Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: loimuvaahteraviilut
1
mgbl
28.11.2012 21:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa joku, kuinka hermoille käypää hommaa tommosen alle millisen viilun laittaminen kitaran kannen päälle on? Yksi rakentamani skitta on oikeastaan aika ruma ja lakkapinta huono ja kun fine-woods.comista löytyis tuommosta viilua todella komeilla loimuilla niin alko hieman houkuttelemaan. Olen antanut itseni ymmärtää, että parhaiten tuo onnistuisi jollakin vakuumitsydeemillä, mutta onnistuisko ilmankin? Kokemuksia?
 
Jykki
28.11.2012 22:35:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mgbl: Sanokaapa joku, kuinka hermoille käypää hommaa tommosen alle millisen viilun laittaminen kitaran kannen päälle on? Yksi rakentamani skitta on oikeastaan aika ruma ja lakkapinta huono ja kun fine-woods.comista löytyis tuommosta viilua todella komeilla loimuilla niin alko hieman houkuttelemaan. Olen antanut itseni ymmärtää, että parhaiten tuo onnistuisi jollakin vakuumitsydeemillä, mutta onnistuisko ilmankin? Kokemuksia?
 
Kyllä se onnistuu. Tietty paksumpi on mukavampi laittaa. Itse olen sauman höyläyksen jälkeen laittanut viilut yhteen teipillä ennen liimausta. Ison levyn kanssa painanut puristimilla kiinni. Liimana titebondia. Saahan sen höylättyä pois ja laitettua uuden, jos ei onnistu ekalla kerralla. Arvaa vain mistä tiedän.
 
Kyki
 
timbeard
28.11.2012 23:16:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohuita viiluja liimatessa ei kannata käyttää LIIKAA liimaa. (arvatkaa mistä tiedän). Liika titebondi ainakin tuntuu aika helpolla lyövän viilusta läpi. Tokikaan ei sitä liimaa saa liian vähänkään olla. Tuollahan ei ole suuria merkityksiä muuten kuin vesipetsiä käytettäessä. Petsi ei imeydy liimaan.
 
mgbl
29.11.2012 22:57:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos näistä vinkeistä! Laitoin viilun tilaukseen näistä rohkaistuneena. Varmuuden vuoksi niitä tulee nyt neljään kitaraan...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «