MadMatt 17.11.2012 12:02:27 | |
---|
|
Bluesmies 17.11.2012 13:02:57 | |
---|
|
Kuha 17.11.2012 13:53:07 | |
---|
MadMatt: No niin, nyt löytyi se haikailemani '50s strato. Tämä kaunokainen on tulossa Englannista. Hieno on. Codasta näemmä tilasit. |
Lancelot 17.11.2012 14:32:37 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 18.11.2012 09:48:14 | |
---|
MadMatt: No niin, nyt löytyi se haikailemani '50s strato. Tämä kaunokainen on tulossa Englannista. Fender CS '56 Relic Strat 2 Tone Sunburst... Hieno! Kertakaikkiaan todella todella todella hieno! Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
vinyard 18.11.2012 19:10:43 | |
---|
Shredator: Tekisipä mieleni Fenderin Custom shop -stratoa. Kitarapajalla on muutama, mutta mistä muualta Euroopasta näitä saa? Löytyy myös Musikantista Jyväskylästä. Sinne saat myös tilattua jos on joku tietty mitä haluat. Itse tilasin CS Telen ja 10 pitkän kuukauden jälkeen sen sitten sain =) ei läheskään niin mieltäylentävää kuin alunperin kuvittelin. |
Bluesmies 18.11.2012 19:44:57 | |
---|
vinyard: Itse tilasin CS Telen ja 10 pitkän kuukauden jälkeen sen sitten sain =) Pretty fast delivery. |
vinyard 19.11.2012 03:19:30 | |
---|
Bluesmies: Pretty fast delivery. You best bet your last nickel on it =) ei läheskään niin mieltäylentävää kuin alunperin kuvittelin. |
MadMatt: No niin, nyt löytyi se haikailemani '50s strato. Tämä kaunokainen on tulossa Englannista. Komea vehje todella, onnittelut! Onkohan nuo Cruz-mikit ihan miehen itsensä käsin käämimiä vai liekö vain design hänen? Jostain netistä luin, että hän tekisi käsin ainakin omien masterbuild-kitaroidensa mikit. |
MadMatt 19.11.2012 20:11:13 | |
---|
stratomaster: Komea vehje todella, onnittelut! Onkohan nuo Cruz-mikit ihan miehen itsensä käsin käämimiä vai liekö vain design hänen? Jostain netistä luin, että hän tekisi käsin ainakin omien masterbuild-kitaroidensa mikit. Tälläistä tietoa löytyi pienen kaivelun jälkeen... Mike Eldred: No. Actually, John isn't hand winding any pickups. That would be done by Abby or Josephina |
stratomaster 19.11.2012 21:36:05 | |
---|
MadMatt: Tälläistä tietoa löytyi pienen kaivelun jälkeen... OK. Tuohan olisikin hauska yhdistelmä: Abbyt, jotka ovat JC:n designia. Sellaiset voisin haluta minäkin. Tuo käsin käämintä taitaa olla muuten aika puisevaa hommaa. Luin juuri jostain keskustelusta John Suhrin muisteloita, hänkin on niitä aikanaan tehnyt. Hän sanoi, että jo muutama setti peräkkäin ajaa ihmisen lähes hulluuden partaalle. |
aristoteles666 20.11.2012 00:34:47 | |
---|
stratomaster: OK. Tuohan olisikin hauska yhdistelmä: Abbyt, jotka ovat JC:n designia. Sellaiset voisin haluta minäkin. Tuo käsin käämintä taitaa olla muuten aika puisevaa hommaa. Luin juuri jostain keskustelusta John Suhrin muisteloita, hänkin on niitä aikanaan tehnyt. Hän sanoi, että jo muutama setti peräkkäin ajaa ihmisen lähes hulluuden partaalle. ei niitä "käsin käämitä", kyllä niitä sähkömoottori on aina pyörittänyt. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
stratomaster 20.11.2012 09:05:30 (muokattu 20.11.2012 09:10:17) | |
---|
aristoteles666: ei niitä "käsin käämitä", kyllä niitä sähkömoottori on aina pyörittänyt. Täh? No en tosiaankaan ajatellut, että joku pyörittäisi käsin miljuuna kierrosta kelan ympärille. Miten tuon "hand wound" nyt suomeksi sanoisi, ettei jotkut ymmärrä väärin. Olisiko käsinohjattu (hand guided) käämintä parempi? Totta kai kone pyörittää kelaa ja lankaa ohjaillaan käsin. |
Laulava Kylätohtori 20.11.2012 09:28:32 | |
---|
Äkkiseltään, asiasta mitään ymmärtämättä, voisi kuvitella, että koneellisella kääminnällä saisi tasalaatuisempia mikkejä. Miten mahtaa olla, eikö käsin "ohjaamalla" tule aina pientä heittoa? Eli onko nuo käsinkäämityt soundillisesti sen parempia kuin koneellisesti avustetut kaimansa? Vai onko käsinkäämiminen vain keino lisätä mojo-factoria? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
McNulty 20.11.2012 09:48:04 (muokattu 20.11.2012 09:51:19) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Äkkiseltään, asiasta mitään ymmärtämättä, voisi kuvitella, että koneellisella kääminnällä saisi tasalaatuisempia mikkejä. Miten mahtaa olla, eikö käsin "ohjaamalla" tule aina pientä heittoa? Tämä saattaa olla myös tarkoituksellista. Esim. Scatter wound (vaikka sekin toki koneellisesti voidaan ja usein suoritetaankin) Eli onko nuo käsinkäämityt soundillisesti sen parempia kuin koneellisesti avustetut kaimansa? Vai onko käsinkäämiminen vain keino lisätä mojo-factoria? Mä veikkaan että tuota "käsipeliä" käytetään siinä vaiheessa kun halutaan tehdä mittatilaustavaraa. Tarkasti valvoa kelan kierrosmääriä, valikoida magneetteja, mahdollisesti heikentää niitä yms. yms. twiikkausta. Ennen muinoin kun mm. legendaarisia PAFfeja käämittiin, laitettiin ne koneeseen pyörimään ja niiden keloihin tuli aina vähän eri määrä käämilankaa. Jopa raaka-aineissa ja käytetyissä materiaaleissa on hienoisia heittoja. Silloin mikkejä käämittiin niistä kamoista mitä tehtaan varastosta löytyi ja mitä oli ostettu sisään. Tästä syystä osa PAFfeista on suorastaan täydellisiä, osa taasen vähempi täydellisiä. Toleransseja ja heittoja suuntaan jos toiseen. Nykyään valmistus on paljon "hifimpää" ja mikkejä voidaan räätälöidä asiakkaan/tilaajan sounditoiveiden ja mieltymysten mukaan. Sen mojofactorin lisäksi saattaapi siis olla ihan aiheestakin tukeuduttu "käsipeliin". PS. Tsori että tuli F-ketjuun G-pajan mikeistä... mut toimii esimerkkinä :) I'm rather a person who cannot think clearly... instead of being a person who clearly cannot think. |
msm40 20.11.2012 10:16:55 | |
---|
Minä vahingossa tuollaisen: http://muusikoiden.net/dyn/users/105778.jpg Ei pitänyt hommata unelmien Telecasteria vielä aikoihin mutta tuon tullessa vastaan peli oli jo pelattu. Aika hiljaiseksi vetää kyseisen luutun sointi.. "I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler |
stratomaster 20.11.2012 12:26:06 (muokattu 20.11.2012 12:28:25) | |
---|
|
blaekie 20.11.2012 12:37:50 (muokattu 20.11.2012 12:43:44) | |
---|
McNulty: Tämä saattaa olla myös tarkoituksellista. Esim. Scatter wound (vaikka sekin toki koneellisesti voidaan ja usein suoritetaankin) Nimenomaan näin. Kun jokainen yksittäinen lankakierros/kierrosrypäs on mielivaltaisessa paikassa edelliseen kierrokseen nähden, pienenee käämin sisäinen kapasitanssi, ja tätäkautta isollakkaan kierrosmäärällä ei korkeat äänet vaimene niin herkästi. Mikistä tulee ainakin periaatteessa "kuulakampi" . Kuinka kuulakasta, kääminnän variaatiolla on siihen sitten vaikutusta. (Samaa käämintämetodia käytettiin HIFI tasoisissa ulostulomuuntajissa aikoinaan.) msm40: Minä vahingossa tuollaisen: http://muusikoiden.net/dyn/users/105778.jpg Ei pitänyt hommata unelmien Telecasteria vielä aikoihin mutta tuon tullessa vastaan peli oli jo pelattu. Aika hiljaiseksi vetää kyseisen luutun sointi.. Hei et sä oo huomannut, toihan on ihan käytetyn näköinen. Ihan kuin olis ratikan alle jäänyt. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
BigPapa 20.11.2012 13:50:33 (muokattu 20.11.2012 13:54:48) | |
---|
blaekie: Nimenomaan näin. Kun jokainen yksittäinen lankakierros/kierrosrypäs on mielivaltaisessa paikassa edelliseen kierrokseen nähden, pienenee käämin sisäinen kapasitanssi, ja tätäkautta isollakkaan kierrosmäärällä ei korkeat äänet vaimene niin herkästi. Mikistä tulee ainakin periaatteessa "kuulakampi" . Kuinka kuulakasta, kääminnän variaatiolla on siihen sitten vaikutusta. (Samaa käämintämetodia käytettiin HIFI tasoisissa ulostulomuuntajissa aikoinaan.) Siksipä tykkään Lindy Fralinin tuotoksista myös. |
Joees 20.11.2012 15:19:56 | |
---|
msm40: Minä vahingossa tuollaisen: http://muusikoiden.net/dyn/users/105778.jpg Ei pitänyt hommata unelmien Telecasteria vielä aikoihin mutta tuon tullessa vastaan peli oli jo pelattu. Aika hiljaiseksi vetää kyseisen luutun sointi.. Tämähän toki tarkoittaa sitä että mun pitää tulla käymään tässä joskus. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |