Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warmoth vai Ibanez Prestige?
1 2
Hellureiii
29.11.2012 13:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens taas kaikille! Toivottavasti tuo otsikko nyt vähän kuvaa asiaa mitä yritän tässä hakea :)
 
Enimmäkseen homma painottuu nyt Warmothin kauloihin. Omistan Ibanez Rg Usa Customin, jossa on tuo super wizard-kaula eli 17mm ekalta nauhalta ja 19mm 12-nauhalta. Nyt vaan on taas kova kuume uutta kitaraa kohti ja sellaisen olen päättänyt myös hankkia.
 
Suoraan sanoen rakastan tuota ibanezin ohutta kaulaa ja erinomaista viimeistelyä ja sen tuntua, se on vaan jotenkin niin se oma juttu. Mutta Ibanezin RG-malleissa on taas muita tiettyjä juttuja jotka haluaisin valita toisin jos voisin. Esim mikit, bodyn väri , otelautamerkit, virittimet ja floikka.
 
Unelma kitarani olisi juuri joku quilt maple-kansi. Sharkfin-otelaudalla. Mikit ehkä heittäisin Evolutionit. Tallaan humppari ja kaulaan yksikelainen eikä ollenkaan keskimikkiä. Kullatut virittmet plus kaikki muu metalli kullattuna. Ja Edgen sijaan haluaisin kitaraani vaihtelun vuoksi orkkis Floyd rosen, kullattuna. Voin myöhemmin laittaa lisää tietoa noista optioista mitä Warmohin sivuilta tilauslistaan laittelisin.
 
Olen kuullut Warmothista pelkkää hyvää, mutta kaulaprofiileistä ei ole kukaan erikseen maininnut. Kuinka ohuita kauloja heiltä on saatavilla? Ja kuinkä lähelle tuota Ibanezin Wizardia. Ibanezin ainankin uusissa Prestige-sarjan kitaroissa on aivan loistavasti viimeistellyt kaulat, joten millainen viimeistelyjälki on Warmothilla? Ajattelin sitä satiinilakkausta jolla varmaan pääsisi nopeuden puolesta suht samaan tuntumaan kuin Iballa. Vai kannattaisiko Warmothilta tilattaessa pyytää kaula ilman mitään viimeistelyä ja antaa jonkun suomalaisen soitinpajan laittaa kaula sellaiseksi kuin on toiveet?
 
Sen nyt ymmärrän, että ihan noin ohueksi kuin tuo super wizard on, niin tuskin normaalilla kaularaudalla varustettua kitaraa kannattaa alkaa hiomaan, mutta edes lähelle sitä?
 
Ibanezilla kun ei ole Custom Shopia niin sieltä ei oikein voi omanlaistaan hankkia. Ja käsittääkseni tuo Warmoth taas tulee paljon edullisemmaksi kuin lähteä edes harkitsemaan valmistuttamista esim Amfisoundilla tai Ruokankaalla.
 
Ja tuo Floyd Rose ei ole pakollinen, tottakai Edge tai Edge-Zero kelpaa ihan hyvin, mutta OFR olisi vaihtelua. Jos rahaa olisikin niin uskoisin, että J-Customilla ta Jem 7V:llä pääsisin mieleni päähän, mutta se onkin se hinta sitten toinen juttu.
 
Voihan olla, että heti kun tuo nykyinen Rg on myyty, niin painun suoraan levytukkuun ja haen sieltä uuden prestigen. Mutta jos kehtaisitte niin auttakaa :D Nää on taas näitä valintoja joita vaan on niin vaikea tehdä ja kun Warmotheja ei pääse edes missään näkemään saati sitten kokeilemaan.
 
ballfish
29.11.2012 13:11:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Ja tuo Floyd Rose ei ole pakollinen, tottakai Edge tai Edge-Zero kelpaa ihan hyvin, mutta OFR olisi vaihtelua. Jos rahaa olisikin niin uskoisin, että J-Customilla ta Jem 7V:llä pääsisin mieleni päähän, mutta se onkin se hinta sitten toinen juttu.

 
Jem7v käytettynä taitaa olla 1300e ylöspäin? Ei ihan kauheen kaukana warmutin lopullisesta hinnasta ole?
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Gabe
29.11.2012 13:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Ibanezilla kun ei ole Custom Shopia niin sieltä ei oikein voi omanlaistaan hankkia. Ja käsittääkseni tuo Warmoth taas tulee paljon edullisemmaksi kuin lähteä edes harkitsemaan valmistuttamista esim Amfisoundilla tai Ruokankaalla.
 
Löytyy suomesta toisaalta monta muutakin pätevää soitinrakentajaa kuin Amfisoundin ja Ruokankaan poppoot, hintakin on vähän edullisempi yleensä kuin näillä. Warmothin käsitelty kaula postikuluineen ja tullimaksuineen ei loppujen lopuksi paljon jää esim. Korpi- tai Finlania Instrumentsin hintatasosta jälkeen. Ja kun teetät sen jollain kotimaisella niin et joudu ainakaan tekemään kompromisseja.
 
Warmothin tuotteet ovat kyllä laadukkaita myös jos niihin päädyt. Olen itsekin jokusen kaulan heiltä tilannut enkä ole kyllä pettymään joutunut. Kannattaa ostaa käsitelty koska käsittelyn teettäminen erikseen täällä tulee maksamaan sitten taas enemmän. Toisaalta jos olet vähänkään kätevä käsistäsi niin voisit käsitellä kaulan itse vaikkapa tru-oililla.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Humanoid
30.11.2012 09:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii:
 
Olen kuullut Warmothista pelkkää hyvää, mutta kaulaprofiileistä ei ole kukaan erikseen maininnut. Kuinka ohuita kauloja heiltä on saatavilla? Ja kuinkä lähelle tuota Ibanezin Wizardia.

 
Kahden Warmothin omistajana voin vastata tähän, että tuo Warmothing Wizard-profiili on varsin lähellä Ibanezin Super Wizardia, joskin aivan aavistuksen verran pyöreämpi ja tuhdimpi. Mutta todella vähän eroa. Omaan tassuun kaikkein sopivin on tuo Standard Thin, se ei ole tikku eikä liian paksukaan.
 
Tuosta kaulan mattaviimeistelystä osaan sanoa sen verran, että se kuluu vuosien saatossa kiiltäväksi, eli joudut lopulta hiomaan sitä hieman itse takaisin "mataksi". Jos sinussa on askartelijan vikaa, tilaa kaula raakana ja viimeistele se itse öljyllä. Näin ainakin pääsisit suht lähelle Ibanezien tuntumaa.
 
Hellureiii
30.11.2012 20:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Jem7v käytettynä taitaa olla 1300e ylöspäin? Ei ihan kauheen kaukana warmutin lopullisesta hinnasta ole?
 
Joo itseasiassa omilla valitsemillane spekseillä taitaa Warmoth mennä yli 1500 euron. Jotenkin vaan nyt tällä kertaa tekisi mieli ostaa ihan uusi kitara. Kun tuo nykyinen on vuodelta 90, niin pelkästään jo vaihtelunkin vuoksi uusi olisi kiva. Vaikkakin tuo on vieläkin aivan erinomainen keppi.
 
Hellureiii
30.11.2012 20:23:51 (muokattu 30.11.2012 20:38:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Löytyy suomesta toisaalta monta muutakin pätevää soitinrakentajaa kuin Amfisoundin ja Ruokankaan poppoot, hintakin on vähän edullisempi yleensä kuin näillä. Warmothin käsitelty kaula postikuluineen ja tullimaksuineen ei loppujen lopuksi paljon jää esim. Korpi- tai Finlania Instrumentsin hintatasosta jälkeen. Ja kun teetät sen jollain kotimaisella niin et joudu ainakaan tekemään kompromisseja.
 
Warmothin tuotteet ovat kyllä laadukkaita myös jos niihin päädyt. Olen itsekin jokusen kaulan heiltä tilannut enkä ole kyllä pettymään joutunut. Kannattaa ostaa käsitelty koska käsittelyn teettäminen erikseen täällä tulee maksamaan sitten taas enemmän. Toisaalta jos olet vähänkään kätevä käsistäsi niin voisit käsitellä kaulan itse vaikkapa tru-oililla.

 
Joo kävin vähän katselemassa noita Korpi ja Finlandia pajojen sivuja, niin sain sen käsityksen että reippaasti yli kahden tonnin mennään? Ainankin kunnon osien kanssa. Ja Finlandia valmistaa enemmän visiin noita perinteisiä kitaroita. Ainankin yhden ketjun mukaan. Tiedä sitten..Kai se parhaiten onnistuisi se hinta arvio mailaamalla heille tiedot millaisen kitaran haluaisi.
 
Osaatko sanoa minkä hintaluokan viimeistelyyn noita omistamiasi kauloja voisi verrata?
 
Hellureiii
30.11.2012 20:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Kahden Warmothin omistajana voin vastata tähän, että tuo Warmothing Wizard-profiili on varsin lähellä Ibanezin Super Wizardia, joskin aivan aavistuksen verran pyöreämpi ja tuhdimpi. Mutta todella vähän eroa. Omaan tassuun kaikkein sopivin on tuo Standard Thin, se ei ole tikku eikä liian paksukaan.
 
Tuosta kaulan mattaviimeistelystä osaan sanoa sen verran, että se kuluu vuosien saatossa kiiltäväksi, eli joudut lopulta hiomaan sitä hieman itse takaisin "mataksi". Jos sinussa on askartelijan vikaa, tilaa kaula raakana ja viimeistele se itse öljyllä. Näin ainakin pääsisit suht lähelle Ibanezien tuntumaa.

 
Ahaa joo tuohan kuulostaa ihan hyvältä kun eihän sen nyt identtinen tarvitsekaan olla, tärkeintä olisi että edes lähellä sitä Iban wizardia.
 
Osaatko sanoa yhtää, että jos napataan uusi Warmoth, niin minkä hintaluokan tehdasvalmisteisiin kitaroihin sitä voi verrata? Tarkoitan nyt lähinnä sitä viimeistelyä ja "hienoutta" ja tuntua käsissä, esim juuri kaulassa, liitoksissa, lakkapinnassa ja nauhoissa jne.
 
Kun esimerkiksi jos otetaan tuollanen 300 euron kitara ja verrataan sitä vaikka Ibanezin Prestigeen, niin erohan on niin suuri ettei sitä periaatteessa uskokaan ennen kuin kokeilee. Eli jos tilaan esim 1500 euron Warmothin niin tuntuuko se kämäsemmältä kuin esimerkiksi uusi samanhintainen Ibanez vaiko yhtä hyvältä? Vai jopa paremmalta? Minulla kun ei ole mitään kokemusta tälläisistä custom-kitaroista.
 
No sikäli on askartelijan vikaa, että teen työkseni tällä hetkellä ns.puusepäntöitä. Mutta ongelmani on se, etten pidä itseäni riittävän hyvänä ja olen omia töitäni kohden liian kriittinen. Eli nyt jo etukäteen tuntuu ajatus, että pilaanko hyvän kitaran jos alan itse tekemään siihen mitää :D Millaisia nämä Tru-oilit ja sun muut öljyt ovat käyttää ja miten ne suojaavat kitaraa esim hieltä jne. Eli tuntuuko pinta tosiaan uudenkarhealta kitaralta jos itse vetää tuollaisen käsittelyn vai tunteeko sen että on oman käden tekosia? Siis jos nyt oletetaan että sen siististi osaa siihen itse vetää :D
 
rabitti88
30.11.2012 20:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä huomasin saman korpi frman kaa kallista on, kyselin kaulan hintaa joka olis pulttikiinnitteinen teleen sopiva gipsonin 60 luvun kaula profiililla niin hintaa oli 400e puuvalmiina ja vissiin 800e satulalla, virittimillä ja otenauhoilla. Täytyy kysyä vielä Vesa Lempiäläiseltä. http://www.kolumbus.fi/vesa.lempiainen/ jos se osais asiansa halvemmalla.
 
Jii-Gee
30.11.2012 21:05:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Osaatko sanoa yhtää, että jos napataan uusi Warmoth, niin minkä hintaluokan tehdasvalmisteisiin kitaroihin sitä voi verrata?
 
Mun mielestä.. Warmoth -level asettuu näin: tonnin Warmoth = kahden tonnin merkkikeppi, noin niingu karkeesti.
Eli on ne aivan vitun hyviä, et tule pettymään laatuun.
 
Jos noista ny jtn iloa on, niin tossa muutama gälyinen kännykuva yhdestä Warmothista.
 
https://www.dropbox.com/sh/gsqzor5i4g84l55/TuF6etD6NO
Aalimupina
30.11.2012 21:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisi ehkä kysyä, että millä hinnalla Juho Manninen tekisi sulle kitaran
 
http://www.manninencustom.com/
 
Mulla on yksi, se on helkkarin hyvä ja hinta oli hyvin kohtuullinen.
 
Gabe
30.11.2012 21:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Joo kävin vähän katselemassa noita Korpi ja Finlandia pajojen sivuja, niin sain sen käsityksen että reippaasti yli kahden tonnin mennään? Ainankin kunnon osien kanssa. Ja Finlandia valmistaa enemmän visiin noita perinteisiä kitaroita. Ainankin yhden ketjun mukaan. Tiedä sitten..Kai se parhaiten onnistuisi se hinta arvio mailaamalla heille tiedot millaisen kitaran haluaisi.
 
Osaatko sanoa minkä hintaluokan viimeistelyyn noita omistamiasi kauloja voisi verrata?

 
Kyllähän se siinä parin tonnin tuntumassa koko kitaran hinta liikkuu. Warmothille hintaa tulisi joku 1200-1300e kaikkineen siinä tapauksessa että joku muu kuin sinä sen kokoaa. Onhan tuo Warmothin viimeistely todella laadukasta, ei niissä osissa mitä olen sieltä saanut ole ollut ikinä mitään valittamista. Voihan Warmothillekin mailata ja kysellä tarkemmin.. asiakaspalvelu toimii hyvin. :)
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Hellureiii
02.12.2012 11:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia taas hyvistä vastauksista :)
 
Tuo Manninenkin voisi olla hyvä vaihtoehto, sivuista päätellen sitä kautta juuri täsmälleen sellaisen kun itse haluaa eikä tuo hintakaan niin pahaksi nouse. Riippuu tietysti tottakai vaatimuksista.
 
Käytti nyt sitten mitä pajaa tahansa, niin oon tässä miettinyt, että uskaltaisikohan teettää tuolla Wizard-pohjalla kaulan jossa olisi lespan radius ja skaala. Eli olikos se nyt 12" radius? 22-nauhaa ja 24.75". Se lespan kaula nimittäin oli omaan käteen aikoinaan paras kaikenlaiseen tabbing-ja tilu hommaan, mutta se ei taas ollu niin nopea ja läheskään niin miellyttävän ohut kuin tuo Ibanez-kaula. Ja se että kerrankin sellaisen saisi erilaisella bodylla :)
 
http://www.guitarworx.fi/Custom-kitarat.html tuota kautta näköjään saa Warmotheja. Tuollahan he varmaan sitten kasaisivat sen sitten ja tilauskin onnistuisi helposti jos ei ihan kaikkea ymmärrä itse. Mutta paljonkohan saa pistää lisää hintaan? Noilla spekseillä joilla itse Warmothin sivuilla täyttelin, niin kitaran hinnaksi tuli about 2300 dollaria, eli 1800 euroa. Eikä siinä ole vielä veroja eikä kasausta...
 
Sitten ihan toinen juttu, nimittäin ihan vahingossa osui silmään, että Musamaailman kautta on mahdollista nyt tilata ESP-EDWARDS-kitaroita. Nehän taitaa hinnaltaan mennä aikalailla noiden Ibojen kanssa yksiin. Ja Edwardsilla on Custom Shop :) Tosin tiedä sitten paljonkohan sellainen Custom kitara sitä kautta tulisi maksamaan. Ja musamaailman sivuilla luki että tilaavat pyydettäessä minkä tahansa tuotannossa olevan Edwardsin mallin, mutta ei siinä mainittu että tilaavatko Custom shop kitaroita.
 
Humanoid
03.12.2012 12:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii:
Osaatko sanoa yhtää, että jos napataan uusi Warmoth, niin minkä hintaluokan tehdasvalmisteisiin kitaroihin sitä voi verrata? Tarkoitan nyt lähinnä sitä viimeistelyä ja "hienoutta" ja tuntua käsissä, esim juuri kaulassa, liitoksissa, lakkapinnassa ja nauhoissa jne.

 
Viimeistely ainakin on ollut omalla kohdalla täysin virheetöntä, maalauksessa ja lakkauksessakaan ei mitään moittimista. Ja kitarassa on "painoakin", eli se ei tunnu heppoiselta tai lelumaiselta kätösissä. Eli vastaava tehdasvalmisteinen hintaluokka varmaan olis nykyään 1200-1700. Toki jos ja kun tuon kokoaa itse, siinä voi tulla kämmejä vastaan, mutta niistähän saa syyttää vain itseään :)
 
Tuo suomalainen palvelu jonka linkkasit tuntuis vetävän omat välistä, eli jos vain suinkin uskallat koota kitaran itse, anna mennä, kunhan olet varovainen. Ja samallahan siinä oppii sitten tietynlaista varmuutta, että uskallat tehdä saman jatkossakin.
 
Gabe
03.12.2012 12:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Noilla spekseillä joilla itse Warmothin sivuilla täyttelin, niin kitaran hinnaksi tuli about 2300 dollaria, eli 1800 euroa. Eikä siinä ole vielä veroja eikä kasausta...
 
Tuo hinta minkä näet Warmothin sivuilla dollareina on aika lähelle sitä summaa minkä joudut kokonaisuudessaan maksamaan verojen ja postikulujen kanssa. Kyllä siihen kokoamisen teettämiseenkin kannattaa pari sataa laskea lisää.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Sergei Fallinen
03.12.2012 13:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis onko Edwardsilla muka joku oma Custom shop ESP custom shopin lisäksi? Google ei mun japanintaidoilla selventänyt juuta eikä jaata. ESP customiahan musamaailma lupaa kyllä tilata mutta hinnat on tosiaan suolasia.
 
Hellureiii
03.12.2012 16:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Viimeistely ainakin on ollut omalla kohdalla täysin virheetöntä, maalauksessa ja lakkauksessakaan ei mitään moittimista. Ja kitarassa on "painoakin", eli se ei tunnu heppoiselta tai lelumaiselta kätösissä. Eli vastaava tehdasvalmisteinen hintaluokka varmaan olis nykyään 1200-1700. Toki jos ja kun tuon kokoaa itse, siinä voi tulla kämmejä vastaan, mutta niistähän saa syyttää vain itseään :)
 
Tuo suomalainen palvelu jonka linkkasit tuntuis vetävän omat välistä, eli jos vain suinkin uskallat koota kitaran itse, anna mennä, kunhan olet varovainen. Ja samallahan siinä oppii sitten tietynlaista varmuutta, että uskallat tehdä saman jatkossakin.

 
Kaikesta päätellen laatu taitaa ainankin noissa olla niin hyvä, että sen puoleen ei tarvitse pelätä, missään en ole törmännyt vielä negatiiviseen kommenttiin :)
 
Joo aattelin itsekin, että varmaan hintavammaksi tulee tilata tuon firman kautta. Tosin kyllä varmaan käytän jotain pajaa joka sen voisi minulle kasata kun en usko itse saatavani sitä niin hyvin säädettyä kasaan. Mutta eiköhän se silti tule edullisemmaksi kuin että myös liike tekisi tilauksen ja toimisi välikätenä.
 
Tuo oli hyvä pointti, etä varmuutta tulisi kyllä. Nämä tälläiset custom hommat kun kuitenkin ovat aina kiinnostaneet mutta epäröinti on aina lopuksi vienyt voiton, niin olisihan sekin askel sitten otettu :)
 
Mikähän siinä on kun warmothin sivun body-builderilla kaikkiin puihin ja tiettyihin bodyihin ei näytä saavan ollenkaan takapintaan maalia eikä joissain malleissa edes kanteen?
 
Ajattelin tuota soloist tai z-bodya, niin aina kun yritän kasata sitä niin jostain syystä en ole saanut maaleja heitettyä...Sratoon sain maalit ja toisen kerran kun tein niin jätti vain puunväriseksi. Ei edes ollu valikko amistä värit valita. Kämmäilenkö nyt sivuilla jotain noissa etuosion valinnoissa vai onks siellä sivuilla jotain häikkää tms?
 
Hellureiii
03.12.2012 16:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Siis onko Edwardsilla muka joku oma Custom shop ESP custom shopin lisäksi? Google ei mun japanintaidoilla selventänyt juuta eikä jaata. ESP customiahan musamaailma lupaa kyllä tilata mutta hinnat on tosiaan suolasia.
 
Nyt kun sanoit niin aloin itsekin miettimään, että voihan se tosiaan olla että se onkin sitten sen ESP:n custom shop ja silloin varmaan tuon ajatuksen voi unohtaa :D Japaniksi se luki tuolla missä itsekin surffailin joten ei siellä missään mainittukkaan että olisi Edwardsin oma. Sorry mokasta.
 
Hellureiii
03.12.2012 16:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Tuo hinta minkä näet Warmothin sivuilla dollareina on aika lähelle sitä summaa minkä joudut kokonaisuudessaan maksamaan verojen ja postikulujen kanssa. Kyllä siihen kokoamisen teettämiseenkin kannattaa pari sataa laskea lisää.
 
Joo näin hahmottelinkin kun laskeskelin noita veroja tuohon. Puut jos ottaisi ihan silleen että he sieltä valitsevat eikä lisää noita omia lisätoiveita niiden kohdalle ja mikit kun ottaa pois ja ostaa vasta täällä kasauksen yhteydessä, niin hinta varmaan tipahtaisi jonkun verran :)
 
Tosin tuohon vaahterakanteen mielellään valitsisi itse hieman kalliimpaa puuta kun ainankin noissa kuvissa näyttää paremmilla syillä olevilta nuo kalliimmat.
 
Joutuuhan nuo mikit jokatapauksessa ostamaan mutta tuolla valikoimassa kun ei kuitenkaan ole ihan niitä mitä itse olin ajatellut, niin pienentäähän se ainankin tilaus hetkeksi tuota summaa.
 
Gabe
03.12.2012 17:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Joo näin hahmottelinkin kun laskeskelin noita veroja tuohon. Puut jos ottaisi ihan silleen että he sieltä valitsevat eikä lisää noita omia lisätoiveita niiden kohdalle ja mikit kun ottaa pois ja ostaa vasta täällä kasauksen yhteydessä, niin hinta varmaan tipahtaisi jonkun verran :)
 
Tosin tuohon vaahterakanteen mielellään valitsisi itse hieman kalliimpaa puuta kun ainankin noissa kuvissa näyttää paremmilla syillä olevilta nuo kalliimmat.
 
Joutuuhan nuo mikit jokatapauksessa ostamaan mutta tuolla valikoimassa kun ei kuitenkaan ole ihan niitä mitä itse olin ajatellut, niin pienentäähän se ainankin tilaus hetkeksi tuota summaa.

 
Jep, kyllä siitä varmasti hyvä tulee. Hintaa voi myös tiputtaa aika paljonkin jos omaat edes hieman kädentaitoja. Esimerkiksi kaulan käsittely onnistuu helposti tru-oililla, runko samoin jos semmoinen natural värityksenä viehättää.. on niitä toisaalta sävytettykin hyvällä menestyksellä. Mikit jos löydät torilta käytettynä jne.
 
www.kitaramaailma.com
Hellureiii
03.12.2012 21:12:59 (muokattu 03.12.2012 22:27:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Jep, kyllä siitä varmasti hyvä tulee. Hintaa voi myös tiputtaa aika paljonkin jos omaat edes hieman kädentaitoja. Esimerkiksi kaulan käsittely onnistuu helposti tru-oililla, runko samoin jos semmoinen natural värityksenä viehättää.. on niitä toisaalta sävytettykin hyvällä menestyksellä. Mikit jos löydät torilta käytettynä jne.
 
Joo tosiaan itseasiassa rupesin tuossa just funtsimaan, että säästän paljonkin jos vedän koko kitaran itse tolla öljymenetelmällä. On noita puutöitä jo työkseen tullut sen verran tehtyä, että eiköhän tuo öljyämisprosessi luulisi hoituvan.
 
Huomasin nimittäin että tuota tru-oilia voi myös sävyttää:
 
http://www.youtube.com/watch?v=L5nXwKROhZg onko nuo nyt öljyvärejä mitä tuossa käytetään?
 
http://www.youtube.com/watch?v=eCMNqL5laEg ja tuossa onkin sitten esimerkki kuinka vedetään pinta pelkällä värillä. Ilmeisesti öljyvärillä? :D
 
Tuolla tavoinhan siitä voisi saada hienon ja olisi itsekin päässyt tekemään jotain tuossa prosessissa. Ja tulisi huomattavasti edullisemmaksi. Nyt heräsi vaan yksi huoli, miten tuo kaulan bindingi? Vai pitääkö jättää tekemättä? Entä vaahterakansi? Meinaan vaan että eikös seki bindauksen vaadi, niin miten se toimii tuon öljyämisen kanssa vai toimiiko ollenkaan?
 
EDIT: Huomasinkin tuossa juuri kun olin jo tämän kirjottanut että näköjään olitkin tuossa jo maininnut tuon sävyttämisen :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «