Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha sarjanumerokysely RC/9000 omistajille +muut (laatu)sarjat
1 2 3 4 527 28 29 30 31 32
M. Kekki
21.11.2012 17:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Purinpa vihdoin nurkassa maannutta 9000-settiä. Niin hienosti tehdyt rummut, että tuli oikein iloiseksi!
 
Ei surkutella vaan tehdään!
Simbe
25.11.2012 22:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Purinpa vihdoin nurkassa maannutta 9000-settiä. Niin hienosti tehdyt rummut, että tuli oikein iloiseksi!
 
Otit lugit irti, vai? Kerronny, mikä nissä oli hianoo?
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
M. Kekki
25.11.2012 23:15:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Otit lugit irti, vai? Kerronny, mikä nissä oli hianoo?
 
Esimerkiksi lugien kiinnistysruuvien kannat ovat laadukkaat, eivät varmasti ihan helposti nylppääny. Myös suoran aluslevyn ja jousiprikan integroiminen ko. ruuveihin on jees.
Lugit ovat fiksun yksinkertaiset. Kiinnityspisteitä tarkoituksenmukaiset kolme ja sisällä paksu huopa lugnutin jousen resonansseja hiljentämässä. Viritysruuvien kierteetkään eivät ole aivan tavanomaiset.
Niin ikään basarin jalat on suunniteltu hyvin. Itse jalan yläpäässä on jopa ura kumiselle O-renkaalle, jotta kiinnitys yläputkeen on jämpti.
Rungot on tehty huolella ja hyvästä puusta - sisäpuolikin käsitelty kauniiksi. Jo riisuttua shelliä kopauttamalla tietää, että rummut soivat. Ja viisteet on viimeistelty loistavasti.
Todella laadukas fiilis ihan yleisesti...
 
Ei surkutella vaan tehdään!
M. Kekki
25.11.2012 23:27:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko uusien Yamahoiden viritysruuveissa tällaiset http://muusikoiden.net/dyn/users/106004.jpg kierteet? Omassa 9000-setissäni suuri osa ruuveista on matkan varrella vaihtunut tavallisiin.
 
Ei surkutella vaan tehdään!
Simbe
25.11.2012 23:46:42 (muokattu 25.11.2012 23:53:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Onko uusien Yamahoiden viritysruuveissa tällaiset http://muusikoiden.net/dyn/users/106004.jpg kierteet? Omassa 9000-setissäni suuri osa ruuveista on matkan varrella vaihtunut tavallisiin.
 
Ei ole enää tuollaiset, eikä ole tainnut olla enää 80-luvun alun jälkeen. Löystymistä ehkäistään jollain muulla keinolla. Olikos sen peräti niin, että nykyään siinä lug nutissa olisi joku muovi tai vastaavaa hinkkaamassa kierrettä vastaan? TightScrewhan tuota "uutuutta" markkinoi nykyään, mutta mulla ne tuli vm. '79 setissä vakiona. Erona tightscrewin malleihin on, että Yamahalla näkyviin jäävä yläosa on pitemmältä matkalta kierteetön (kuten kuvasta näkyy) ja siten siis siistimmän näköinen.
 
Ainoa huono puoli noissa on, että sellainen ruuvin jatkuva pyörittäminen on vähän hankalaa ilman sähkövehkeitä tai jotain veiviavainta, kun kitka on kovempi. Toisaalta, eipä putoile ruuvit, ikinä!
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
M. Kekki
25.11.2012 23:57:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Ei ole enää tuollaiset, eikä ole tainnut olla enää 80-luvun alun jälkeen. Löystymistä ehkäistään jollain muulla keinolla. Olikos sen peräti niin, että nykyään siinä lug nutissa olisi joku muovi tai vastaavaa hinkkaamassa kierrettä vastaan? TightScrewhan tuota "uutuutta" markkinoi nykyään, mutta mulla ne tuli vm. '79 setissä vakiona. Erona tightscrewin malleihin on, että Yamahalla näkyviin jäävä yläosa on pitemmältä matkalta kierteetön (kuten kuvasta näkyy) ja siten siis siistimmän näköinen.
 
Ainoa huono puoli noissa on, että sellainen ruuvin jatkuva pyörittäminen on vähän hankalaa ilman sähkövehkeitä tai jotain veiviavainta, kun kitka on kovempi. Toisaalta, eipä putoile ruuvit, ikinä!

 
Jospa sitä laittaisi 9000:n orkkisruuvit lyöntipuolelle ja resot kiinni tavallisilla ruuveiila....
Tuoko noita TightScreweja joku maahan vai pitääkö ulkomailta tilata?
 
Ei surkutella vaan tehdään!
Simbe
25.11.2012 23:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Jospa sitä laittaisi 9000:n orkkisruuvit lyöntipuolelle ja resot kiinni tavallisilla ruuveiila....
Tuoko noita TightScreweja joku maahan vai pitääkö ulkomailta tilata?

 
Nopeimmin saat, kun tilaat itse Carlilta.
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
M. Kekki
26.11.2012 00:11:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Nopeimmin saat, kun tilaat itse Carlilta.
 
Täytyypä miettiä.
Näytti olevan sivulla varoitus, että nylon-insertit eivät kestä rasvaa. Aina kun on tottunut, että kierteet ovat kunnon vaseliinissa, niin oudolta tuntuisi jättää viritysruuvit "kuiviksi".
 
Ei surkutella vaan tehdään!
Simbe
26.11.2012 00:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Täytyypä miettiä.
Näytti olevan sivulla varoitus, että nylon-insertit eivät kestä rasvaa. Aina kun on tottunut, että kierteet ovat kunnon vaseliinissa, niin oudolta tuntuisi jättää viritysruuvit "kuiviksi".

 
Kestää ne rasvaa paremmin kuin vettä - älä "kostuta". Nylonhan (PA) turpoaa vedessä. Juju on kai siinä, että idea tossa kitkan lisäämisessä vähän vesittyy, jos niitä rasvaa. Mulla on kuitenkin ollut sellainen pieni rasvamuju jatkuvasti päällä näissä ja varsinkin alkuperäisissä, eikä niiden kunto nyt pahalta näytä. Ilman rasvaa ei sitä kitinää ja natinaa kestä kukaan, kun näitä pistää vireeseen.
 
Vaseliini on kyllä varma valinta, mutta silikoni on hyvä vaihtoehto, jos pelottaa. Niissäkin kannattaa välttää spraypulloja, jos niissä ei ole mainittu erikseen, että ei sisällä muoveja vahingoittavia kemikaaleja.
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
M. Kekki
26.11.2012 09:05:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Kestää ne rasvaa paremmin kuin vettä - älä "kostuta". Nylonhan (PA) turpoaa vedessä. Juju on kai siinä, että idea tossa kitkan lisäämisessä vähän vesittyy, jos niitä rasvaa. Mulla on kuitenkin ollut sellainen pieni rasvamuju jatkuvasti päällä näissä ja varsinkin alkuperäisissä, eikä niiden kunto nyt pahalta näytä. Ilman rasvaa ei sitä kitinää ja natinaa kestä kukaan, kun näitä pistää vireeseen.
 
Vaseliini on kyllä varma valinta, mutta silikoni on hyvä vaihtoehto, jos pelottaa. Niissäkin kannattaa välttää spraypulloja, jos niissä ei ole mainittu erikseen, että ei sisällä muoveja vahingoittavia kemikaaleja.

 
En toki vettä laita. :D Olen tavannut käyttää laakerivaseliinia.
Oletko pessyt orkkisruuvit tavallisella liuottimella (White Spirit)? Kestääkö kierteen muoviosa liuotinpesun sulamatta?
 
Ei surkutella vaan tehdään!
hutikuti
26.11.2012 20:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Nopeimmin saat, kun tilaat itse Carlilta.
 
Moro.
 
Kukas on tämä Carl? Olisiko osoitetta antaa, kiitos.
 
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
M. Kekki
26.11.2012 22:41:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hutikuti: Moro.
 
Kukas on tämä Carl? Olisiko osoitetta antaa, kiitos.

 
http://www.tightscrew.com/contact_us.htm
 
Ei surkutella vaan tehdään!
iekku84
27.06.2013 21:25:29 (muokattu 28.06.2013 13:10:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin virvelin. Yamaha club custom CSD075 ja serial oli kx0025 eli liekkö hän 10/1994 väännetty sit, jos taulukkoa oikein luin.
 
Tuossa kuva. Aikas mystinen sparkle väri. tai mikälie kimalle strösseleitä sellaisia pitkiä. Rumpuhan on musta sisältä ja ihan tehdas iskussa. Aivan kuin uusi.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/113423.jpg Kuva päivitetty 28.6.
 
Kovassa yamaha tuskassa tuli ostettua ensimmäinen virveli, joka kohdalle sattui. Myös pari tomia tuli oak customia FT14 ja FT18" en tiedä miksi, mut piti saada. Nyt vaan tamasta eroon ja kaikki yamahaksi.
 
Kiitos ja anteeksi.
hollmi-5
27.06.2013 22:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: http://www.tightscrew.com/contact_us.htm
 
Jos se olisi Katri, niin innostuisin osoitteen hankintaan ;) Tight Screw...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Velli
27.06.2013 22:18:26 (muokattu 27.06.2013 22:19:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84:
Tuossa kuva. Aikas mystinen sparkle väri. tai mikälie kimalle strösseleitä sellaisia pitkiä. Rumpuhan on musta sisältä ja ihan tehdas iskussa. Aivan kuin uusi.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/113401.jpg

 
Muistaakseni ysäri Club Customit olivat lakattuja. Eli tuo wrappi on voitu laittaa jälkikäteen.
 
edit. Tein hätäisen olettamuksen että tuossa on wrappi. Tarkemmin kuvaa katsottuani, en ole varma onko tuossa lakka- vai wrappipinta.
 
iekku84
28.06.2013 06:54:25 (muokattu 28.06.2013 13:19:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Muistaakseni ysäri Club Customit olivat lakattuja. Eli tuo wrappi on voitu laittaa jälkikäteen.
 
edit. Tein hätäisen olettamuksen että tuossa on wrappi. Tarkemmin kuvaa katsottuani, en ole varma onko tuossa lakka- vai wrappipinta.

 
kyllä siinä lakkapinta on. Ja en usko hetkeäkään ettei olisi tehdas iskuinen. Eli lyöntikalvoa vajaa örkkis vehje.
 
Päivitän tekstiäni ja kuvaa
Rumpu purettu kalvoista. Kunto on huippu ja pinta on tehdas lakkapinta. Näkee viiste suhteessa pintaan. Eli täysin samanlainen leikkaus kun esim RC pannuissa. Härskin väriset noi strösselit vihreä/keltainen/sininen ja taittaa aavistuksen punertavaan.
puhdistuksen jälkeen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/113423.jpg
 
Ei nää taida kovin yleisiä olla. mistään ei löydy mitään infoa. uusia kyllä markkinoidaan ja niistä infoa löytyy. Ei kenelläkään sattuisi olemaan yamahan rumpukatalogia josta löytyisi hieman infoa tollaisista.
 
Kiitos ja anteeksi.
Nottis
28.06.2013 18:46:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on kyl ns. vähän vitun hyvännäkönen toi snarveli o.O
 
minä olen maapallo.
iekku84
28.06.2013 22:16:13 (muokattu 29.06.2013 10:53:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nottis: Toi on kyl ns. vähän vitun hyvännäkönen toi snarveli o.O
 
Kiits! Aikas komia omastakin mielestä. Viel kun saisi setin yamahaksi niin olisin eri häpi. Joku ihme pakko vaihtaa merkkiä, vaik ei se soittotaito siitään parane.
 
29.6. lisäys. Aamulla varhain kömmin treenikselle. Pakko oli päästä testaamaan CC:tä. Nams pakko sanoa. Suht herkkä, napakka, selkeä ja hyvä soundinen metelipesä, joka ei raasta korvia. Varmasti tulee soitettua paljon. Hyvä ostos. Viel kun saisi loppu setin vaihdettua yamahaan...
 
Kiitos ja anteeksi.
Jupi57
29.06.2013 12:12:44 (muokattu 03.07.2013 21:55:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuu olrmaan lehdykkä, mutta olen nyt täällä Turussa, voin siis lähettää kuvia vasta maanantaina.
CC 1:ssä on tosi messevät deco värit,
jotka ovat Midnight Confetti (Iekun snare), Black Shadow, Deco Red, Deco Bronze ja Deco BluE.
 
Club Custom oli TRC:in "pikkuveli" Hi-Tension lugeineen ja Koivu/mahonkiKoivu rakenteineen. Bassorummut ovat 8 ja tomit 7 viiluisia ja molemmissa 45 asteen viisteet, niin kuin virveleissä. Yamahan luokituksessa CC on 7000-sarjaa.
Muistaakseni CC oli myös hinnoittelultaan halpissettien yläpuolella.
Ja niin syntyi legendaarinen SC...
 
Laitan kuvia, jahka löydän muistivälineen jolle ne ovat talletetut.
 
Propter bonum rhytmum debet confundere totum.
Hammarberg
05.07.2013 19:18:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei nyt liity sarjanumeroihin varsinaisesti, mutta laitetaanpas tähän ketjuun kun on Yamahan kamoista puhe.
 
Etsin uutta(vanhaa) virppaa, minulle eräs soitinvuokraamoa pyörittävä kaveri tarjosi Yamahan 8" syvää messinkivirppaa aika mukavaan hintaan. Kaupat oli käytännössä jo sovittu, sitten myyjä soittaa, oli varastollaan tarkastamassa sen rummun kuntoa ja yllätys oli melkoinen, sen rummun kehä oli kahdesta kohtaa halki. Siis kuin veitsellä leikaten. Rumpu on ollut noin kymmenen vuotta ilman käyttöä, säilytetty lämmitetyssä varastossa ja oli aiemmin täydellisessä kunnossa, ei kolhuja, ei minkäänlaista vikaa.
 
Samalla kaverilla on myös 6,5" syvä vastaavanlainen virppa missä myös oli samanlainen halkeaman alku.
 
Miulle ei ole ikipäivänä tullut tämmöstä vastaan, tämän pöntön myyjä oli myös ihan äimänä, että miten toi on mahdollista. Mieleen tulee jonkinlainen valmistusvirhe, mutta en ole netin syövereistä löytänyt mitään tämmöseen viittaavaa, ei yhtään kertomusta itekseen haljenneesta metallivirvelistä. Kertokaas omia kokemuksianne (Onko niitä?), miten tämmönen pääsee käymään?
 
Onneksi kyseessä oli reilu ja asiallinen myyjä, hän itse minulle soitti ja valitteli, ettei tämmöstä voi eteenpäin laittaa. Mutta kyllä jumaliste kenkuttaa, olen tätä kyseistä pikkurumpua metsästänyt päälle vuoden ja tuntuis ainoastaan Amerikan maasta löytyvän, sieltä en kehtaa lähteä tilaamaan, hidasta ja kallista puuhaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 527 28 29 30 31 32

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «