Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: gary moore
1
ainalapsi57
18.11.2012 16:25:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuka muistaa uutisen, jossa kerrottiin, että gary moore oli tuomittu biisivarkaudesta? eihän se gary-vainaan taitoja tietenkään heiketänyt, mutta still got the blues oli kuulemma alunperin ddr:läisen progebändin biisi 70-luvulta. ei löydy netistä tietoa, olenko siis nähnyt vain unta?
 
kivi
18.11.2012 17:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainalapsi57: kuka muistaa uutisen, jossa kerrottiin, että gary moore oli tuomittu biisivarkaudesta? eihän se gary-vainaan taitoja tietenkään heiketänyt, mutta still got the blues oli kuulemma alunperin ddr:läisen progebändin biisi 70-luvulta. ei löydy netistä tietoa, olenko siis nähnyt vain unta?
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Still_Got_the_Blues
 
Plagiarismisyyte soolosta nostettiin. Ja niistä taidoistakin voi olla montaa mieltä, tai sitten oon vaan katkera kun Peter Greenin kitaran meni myymään vaikka lupas ettei myis. Nih! :-P
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
rintapek
18.11.2012 18:51:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinänsä kyllä omalatuista, että maailmanhitin julkaisusta kuluu 18 vuotta sen toteamiseen, että soolo on plagiaatti?
 
One kind of music only - the good kind
kotoilija
18.11.2012 19:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Sinänsä kyllä omalatuista, että maailmanhitin julkaisusta kuluu 18 vuotta sen toteamiseen, että soolo on plagiaatti?
 
Eikös se niin mene, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan?
 
"It's good to dream."
ainalapsi57
18.11.2012 19:55:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiskohan kyse rautaesiripun takana olevasta bändistä, toisaalta itäblogin proge oli 70-luvulla kovaa valuuttaa
 
ainalapsi57
18.11.2012 19:57:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nony kaveri löys:http://www.rautalanka.org/forum/index.php?topic=4593.0
 
ainalapsi57
18.11.2012 20:00:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Uk0VEp03fzU&feature=related
 
kivi
19.11.2012 11:25:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Sinänsä kyllä omalatuista, että maailmanhitin julkaisusta kuluu 18 vuotta sen toteamiseen, että soolo on plagiaatti?
 
On tai ei ole. Blues on bluesia, ja ihan sama keksitäänkö se kulloinkin syvän etelän tai itäsaksan puuvillapelloilla, kun ei sitä voi omistaa, se on jotain mikä tulee sydämestä ja ilmasta. Tässä tapauksessa kysymys on vaan siitä että jos jossain raha liikkuu, siitä halutaan päästä osalliseksi.
 
Itä-Saksa liittyi kansainvälisen copyrightlainsäädännön piiriin vasta Saksojen yhdistyttyä. Ja sen jälkeen piti vielä opetella, miten oikeuslaitos lännessä toimii. Ei sikäli ihmetytä tuo viivekään.
 
PS. Kauheeta kuraa oli Mooren "Still Got The Blues" jo ilmestyessään, eikä oo yhtään parantunut. Sisältyy samaan sarjaan kun lentokoneateriat ja junien sämpylät, 'melkein mutta ei ihan'. :-(
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Timo JM
18.03.2016 22:38:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep jep.
 
Mä taas olen kuullut soolossa aina Lionel Richien Hello biisin kertsin. Joten kuka nyt sitten on ketäkin kopsannut.
 
Jucciz
29.11.2016 02:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Jep jep.
 
Mä taas olen kuullut soolossa aina Lionel Richien Hello biisin kertsin. Joten kuka nyt sitten on ketäkin kopsannut.

 
Minä taas kuulen siinä kaikki kvinttikiertobiisit yhtä aikaa, terveiset vaikkapa Kerkko Koskiselle. Hellossa tosin viides sointu (Bb) on lainattu toisesta sävellajista, minkä johdosta se on edes vähän mielenkiintoisempi. Lisäksi Hellon soolon soittaa Larry Carlton, jota pidän aika paljon kovempana tekijänä kuin Moorea, suoranaisesti jälkimmäistäkään väheksymättä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «