Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitkä nappikuulokkeet Elacinien kaveriksi?
1
piivei
22.11.2012 08:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarkoitus vihdoin teettää omille korville istuvat korvamonitorit ja kysyisinkin että minkä kuulokkeen ympärille ne kannattaisi teettää. Elacinin omat "ER Earphone"-merkkiset kuulokkeet ei oikein vakuuta ja haluaisin olla varma että äänenlaatu olisi erinomainen.
 
Toivottuja ominaisuuksia:
 
-Kohtuullisen tanakka bassotoisto
 
-Luonnollinen keskialue ja diskantti. Ei "pistävyyttä"
 
-Hintaluokka noin 200e
 
-Vaihdettava johto-osa suuri plussa.
 
-Saisi soveltua myös tavalliseen musiikinkuunteluun.
 
Laittakaa kaikenlaisia kokemuksia liittyen tähän aiheeseen ja jos jollain on todellisia käyttäjäkokemuksia noista elacinin omista kuulokkeista niin olisin kiinnostunut tietämään.
 
Kiitos kaikille vastauksista!
 
stnprkl
22.11.2012 09:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Olisi tarkoitus vihdoin teettää omille korville istuvat korvamonitorit ja kysyisinkin että minkä kuulokkeen ympärille ne kannattaisi teettää. Elacinin omat "ER Earphone"-merkkiset kuulokkeet ei oikein vakuuta ja haluaisin olla varma että äänenlaatu olisi erinomainen.
 
Toivottuja ominaisuuksia:
 
-Kohtuullisen tanakka bassotoisto
 
-Luonnollinen keskialue ja diskantti. Ei "pistävyyttä"
 
-Hintaluokka noin 200e
 
-Vaihdettava johto-osa suuri plussa.
 
-Saisi soveltua myös tavalliseen musiikinkuunteluun.
 
Laittakaa kaikenlaisia kokemuksia liittyen tähän aiheeseen ja jos jollain on todellisia käyttäjäkokemuksia noista elacinin omista kuulokkeista niin olisin kiinnostunut tietämään.
 
Kiitos kaikille vastauksista!

 
Nyt on vähän mahoton yhtälö sulla tavoitteena. Pelkät asialliset luurit noilla sun spekseillä maksaa sen 200-> ilman minkäänlaisia valuja. Ja Orelolta sovitteet luureihin sen 140. Ollaan täs vaihees jo vähintään tuplattu toi sun budjettis :)
 
Nosta budjettia joku satanen ja rupea katteleen ihan oikeita valettuja tulppia
JHAudio
Ultimate Ears
Sensaphonic
Nää kolme suorilta semmosia, mistä on joko itsellä tai kollegoilla kokemuksia ja huomattavasti vähemmän niitä negatiivisia kun positiivisia.
 
Viltsu audiokantaja
piivei
22.11.2012 10:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, puhut varmasti asiaa mutta en laskenut valujen hintaa tuohon eli pelkät luurit saisi maksaa suunnilleen tuon verran. Jyväskylässä saisin teetettyä elacinin valokset eli matka olis sopivan lyhyt. Meinaatko ettei tulisi hyvää jälkeä tämän firman kautta ja tällä budjetilla? Olisin tyytyväinen samanlaatuiseen toistoon kuin vaikkapa sennheiser hd-25 tarjoaa tavallisten kuulokkeiden sarjassa.
 
stnprkl
22.11.2012 12:47:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Ok, puhut varmasti asiaa mutta en laskenut valujen hintaa tuohon eli pelkät luurit saisi maksaa suunnilleen tuon verran. Jyväskylässä saisin teetettyä elacinin valokset eli matka olis sopivan lyhyt. Meinaatko ettei tulisi hyvää jälkeä tämän firman kautta ja tällä budjetilla? Olisin tyytyväinen samanlaatuiseen toistoon kuin vaikkapa sennheiser hd-25 tarjoaa tavallisten kuulokkeiden sarjassa.
 
Tuosta Jyväskylän firmasta en sano mitään, kun en kyseisen lafkan kanssa oo ikinä asioinut. Oon ite hoitanu asiani Helsingissä.
UE:n luureja oon vuosikaudet itse käyttäny, soundiin oon ollu tyytyväinen, mut nykyään ton Logitech kaupan myötä se niitten meininki on menny koko ajan huonompaan suuntaan. Hyväsoundisia ne niitten luurit edelleen on :)
 
Viltsu audiokantaja
piivei
22.11.2012 14:11:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, siitä oikeestaan olin kiinnostunu että onko tuo Elacin kuiteskin sellainen nimi markkinoilla jolta sopii odottaa laatutyötä? UE:n triplefi 10 olis yks vaihtoehto mutta juuri tuo "kuluttaja"suuntautuminen logitechin myötä on saanut epäilemään niitäkin:) Onko henk koht kokemusta kyseisistä luureista? Hinta olis kyllä melko hyvin kohdillaan, verkkokaupassa 179e.
 
Niq
22.11.2012 14:35:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en osaa tähän sanoa hirveästi, mutta muutamastakin luotettavasta (paljon keikkailevasta) lähteestä olen näitä kuultu kehuvan hyväsoundisiksi ja luotettaviksi: http://www.pianojylha.com/product_details.php?p=2132
 
Ajaa karautat Muurameen ja testaat itse, sillähän siitä selviää. :)
 
piivei
22.11.2012 15:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Niq hyvästä vinkistä! Hinta ja irrotettavat johdot ehdotonta plussaa shureille. Käyn joka tapauksessa teettämässä valokset muuramessa mutta harmi vain kun siellä ei pääse testaamaan elacinin omia luureja. Ne olis siinä mielessä hyvät että ne voi irroittaa ja niiden tilalle vois vaihtaa kuulosuojainsuodattimet tarvittaessa (lue: roudatessa laitteita lavalta diskomusan pauhatessa 150 desibeliä :)
 
stnprkl
22.11.2012 15:14:02 (muokattu 22.11.2012 15:16:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Okei, siitä oikeestaan olin kiinnostunu että onko tuo Elacin kuiteskin sellainen nimi markkinoilla jolta sopii odottaa laatutyötä? UE:n triplefi 10 olis yks vaihtoehto mutta juuri tuo "kuluttaja"suuntautuminen logitechin myötä on saanut epäilemään niitäkin:) Onko henk koht kokemusta kyseisistä luureista? Hinta olis kyllä melko hyvin kohdillaan, verkkokaupassa 179e.
 
Juurikin nuo TripleFi 10:t ollu ajossa reilu viis vuotta ja sitä ennen SuperFi 5:set, molemmat soundaa hyvältä, mut kolmien omistajana mulla ei oo enää kun yhdet letkut olemassa ja valmistaja ei oo viimeseen kahteen kuukauteen pystyny toimittamaan uusia kaapeleita, mulle.
Paitsi että just nyt tällä sekunnilla näyttäs taas saavan niitä letkuja, tänä aamuna ei vielä ollu tarjolla.
 
Mut siis joo on hyväsoundiset luurit, periaatteessa hyvin pitkälti samankaltainen kun UE:n Custom 7, minkä hinta on se 850$.
Toi Shuren SE215, mikä kerittiin jo mainitseen ni kyllähän sil vetää, mut ei se missään nimessä paini samassa sarjassa tän TripleFi 10:n kanssa. Shuren mallistossa samalla viivalla olis SE535, minkä hinta pompsahtaa sinne neljänsadan nurkille.
 
EDIT: Ja siis noi UE:t kannattaa ehdottomasti poistaa tohon hintaan, normihinta niillä on kuitenkin 270.
 
Viltsu audiokantaja
duane
22.11.2012 16:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Juurikin nuo TripleFi 10:t ollu ajossa reilu viis vuotta ja sitä ennen SuperFi 5:set, molemmat soundaa hyvältä, mut kolmien omistajana mulla ei oo enää kun yhdet letkut olemassa ja valmistaja ei oo viimeseen kahteen kuukauteen pystyny toimittamaan uusia kaapeleita, mulle.
 
Mulla on myös noi TripleFi 10:t ja oon tykänny. Työnantajalla samat, mutta Orelon valusovitteilla, ei oikein toimi. Siispä näillä näkymin siirrytään alkuvuodesta ACS T1 -luureihin.
 
katellaan...
stnprkl
22.11.2012 16:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duane: Mulla on myös noi TripleFi 10:t ja oon tykänny. Työnantajalla samat, mutta Orelon valusovitteilla, ei oikein toimi. Siispä näillä näkymin siirrytään alkuvuodesta ACS T1 -luureihin.
 
Mulla orkka siirty JHAudion JH 13PRO luureihin vanhoista UE:n custom seiskoista.
 
Viltsu audiokantaja
piivei
22.11.2012 19:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duane: Mulla on myös noi TripleFi 10:t ja oon tykänny. Työnantajalla samat, mutta Orelon valusovitteilla, ei oikein toimi. Siispä näillä näkymin siirrytään alkuvuodesta ACS T1 -luureihin.
 
Huonontaako valusovitteet soundia jotenkin vai miksi ne ei toimi samanlailla kuin alkuperäispehmusteilla?
 
Olen kuullut paljon hyvää noista UE:n tulpista ja olen aika lähellä niiden tilaamista mutta kantsiiko nyt sitten kuitenkaan?
 
stnprkl
22.11.2012 19:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Huonontaako valusovitteet soundia jotenkin vai miksi ne ei toimi samanlailla kuin alkuperäispehmusteilla?
 
Olen kuullut paljon hyvää noista UE:n tulpista ja olen aika lähellä niiden tilaamista mutta kantsiiko nyt sitten kuitenkaan?

 
Joutuuhan se ääni noissa valusovitteissa kulkeen eri matkan ja reitin kun orkkissovitteiden kanssa, tavallaan olis ihme jos se ei vaikuttas soundiin :)
Kuluttajamallin luureissa käytän kuluttajamallin sovitteita ja oikeisiin töihin sit kokonaan valetut tulpat.
 
Viltsu audiokantaja
piivei
22.11.2012 19:43:36 (muokattu 22.11.2012 19:58:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Joutuuhan se ääni noissa valusovitteissa kulkeen eri matkan ja reitin kun orkkissovitteiden kanssa, tavallaan olis ihme jos se ei vaikuttas soundiin :)
Kuluttajamallin luureissa käytän kuluttajamallin sovitteita ja oikeisiin töihin sit kokonaan valetut tulpat.

 
Totta puhut, näinhän se on. Harmi vaan kun ei pysty käyttämään alkuperäisovitteita koska vasen korvakäytävä jotenkin erikoinen ja tulppa pullahtaa ulos vieden bassotoiston mennessään.
 
Sen verran harvakseltaan tarvii keikkahommissa luurimonitoreja että tonni tuntuu aika kovalta hinnalta laittaa kokonaan valettuihin tulppiin eli jonkinlainen kompromissi pitäisi löytää...
 
Eli ehdotuksia otetaan edelleen vastaan :)
 
Ja vielä: Löytyykö täältä ketään, joilla olisi Elacinin valujen lisäksi vielä nämä ER Earphone-kuulokkeet. Nehän olisi tavallaan samaa tuotetta ja ainakin periaatteessa niiden pitäisi jutella keskenään??
 
Suunnilleen "senkun hd-25"-äänenlaatu olisi tässä hakusessa eli ihan kuuhun ei kuitenkaan tarvitsisi päästä:)
 
SteveHarris
22.11.2012 20:28:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatka HD25 käyttämistä kunnes on varaa ostaa ne valetut oikeasti hyvät luurit ?
 
http://www.studiomjau.com/
piivei
22.11.2012 20:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HD-25:set on luottopelit ja jatkan toki niiden käyttämistä!
 
jorma666
22.11.2012 20:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiserin HD25 on äänenlaadultaan aika pirun hyvät, jos niitten äänenlaatu sulle "riittää" niin en edes kävis tätä keskustelua. Ainoat korvakäytävän sisään tungettavat kuulokkeet jotka pääsee edes lähelle tätä "riittävää" on osastoa JH Audio, Ultimate Ears, Sensaphonics jne 3-tie mallit. Hinta 800+ euroa. TripleFI 10 on hyvä perusluuri ja itselläkin niitä pari, mutta kaikkien korvaan nekään ei sovi. Valettu sovite + perusluuri on eräänlainen kompromissi. Täysin valettu kuuloke on aina paras.
 
Ja tämä sama keskustelu on käyty tälläkin palstalla jo moneen kertaan.
 
we call it music - they call the cops
duane
22.11.2012 20:54:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Huonontaako valusovitteet soundia jotenkin vai miksi ne ei toimi samanlailla kuin alkuperäispehmusteilla?
 
Juu, tässä kyseisessä tapauksessa noi luurit näyttäis olevan valuissa ensinnäkin väärässä asennossa ja kyllähän ne elementit aika kauas jää verrattuna alkuperäissovitteisiin.
 
katellaan...
piivei
22.11.2012 22:08:53 (muokattu 22.11.2012 22:47:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Sennheiserin HD25 on äänenlaadultaan aika pirun hyvät, jos niitten äänenlaatu sulle "riittää" niin en edes kävis tätä keskustelua. Ainoat korvakäytävän sisään tungettavat kuulokkeet jotka pääsee edes lähelle tätä "riittävää" on osastoa JH Audio, Ultimate Ears, Sensaphonics jne 3-tie mallit. Hinta 800+ euroa. TripleFI 10 on hyvä perusluuri ja itselläkin niitä pari, mutta kaikkien korvaan nekään ei sovi. Valettu sovite + perusluuri on eräänlainen kompromissi. Täysin valettu kuuloke on aina paras.
 
Ja tämä sama keskustelu on käyty tälläkin palstalla jo moneen kertaan.

 
Taidat olla HD-25 omistaja. No niin olen minäkin ja tottakai ne on pirun hyvät kuulokkeet mutta piti vain saada keskustelu auki tuollasella alan standardilla, johon on hyvä verrata. Ja tottakai tsekkaan haulla ensimmäisenä onko mun kysymystä vastaavaa ketjua jo olemassa mutta alkuperäiseen kysymykseen ei ole vieläkään vastattu eikä se todellakaan haittaa, olen silti saanut paljon hyödyllistä tietoa mitä muista ketjuista ei löydy ja nyt täytyy vain miettiä riittääkö kompromissi vai köyhtyäkö tonni että saa hyvät luurit.
 
jorma666
23.11.2012 19:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: täytyy vain miettiä riittääkö kompromissi vai köyhtyäkö tonni että saa hyvät luurit.
 
Tästä juuri on kysymys. On vaikea määritellä toisen puolesta riittävä taso. Omasta puolesta voin sanoa, että olen omistanu noita valettu sovite + perusluuri -yhdistelmiä enkä niihin enää palaa. Joku toinen saattaa olla tällaisesta oikein innoissaankin. Tällä hetkellä käytän JH Audion JH16pro-mallia ja sparena UE7. Molemmat varsin hyviä ja mun mielestä äänenlaadultaan riittäviä. Hinta tosin noin 5-kertainen verrattuna HD25:een tai esim UE triplefi10:een. Mulle nämä on myös työvälineitä ja verovähennyskelpoisia, sekin helpottaa ostopäätöstä.
 
we call it music - they call the cops
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «