Aihe: "Tein-ne-itse" sähkörummut
1 2 3 4 514 15 16 17 18
sammy80
20.11.2007 15:04:34
tyhmä kysymys:
onko tolla johdolla (joka padista moduliin ) suuri merkitys että millasta piuhaa?
joillain kuvista päätellen normi johtoa vai pitääkö olla jotain uber suojattua kitara johto meininkiä?siis tollasessa padissa jossa vaan yks triggeri.
kattelin keskustelua ei osunu silmään asia...
kiitos
Peicco
20.11.2007 17:46:18
tyhmä kysymys:
onko tolla johdolla (joka padista moduliin ) suuri merkitys että millasta piuhaa?
joillain kuvista päätellen normi johtoa vai pitääkö olla jotain uber suojattua kitara johto meininkiä?siis tollasessa padissa jossa vaan yks triggeri.
kattelin keskustelua ei osunu silmään asia...
kiitos

No sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon joudut niitä vekslaamaan, irrotelemaan, kääntelemään ja vääntelemään. Paska hajoaa heti ja laadukas voi kestää eliniän.
Sen verran olen itse oppinut, että en laita enää lanttiakaan SSSnake kaapeleihin.
Älä kysy pikaviestillä sähkörumpujen modusohjeita... En vittumaisuuttani panttaa tietoa, mutta näitä kyselyitä tippuu hieman liikaa.
sammy80
21.11.2007 11:14:20
juu näin varmaan on..
ajattelin lähinnä onko mahd.tulla jotain häiriöitä(kuten kitarassa usein) esim huminaa tai vast.?
grind
21.11.2007 12:05:32
juu näin varmaan on..
ajattelin lähinnä onko mahd.tulla jotain häiriöitä(kuten kitarassa usein) esim huminaa tai vast.?

Ei ole mahdollista. Modulin ulostuloihin kytketyissä piuhoissa olisi todennäköisempää.
sammy80
02.12.2007 17:13:36
vieläkö moni seuraa tätä ketjua....
oletteko kokeilleet eri tapoja piezon kiinnittämiseen "poikki puuhun" siis kun käytetään conea ja mesh kalvoa?
lähinnä kun toi elementin toiminta perustuu taipumiseen.
eli onko piezoelementti liimattu keskeltä vai koko pohjan alalta vai ikään kuin korotusrenkaan päälle jotta keskellä tyhjätila.(bebekin piezoissa reunassa muovi reunus)
tuntuu että jos suoraan kokopohjan alalta kiinni ja päälle cone niin ei paljon taivu.
onko kokemusta?
29
02.12.2007 22:27:30
Mulla on ollut jo vuodenpäivät käytössä noi Bebekin pietzot. Ne on kyllä erittäin herkät ainakin jos vertaa millenium mps-300 setin pietsoihin. Mielestäni on myös herkemmät kuin tollasen aidon Roland pd-105:n vastaava. Nämähän saa kuitenkin suhteellisen ideaalisiksi säätelemällä aivon herkkyysparametrejä.
Kiinnistys on itselläni juuri tuollainen, että keskellä on "tyhjä tila". En tosin usko, että sillä erityisemmin on merkitystä. Rolandilla taitaa olla pietso kiinnitettynä ihan koko alaltaan.
d b
05.12.2007 19:26:00 (muokattu 05.12.2007 19:34:41)
Itselläkin on jo jonkun aikaa ollu tollaset ite tehdyt rummut käytössä td-8 modulilla. En kyllä suosittele tilaamaan niitä kouluelektroniikan summeripietsoja, niitä missä on se pietso sen muovihökötyksen sisällä.

Pietsot on kyllä herkkiä mutta pietson reunaan ei saa johtoa juotettua mitenkään, se kun on jotain terästä tms. niin ei tina tartu.
Mutta ite tein vaan niin, että porasin pienen reiän siihen metalliin ja johdon pujotin läpi ja köntti tinaa siihen niin jollain lailla pysyy kiinni..

Johdot noille kannuille tein ite, tilasin samalla kouluelektroniikan sivuilta http://www.kouluelektroniikka.fi/imagesstore/5350%20630.jpg stereoplugeja ja tarjoustalosta löysin tuollasta kitarapiuhan tyylistä johtoa metritavarana. Toimii just niinku pitääkin. :)
grind
05.12.2007 19:48:55 (muokattu 05.12.2007 19:51:19)
Itselläkin on jo jonkun aikaa ollu tollaset ite tehdyt rummut käytössä td-8 modulilla. En kyllä suosittele tilaamaan niitä kouluelektroniikan summeripietsoja, niitä missä on se pietso sen muovihökötyksen sisällä.

Pietsot on kyllä herkkiä mutta pietson reunaan ei saa johtoa juotettua mitenkään, se kun on jotain terästä tms. niin ei tina tartu.
Mutta ite tein vaan niin, että porasin pienen reiän siihen metalliin ja johdon pujotin läpi ja köntti tinaa siihen niin jollain lailla pysyy kiinni..

Kyllä ne saa kolvattua, mutta pinnassa on ilmeisesti jokin pirun sitkeälaatuinen lakka, joka täytyy ensin poistaa. Itse hioin reilusti hiekkapaperilla juotoskohdat ja kyllä siihen tina lopulta tarttui, eivätkä omia aikojaan irtoilleet.

--

Oliskohan kellään tiedossa, että mistä löytyisi vastaavaa kumi / silikoni mattoa kuin mitä mps-300 -mallin peltipädien pinnassa on? Parasta matskua mitä itselle on tullut vastaan kapulatuntuman ja äänettömyyden suhteen.
29
06.12.2007 00:21:22
Oliskohan kellään tiedossa, että mistä löytyisi vastaavaa kumi / silikoni mattoa kuin mitä mps-300 -mallin peltipädien pinnassa on? Parasta matskua mitä itselle on tullut vastaan kapulatuntuman ja äänettömyyden suhteen.

Tota samaa oon kans etsiskelly. Jotkut hiirimatot tuntuis aika samanlaiselta materiaalilta, mutta mistä löytyis tarpeeks suuria paloja...?
Kaverilla näin sellaset raksahommissa käytetyt polvisuojat. Jotain solukumilevyä ne oli. Oli sellasenaan vähän paksut, mutta materiaali tuntu kyllä aika ideaaliselta. Ilmeisesti vaan melko kallista tavaraa kuulemma.
-Dr.DW-
20.11.2012 19:49:25
sam_u: Tarkotuksena ois rakentaa tommonen mesh-kalvoinen sähkörumpu. Yksi asia mietityttää vielä ennen kuin alan rakentamaan: Pietsosensorikaupassa täti myi mulle johdon, missä menee kummatkin linjat yhden johdon sisällä. Nyt kun kolvailen pietson kiinni ja käykin niin että osuu plussa ja miinus yhteen jollain yhdellä karvalla ja lyön moduuliin kiinni, niin hajoaakohan moduuli tästä. Eli jos en osaakkaan niin kolvata niin hyvin kuin luulen ja menee + ja - sekaisin niin hajoaako moduuli? Niin ja eihän jakin ja pietson väliin tarvi mitään piirilevyä?
Anteeksi sekava kirjoitus.

Tuskin moduli kärähtää, mutta ei se kyllä toimikaan.
rage against the machine!
JanneO
21.11.2012 08:46:42
sam_u: Tarkotuksena ois rakentaa tommonen mesh-kalvoinen sähkörumpu. Yksi asia mietityttää vielä ennen kuin alan rakentamaan: Pietsosensorikaupassa täti myi mulle johdon, missä menee kummatkin linjat yhden johdon sisällä. Nyt kun kolvailen pietson kiinni ja käykin niin että osuu plussa ja miinus yhteen jollain yhdellä karvalla ja lyön moduuliin kiinni, niin hajoaakohan moduuli tästä. Eli jos en osaakkaan niin kolvata niin hyvin kuin luulen ja menee + ja - sekaisin niin hajoaako moduuli? Niin ja eihän jakin ja pietson väliin tarvi mitään piirilevyä?
Anteeksi sekava kirjoitus.

Ei hajoa kun ei siinä niin suuria virtoja mene, se moduli ei vaan saa kontaktia siitä pietzosta.
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)