jazzmies 21.11.2012 20:59:29 | |
---|
hollmi-5: Jos tätä vertaa edelliseen, niin tässäpä rumpalismissa on se mitä minä kaipasin: Taukoja, dynamiikkaa, kunnon komppaamista, hyvät soundit akustisissa rummuissa, fillit kohdallaan... Hyvä! Kokemus ja kilometrit... Osaamiseen ei ole oikotietä. En halua ampua tätä wavelengthin asiaa mitenkään alas, mutta tuo edellinen pätkä nousee musiikkina, tarinankerrontana intensiteetiltään ihan mielettömälle tasolle verrattuna mihinkään aikoihin tällä palstalla julkaistuun. Tauot, dynamiikka, kunnon komppaaminen hyvät soundit...kaikki on sekundaarista. Kokemus ja kilotmetrit ja osaaminenkin on sekundaarista. Musiikissa on ihan muusta kyse, minusta! "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Vallu-Veke 21.11.2012 21:00:00 | |
---|
hollmi-5: Kokemus ja kilometrit... Osaamiseen ei ole oikotietä. Näin, muttei välttämättä kait aina. Esim. Eppujen pamputtamiskausi oli tuhannesti kovempi juttu, kuin nykyinen enemmän kokeneempi juttu, jossa ne muka yrittää oikeasti laulaa jne.. Dr vetää Eppujuttua 80-luvun alusta. Siis kyllähän näissä pitää tämä innokkuus-juttu ottaa huomioon, varsinkin jos se tulee musasta läpi ja toimii? |
Speedy 21.11.2012 21:23:53 | |
---|
hollmi-5: Kun ei itse osaa, niin on hiukan jäävi arvostelemaan... Tämä kyllä tormuuttaa lähestulkoon maailman kaikkia arvostelijoita vastaan..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
hollmi-5 21.11.2012 21:28:25 | |
---|
jazzmies: En halua ampua tätä wavelengthin asiaa mitenkään alas, mutta tuo edellinen pätkä nousee musiikkina, tarinankerrontana intensiteetiltään ihan mielettömälle tasolle verrattuna mihinkään aikoihin tällä palstalla julkaistuun. Tauot, dynamiikka, kunnon komppaaminen hyvät soundit...kaikki on sekundaarista. Kokemus ja kilotmetrit ja osaaminenkin on sekundaarista. Musiikissa on ihan muusta kyse, minusta! Sinä olet sitä mieltä. Minä olen tätä mieltä :) Kuntelin toisen kerran tuon dr. DW:n jutskan. Kyllä se paremmalta kuulosti, mutta silti ihan samalta, kuin oman Skeidas-yhteyeen nauhoitukset vuodelta -79... Intoa oli ja halua, mutta ei oikein seisonut :) Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 21.11.2012 21:32:03 | |
---|
Vallu-Veke: Näin, muttei välttämättä kait aina. Esim. Eppujen pamputtamiskausi oli tuhannesti kovempi juttu... Ei muuten ollut! Maximum Jee&Jee hakkaa pamputtamisen sata-nolla ja juurikin siksi, että levyjen välissä pojat olivat oppineet soittamaan ja biisitkin ovat paljon parempia... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 21.11.2012 21:48:33 | |
---|
hollmi-5: Ei muuten ollut! Maximum Jee&Jee hakkaa pamputtamisen sata-nolla ja juurikin siksi, että levyjen välissä pojat olivat oppineet soittamaan ja biisitkin ovat paljon parempia... Eihän ne pamputtamiskappaleet parane paremmalla soittamistaidoilla? Huononee. Mutta ok. Mun mielestä se maximum on vielä sitä pamputtamiskautta juuri ja juuri. Pamputtamisiin (, lähinnä nokialaiseen nuoriso-ohjaajaan) minulla on omat neuroosit nuoruudesta, niin se ehkä kaunistaa muistikuvaa ja tuo vanhat vihat pintaan. Ei ollut todellakaan niin keskusteleva ja ymmärtäväinen linja, kuin Poliisit-sarjasta saa kuvan nykyään. Silloin oltiin oikeasti vihaisia nuoria ja aiheesta. Se tuli musasta läpi täysillä. Juu mutta hieman siloteltu punk levy tuo maximum kuitenkin jo on, mutta olihan se hyvä täytyy myöntää. Ei Dr paskemmin vetänyt silti. |
hollmi-5 21.11.2012 21:53:57 (muokattu 21.11.2012 21:54:50) | |
---|
Vallu-Veke: Ei Dr paskemmin vetänyt silti. Okei! Minun mielestä soitti kehnosti... Mutta Jazzmiehen mielestä musa oli hyvää... Ääninäytettä soitosta, vaikko ääninäytettä musiikista? Ketjun otsikon mukaan arvostelin rumpalin tekemistä... Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 21.11.2012 21:57:28 | |
---|
hollmi-5: Okei! Minun mielestä soitti kehnosti... Mutta Jazzmiehen mielestä musa oli hyvää... Ääninäytettä soitosta, vaikko ääninäytettä musiikista? Ketjun otsikon mukaan arvostelin rumpalin tekemistä... Älä nyt takerru lillukanvarsiin. Jos musiikki toimii, niin soitto on hyvää. Minulle musiikki toimii enkä muuttaisi sen esittämisestä mitään. Jos saundit ja soitto toimivat, niin se ei ole keneltäkään pois. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
-Dr.DW- 21.11.2012 22:05:12 | |
---|
rage against the machine! |
-Dr.DW- 21.11.2012 22:20:57 | |
---|
wavelength: Oheisen linkin takaa löytyy seitsemän kappaleen verran kotioloissa äänitettyä vaihtoehtorockia jyväskyläläiseltä Seed Husk -orkesterilta. Olkaapa hyvät! http://www.mikseri.net/artists/?id=137805 Mukavan rentoa ja groovaavaa menoa, tykkäsin kybällä! Ja varmasti keikankin katsoisin, kun vastaan sattuisi! rage against the machine! |
VeKrio 21.11.2012 23:55:33 (muokattu 21.11.2012 23:59:48) | |
---|
-Dr.DW-: Tässäpä meidän ekoista nauhoituksista raakaveto, laululla kitaralla ja rummuilla. Klikittä. Ihan eka kokeilu, elkää hirttäkö. Rakentavaa tarvitaan ja olis suotavaa! Akustinen kitara ja sähkörummut:/ Be gentle:) Musta tää biisi on just semmonen, että jos olis kotibileet ja pohdittais, että miten saatais vähän lisää höpellystä iltaan eikä viinaakaan kellään ole, niin tämä soimaan. Parasta sähkörumpalointia mitä olen kuullut. Musta tossa on soittamisen iloa ja tekemisen meininkiä. Jotenkin tuore tatsi soittamiseen. Ei paskempi biisikään. Laulajan tyyli on ärsyttävä, mut ei se mitän. Musta ärsyttävä on parempi kuin ihan kiva. Minä en vähentäis fillejä. Musta koko biisin drive ja eteenpäinmeno on niin kohdillaan, että anti mennä vaan. Tää on hyvä esimerkki siitä että joskus enemmän on enemmän. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
Epämuusikko 22.11.2012 00:10:06 | |
---|
VeKrio: Musta ärsyttävä on parempi kuin ihan kiva. Tämä. Kuuntelin loppuun asti, enkä kuuntelis ajanvietteenä mutta silti tykkäsin pirusti. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
MxS 22.11.2012 01:46:47 | |
---|
jazzmies: Tauot, dynamiikka, kunnon komppaaminen hyvät soundit...kaikki on sekundaarista. Kokemus ja kilotmetrit ja osaaminenkin on sekundaarista. Musiikissa on ihan muusta kyse, minusta! Eipä olla näin ytimeen tällä palstalla vielä taidettu päästäkään. Plussa. Toisen ihmisen sisimpään (eli kun puhutaan tietoista ajattelua pidemmälle menevistä kokemuksista) ei pääse virheettömällä viimeisen päälle hiotulla urheilusuorituksella vaan jollain muulla. En tarkoita etteikö treenaamisella saataisi osaltaan hienouksia aikaan mutta se YDIN on aina jossain muualla kun puhutaan niistä hienoimmista hetkistä. Joka ei tätä kykene hokaamaan jää paljosta paitsi. |
u-loin 22.11.2012 11:08:25 | |
---|
Mahtuuko bandwagoniin vielä mukaan? Olihan toi Sieluntaulu todellakin kuuntelemisen väärtti. Hyvä intensiteetti! Kiehtovan kieron kuuloinen laulaja ja teksti ja soittimet vastasivat imuun ja loivat sitä myös. |
arse 22.11.2012 13:30:35 | |
---|
-Dr.DW-: Tältä sivulta löytyy ekabiisinä toinen samalla kertaa nauhoitettu tekele. Siinä tosin sekoili tallennin jotakin ja siinä on vähän hyppimistä?! http://www.mikseri.net/artists/?id=119920 Sieluntaulussa rumpuosasto oli solistin kanssa paremmin linjassa, tätä mä en kuunnellut ihan yhtä sujuvasti. Ei muuten kannata uskoa kaikkea, mitä "kokeneemmat" sanoo. Sun soitto kuulostaa siltä, että voisit tehdä jotkut asiat ittelles helpommaksikin, mutta sisältöön ei mun ainakaan tee mieli juuri puuttua. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
rockstar 22.11.2012 14:32:06 | |
---|
|
rockstar: Kesällä käytiin uudella bändillä studiossa nauhoittamassa 4 biisiä. Tarkoitus oli lähinnä saada itelle kokonaiskuvaa bändin tyylistä/ soundista... http://www.mikseri.net/artists/hallankumous.144190.php Eka biisi (Kotona sohvalla jälleen) ainakin toimii törkeän hyvin soitannollisesti. Laulussa on parantamisen varaa. Jotenkin hieman mutainen ja epäselvä saundi, sekä ihan selvästi vähän liian hiljaa ja vähän liian isolla proksimiteetilla (lähellä mikkiä) tallennettu. Nyt siis kärjistettynä bändi on taustalla ja joku puhuu melodisesti edessä. Voimakkaammin ja kauempaa niin ois toiminut paremmin, tai ainakin sopinut tuohon bändin soundiin, varsinkin kertsissä. Mutta helvetin hyvää matskua. Jäi soimaan päähän. :) |
Degree 22.11.2012 18:34:09 | |
---|
Kokeilin soittaa play alongin päälle. Sitä en tiedä, miten tämä pitäisi "oikeaoppisesti" soittaa. Soitan sillä tavalla miten miellyttää eniten omaa korvaa ja omien taitojen mukaan.. Normaalisti soitan melko suoraviivaisesti mutta tässä ylisoitin tahallaan jonkun verran. Hauska välillä vähän revitellä. :d Kokeilin pistää ton mun uuden piccolon melko matalaan vireeseen ja ton tapasessa musassa toimii mun mielestä ihan ok. Ghostit on toki vaikeempia kun kalvo on lötkömpi.. Soudeistakin saa jotain sanoa. Äänitetty kahdella halppiskonkalla setin päältä ja sm57 löytyy bassarin etupuolelta. http://taskinen.kuvat.fi/kuvat/Seka … /Rummuttelu/funkkia+play+alongi.wmv |
Einola 22.11.2012 19:51:42 | |
---|
"Ei irtoo blästi..." |
moderndrummer88 22.11.2012 19:58:46 | |
---|
DrummerBoy13: http://www.youtube.com/watch?v=7dACNKxQ8A8&feature=plcp Painovoimablastia... No se ois voinu olla vaikka katupora jos ois kattonu ilman kuvaa. Koitas välillä tehdä semmosia ihan kunnon soittopätkiä, jossa soitat vaikka kokonaisen biisin päälle. Näistä puolen minsan klipeistä ei saa kyllä yhtään mitään irti. |