Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Print-on-demand-CD-painatus
1
Aukikco
29.11.2012 01:04:31 (muokattu 29.11.2012 01:05:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PoD-systeemit kiinnostaisivat, mutta monet paikat tarjoavat kansiin vain kämäistä jewel casea. Onko hajua paikasta, joka tekis esim. digisleeveä, eli esim. tämmösiä:
 
http://www.balticdisc.ee/fin/pakkaukset/digifile-ja-digisleeve/
 
Vähän on epäselvää myös, millä tekniikalla CD-print-on-demandit toteutetaan. Oon vasta pintapuolisesti selaillut muutamaa mestaa, enkä oo saanut vastausta siihen, onko pienillä painoksilla mitään muuta järkevää (=mahdollista) toteutustapaa kuin CD-R.
 
Hajua?
Hargon
29.11.2012 07:20:23 (muokattu 29.11.2012 07:21:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota olen itse käyttänyt:
http://www.cdclick-europe.com/
 
Mun mielestä ihan hyvä laatu ja monipuoliset pakkausvaihtoehdot. Levyt ovat tosin CD-r:riä, vaikka sivustolla puhutaan vain CD-levyistä.
 
Yleisesti ottaen kai joku 1000 kipaletta on se raja, että kannattaako prässättyä CD:tä tehdä.
 
Kansa raivostui.
kivi
29.11.2012 18:52:31 (muokattu 29.11.2012 18:54:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukikco: PoD-systeemit kiinnostaisivat, mutta monet paikat tarjoavat kansiin vain kämäistä jewel casea...., millä tekniikalla CD-print-on-demandit toteutetaan. Oon vasta pintapuolisesti selaillut muutamaa mestaa, enkä oo saanut vastausta siihen, onko pienillä painoksilla mitään muuta järkevää (=mahdollista) toteutustapaa kuin CD-R.
 
Kysymyksesi sisältää jo itsessään vastauksen itseensä.
 
Luulen että helpottaa, jos ymmärrät mitä print-on-demand tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että niin levyn kannet kuin musiikki ovat olemassa vain tiedostoina PoD-liikkeessä, ja kun joku haluaa ostaa levysi, tulostimella tulostetaan yksi kappale kansiarkkia ja cd-r -polttimella poltetaan yksi kappale levyä. Tämä on print-on-demand, suomeksi nimi vois olla vaikkapa: 'painetaan-kysynnän-mukaan'.
 
Tämän vuoksi kaikissa PoD-levyissä on täsmälleen sama kotelo, täsmälleen samaa paperia ja täsmälleen samanlainen cd-r -aihio. Jos haluat jotain muuta, se ei sitten voi olla print-on-demand.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «