![]() 15.11.2012 08:24:32 | |
---|---|
ReBeat: Mitä mieltä olette muuten... saako keskellä yötä laittaa tekstiviestiä menemään jos on joku tuote joka kiinnostaa? Kyllä mä ainakin olen joskus laittanut. Ei luulisi olevan liian häiritsevää. Ehdottomasti. Jos tahtoo olla rauhassa, niin tottakai silloin pistää puhelimen äänettömälle, eikä oleta koko maailman tietävän telepaattisesti, että juuri nyt puhelimessani on äänet, mutta en tahdo sen soivan/piippavan. Omaa tyhmyyttähän se on, jos on puhelimessa äänet päällä, vaikka tahtoo nukkua... Ja kuten yllä jo sanottiin, se on vain hienoa, kun heti aamulla on ostoviesti odottamassa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 15.11.2012 08:52:51 | |
Laulava Kylätohtori: Omaa tyhmyyttähän se on, jos on puhelimessa äänet päällä, vaikka tahtoo nukkua... Kuka jaksaa säätää joka ilta äänettömälle? En ainakaan minä. En edes tiedä mistä puhelin säädetään äänettömälle. Mokomakin älypuhelin.. | |
![]() 15.11.2012 09:12:31 | |
Täytyypi oikein antaa oikein positiivista palautetta kun kerran sen paikka on. Menee helposti usein tyhjänpäiväiseksi valittamiseksi. Eli olen tehnyt torilla kymmenen vuoden sisällä arviolta n. 20-30 onnistunutta kitarakauppaa molempiin suuntiin. Ja mikä parasta kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmia, en ole edes huijausyritystä havainnut. Viimeksi tällä viikolla vaihtui päittäin n. 3500€ ovh. kitarat matkahuollon välityksellä periaatteessa tuntemattoman torilaisen kanssa. Voi olla että on vaan käynyt hyvä tuuri kauppakumppanien kanssa, mutta mitään negatiivista ei ole ainakaan vielä vastaan tullut. Toivottavasti en nyt tällä viestillä houkuttele höynäyttäjiä kimppuuni. Oikeastaan ainoa varotoimi jota tällä torilla olen käyttänyt, on se että olen jättänyt ne kaikkein epämääräisimmät ilmoitukset kokonaan väliin, ja jos on tuntemattomampi/uusi käyttäjä, niin vain joko kaupat kasvotusten tai vaihtoehtoisesti rahat ensin tilille periaatteella. Toisaalta aika harvoin on tullut ostoilmoituksia torille laitettua. Eli voi olla että niillä kerjää enemmän verta nenästään kuin myynti-ilmoituksilla. | |
![]() 15.11.2012 09:54:09 (muokattu 15.11.2012 09:56:28) | |
Krice: Kuka jaksaa säätää joka ilta äänettömälle? En ainakaan minä. En edes tiedä mistä puhelin säädetään äänettömälle. Mokomakin älypuhelin.. Kokeileppa aluksi vaikka ihan sitä "ylös/alas" nappia (luurin kyljessä?). Itse laitoin omasta luurista asetukset, että menee automaattisesti netittömään ja puheluttomaan tilaan klo. 00-08 väliseksi ajaksi. Aamulla taas automaattisesti linjat auki. Tämä ei tietenkään sovi laiskalle ihmiselle, joka ei jaksa asettaa moista ominaisuutta. | |
![]() 15.11.2012 10:09:39 | |
vilpor79: Täytyypi oikein antaa oikein positiivista palautetta kun kerran sen paikka on.... Täytyy oikein itsekin antaa positiivista palautetta. Monien tuhansien vehkeitä en ole ostanut tai myynyt, mutta melko kalliita kuitenkin. Ja aina on hommat hoituneet hienosti ilman epäselvyyksiä tai selityksiä. Aina on tavara ollut myös, mitä pitääkin. Iso käsi kaikille, kenen kanssa olen kauppaa käynyt suuntaan tai toiseen... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 15.11.2012 11:01:37 | |
pmu: ämä ei tietenkään sovi laiskalle ihmiselle, joka ei jaksa asettaa moista ominaisuutta. Puhelimen hinkkaajat on oma rotunsa, itse en oikein jaksa kiinnostua asetuksien pläräämisestä, varsinkaan Nokian käyttöliittymälogiikalla. Muutenkin puhelin on turha väline kun on pikaviesti ja sähköposti keksitty. | |
![]() 15.11.2012 11:04:55 (muokattu 15.11.2012 11:06:03) | |
Krice: Puhelimen hinkkaajat on oma rotunsa, itse en oikein jaksa kiinnostua asetuksien pläräämisestä, varsinkaan Nokian käyttöliittymälogiikalla. Muutenkin puhelin on turha väline kun on pikaviesti ja sähköposti keksitty. Oho! Asut siis tietokoneen vieressä, vai mitä ihmettä tarkoitat? En ymmärrä? edit. itse en ketään vielä kategorioisi puhelimenhinkkaajaksi sillä perusteella, että pistää puhelimensa yöksi äänettömäksi, mutta nämähän ovat puhtaasti mielipideasioita... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 15.11.2012 11:08:49 | |
Toiset hinkkaa puhelinta, toiset mensuuria. Samapa tuo, mistä kukin kiksinsä saa. :) | |
![]() 15.11.2012 11:14:02 | |
Lonesome: Ikävää, jos näin. Itse toivon yhteydenottoja mieluiten päiväaikaan, jolloin toisaalta olen yleensä työpuhelimen häiritsemä. Jos kännykkä soi, olen tod näk puhumassa toista puhelua. Enkä toisaalta kaipaa kovin myöhään illalla yhteydenottoja. Joo, elän tylsää työssäkäyvän lapsiperhe-elämää. Ei kovin rock...;) Siksi: "Pikaviestillä päästään alkuun". Soitan itse mielelläni, jos ostaja numeron laittaa ja jutella asiasta haluaa. Yleensä siinä vaiheessa jo sovitaan kaupanteon ajasta ja paikasta. Toki eri ihmisille kelpaa eri yhteydenottotavat. Tuo elämäntapa kuulostaa itsellekin kovasti tutulta. Pelkän pikaviestin käyttö on vähän vaikea, kun osa asioista saattaa olla vähän vaikea (tai ainakin pitkästi) selitettävä kirjoittamalla. Lisäksi se helposti sitoo sut istumaan nenä koneessa kiinni, kun odottelet myyjän vastausta. Nämä tietenkin korostuu, jos myyjänä on joku, joka ei jatkuvasti päivystä palstoilla. Kyllä mäkin mielelläni pikaviestiä tai mailia laitan jollekin, jos tiedän, että siihen tulee vastaus kohtuullisen nopeasti. Mutta jos on täysin tuntematon myyjä, niin kovin helposti sitä lähtee liikkeelle tekstarilla tai soittamalla. Kaiken kaikkiaan tapauskohtaista on tietenkin yhteydenottotapa. Jokaisesta yksittäisestä tavasta löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Sen takia mä ainakin itse myyjänä jätän mahdollisuuden valita mieluisen tavan. Se tosin on totta, että jos joku soittaa, ja sanoo olevansa jo matkalla hakemaan romua täyden rahapinon kanssa, niin en mä enää mene koneelta ihmettelemään, onko joku pistänyt pikaviestiä aiemmin. | |
![]() 15.11.2012 11:16:07 | |
Krice: Puhelimen hinkkaajat on oma rotunsa, itse en oikein jaksa kiinnostua asetuksien pläräämisestä, varsinkaan Nokian käyttöliittymälogiikalla. Muutenkin puhelin on turha väline kun on pikaviesti ja sähköposti keksitty. Tolla logiikalla sulle varmaan sopis parhaiten vanha rullattavamallinen lankapuhelin. Jos ei osaa puhelintaan yhdestä maks. kahdesta napista painamalla laittaa äänettömälle, niin ehkä olisi parempi unohtaa koko laitos. | |
![]() 15.11.2012 12:59:37 | |
Hetkinen hei... Siis avasinko Muusikoiden.net:in vai matkapuhelinfoorumin :) Anyway, kieltämättä parhaita kauppoja on tullut juuri Mnetin torin kautta ainakin täällä Oulun seudulla. Hyvin asiallisia tyyppejä on kaikki olleet tähän mennessä olinpa sitten ostajana tai myyjänä. Aika nopeasti sitä pystyy puhelun tai viestien avulla kartoittamaan millainen vastapeluri on kyseessä. Toisaalta kyllä näistä palstan keskusteluistakin voi monesti päätellä keneltä uskaltaisi ostaa kampetta sokkonakin. -iec | |
![]() 15.11.2012 13:42:38 | |
delarco: Toiset hinkkaa puhelinta, toiset mensuuria. Samapa tuo, mistä kukin kiksinsä saa. :) Kricen puhelimessa on volume väärässä kohdassa. | |
![]() 15.11.2012 13:48:25 | |
tender.insanity: Kricen puhelimessa on volume väärässä kohdassa. Tai väärä skaala. -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 16.11.2012 13:10:41 | |
Täytyy nyt itsekin varsin ahkerana kamarunkkarina tunnustaa että useat kymmenet hyvin sujuneet kaupat olen torin kautta tehnyt ja vain muutamia yksittäisiä negatiivisia kokemuksia on jäänyt, pahimpana nyt Sinisalon mulkeron huijaamaksi joutuminen (omaa tyhmyyttä toki myös reilusti pelissä silloin...) ja pienempinä "pahoina" pienet jälkisäädöt kun myymässäni kitarassa onkin sitten ilmennyt jokin vika jota itse en ollut havainnut eikä liiemmin ostaja testaushetkellä. Olen yrittänyt tulla näissäkin tapauksissa vastaan niin paljon kuin mielestäni on ollut kohtuullista ja nyrkkitappeluilta ainakin on vältytty joten all good (varmaan?) :) Summa summarum kyllä tori on mielestäni loistava väylä soitinrojun ostoon ja myyntiin. Näin offtopicina kiitokset myös kaikille niille m.nettiläisille keiden kanssa on kauppaa tullut hierottua :) | |
![]() 17.11.2012 16:15:07 | |
Krice: Puhelimen hinkkaajat on oma rotunsa, itse en oikein jaksa kiinnostua asetuksien pläräämisestä, varsinkaan Nokian käyttöliittymälogiikalla. Muutenkin puhelin on turha väline kun on pikaviesti ja sähköposti keksitty. Niin, siis vuosikausiahan nokian luureilla on voinu vaihdella äänettömän ja normaalin tilan välillä painamalla hetken pohjassa # -näppäintä. On kyllä äärettömän raskasta. | |
![]() 17.11.2012 18:11:20 | |
n. 90% toteutuneista kaupoista mnetissä, puolin ja toisin, sovittu ja hoidettu puhumalla puhelimeen. | |
![]() 17.11.2012 18:37:31 | |
Moi !!! Pelkkästään hyviä kokemuksia huuto.netistä multa, niin myyjänä kuin ostajanakin. Sitä paitsi olen saannut sieltä lukuisia hyviä neuvoja paikan päällä sekä muusikoiden.netin kautta sekä uusia ystäviä ja tuttavia. | |
![]() 17.11.2012 22:44:31 (muokattu 17.11.2012 22:55:31) | |
vilpor79: Viimeksi tällä viikolla vaihtui päittäin n. 3500€ ovh. kitarat matkahuollon välityksellä periaatteessa tuntemattoman torilaisen kanssa. Gibson SG -69? edit Ylipäätään kokemukset on hyviä. Pari kertaa huijari ottanut ostoilmoitukseeni yhteyttä (Eetu). Ja kerran myymässäni vahvistimessa oli vika jota en ollut huomannut joten ostaja sai tietysti sen palauttaa minulle. Meni sitten toiselle ostajalle/korjaajalle halvemmalla. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 18.11.2012 23:30:00 (muokattu 18.11.2012 23:47:54) | |
Tähän mennessä on ollut positiivista palautetta, mutta yksi nyt on tökkinyt tässä hetken. Tulin ostaneeksi kitaran ja sovittiin että puolesta matkaa hakemaan niin saadaan vaihto hoidettua siinä eikä kummallekaan tule kohtuuttomia kuluja bensasta. Siinä sitten ei paikan päällä ollut mitään vahvistintestailuja, mutta sanottiin olevan priimakunnossa ja kotona sitten odotti toteaminen, ettei volume tai tone potikat toimineet. Sama iltana sitten kun laitoin viestiä niin sanottiin että hyvitetään kyllä tuo ja sovittiin siitä sitten 30e (kysäisin liikkeestä että mitä maksaa että kattoo kolvaukset ja sanoivat että kolvailevat kaiken uudelleen 40e). Nyt sitten monta monta viestiä myöhemmin tuli ilmoitus että laitettu tilille tulee alkuviikosta. Tosiaan monesti aikaisemminkin luvattu tuota laittaa, mutta ei aikaisemmin tullut. Vasta kun tuli puheeksi kaupan peruminen niin saatiin jotain aikaiseksi. Tuollaiset yli puolitoista kuukautta tässä meni. Vituttaa tällainen toiminta. Ja sitten vielä sanottiin että etkö itse voi katsoa mitä on vikana tai saa korjattua, kun kyse kuitenkin on siitä ettei tuote vastannut myytyä tavaraa... (Zeniläinen hengitys) ja ei mulla muuta... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
![]() 19.11.2012 14:37:24 | |
Kauppoja tässä vuosien aikana tullut varmaan 25kpl tehtyä, niin myyjänä kuin ostajanakin. Koskaan ei ole suurempia ongelmia ollut, eli kaikin puolin hyvä paikka tuo tori. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)