiukkasen tuumailin, kun hinta ei ole ihan hirvittävä (listahinta DLX:ssä 150 eemeliä, tuosta varmastikin saa vähän päältä pois).
 
http://www.hardcase.com/English/ampmate.htm
 
Tai jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräisenä jotain sopivaa, niin tarjotkaapa pois..
 
Kiitosta,
 
JuSu
 
MYYDÄÄN: Lee Jackson Perfect Connection SP-1000 2x100W räkkipääte kitaralle OSTETAAN: 2 unitin räkki Roudauskotelo kitaracombolle
Hanok
17.07.2003 11:50:16 (muokattu 17.07.2003 11:51:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaisia viritelmiä teillä on (combo)vahvistimen kuljetukseen? Itsenikkaroituja, tilaustyönä teetettyjä, valmiina ostettuja? Käyttökokemuksia ja osto/hankintavinkkejä kaipailisin.
 
Tuollaista Hardcase Ampmate HC100:sta hiukkasen tuumailin, kun hinta ei ole ihan hirvittävä (listahinta DLX:ssä 150 eemeliä, tuosta varmastikin saa vähän päältä pois).

 
Meidän bändin kiipparisti teetti synalleen kotelon Elitecasella. Hintaa tuli jotain siinä parin sadan euron verran. Todella tukeva tuli, ja rakentaja kuljetteli vielä koteloa pariin kertaan meidän bändikämpän ja pajansa välillä (no, välimatka oli kylläkin lyhyt) kun piti vielä mittailla ja Elitecasen kaveri halusi tehdä vähän lisätoppauksia sisälle.
 
Kaipa tuollainen combon loota maksaisi suunnilleen saman verran kuin synacase. Saapahan sellaisen kotelon jonka päälle voi pakussa huoletta koota kamaa vaikka minkä verran. Tätä kriteeriä Hardcasen muovipurkit eivät mielestäni täytä. Mittatilaustyö on kuitenkin aina mittatilaustyö.
 
EDIT: Kotisivuja lafkalla ei taida olla, mutta kysypä mailitse, osoite on elitecase@jippii.fi
 
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
JuSu
17.07.2003 12:25:31 (muokattu 17.07.2003 12:26:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän bändin kiipparisti teetti synalleen kotelon Elitecasella...
 
Kiitosta, hintatiedustelu lähti Elitecaselle. Luulenpa kuitenkin, että tuollainen combocase on melkolailla hintavampi, koska siinä pitää olla pyörät alla, ja hyvät pyörät maksaa maltaita. Mutta odotellaan sitä tarjousta ja katsotaan sitten.
 
Mä kyllä uskon, että mun käyttöön tuo Hardcasen rimpulakin on ihan riittävä, mutta jos hintaero ei ole kovin paljoa ja rahalle saa selkeästi vastinetta, niin täytyy sitten miettiä uudestaan.
 
Kiitos!
 
JuSu
 
MYYDÄÄN: Lee Jackson Perfect Connection SP-1000 2x100W räkkipääte kitaralle OSTETAAN: 2 unitin räkki Roudauskotelo kitaracombolle
Hanok
17.07.2003 12:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitosta, hintatiedustelu lähti Elitecaselle. Luulenpa kuitenkin, että tuollainen combocase on melkolailla hintavampi, koska siinä pitää olla pyörät alla, ja hyvät pyörät maksaa maltaita. Mutta odotellaan sitä tarjousta ja katsotaan sitten.

 
Niin joo. Mutta tuossa Hardcasessahan ei ole pyöriä, vai olenko ihan sokea? Muovinen kotelo on tottakai kevyempi kuin flight case, mutta eiköhän se kuitenkin ole se putkicombo josta se paino edelleen pääasiassa muodostuu.
 
Mutta pyörien sijasta vois olla ihan paikallaan miettiä kahta kahvaa päätyihin. Olis varmaan halvempi ratkaisu. Et sä sitä vahvistinta varmaan sinne Valtavan kellariin uskalla pyörien varassa laskea kuitenkaan.
 
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
JuSu
17.07.2003 12:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta tuossa Hardcasessahan ei ole pyöriä, vai olenko ihan sokea?
 
Lainaus:"AMPMATE's built-in wheels take the strain out of moving your combo".
 
Mutta pyörien sijasta vois olla ihan paikallaan miettiä kahta kahvaa päätyihin. Olis varmaan halvempi ratkaisu.
 
Varmaakin kyllä. Täytyy miettiä, mutta kyllä ne fillarit olisi aika kova juttu.
 
Et sä sitä vahvistinta varmaan sinne Valtavan kellariin uskalla pyörien varassa laskea kuitenkaan.
 
Kyllä mä uskallan. Toi on just yksi paikka, jossa ne pyörät on paikallaan. Nimimerkillä "Kimin passomörköä kantanut" .
 
JuSu
 
MYYDÄÄN: Lee Jackson Perfect Connection SP-1000 2x100W räkkipääte kitaralle OSTETAAN: 2 unitin räkki Roudauskotelo kitaracombolle
Hanok
17.07.2003 12:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaus:"AMPMATE's built-in wheels take the strain out of moving your combo".
 
Okei, pitäis taas vähän viitsiä taas lukeakin mitä noilla sivuilla on.
 

Kyllä mä uskallan. Toi on just yksi paikka, jossa ne pyörät on paikallaan. Nimimerkillä "Kimin passomörköä kantanut" .

 
Jaa no, siinä alamäessä saa kyllä hyvät vauhdit kun hyppää combon kyytiin. Normaalilla tasaisella lattialla voi kyllä olla kieltämättä kätevät noi pyörät. Voi kasata muuta kamaa (räkkejä jne) siihen päälle ja työnnellä koko läjää kerralla.
 
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
askomiko
17.07.2003 14:09:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on semmonen tavallinen kotelo, filmivaneria ja alumiinikulmaa ja isot pyörät ja semmosta. Eli niinkun flight case, tuntuisi kestävän pommin. Sain vahvarin mukana kun ostin sen sillon joskus. Käyttöä ei ole juuri ollut. Toisaalta, on tuo niin mukava olla varalta olemassa, kun ei siitä periaatteessa mitään maksanutkaan.
Veli
18.07.2003 09:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaisia viritelmiä teillä on (combo)vahvistimen kuljetukseen? Itsenikkaroituja, tilaustyönä teetettyjä, valmiina ostettuja? Käyttökokemuksia ja osto/hankintavinkkejä kaipailisin.
 
Terve,
 
Useamman vuoden on ollut käytössä meikäläisellä transit casen (www.transitcase.fi) ns. kunnon flight case. Laadukkaat osat, todella kestävä ja kunnolliset vahvikkeet nurkissa ja sivuissa. Miinuspuolena tosin se, että puu- ja alumiinirakenteiselle caselle tulee kyllä sitten jonkun verran painoakin, mikä tuntuu (jo itsessään painavaa) vahvistinta laatikossaan nostellessa. Pyörillähän koko komeus liikkuu sitten vaivattomasti.
 
Tuo Ampmaten systeemi vaikuttaa kiinnostavalta lähinnä keveytensä ja pedaalitilansa vuoksi. Tosin muovi saattaa olla esim. pakkasella hieman ikävä materiaali, ja sen verran kun olen tuollaisia kaupoissa nähnyt, niin pyörät eivät olleet niin hirveän laadukkaan näköiset verrattuna transit caseen.
 
Tässäpä vielä ainakin pari suomalaista flight case-valmistajaa:
 
Starcase
http://www.starlike.fi/systems/sisasivut/kuljlaat_ja_rakit.html
 
Bluescase
http://www.kolumbus.fi/karmiini/
 
askomiko
18.07.2003 14:00:00 (muokattu 18.07.2003 14:01:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huvittaisi saada flight case myös kitaralle. Ihan vaan jos huvittaisi joskus särkeä vaikka auto, niin olisi sopiva lyömäase. Ja kun originaalilaukku alkaa repsahtaa.
 
Ja ainiin, tarkista vielä tuokin paikka:
 
http://www.beyers-musik.de/newpage/ … ID=dc9e3cd1fec9d9866b2f6c5fb5222a73
Daunt
18.07.2003 21:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen tuli eteen selailun lomassa:
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162442.html
Jabe
18.07.2003 22:38:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plääh - kirjoitin pitkät pätkät omasta itsetehdystä casestani, mutta teksti häipyi bittiavaruuteen jonkun yhteyskatkon takia.
 
No. lyhyesti: tein itse, tuli hyvä. Tuu JuSu kattomaan, jos haluat ottaa mallia. Tulee halvemmaksi eikä oo paha tehä ite.
 
"Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". --Martin Luther King, Jr.
Roberto
18.07.2003 22:48:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hardcaseissa on vuosien varrella ilmennyt muutamia ongelmia:
 
-Pyörät on aika paskat, melkein jokaisessa rumpuständicasessa on lauennut molemmat alta 2v
 
- Kiristettävät remmit on joissain (ei kaikissa) malleissa kiinni niiteillä, ja varaosia ei ole saatavana. Uudemmat mallit on tehty jonkinlaisella ruuvisysteemillä.
 
- Remmien lukot hajoavat aika helposti, varaosia ei ole.
 
Muutenhan laatikkoina ovat ihan mahtavia, tosin alkuperäiseen kysymykseen ehdottaisin oikeaa casea a'la cc-case(cccase.com) tai transitcase. Molemmista on kokemusta, cc:llä nopeampi ja parempi palvelu ja vähän halvemmat hinnatkin.
 
gitarisat
20.07.2003 17:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommonen Marshallin putkikombo, jolle tein yksinkertaisen kotelon vanerista. Alhaalta avoin ja päällä aukko kantokahvaa varten. Kuudessa vuodessa vahvistin ei ole saanut naarmuakaan ja reenikämpällä on mukava laittaa tuo kombo laatikon päälle paitsi soundien niin myös ergonomian kannalta. Kotelo kestää kyllä myös hyvin istumisen.
 
Valmistuksessa ei tarvi kummoisia käsityötaitoja. Minulla niitä ei ole ollenkaan. Jos tuollaisen yksinkertaisen mallin teet, niin tarvikkeiksi riittää vaneria ja pieniä nauloja. Työkaluiksi tarvitset vasaran, sahan, porakoneen ja pistosahan. Ja helppoa on. Halutessaan voi tietenkin petsata tai maalata valmiin tuotoksen. Itse en ole jaksanut. Ja jos muuten haluat panostaa niin suunnittelet itse mieleisen. Joka tapauksessa säästät varmasti ison summan rahaa pienellä vaivalla.
 
-kepusilmä
JuSu
21.07.2003 10:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommonen Marshallin putkikombo, jolle tein yksinkertaisen kotelon vanerista. Alhaalta avoin ja päällä aukko kantokahvaa varten.
 
Jep, tuollaista tuumailin itsekin aluksi. Kuitenkin tuo combo on sen verran iso ja painava, että yhdestä kahvasta kiikuttaminen on turhan raskasta ja hankalaa. Kaksi kahvaa siis pitää olla.
 
Kevyemmille kamppeille (tai vahvemmille kavereille) tuo on hyvä ja halpa vaihtoehto.
 
JuSu
 
Vladi
30.11.2012 11:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 3420 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Sopivan vanha ketju nostettavaksi. Ja sitten asiaan.
 
Bluetone Ironman saapui tällä viikolla huollosta ja viaksi paljastui todennäköisesti voimakkaassa kolauksessa irronnut osa. Kyllähän minä tuota aina välillä jonnekin raahailen, joten jatkon kannalta fiksua voisi olla jonkinlaisen kuljetuskotelon hankkiminen.
 
Kysymys kuuluu, että mitkä ovat vaihtoehtoni? Bluescase on tuttu, mutta muuten asiasta ei ole kauheasti tietoa. Joku hyvin suojaava softcasekin voisi olla vaihtoehto ja mitä näitä nyt on. Viisaammat, valaiskaa tietämätöntä!
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Räbbänä
30.11.2012 12:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: "Huom! Olet kirjoittamassa yli 3420 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Sopivan vanha ketju nostettavaksi. Ja sitten asiaan.
 
Bluetone Ironman saapui tällä viikolla huollosta ja viaksi paljastui todennäköisesti voimakkaassa kolauksessa irronnut osa. Kyllähän minä tuota aina välillä jonnekin raahailen, joten jatkon kannalta fiksua voisi olla jonkinlaisen kuljetuskotelon hankkiminen.
 
Kysymys kuuluu, että mitkä ovat vaihtoehtoni? Bluescase on tuttu, mutta muuten asiasta ei ole kauheasti tietoa. Joku hyvin suojaava softcasekin voisi olla vaihtoehto ja mitä näitä nyt on. Viisaammat, valaiskaa tietämätöntä!

 
Bluescasen lisäksi tulee mieleen Transit Case ja Smartcase. Jälkimmäisiä taisi duunnailla M.netin Heavymachinery, jos en ihan väärin muista.
 
↑↑↓↓←→←→BA
oiva tumpeloinen
30.11.2012 12:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: "Huom! Olet kirjoittamassa yli 3420 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Sopivan vanha ketju nostettavaksi. Ja sitten asiaan.
 
Bluetone Ironman saapui tällä viikolla huollosta ja viaksi paljastui todennäköisesti voimakkaassa kolauksessa irronnut osa. Kyllähän minä tuota aina välillä jonnekin raahailen, joten jatkon kannalta fiksua voisi olla jonkinlaisen kuljetuskotelon hankkiminen.
 
Kysymys kuuluu, että mitkä ovat vaihtoehtoni? Bluescase on tuttu, mutta muuten asiasta ei ole kauheasti tietoa. Joku hyvin suojaava softcasekin voisi olla vaihtoehto ja mitä näitä nyt on. Viisaammat, valaiskaa tietämätöntä!

 
Jos paljonkin roudaat, niin vähintäänkin kunnolla topattu pussi pitäisi olla. Mä tosin itse olen kaikki nupit keissittänyt ihan vaneriaskeilla. Kaapeissa taasen topattu pussi tuntuu ainakin omilla roudausmäärillä viisaammalta.
 
Vuosien varrella mulla on käynyt kaikkien jo edellä mainittujen valmistajien askit ja monen muunkin niiden lisäksi. Yhdessäkään askissa ei ole ollut mitään ongelmaa, jos ei vanhemmissa keisseissä satu olemaan perhoslukoissa kulumaa. Itse romuja roudatessa se onkin yleensä ainoa ongelma. Tahtoo siis sanoa, että käytännössä kaikki askit ajaa hommansa, kunhan ovat sopivasti topattuja sisältä. Uutena en ole tilannut yhtäkään, vaan kaikki on tullut joko nuppien mukana tai sitten olen torilta ostanut, kun vastaan tulee. Yleensä nuppiin kuin nuppiin löytyy sopiva aski torin kautta, mikäli parin sentin ylimääräinen tila ei haittaa. Mä olen sen ylimääräisen tilan joko topannut uusiksi tai sitten antanut vaan olla, jos vahvistin jollain tapaa pysyy tukevasti keissin sisällä.
uusiipe
30.11.2012 12:58:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöisessä olen pikkucomboani kuljetellut jo vuosia. Räkkiraudat tietysti ruuvasin pois ja leikkasin pohjalle vanerin vahvisteeksi. http://www.thomann.de/fi/millenium_rackbag_6he.htm
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Tami
30.11.2012 14:16:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uusiipe: Tämmöisessä olen pikkucomboani kuljetellut jo vuosia. Räkkiraudat tietysti ruuvasin pois ja leikkasin pohjalle vanerin vahvisteeksi. http://www.thomann.de/fi/millenium_rackbag_6he.htm
 
No hitsi, toihan on hvä idis.... Pitääpäs investoidapikkukombon kuljetukseen tuommonen. Onkos nuo sivut "kovia".... tietysti sinnekin voi puuhailla vaneria tms kovikkeeksi.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
uusiipe
30.11.2012 15:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Onkos nuo sivut "kovia".....
 
On kovia. Räkkirautojen reikiin ruuvasin sellaisesta puunippujen sitomiseen tarkoitetusta teräsvanteesta alapuolelta kulkevat vahvikkeet, joidenka päällä pohjavaneri lepää. Pohjahan on vetoketjuilla kiinni, enkä usko niiden kestävän vahvarin painoa. Hökötys on vanerilaatikkoa kevyempi, mutta sen verran hutera, ettei sen päällä voi pitää vahvaria keikalla.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «