Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumpi vahvariksi.
1
jeemaali
27.11.2012 18:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tilaamassa vahvistinta kotikäyttöön ja ajatteli 50 wattista. Kumpi näistä olisi parempi Orange Crush PiX 50BXT vai Ampeg BA112? Onko jotain asiaa joka kääntäisi vaakakupin jommalle kummalle puolelle? Soitto on suurimmaksi osaksi perus rockia.
 
Zonebs
27.11.2012 20:16:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=693506
 
Kun aikanaan aloitin soittamisen, luvattiin seksiä, huumeita ja rokkenrollia. Rokkenrolli paljastuikin humpaksi, huumeet väljähtäneeksi kaljaksi ja seksi... noh, jos nuo olivat seksiä, niin pärjään ehkä ilmankin.
Danny_fox
27.11.2012 20:54:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zonebs: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=693506
 
itse oon soittanu tommosella isommalla basskickillä aika monta vuotta. ihan ok peli. mut vähän jotenkin tylsän kuulonen se musta on. lisäks kotisoitteluun aika iso mötkö.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Miikss
27.11.2012 21:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: mut vähän jotenkin tylsän kuulonen se musta on. lisäks kotisoitteluun aika iso mötkö.
 
Samaa voisin itse sanoa Ampegista. Tai oikeastaan tuon kyseisen vahvarin isoveljeljestä, BA115:stä. Jos tykkää täysin neutraalista äänestä, niin siinä tapauksessa suosittelen sitä. Kunnon rähinää siitä en ainakaan itse ole koskaan saanut irti, vaikka aika paljon olen kyseisellä vahvarilla soitellutkin.
 
Orangesta ei ole kokemusta, joten siitä kertokoon joku muu.
 
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
pekezu
27.11.2012 21:36:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikss: Samaa voisin itse sanoa Ampegista. Tai oikeastaan tuon kyseisen vahvarin isoveljeljestä, BA115:stä. Jos tykkää täysin neutraalista äänestä, niin siinä tapauksessa suosittelen sitä. Kunnon rähinää siitä en ainakaan itse ole koskaan saanut irti, vaikka aika paljon olen kyseisellä vahvarilla soitellutkin.
 
Orangesta ei ole kokemusta, joten siitä kertokoon joku muu.

 
Munsta se ampeggi ei ole edes neutraali ja se 115 riittää tosi huonosti bändisoitteluunkin.
 
Kandee miettiä onko itua hommata 50W kotivahvari, vai joku 150W vahvari jolla voi tarvittaessa soitella bändinkin kanssa. Tohon "iso kotivahvariksi" on vaikee tukeutua, koska kotonahan vahvari voi olla miten iso tahansa, koska sitä ei pahemmin yleensä tarvitse siirrellä. Ja mieluummin ylitehoinen kun alitehoinen.
 
CheRoberto
28.11.2012 08:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli kotikäytössä Ampeg BA-108 (tiedetään, ihan eri asia) ja siinä ainoa hyvä asia oli kompakti koko.
 
nisumaka
28.11.2012 09:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys on tietysti vähän mitä hakee. Mulla on ollut vuosien varrella monenlaista peliä ja eniten olen ollut ihastunut kotiharjoitusvahvistimena Rolandin RX comboon. Tossa esittely: www.youtube.com/watch?v=X6TOB4udSPs . Siinä käy oikeastaan ilmi se, miksi mä siitä pidän. Treenimyllynä toi on ihan ehdoton laajan toiminnallisuutensa vuoksi, ja riittää pienimuotoiseen bänditreeniinkin (ihan oikeesti), lähinnä siis akkarimeininki (mulla big band, joten kyllä siitä ääntä lähtee yllättävän paljon). Tutkiskelepa. Orangea en tunne, Ampegin uusilla trankkucomboilla sekä 12" että 15" versio olen soittanut, molemmat hintansa väärtejä.
 
J.Nikkanen
28.11.2012 09:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos se niin että Ampeg ei huolinut lisäkaappia mutta Orangeen sellaisen voi laittaa jos tarvitsee hieman enemmän ääntä? Jos näin, niin silloin tietysti Orange, ja onhan se myös huomattavasti pirteämmän näköinen vehjes!
 
Vessajono
28.11.2012 16:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Munsta se ampeggi ei ole edes neutraali ja se 115 riittää tosi huonosti bändisoitteluunkin.
 
Kandee miettiä onko itua hommata 50W kotivahvari, vai joku 150W vahvari jolla voi tarvittaessa soitella bändinkin kanssa. Tohon "iso kotivahvariksi" on vaikee tukeutua, koska kotonahan vahvari voi olla miten iso tahansa, koska sitä ei pahemmin yleensä tarvitse siirrellä. Ja mieluummin ylitehoinen kun alitehoinen.

 
Mun mielestä kotivahvariks riittää ihan mikä tahansa pytty, joka vahvistaa ääntä sen verran että pystyy soittelemaan esim. taustanauhojen päälle. Ja tommonen yhdistetty koti- ja treenikämppävahvari on myös aika outo ratkasu koska siihen edestakaiseen roudailemiseen ihan oikeasti kyllästyy jossain vaiheessa.
 
"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
J.Nikkanen
28.11.2012 16:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mun mielestä kotivahvariks riittää ihan mikä tahansa pytty, joka vahvistaa ääntä sen verran että pystyy soittelemaan esim. taustanauhojen päälle.
 
Näin minäkin luulin kunnes soittelin kotona TCn nupin ja 115 kaapin kanssa. Sen jälkeen ei ole pikku-rumblesta tullut sävelen säveltä ulos.
 
Volle
28.11.2012 23:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mun mielestä kotivahvariks riittää ihan mikä tahansa pytty, joka vahvistaa ääntä sen verran että pystyy soittelemaan esim. taustanauhojen päälle. Ja tommonen yhdistetty koti- ja treenikämppävahvari on myös aika outo ratkasu koska siihen edestakaiseen roudailemiseen ihan oikeasti kyllästyy jossain vaiheessa.
 
Juuri näin.
 
Kotiin esim. joku pieni muropaketin kokoinen trankkuboxi maksaa n. 20 euroa ja riittää ihan varmasti. Tai siis en mä tiedä mikä muilla on himasoittelutarve, mutta omalla kohdalla se tosiaan riittää, kun stereoista laittaa levyn soimaan ja siihen soittelee päälle, niin kuulee soittonsa.
 
Bänditoimintaan sitten joku isompi pömpeli, mieluusti väh. 1*15"- tai 2*10"-kaiuttimella, jos rumpujen soitto on lujempaa kuin hipelöinti. Muita topikissa mainittuja en ole tainnut koklata, paitsi jollain 1*15" Ampeg-trankkukombo(i)lla olen soittanut pari keikkaa. Meteli on riittänyt ja saundi on ollu aivan ok. Kelpaisi keikalle uudestaankin, jos vaihtoehtona olisi, että pitäisi oma pinkka kuskata paikalle.
 
Santukka
29.11.2012 11:05:20 (muokattu 29.11.2012 11:05:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kotikäytössä ollu jo pitemmän aikaa Behringerin 15W/1x8"? kitaracombo. Hyvin ajaa asiansa.
 
E. Tais maksaa 30-40 e
 
hollstro
29.11.2012 11:17:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volle: Juuri näin.
 
Kotiin esim. joku pieni muropaketin kokoinen trankkuboxi maksaa n. 20 euroa ja riittää ihan varmasti. Tai siis en mä tiedä mikä muilla on himasoittelutarve, mutta omalla kohdalla se tosiaan riittää, kun stereoista laittaa levyn soimaan ja siihen soittelee päälle, niin kuulee soittonsa.

 
Kotisoitossakin olisi ihan mukavaa että saundaisi hyvälle. Noi halvimmat on niin ankean kuuloisia ettei pysty vetämään. Optimi olisi joku kohtuu tehokas mutta pieni johon saa lisäkaapilla treeniolosuhteisiin riittävän metelin. Menee vähän aloittajan kysymysten ulkopuolelle, mutta jos noista saa jompan kumpaan lisäkaapin niin se on niistä parempi vaihtoehto. Ilmeisesti Orangeen saa ja Ampeggiin ei
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «