Aihe: Kumpi näistä?
1 2 3
markkuilari
27.11.2012 23:49:55
Pitäisköhän perustaa ketju Juccizen spedeilyistä vuosien varsilta, vois huomenna olla jo menossa vol 300. Eihän kaverilla oo ikinä muuta, ku vittuilla kirjotusvirheistä, vääristä aiheista, sanavalinnoista, floikista, aktiivista, Ibanezeista.....yms. Jokaisessa kirjotuksessa pitää tietysti mainita=kehua mitä sattuu omistamaan. Kuka voi edes keksiä niin älyttömän jutun, kun aikuisten musiikki/kitarat, vielä ku tää neropatti on ite vielä suhteellisen nuorta kaartia.
Type
28.11.2012 00:13:56

Mulla on tuollainen soloist. Ihan kelpo keppi hintaisekseen, hyvä soittaa, istuu käteen yms. Viimeistelyn taso ei päätä huimaa, vähän niin kuin käytetyn näköinen jo valmiiksi. Mikit yllättivät positiivisesti. Ainakin punk/rock-räimeeseen sopivat hyvin.

Mutta sitten tuo volumepotikka. On muuten oikeasti ihan väärässä paikassa. Käsi osuu jatkuvasti siihen. Koskaan ennen ei missään kitarassa ole mulla ollu samaa ongelmaa. Ehkä tuohon tottuu ajan kanssa, ehkä ei, sen sitten näkee.

Charvelista mulla ei oo kokemusta.
Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin.
Jucciz
28.11.2012 03:19:53
markkuilari: Pitäisköhän perustaa ketju Juccizen spedeilyistä vuosien varsilta, vois huomenna olla jo menossa vol 300.

Ole hyvä vain. Kyllä joku mainitsemasi tapainen täällä joskus olikin, mutta kauhean pitkäikäiseksi se ei jostain syystä jäänyt. Voithan kokeilla, miten tällä kertaa käy.

Eihän kaverilla oo ikinä muuta, ku vittuilla kirjotusvirheistä, vääristä aiheista, sanavalinnoista, floikista, aktiivista, Ibanezeista.....yms.

Todellako näin? Olet kova poika lukemaan siinä tapauksessa. Muistisi on myös ilmiömäinen - tai sitten vaan olet laatinut jonkin Excel-taulukon kirjoituksistani varmistaen, ettei yhdessäkään ole mitään hyödyllistä asiaa kenellekään. Kunnioitan reippauttasi. Tästä vielä sananen päätöskappaleessa.

Jokaisessa kirjotuksessa pitää tietysti mainita=kehua mitä sattuu omistamaan.

Laitepainotteisessa keskustelussa pyrin keskustelemaan omien kokemuksieni pohjalta arvailun sijasta - tai edes mainitsemaan lähdeviitteen, jos levitän kuulopuheita. Tykkään jakaa käyttökokemuksiani, monesti ihan kuvien ja äänen kera. Onko se tältä pohjalta ajateltuna kumma, että monessa kirjoituksessani mainitaan tuote, joka mulla on ollut tai on edelleen? Ei laitteesta hyvää tee se, että mulla sellainen on (ollut), höpsö, eikä kenenkään toki kannata hankkia mitään vain siksi, että joku Jucciz siitä tykkää. Kääntäen homma toimii kyllä: jos joku laite on kokemuksieni mukaan hyvä, saatan sellaisen hankkia mikäli mahdollisuus on.

Kuka voi edes keksiä niin älyttömän jutun, kun aikuisten musiikki/kitarat, vielä ku tää neropatti on ite vielä suhteellisen nuorta kaartia.

Yhden tekstini näyt silti jostain syystä missanneen kaikesta uutteruudestasi huolimatta, nimittäin sen, jossa termin "aikuisten kitarat" syntyhistoriaa valotin. Sehän on nimittäin plokattu suoraan Marzi Nymanilta Kitaraklubista - taisi olla se pätkä, jossa Tuomas Wäinölä kaivaa Stratocasterin esiin. Näin muodoin en mitenkään voi ottaa kunniaa termin lanseeraamisesta. Kiukuttele Marzille, jos asia todella nyppii noin paljon - en tahdo olla välikäsi.

Minusta termi on silti sangen osuva ja hauskakin. Toisaalta, tässä maassa on niin paljon huumorintajutonta ja synkkää porukkaa - suorastaan ammattimaisia mielensäpahoittajia - että moni vetää suotta herneet nenään miltei asiasta kuin asiasta, varmaan yhtä lailla Marzin kuin minunkin sanomisista. Puhutaanhan täällä hevikirveistä sun muista eikä kukaan pillastu. Miksi "aikuisten kitaran" pitäisi suututtaa ketään? Ehkä suuttuminen kertookin enemmän suuttujasta kuin suututtajasta?

Olen silti melkoisen otettu siitä, että olet jaksanut käydä läpi kaikki kirjoitukseni ja vielä laatinut napakan ja tarkkanäköisen yhteenvedon niistä - niitä kun ei ole aivan vähän. Monelta muulta olisi moinen urakka jäänyt tekemättä. "Keep up the good work", kuten lontoonkieliset tapaavat sanoa!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jhlamm
28.11.2012 11:33:38
Eikös tuon offtopicin voisi muualle kiikuttaa, jookos?

Jos apua haluat siten, että tuntematon suositteleen niin charvelia suosittelen speksien, oman mieltymyksen ja yhden pidemmän soittokerran perusteella. Joku tuolla jo volapotikan sijainnin sanoikin. Tosin jos itseä ei haittaa ja kaikkeen tottuu - kai :D
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
kallepeltopelle
30.11.2012 22:32:54 (muokattu 30.11.2012 22:40:29)
SG__: Ei olis pitäny tulla tänne pitkän (oisko jo yli 5 vuotta aktiivisemmasta kontaktista?) tauon jälkeen... samat herrat vuodesta toiseen itkee kun kaikki on aina perseellään ja alottaja/alottelija sitä ja tätä: "näitä ketjuja on miljoona" tai "ei me tunneta sua kun et kuulu meidän homepersekerhoon, joten vaikka toteaisit musiikkityylis ni joku nobody ehkä voi joskus neuvoo sua mut meidän homma on vittuilla sulle". Saatanan homeperseet (kyllä, te siellä keskisuomessa ja vaasan seudulla) voisitte jo vaihtaa virttä. Tai tehdä aikusten oikeesti asioille jotain...

Ketjun alottajalle totean pääosittain että unohtaa jaakon ja kokeilee härveliä. (ettei menis OT)

ps. taidan pitää 5 vuotta lisätaukoa, koska eihän mulla ole oikeeta putkivahvistinta edes!

Ehheh...mitäs tulit ? ... :))

Eikun toi olikin järkevä kannanotto ! Sua tarvitaan täällä. Älä pois lähde. Nyt tarvitaan uutta verta ja uusia ajatuksia. Muuten tää touhu alkaa näivettymään. Onhan tässä jo kuvaamisia juttuja liiaksi ollut...

Edit: putkivahvistin ei ole enään mitään...

Edit. taas kirjoitusvirheitä
Jallumiäs
01.12.2012 01:18:57
Charveli testattu, en tykännyt ja jaskaa ei löydä mistään tarpeeksi läheltä eli kummatkin suljettu pois.

Rauhoittukaa, jooko.
ancci
01.12.2012 09:03:16
En noita halvempia Jacksoneita ole koittanut, mutta usein Jacksoneissa on tosi miellyttävät kaulat. Ainakin omaan käteen toimii tosi hyvin :)

Kokeilemaan tottakai, mutta ymmärrän jos ei ole ajokorttia ja asuu korvessa ja lähistöllä on vain yksi soitinliike joissa on vain rajallinen määrä soittimia. Mutta sielläkin saattaa tehdä löytöjä, joita ei edes ajatellut.

Itse olin menossa testaamaan Gibsonin Standardi keppiä. Noh samalla reissulla tulin testanneeksi huvin vuoksi Jackson RR24. Gibson jäi hankkimatta, ja Jackson löysi kotiin.
zedder
01.12.2012 11:24:49
Jallumiäs: Charveli testattu, en tykännyt ja jaskaa ei löydä mistään tarpeeksi läheltä eli kummatkin suljettu pois.

Rauhoittukaa, jooko.

Mikä siinä Charvel:issa oli lähinnä "vikana"? Joku voisi ehkä arvuutella että voisiko tuo Jackson olla siltä osin parempi vaihtoehto.

Taitaa väki tuolta Thomannilta tilata soittimia ihan testimielessäkin. Saahan tilamaansa tuotteen palauttaa jollei kerta kaikkiaan miellytä. Ja joku onnellinen saa sitten ostaa testatun kitaran halvemmalla B-stock -tuotteena...
Jallumiäs
02.12.2012 01:30:58
Kokeilemaan tottakai, mutta ymmärrän jos ei ole ajokorttia ja asuu korvessa ja lähistöllä on vain yksi soitinliike joissa on vain rajallinen määrä soittimia. Mutta sielläkin saattaa tehdä löytöjä, joita ei edes ajatellut.

Ihan Helsingissä asun ja vieläpä erinomaisten kulkuyhteyksien varrella, mutta yhdestäkään liikkeestä en ole löytänyt vielä tuota mallia.

Mikä siinä Charvel:issa oli lähinnä "vikana"? Joku voisi ehkä arvuutella että voisiko tuo Jackson olla siltä osin parempi vaihtoehto.

Jotenkin talla tuntui liian matalalta. Sekin vähän häiritsi, että siinä missä bodyn maali loppuu ja kaulan lakkapinta alkaa, on sellainen raja minkä tuntee soittaessa kun käsi liikkuu sen päältä. Ehkä oon nyt perfektionisti mutta olisi tuon smuutimminkin voinut hoitaa. Samoin tuo kaula tuntui vähän vieraalta mulle kun oon tottunut SlimTaper D -kaulaan.

Kävin testaamassa LTD MH-350NT:n ja tuntu kyllä just passelilta mun käsiin. Menee varmaankin hankintalistalle vaikka hinta onkin hitusen suolaisempi.
Jallumiäs
02.12.2012 01:30:58

Ihan Helsingissä asun ja vieläpä erinomaisten kulkuyhteyksien varrella, mutta yhdestäkään liikkeestä en ole löytänyt vielä tuota mallia.

Jotenkin talla tuntui liian matalalta. Sekin vähän häiritsi, että siinä missä bodyn maali loppuu ja kaulan lakkapinta alkaa, on sellainen raja minkä tuntee soittaessa kun käsi liikkuu sen päältä. Ehkä oon nyt perfektionisti mutta olisi tuon smuutimminkin voinut hoitaa. Samoin tuo kaula tuntui vähän vieraalta mulle kun oon tottunut SlimTaper D -kaulaan.

Kävin testaamassa LTD MH-350NT:n ja tuntu kyllä just passelilta mun käsiin. Menee varmaankin hankintalistalle vaikka hinta onkin hitusen suolaisempi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)