Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 517 18 19 20 2133 34 35 36 37
kekkuliheikki
23.11.2012 11:58:04
Sita on about 3 millisekuntia.
jkourula
23.11.2012 12:12:57
kekkuliheikki: Sita on about 3 millisekuntia.

Sama latenssi tulee jos seisot metrin päässä normaalista vahvistimesta:
https://www.google.fi/search?aq=f&a … p;q=speed+of+sound+*+3+milliseconds
kekkuliheikki
23.11.2012 12:54:10
Hairitsee silti hieman kun on kuulokkeet paassa. Varsinkin jos soittaa tilulilua.
Neponen
23.11.2012 18:34:42 (muokattu 23.11.2012 19:25:58)

kekkuliheikki: Hairitsee silti hieman kun on kuulokkeet paassa. Varsinkin jos soittaa tilulilua.

Vehkeissä vika sulla. Ei mulla tule minkäänlaista latenssia, jos soitan luurit päässä.
E: Eikä kyllä sen puoleen tule latenssia kaiuttimilla soitettaessa.
kekkuliheikki
26.11.2012 11:42:43 (muokattu 26.11.2012 11:42:55)
Neponen: Vehkeissä vika sulla. Ei mulla tule minkäänlaista latenssia, jos soitan luurit päässä.
E: Eikä kyllä sen puoleen tule latenssia kaiuttimilla soitettaessa.

Mikahan siina vois olla. Kuulostaa vahan englanniksi sanottuna "out of phase". Olen tarkastanut rig outputit ja muut tsydeemit. Sita ei hitaammassa soitossa kuule mutta kun alkaa kunnolla nakuttamaan se vaivaa. Vai onkohan se vaan se etta ei ole tottunut noihin mallintaviin.
mattim
26.11.2012 12:22:19

kekkuliheikki: Mikahan siina vois olla. Kuulostaa vahan englanniksi sanottuna "out of phase". Olen tarkastanut rig outputit ja muut tsydeemit. Sita ei hitaammassa soitossa kuule mutta kun alkaa kunnolla nakuttamaan se vaivaa. Vai onkohan se vaan se etta ei ole tottunut noihin mallintaviin.

Siis sulla on kuulokkeet kiinni 11R:ssä ja saat kuulemaasi ääneen 3ms latenssia mitattua, mihin verrattuna ?
kekkuliheikki
26.11.2012 12:50:06
mattim: Siis sulla on kuulokkeet kiinni 11R:ssä ja saat kuulemaasi ääneen 3ms latenssia mitattua, mihin verrattuna ?

Ei mihinkaan. Eleven Rackin latenssi on tuo 3 millisekuntia. Mutta kun mun korvaan se kuulostaa silta, etta olisi enemman. Ja onkin koska tulee 'outo' fiilis soittaessa. Tietaa, etta ei napsahda kunnolla.

Tai sitten vaihtoehto B on se, etta mulla on paa sekoamassa.
jkourula
26.11.2012 15:27:00
kekkuliheikki: Ei mihinkaan. Eleven Rackin latenssi on tuo 3 millisekuntia. Mutta kun mun korvaan se kuulostaa silta, etta olisi enemman. Ja onkin koska tulee 'outo' fiilis soittaessa. Tietaa, etta ei napsahda kunnolla.

Tai sitten vaihtoehto B on se, etta mulla on paa sekoamassa.

Onko sulla efektilenkissä jotain efektejä?
pappasfin
26.11.2012 16:31:02
Nyt on pakko kysyä vielä tarkentava kysymys eli:

Onko latenssia myös silloin kun käytät 11R pelkästään eli kitara kytketty ja kuulokkeet päässä eli niitä ääniä ei millään tavalla kierrätetä tietokoneen kautta ollenkaan vaan siis pelkkä 11R, kitara ja mies niin onko latenssia siinäkin tapauksessa?

Jos latenssia on vain siinä tapauksessa että on tietokone päällä ja siinä protools niin puhutaan sitten tuon Protarin/tietokoneen liittyvästä asetuksesta joka aiheuttaa latenssia.

Jos latenssia esiintyy pelkästään käytettäessä 11R:ää niin sitten on pakko olla laitteessa vikaa.

Mulla ei ole latenssia ollut ollenkaan, ei missään vaihtoehdossa käytinpä sitten tuota yksittäin tai tietokoneen kanssa kera protarin tai ilman protaria.
PappaSFin
kekkuliheikki
26.11.2012 17:00:23
pappasfin: Nyt on pakko kysyä vielä tarkentava kysymys eli:

Onko latenssia myös silloin kun käytät 11R pelkästään eli kitara kytketty ja kuulokkeet päässä eli niitä ääniä ei millään tavalla kierrätetä tietokoneen kautta ollenkaan vaan siis pelkkä 11R, kitara ja mies niin onko latenssia siinäkin tapauksessa?

Jos latenssia on vain siinä tapauksessa että on tietokone päällä ja siinä protools niin puhutaan sitten tuon Protarin/tietokoneen liittyvästä asetuksesta joka aiheuttaa latenssia.

Jos latenssia esiintyy pelkästään käytettäessä 11R:ää niin sitten on pakko olla laitteessa vikaa.

Mulla ei ole latenssia ollut ollenkaan, ei missään vaihtoehdossa käytinpä sitten tuota yksittäin tai tietokoneen kanssa kera protarin tai ilman protaria.

Teen illalla empiirista tutkimusta ja raportoin.
jkourula
26.11.2012 17:18:10 (muokattu 26.11.2012 17:18:52)
pappasfin:

11R:n sisäinen prosessointi tuottaa 3 ms latenssin aina (tämä on virallisesti vahvistettu 11R:n tukifoorumeilla). Mutta tuolla 3 ms ei ole mitään väliä koska kuten sanottu se vastaa sitä että seisoisi äänilähteestä metrin päässä. Sitä ei voi huomata.
pappasfin
26.11.2012 23:52:52
jkourula: 11R:n sisäinen prosessointi tuottaa 3 ms latenssin aina (tämä on virallisesti vahvistettu 11R:n tukifoorumeilla). Mutta tuolla 3 ms ei ole mitään väliä koska kuten sanottu se vastaa sitä että seisoisi äänilähteestä metrin päässä. Sitä ei voi huomata.

OK, tämä oli uusi tieto mulle ainakin, tosiaan vaikka noin on niin minä en ole latenssia pystynyt kuulemaan olipa protari ja tietsika mukana tai pelkkä 11R vain päällä, aina yhtä hyvää ja soitto toistuu saman tien kuin kieliä soittaa eli samassa reaaliajassa niin kuin pitääkin käytännössä homman toimia.

Mä epäilen että tuo mahdollinen kuultava viive on juurikin yhdistelmä tietsika/protari/11R eikä sitten enää 11R pelkästään käytettynä ja kun ja jos näin on niin syypäänä on tietsikan protarin 11r:n yhdistelmä käyttö eli mahdollinen asetus tietokoneen jutuissa, oisko sitten lähinnä protarissa joku mitä pitäisi säätää. Siellä kun on asetuksia jos jonkinlaista.
PappaSFin
Neponen
27.11.2012 11:37:35

pappasfin: OK, tämä oli uusi tieto mulle ainakin, tosiaan vaikka noin on niin minä en ole latenssia pystynyt kuulemaan olipa protari ja tietsika mukana tai pelkkä 11R vain päällä, aina yhtä hyvää ja soitto toistuu saman tien kuin kieliä soittaa eli samassa reaaliajassa niin kuin pitääkin käytännössä homman toimia.

Mä epäilen että tuo mahdollinen kuultava viive on juurikin yhdistelmä tietsika/protari/11R eikä sitten enää 11R pelkästään käytettynä ja kun ja jos näin on niin syypäänä on tietsikan protarin 11r:n yhdistelmä käyttö eli mahdollinen asetus tietokoneen jutuissa, oisko sitten lähinnä protarissa joku mitä pitäisi säätää. Siellä kun on asetuksia jos jonkinlaista.

Tästä tuli mieleen tietokoneen tehot. Voihan tietokone niin sanotusti "kyykätä" protarin kanssa ja tämä aiheuttaa viivettä. Tiedä häntä.
Marzi
27.11.2012 13:22:57

jkourula: Onko sulla efektilenkissä jotain efektejä?

Sama kysymys kuin edellä. Efektilenkillä saa aikaan vaihevirheen jos mix ei oo täysillä.
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
kekkuliheikki
01.12.2012 14:39:54
KUULOKKEET!

Jumalauta. Ilman niita ei mitaan. Selvisipahan. Saundikin on ihan hanurista. Onkohan tossa kuulokkeiden liitannassa jotain. Tai sit ne on vaan paskat.

Nyt svengaa.
Grugi
01.12.2012 17:37:12
kekkuliheikki: KUULOKKEET!

Jumalauta. Ilman niita ei mitaan. Selvisipahan. Saundikin on ihan hanurista. Onkohan tossa kuulokkeiden liitannassa jotain. Tai sit ne on vaan paskat.

Nyt svengaa.

Ei ole omassa mitään ongelmaa kuulokkeiden kanssa, kyseessä AKG K 240 MKII joten olisko sun kuulokkeet vaan paskat :)
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
TTV
01.12.2012 18:40:55
Grugi: Ei ole omassa mitään ongelmaa kuulokkeiden kanssa, kyseessä AKG K 240 MKII joten olisko sun kuulokkeet vaan paskat :)

Samaa veikkaan minäkin, täällä 11R pelaa AKG:lla ja Beyerdynamicilla vallan mainiosti.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Neponen
02.12.2012 05:23:21

kekkuliheikki: KUULOKKEET!

Nyt svengaa.

Jos ostaa halvinta mahdollista, myös todennäköisesti saa halvinta mahdollista.
Ziggy Bubba
02.12.2012 15:17:13 (muokattu 02.12.2012 15:18:24)

Neponen: Jos ostaa halvinta mahdollista, myös todennäköisesti saa halvinta mahdollista.

Silti, eivät kuulokkeet viivettä tuota nekään. Mun ymmärtääkseni soundi menee hilppasen lujempaa piuhaa kuin ilmoja pitkin.

E: Ellei sitten kyseessä ole jotkut oikein kehnot langattomat tai vastaavat.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)