Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson SG:n kaulaprofiili
1
latelate
25.11.2012 17:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Onko SG:n kaulaprofiili samanlainen mallista (esim. STD, Special..) riippumatta vai onko esim kaulan paksuudessa eroja.
 
73nd3r
25.11.2012 18:27:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki SG:t ei ainakaan ennen ole olleet samalla profiililla. Upouusista en tiä.
 
the-Antero
25.11.2012 19:13:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin kotisivuilta kannattaa tsekata eri mallien specsit ;)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Gabe
25.11.2012 19:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tosiaan tarkastaa tarkemmat specksit Gibsonin sivuilta, kyllä nuo kaulaprofofiilit voi mallista riippuen vaihdella. Esim Standardissa ja 70` Tributessa on ihan erilaiset kaulaprofiilit.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
SpeedGovernor
26.11.2012 10:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo esim. Angus Young SG (lightning inlays) oli kylmätyypatessa F-musiikissa ihan holtittoman ohkainen kaula lapapäässä. Varmasti kapoisin kaula mitä olen koskaan pidellyt.
 
Tinippa84
26.11.2012 10:19:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

61 RI:ssä suht. ohut 60 luvun kaulaprofiili. Standardissa jo huomattavasti paksumpi kun 61 RI:ssä. Ehkä jotain 50-luvun tyyliä. Faded mallissa oli aikoinaan pirun paksu kaula. Paksumpi kun stankussa... Näin mun mielestä.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Gabe
26.11.2012 12:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Faded mallissa oli aikoinaan pirun paksu kaula. Paksumpi kun stankussa... Näin mun mielestä.
 
Eikö noissa ollut sama kaulaprofiili? Noh, todella paksu kummassakin.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Tinippa84
26.11.2012 12:52:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eikö noissa ollut sama kaulaprofiili? Noh, todella paksu kummassakin.
 
No mietin samaa, että olikohan näin ... mutta mulla on joku katku, että tossa faded-mallissa ois ollu vieläkin paksumpi. Itellä oli joskus faded SG .. ihan ekoja joita tuli ja siinä oli kaula mallia pesismaila.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
J.Nikkanen
26.11.2012 12:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menacen kaula ainakin on ihan kamala. Hyh.
 
Lilli
26.11.2012 13:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SpeedGovernor: Joo esim. Angus Young SG (lightning inlays) oli kylmätyypatessa F-musiikissa ihan holtittoman ohkainen kaula lapapäässä. Varmasti kapoisin kaula mitä olen koskaan pidellyt.
 
Ja päinvastoinkin: joskus muinaisella 80-luvulla ostin Angus Youngin SG:n kanssa yksyhteen-näköisen Gibsonin Kitarapajalta ja siinä oli kaula tosi tuhti. Mikä lienee tuo SG-malli viralliselta nimeltään.
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
Gabe
26.11.2012 15:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: No mietin samaa, että olikohan näin ... mutta mulla on joku katku, että tossa faded-mallissa ois ollu vieläkin paksumpi. Itellä oli joskus faded SG .. ihan ekoja joita tuli ja siinä oli kaula mallia pesismaila.
 
Mullakin on stankku ollut ja siinä oli kans semmoinen pesismailan puolikas, tosi hyvä kaulaprofiili kylläkin.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Vilpur1
26.11.2012 17:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mullakin on stankku ollut ja siinä oli kans semmoinen pesismailan puolikas, tosi hyvä kaulaprofiili kylläkin.
 
Nuo kaulanprofiilit on aika omakohtainen juttu. Mun mielestä SG Standardin kaula on ehdottomasti ohuin mikä tuntuu vielä miellyttävältä omaan kouraan. Siitä ohuemmat on hevi tilu rimpuloita, näin karkeasti määriteltynä, joten mars kauppaan kokeilemaan.
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
Dunga
26.11.2012 17:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa omassa 67 reissuessa on paksuin kaula mitä mä oon SG:ssä tavannut.
 
Hetken tosin kun 58 lepaa soittelee, niin tuntuuhan se ihan tikulta :)
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/106019.jpg
 
War... war never changes.
Kuplamuovi
26.11.2012 18:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Void: Tossa omassa 67 reissuessa on paksuin kaula mitä mä oon SG:ssä tavannut.
 
Hetken tosin kun 58 lepaa soittelee, niin tuntuuhan se ihan tikulta :)
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/106019.jpg

 
Voi veljet, onpa hienoin näkemäni SG aikoihin!
 
Olen oman elämäni risteilyisäntä.
Gafa
28.11.2012 11:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on faded ja tanakka on, neliskanttiset ohuet nauhat.. törkeen nopee nopeissa käsissä eikä kulu millään, skotti vehjes :D
 
Ziggy Bubba
28.11.2012 19:59:54 (muokattu 28.11.2012 20:00:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuplamuovi: Voi veljet, onpa hienoin näkemäni SG aikoihin!
 
No ei oo kyllä Lepassakaan sanomista, huh & huh :)
 
E: Ehkä jos pleksin nykäsis mäkeen, ni ois vielä paree...
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «