Wuf 06.04.2003 13:32:16 | |
---|
En ole ainakaan kuullut juttua äänensä menettäneistä grim-vokalisteista, mutta voiko vähän rankempi bläkkistyyli vahingoittaa ääntä, tai pilata äänen niin ettei puhtaasti laulaminen enää onnistu? Onko sillä ääneen mitään muita pysyviä / väliaikaisia vaikutuksia? Olen harrastanut sekä puhdasta että ei-niin-puhdasta tyyliä jonkun verran, ja aion opetella ns. oikeaoppisenkin tyylin joskus, joten onko kokeneemmilla tietoa että kannattaako örisemistä välttää? |
D-Kay 08.04.2003 15:07:16 | |
---|
Väärä laulutekniikka saattaa pilata äänen. Esimerkkinä vaikka Danzig ja Toni Wirtanen, joiden äänet ovat hyvin kärsineen kuuloiset. Mutta jos öristessä ei tunnu kipua kurkussa, niin ei liene syytä huoleen. Niin minä ainakin itselleni uskottelen... "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |
Shirley 08.04.2003 18:09:47 | |
---|
Niin minä ainakin itselleni uskottelen... Hoho. Muuten hyvin, mut soitakko sitä kitaraa kanssa? |
trust 10.04.2003 12:47:10 | |
---|
Hoho. Aika paha toi Hoho ku ei oikee tiiä että onko kyllästyny vai että tietääkö ite vastauksen mut ei viitsi vastata ku se on niin itsestään selvyys. Oikeesti meiän pitäis keksiä niinku muutama eri "Hoho" ni tietäis mitä sillä tarkotetaa.
|
tima 24.04.2004 01:36:10 | |
---|
minulla ei ole asiasta omakohtaisia kokemuksia mutta uskoisin että riippuu aika lailla laulajasta.esimerkiksi bodomin Laihon ääni kuulostaa todella kuluttavalta,enkä usko että Laiho pystyy laulamaan puhtaalla äänellä.toisaalta esim. Opethin Åkerfeldt on laulanut monta vuotta örisemällä ja puhtaasti.miesten tekniikoissa onkin melko huomattava ero... |
Mazah 24.04.2004 12:04:01 | |
---|
Mutta minä olen Kissanainen? |
Carpenter 24.04.2004 21:59:52 | |
---|
Esimerkkinä vaikka Danzig ja Toni Wirtanen, joiden äänet ovat hyvin kärsineen kuuloiset. Luin jostaa lehdestä, että Toni Wirtaselta tulee välillä verta kurkusta keikan jälkeen! Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Stain 25.04.2004 12:00:05 | |
---|
Luin jostaa lehdestä, että Toni Wirtaselta tulee välillä verta kurkusta keikan jälkeen! Hoho, tuskinpa ;) Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
marke- 27.04.2004 11:08:36 | |
---|
Aiheestahan vois tehdä faqin, jossa keskustellaan aiheesta, niin ei tarvis tehdä kokoajan uusia topikkeja. Tämä on kuitenkin jokseenkin epäselvä aihe, sillä lauluopettajat ei näitä juttuja opeta. Ja toisekseen tästäkin touhusta on monella niin väärä käsitys, että 'hyviä' vinkkejä satelee. Kuten viskinjuonti tai se, että huutaa niin kauan ettei satu. En minäkään mitään vinkkejä osaa antaa, mutta joku viskinjuonti ei kyllä ole se juttu, millä joku Anselmo on äänensä saanut. No chiefs, all indians. |
Ainakin "Pro Secrets of Heavy Rock Singing" -kirjassa Chuck Billy sanoo korkeimman rekisterinsä hävinneen kokonaan sen jälkeen kun Testament alkoi käyttää rankempaa laulutyyliä biiseissään. Hänen mukaansa siis rankempi laulaminen, jollei muuta niin ainakin saattaa muuttaa ääntä aika radikaalisti. "Remember that 18 is actually 9" - King Diamond |
Mazah 27.04.2004 13:13:08 | |
---|
Ainakin "Pro Secrets of Heavy Rock Singing" -kirjassa Chuck Billy sanoo korkeimman rekisterinsä hävinneen kokonaan sen jälkeen kun Testament alkoi käyttää rankempaa laulutyyliä biiseissään. Hänen mukaansa siis rankempi laulaminen, jollei muuta niin ainakin saattaa muuttaa ääntä aika radikaalisti. Riippuu siitä onko tekniikka kuluttava vai ei. Ilmeisesti Chuckillä sitten on. Mutta sen pystyy tekemään oikeallakin tavalla. Mutta minä olen Kissanainen? |
marke- 27.04.2004 13:29:10 | |
---|
Ainakin "Pro Secrets of Heavy Rock Singing" -kirjassa Chuck Billy sanoo korkeimman rekisterinsä hävinneen kokonaan sen jälkeen kun Testament alkoi käyttää rankempaa laulutyyliä biiseissään. Hänen mukaansa siis rankempi laulaminen, jollei muuta niin ainakin saattaa muuttaa ääntä aika radikaalisti. No juu.. tämä on tavallaan siinä mielessä totta, että voi olla vaikea palata enään vanhaan laulutyyliin, kun alkaa raspia hakemaan. Mut ei siitä pitäs silti mitään fyysistä vaurioo äänihuuliin tulla. No chiefs, all indians. |
c_barnes 05.05.2004 11:31:25 | |
---|
Chuck Billy sanoo korkeimman rekisterinsä hävinneen kokonaan sen jälkeen kun Testament alkoi käyttää rankempaa laulutyyliä biiseissään. Niinpä. Korkeat äänet tuntuvat katoavan aina ensimmäisenä. Muutenkin ne kuluttaa ääntä paljon enemmän. |