Aihe: Nightwish
1 2 3 4 5104 105 106 107 108207 208 209 210 211
Samuel P.
12.11.2012 21:08:02

Mun mielestä tämä homma toimii paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Sen lisäksi että Floor laulaa tosi komeasti, hänellä on kunnon rock-karismaa ja kaikilla näyttää olevan lavalla kivaa. Tässä on meininkiä. Toivottavasti hänestä tulee vakilaulaja.

http://www.youtube.com/watch?v=i7USnSfgNSE
Outza66
13.11.2012 09:49:46
Thomas Whitman ???? Good Lord sentään... onko se niinkuin joku mielleyhtymä Walt Whitmaniin ja sillee ???

Harmi sinällään että tämä Xena the Warrior liittyi bändiin vasta elokuvan teon jälkeen, sillä siitä olisi voinut tulla paljon vauhdikkaampi versio kun hän olisi ollut mukana - päätä pidempänä muita - taistelemassa hyvän puolesta pahaa vastaan.

Nyt ei pidä käsittää väärin sarkasmiani. Kaiken puolin myönnän sen olevan ihan oma häviöni etten pysy tässä uudessa Imageanarium mielikuvutusmatkassa enää mukana. En pysynyt levyllä ja vielä vähemmän nyt leffassa.

Hienoa niille jotka innostuu ja vielä hienompaa niille jotka pääsevät toteuttamaan visioitaan niinkuin Holopainen. Kateeksi käy.
- I am hard but I*m friendly (Alannis Morisette, A Hand In My Pocket)' - I am not always strong and sometimes I*m even wrong (Shania Twain, The Woman In Me)
Japsu
18.11.2012 15:05:17
Japsu: Leffa vaikuttaa yhtä laadukkaalta kuin se Dark Floors. Pääosassa frontside ollie?

Saatoin olla väärässä ainakin mitä on mm. Suomen kuvalehteen kirjoittelevaan Kinnuseen uskominen ja miksei olisi, kyseessä kuitenkin omaan makuuni maan parhaimpia leffatoimittajia.

https://twitter.com/kallekinnunen/status/268692301142974465
"Why has John Zorn put out like 100 albums? Because he can bang on a cookie sheet for an hour and this chick will take it home and listen to it."
janezki_
20.11.2012 14:17:32
Virallista livevideota Hartwallilta:

http://www.youtube.com/watch?v=kG-ahEP3EF0

Toivottavasti nauhoittivat tuohon tyylin myös muita biisejä ja julkaisevat ne, varsinkin vanhempia.
Mie oon vaan basisti...
u-loin
21.11.2012 13:23:30
Kalle Kinnunen / Suomen Kuvalehti: "Pompöösi Nightwish-fantasia Imaginaerum: itse tekemällä tulee sellainen kuin haluaa"

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/ku … kemalla-tulee-sellainen-kuin-haluaa

"Dark Floors on genressään kuin Hohto tähän verrattuna."
Kampela77
21.11.2012 14:06:35
u-loin: Kalle Kinnunen / Suomen Kuvalehti: "Pompöösi Nightwish-fantasia Imaginaerum: itse tekemällä tulee sellainen kuin haluaa"

Olen samaa mieltä, vaikken ole leffaa nähnyt.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Timitzii
21.11.2012 14:52:36
En ole vielä itse elokuvaa nähnyt, mutta palaute on ollut poikkeuksellisen negatiivista. "Haukotuttajaksi" mm. kutsuttu!
kkaarre
21.11.2012 15:12:27 (muokattu 21.11.2012 15:12:44)
u-loin: Kalle Kinnunen / Suomen Kuvalehti: "Pompöösi Nightwish-fantasia Imaginaerum: itse tekemällä tulee sellainen kuin haluaa"

Arvostelija ei sitten tykännyt pätkääkään. Vaikuttaa aika paljon meikäläiseen kaikki tämä negatiivinen palaute. En luultavasti vaivaudu katsomaan koko spektaakkeilia.
Mullon ihmistä isompi hauis!
janezki_
21.11.2012 15:51:11
Ai jumalauta että vituttaa tuollaiset arvostelijat jotka jää vain kiinni siihen, että elokuvan on tehnyt bändi. Asenne on jo nollassa kun elokuvaa katsovat (jos edes katsovat).

En ole minäkään elokuvaa vielä nähnyt, joten ei sitä miten paska se on. Mutta menen katsomaan jos/kun se tänne kylän teatteriin tulee. Ja se on ihan sama mitä nuo arvostelijat sanoo, aion asennoitua tämän elokuvan katsomiseen ihan samalla lailla kuin minkä tahansa muunkin elokuvan jota en ole nähnyt.
Mie oon vaan basisti...
u-loin
21.11.2012 15:56:50
janezki_: Ai jumalauta että vituttaa tuollaiset arvostelijat jotka jää vain kiinni siihen, että elokuvan on tehnyt bändi. Asenne on jo nollassa kun elokuvaa katsovat (jos edes katsovat).

Ai, minusta vaikutti pikemminkin siltä, että kiinni oli jäänyt leffa -- sulattamatta jääneistä vaikutteista.
aivokuolio
21.11.2012 16:05:25
Iltapäivälehtien "Nightwish-elokuva tyrmättiin!"-lööppejä ootellessa. Yllättävän silkkihansikkain bändiä on Suomen median osalta kohdeltu, ottaen huomioon minkä kokoluokan bändistä on kyse. Yleensähän tuo "backlash" kuuluu asiaan, oli kyseessä sitten kuka tahansa juhlittu bändi/urheilija/mikälie.

Ja tämä siis täysin neutraalina toteamuksena. Leffaa en ole nähnyt mutta aika hyvin näiden juttujen perusteella voi kuvitella minkälainen se on. Kauneuden ja viattomuuden karusellissa elävät NW-fanit se varmasti imaisee messiinsä mutta muille hieman väkinäistä settiä. Tsekataan kun mahis tulee.
MegaMan
21.11.2012 17:13:29
En kyllä missään vaiheessa olettanut, että kun kerran Holopainen osaa tehdä laadullisesti oikein tasokasta musiikkia, tottahan se sitten osaa myös tehdä laadukkaan elokuvan. Tosin en ole vielä elokuvaa edes nähnyt, mutta odotukset ei totisesti korkeat ole trailerin ja muutaman arvostelun nähtyäni.
Minä juon kossua!!!
Techno-Allah
21.11.2012 19:00:49
"Haukotuttajaksi" mm. kutsuttu!

Pakko yhtyä tuohon. "Näin" leffan Hartwallilla keikan yhteydessä ja nukahdin kesken kaiken muutaman nautitun olusen jälkeen.

Tuo kesken leffan nukahtaminen ei kuulu yleensä minulla pirtaan, joten luulen että se johtuu juurikin elokuvan paskuudesta. :)
"... Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farm..." - Pink Floyd
nappero
22.11.2012 00:19:45

janezki_: Ai jumalauta että vituttaa tuollaiset arvostelijat jotka jää vain kiinni siihen, että elokuvan on tehnyt bändi.

No siellähän on tarkkaan luettu.
janezki_
22.11.2012 00:27:00
nappero: No siellähän on tarkkaan luettu.

Puhuin yleisesti, en vain tästä Kinnusesta.
Mie oon vaan basisti...
fox
22.11.2012 01:51:47 (muokattu 22.11.2012 01:53:07)

aivokuolio: Leffaa en ole nähnyt mutta aika hyvin näiden juttujen perusteella voi kuvitella minkälainen se on. Kauneuden ja viattomuuden karusellissa elävät NW-fanit se varmasti imaisee messiinsä mutta muille hieman väkinäistä settiä. Tsekataan kun mahis tulee.

Taitaapa tuollaselle "perus" NW-fanineidolle/sällille tulla "suru puseroon". Se leffa ei ole millään muotoa mikään "bändiraina", ei koko leffassa ole kuin yks kohtaus, jossa ko. yhtye esiintyy, eikä edes koko biisiä.. Biisikin on Slow, Love, Slow..
Muuten leffassa näkyy hyvin "säästeliäästi" NW-väkeä, lähinnä eri cameorooleissa.

Leffa ei ole ns. "helppo", joka seikka varmaan tulee vaikuttamaan/on vaikuttanut arvosteluihin. Hiukka sekava toki, vaan sen perusjuonen vuoksi taitaa olla tuollainen tullut. Lähinnähän siinä on ideana tuo säveltäjä-äijjä, joka makaa dementoituneena hoitolassa, ja hänen tyttärensä, joiden välit on todella huonot.. Säveltäjän elosta ja olosta sitten koitetaan näyttää sekä takautumia, että "takautumia mielikuvitusmaailmaan". Go figure...
Tuolla konseptilla tulee muittenkin ohjaajien, eikä ainoastaan Tuomo Harjun, tekeleestä sellainen, että pitää olla skarppina koko rainan ajan, eikä siltikään ehkä joka juttu aukea. Kauneus ja viattomuus siitä on melkosen kaukana. Mutta onhan siin sentään paha lumiukko!!
Kassamagneettia siitä tuskin tulee, en oikein usko? Mutta - kaipa nuo Scene Nationin sällit siitä toivovat edes hiukan sijoituksia takaisin saavansa - ja jos ei, niin sitte soittoa julkaisemaan levy-pari..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Askr
22.11.2012 08:35:28
Silläkin uhalla että olen jeesustellut tämän teeman ympärillä joa aiemminkin: olipa vastenmieliseen sävyyn kirjoitettu tuokin SK:n ns. kriittinen avautuminen. Kritiikki on hieno asia, mutta epäonnistumiselle v*ttuilu ylimielisyydellä höystettynä nyt vaan aina kääntyy omalla kohdalla v*ttuilijaa vastaan. En minä voi sellaista arvostaa yhtään, sellainen on niin laiskaa ja niin helppoa, vie aiheelliselta kritiikiltä kaiken terän. Onko tämä kehämäinen heilahtaminen kritiikittömästä hypestä (rasittavaa sekin) siihen backlashiin hyvä, tai ainakaan tarpeellinen muutoin kuin mediaviihdettä ja myyntiä pyörittävänä ikiliikkujana?

Itseäni ei elokuva ole kauheasti etukäteen kiinnostanut, suhde Nightwishin musiikkiinkin on hieman etäinen, mutta tämä halu ampua alas ja nauraa on jotenkin surullista. On niin paljon hienompaa, että jotkut uskaltavat ja yrittävät,vaikka sitten korviaan myöten liejuun läsähtäen, kuin se että piiperretään itserakennetussa vankilassa sitä oman piirin hyväksymää pientä kudosta.
u-loin
22.11.2012 11:35:48
Askr: Onko tämä kehämäinen heilahtaminen kritiikittömästä hypestä (rasittavaa sekin) siihen backlashiin hyvä, tai ainakaan tarpeellinen muutoin kuin mediaviihdettä ja myyntiä pyörittävänä ikiliikkujana?

Kiinnostava kommentti. Kritiikittömyys/backlash-dualismi on ilman muuta rasittavaa. Olihan tuo teksti jyrkkä, mutta tuntui sieltä perusteitakin löytyvän.

On niin paljon hienompaa, että jotkut uskaltavat ja yrittävät,vaikka sitten korviaan myöten liejuun läsähtäen, kuin se että piiperretään itserakennetussa vankilassa sitä oman piirin hyväksymää pientä kudosta.

Asenne on ihan oikea. Silti taidotkin tietysti vaikuttavat. Ehkäpä tässä on saattanut vaikuttaakin se, että säveltäjä itse on häärinyt niin ideanikkarina ja käsikirjoittajana kuin rahoittamassakin. Onkohan kukaan todella kokenut ulkopuolinen sparrannut tuotosta -- leffakäsikirjoittaminen nyt vain on kova laji ihan itsessään.

Mutta itse en ole leffaa nähnyt, joten jääkööt enemmät spekuloinnit.
Wrong man
22.11.2012 12:51:32
fox: Taitaapa tuollaselle "perus" NW-fanineidolle/sällille tulla "suru puseroon". Se leffa ei ole millään muotoa mikään "bändiraina", ei koko leffassa ole kuin yks kohtaus, jossa ko. yhtye esiintyy, eikä edes koko biisiä.. Biisikin on Slow, Love, Slow..

On siinä kaks kohtausta. Toinen biisi on Scaretale.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)