Mikael 24.04.2004 00:34:33 (muokattu 24.04.2004 00:36:54) | |
---|
Pitkästä aikaa kaivoin tänään nauhoituksiin esille viulukoneen (Hohner String Melody II) ja ai-jai-jai.. aivan sairaan hieno soundi. Ei kysyttävää. Pehmyttä analogista värinää.. mmmh. Tervetuloa vaan muutiffit ja kumppanit ihmettelmään soundin kauneutta. Miten voi olla noin hyvä? miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Snowblind 24.04.2004 00:55:32 | |
---|
Pistäppä ääninäytettä! |
M.i.k.key 26.04.2004 11:04:51 | |
---|
Ai että, tuo on kova laite. En ole päässyt itse tuommoista soittamaan, mutta kuullut olen My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
BaariMikko 26.04.2004 12:57:09 | |
---|
Hienoja laitteita ovat nuo, Solina etunenässä. Tuota Hohneria en ole kuullutkaan, kai. "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Välikäsi 26.04.2004 14:17:38 | |
---|
Jos toi Hohner on oikeasti Logan, niin se on itse asiassa Solinaa lämminsoundisempi kapine. Oliko peräti kolme oskillaattoria per ääni. |
BaariMikko 26.04.2004 14:22:12 | |
---|
Jos toi Hohner on oikeasti Logan, niin se on itse asiassa Solinaa lämminsoundisempi kapine. Oliko peräti kolme oskillaattoria per ääni. Mulla on yksi vanha videotaltiointi yleltä 70-luvun lopusta, siinä Pekka Hedkrok vetää Loganilla. Hieno vehje sekin. "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Leikari 26.04.2004 15:10:09 | |
---|
Hienoja laitteita ovat nuo, Solina etunenässä. Tuota Hohneria en ole kuullutkaan, kai. olisi mielenkiintoista vertailla "viulukoneiden" soundeja - itselläni on Crumar Orchestrator - siinäkin on tyypilliset basso-, brassi- ja strings -soundit. Aika paksua analogikuraa. Rolandin RS olisi mielenkiintoinen myös - semmoinen oli talvella jossain myynnissä - uskon, että vanhojen kapakkamuusikkojen ullakoilta niitä voisi vielä löytyä. Kuunnelkaapa vanhoja Ohio Players -levyjä - mm. Contradiction ja Honey -- tosi hienoja ARP-viulusoundeja - aivan erilaista ohutta ja hienostunutta sävyä kuin esim. Crumarista (etenkin vinyyliltä!! ;-) - cruma crilluma crei - |
Mikael 26.04.2004 21:23:02 (muokattu 26.04.2004 22:48:22) | |
---|
Jos toi Hohner on oikeasti Logan, niin se on itse asiassa Solinaa lämminsoundisempi kapine. Oliko peräti kolme oskillaattoria per ääni. Joo. Sama peli, eri nimi käsittääkseni. Ainakin täsmälleen saman näköinen ja mallinimeltään sama. Ääninäytettä ei ikävä kyllä ole saatavilla kun meitsi on niin tumpelo näiden nettihommien kanssa. Ehkäs pitäis vähän skarpata kun on oma domainkin mitä vois käyttää... EDIT: Noista toi keskimmäinen: http://www.jarrelook.fsnet.co.uk/EminentLoganNord.jpg miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
KoskPaavo 26.04.2004 23:47:20 | |
---|
Muistan kapakkamuusikon urani alkuvuosilta 1976-77 että meillä oli bändissä kova henkien taistelu kumpi oli parempi - Hohner String Melody vai Elka . Hohnerin sitten valitsin. Maksoi 1977 4200 mk. Soittaja selviää aina. |
Mikael 26.04.2004 23:48:29 | |
---|
Hohnerin sitten valitsin. Maksoi 1977 4200 mk. missä se on nyt? miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
BaariMikko 27.04.2004 00:16:02 | |
---|
Muistan kapakkamuusikon urani alkuvuosilta 1976-77 että meillä oli bändissä kova henkien taistelu kumpi oli parempi - Hohner String Melody vai Elka . Hohnerin sitten valitsin. Maksoi 1977 4200 mk. Oli vissiin kohtalaisen kova summa noihin aikoihin? Eihän se mikään pikkusumma tietty vieläkään, mutta. Paljonkohan olisi nykyrahassa? "Only people can change the world" -Yoko Ono |
KMT 27.04.2004 00:21:54 | |
---|
Viulukone o hanurista Liity sinäkin uusavuttomien klupiin! #1 |
Juho L 27.04.2004 00:40:03 | |
---|
Viulukone o hanurista Arvostan kitinäpainosteista panostanne tähän ketjuun. Nord Modular, mikseri ja Kontakt torilla
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
krushing 27.04.2004 01:08:51 | |
---|
missä se on nyt? Kiinnostaisi minuakin...noita pyörii niin vähän markkinoilla että voisin käydä ryöstämässä ;) |
"Remember that 18 is actually 9" - King Diamond |
maza 27.04.2004 14:07:01 | |
---|
Mulla on Siel Orchestra. Samaa värkkiä on myöhemmin myyty ARP Quartet -nimellä. Kuulemma tosi kova peli, ikävä kyllä tuosta ei nyt kuulu pihaustakaan. Skemat onneksi on, saas nähdä koska ehdin paneutumaan asiaan. |
BaariMikko 28.04.2004 00:12:56 | |
---|
Mulla on Siel Orchestra. Samaa värkkiä on myöhemmin myyty ARP Quartet -nimellä. Kuulemma tosi kova peli, ikävä kyllä tuosta ei nyt kuulu pihaustakaan. Skemat onneksi on, saas nähdä koska ehdin paneutumaan asiaan. Sulla on vissiin noita vanhoja vehkeitä oikein kokoelma? "Only people can change the world" -Yoko Ono |
maza 28.04.2004 12:25:01 | |
---|
Sulla on vissiin noita vanhoja vehkeitä oikein kokoelma? Ei mulla tuon lisäks ole kuin Alphajuno 2, (modattu) Hammond T-200 putkinupilla ja Lesliellä ja Rhodes MK I Suitcase 73. Niin ja sitte treeniksellä Roland VR-760. Ja jotain random itserakenneltuja putkiradiovirityksiä. |
Mikael 07.05.2004 11:38:58 (muokattu 07.05.2004 11:49:31) | |
---|
olisi mielenkiintoista vertailla "viulukoneiden" soundeja - itselläni on Crumar Orchestrator - siinäkin on tyypilliset basso-, brassi- ja strings -soundit. Aika paksua analogikuraa. Hip-hei! Crumar... meillä on myös nyt tollanen Crumar (Composer muistaakseni) ja siitä löytyy viulujen ja torvien lisäksi urku ja soolo-synth -osuudet ja kaikille näille on omat ulostulot : ). En oo vielä vaan ehtinyt sitä testailemaan, mut ulkonäkö on vakuuttavaa luokkaa. Taitavat olla italiasta...? Koitin googlella löytää jotain infoa, mut juuri tuosta mallista en nopsaan löytänyt. Tietäiskö joku jotain hyviä Crumar-saitteja? EDIT: tällästa löytyi: http://membres.lycos.fr/hhh/SYNTHES/NonMidi/CRUMAR_Composer.htm miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Listen 12.05.2004 13:52:28 | |
---|
Oliskohan ollut just joku Hohnerin viulukone, jolla soitin ihka ekan keikkani (neljä biisiä) joskus parikymmentä vuotta sitten. Kun ei ollut vielä omia kiippareita. Ihan kiva soundi, mutta ei välttämättä se kaikkein sopivin "Smoke on the wateriin" ja "Mandrake Rootiin"... :) Vähän myöhemmin oli samalla bändillä lainassa Sielin viulukone, mikä oli ihan jees (Yamahan kotiurkujen ja äänensärkijänä toimineen kasettidekin parina...). Viitisen vuotta sitten harkkakämpiltä löytyi joku en-muista-mikä-merkkinen viulukone jota tuli kai käytettyä keikallakin, taisi olla phaser-pedaali sen ja mixerin välissä. |