Aihe: Mitä kannattaa pyytää/maksaa tästä laitteesta -ketju
1 2 3 4 5145 146 147 148 149207 208 209 210 211
Mebrick
08.11.2012 18:28:43 (muokattu 08.11.2012 18:50:41)
Jii-Gee: Mulle tarjottiin tollasta 650€ pyynnillä.
Heti ekalla kysymällä hinta putos 600€uroon, ja viimeisellä tingauksella sen olis saanu hintaan 550€.
Silti osasin olla ostamatta.

Terveisin nimimerkillä 'olinko tyhmä kun en ostanut tolla hintaa..??'

Kiitos Antti1, oiva ja Jii-Gee!

Melko yllättävää kuulla tämä. Ei nyt ole ollut tarkoituksena pyytää kohtuutonta ekstraa mistään vanhasta logosta etugrillissä tai mallista, jota ei enää valmisteta. Kaipa olen vain uskonut, että tuon soundisesta ja noista ominaisuuksista kehtaisi sen 700 euron päälle pyytää.

Vaikea sanoa, mistä oikea hinta sitten määräytyy..

e. No perhana, korjataan sitten hintaa.
markusnen
08.11.2012 18:51:47
Hellööy.

En nyt tiedä tuliko tää prikuulleen oikeeseen topiciin, mut en voi kuvitella että kukaan jaksaisi valittaa asiasta. Jos kuitenkin koet tarvetta valittaa, pätee tilanteeseen syyttävän sormen ja kolmen muun sormen sanonta.

Sinä joka tiedät kitaravahvistimista, onko tämä tarjous mielestäsi varteenotettava:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=689868

Etsin siis putkicomboa about tuossa hintaluokassa, sillä vanha Line 6 Spider III 30w on jo pitkän aikaa masentanut toisto-ominaisuuksillaan. Onneksi kipua on lieventänyt BOSS ME-70 multiefektipedaalini.

Soittelen bluesia, funkia, kaikkea, sekä Om, Electric Wizard, Black Sabbath-tyylisiä juttuja, eli hidasta ja raskasta. Kuitenkin tuommoinen perinteisempi ja paksu saundi on mieleen. Tykkään myös luoda mitä mystisimpiä äänimaailmoja efektien avulla.

Kaipaan nyt kokeneen blueskonkarin rauhallista, sydämellistä, auttavanhaluista ja kärsivällistä neuvonantoa.
Antti1
08.11.2012 19:09:59
Mebrick: Kaipa olen vain uskonut, että tuon soundisesta ja noista ominaisuuksista kehtaisi sen 700 euron päälle pyytää.

No jos hintaa ja soundia verrataan, niin mikä jottei. Jos kuitenkin haluaa saada laitteensa myydyksi, niin täytynee noudattaa yleisiä markkinoiden suuntaviivoja hinnoittelussa. Niihin vaikuttaa jotakuinkin aivan kaikki muu, kuin soundin subjektiivinen hyvyys.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Mebrick
09.11.2012 11:55:34
Antti1: No jos hintaa ja soundia verrataan, niin mikä jottei. Jos kuitenkin haluaa saada laitteensa myydyksi, niin täytynee noudattaa yleisiä markkinoiden suuntaviivoja hinnoittelussa. Niihin vaikuttaa jotakuinkin aivan kaikki muu, kuin soundin subjektiivinen hyvyys.

Nonnih. Päräytin laitoksen 600 euroon ja äsken lähti ovesta.
Laulava Kylätohtori
09.11.2012 12:32:37
Mebrick: Nonnih. Päräytin laitoksen 600 euroon ja äsken lähti ovesta.

Oikea hinta = kauppa käy. ;)

Itse tulee ensin helposti pyydettyä liian paljon, sitten kun ei jaksa pitää kauaa myynnissä tiputan hintaa tai hyväksyn parhaaksi katsomani tarjouksen.

Tässäkin tapauksessa kannattaa miettiä, kumpi on parempi, myydä 4,5 kuukautta ja saada lopulta 650 euroa vai myydä heti ja saada 600 euroa...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Mebrick
09.11.2012 13:44:07
Laulava Kylätohtori: Oikea hinta = kauppa käy. ;)

Itse tulee ensin helposti pyydettyä liian paljon, sitten kun ei jaksa pitää kauaa myynnissä tiputan hintaa tai hyväksyn parhaaksi katsomani tarjouksen.

Tässäkin tapauksessa kannattaa miettiä, kumpi on parempi, myydä 4,5 kuukautta ja saada lopulta 650 euroa vai myydä heti ja saada 600 euroa...

Juurikin näin. Tavara eteenpäin niin saadaan joskus Unionikin pyörimään.
lukeman
09.11.2012 14:52:13
Kertoakaapa nyt viisaammat ihmiset mihin hintaan saa myytyä VHT Sig X nupin? :)
Mä olen pudottanut ja pudottanut hintaa alemmas. Nyt hintana on 725 euroa.
Onko se liikaa, mun mielestä ei. Tietenkin on eri asia jos ei vaan kysyntä kohtaa, mutta on noita kalliimmallakin myyty. :)
Antti1
09.11.2012 14:56:15
lukeman: Kertoakaapa nyt viisaammat ihmiset mihin hintaan saa myytyä VHT Sig X nupin? :)
Mä olen pudottanut ja pudottanut hintaa alemmas. Nyt hintana on 725 euroa.
Onko se liikaa, mun mielestä ei. Tietenkin on eri asia jos ei vaan kysyntä kohtaa, mutta on noita kalliimmallakin myyty. :)

Kyllä toi on jo hyvä hinta, siis ostajan kannalta. Ihmettelen ettei mene kaupaksi, mutta sama kuin yllä: VHT:lla ei ole suurta kysyntää Suomessa.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
lukeman
09.11.2012 15:11:17
Antti1: Kyllä toi on jo hyvä hinta, siis ostajan kannalta. Ihmettelen ettei mene kaupaksi, mutta sama kuin yllä: VHT:lla ei ole suurta kysyntää Suomessa.

Myös mun mielestä luulisi menevän tuolla hinnalla. Kysynnästähän se johtuu. No katselen vielä viikonlopun ajan löytyykö sille uusi koti tuolla hinnalla. Ellei niin sitten voisi vaikka miettiä jos laittaa myyntiin iibeihin. :)
jpjanhun
09.11.2012 21:29:38 (muokattu 09.11.2012 21:30:13)

moi,

olen tässä hieman ihmetellyt että miten se torilla myytävien kitarabodyjen hinta määräytyy. vaikuttaa siltä että halpiskitarasta irroitetusta bodysta pyydetään usein yllättävän paljon. myös dr. parts bodyista tunnutaan pyytävän enemmän kuin uusista.

tässä hintareferenssiä: dr. parts stratobody 45 euroa _posteineen_ levytukusta. leppää.

http://www.levytukku.fi/rungot_ja_kaulat

-jos siis torin myyjä haluaa maksattaa ostajalla postituskulut (esim. 10e) pitäisi dr. parts body myydä 35 eurolla jotta hinta olisi kilpailukykyinen levytukun kanssa. mutta näistä bodyistahan ihmiset pyytelevät torilla paljon suolaisempia hintoja ja niitä vissiin vielä ostetaan. mistä tämä johtuu?

-vai onko se niin että kun body on maalattu niin sen hinta nousee taivaisiin? vai onko vain niin että ei se ole tyhmä joka pyytää?
oiva tumpeloinen
09.11.2012 21:32:11
jpjanhun: moi,

olen tässä hieman ihmetellyt että miten se torilla myytävien kitarabodyjen hinta määräytyy. vaikuttaa siltä että halpiskitarasta irroitetusta bodysta pyydetään usein yllättävän paljon. myös dr. parts bodyista tunnutaan pyytävän enemmän kuin uusista.

tässä hintareferenssiä: dr. parts stratobody 45 euroa _posteineen_ levytukusta. leppää.

http://www.levytukku.fi/rungot_ja_kaulat

-jos siis torin myyjä haluaa maksattaa ostajalla postituskulut (esim. 10e) pitäisi dr. parts body myydä 35 eurolla jotta hinta olisi kilpailukykyinen levytukun kanssa. mutta näistä bodyistahan ihmiset pyytelevät torilla paljon suolaisempia hintoja ja niitä vissiin vielä ostetaan. mistä tämä johtuu?

-vai onko se niin että kun body on maalattu niin sen hinta nousee taivaisiin? vai onko vain niin että ei se ole tyhmä joka pyytää?

Kovin helposti ammattimainen maalaus maksaa useamman satasen. Siitä joutuu kyllä varmastikin maksamaan jotain. Jos body on siis maalattu siististi. Ei varmaan paljoa nosta arvoa, jos joku on paukkupullon kanssa ruiskinut miten sattuu.
jpjanhun
09.11.2012 21:35:25 (muokattu 09.11.2012 21:35:49)

Kovin helposti ammattimainen maalaus maksaa useamman satasen. Siitä joutuu kyllä varmastikin maksamaan jotain. Jos body on siis maalattu siististi. Ei varmaan paljoa nosta arvoa, jos joku on paukkupullon kanssa ruiskinut miten sattuu.

-nojoo, epäilemättä näin. mutta tosiaan, noita maalaamattomiakin dr. parts bodyja tuntuu liikkuvan torilla kalliimmalla kuin uusia ja menevät vissiin vielä kaupaksikin. ei siinä, tehköön mitä haluavat mutta ihmettelen vain että onko tässä jokin seikka jota en ole tajunnut.
oiva tumpeloinen
09.11.2012 21:48:06
jpjanhun: -nojoo, epäilemättä näin. mutta tosiaan, noita maalaamattomiakin dr. parts bodyja tuntuu liikkuvan torilla kalliimmalla kuin uusia ja menevät vissiin vielä kaupaksikin. ei siinä, tehköön mitä haluavat mutta ihmettelen vain että onko tässä jokin seikka jota en ole tajunnut.

Täysin eri saattaa olla myös se, miten paljon myynti- ja pyyntihinnat loppupeleissä eroavat toisistaan.
aeik
10.11.2012 17:04:33 (muokattu 10.11.2012 17:05:35)
Missähän hinnoissa tuommoinen Ibanezin SML -pedaali mahtaa liikkua? Semmonen löytyis tuosta tarpeettomana, mutta kun ei oikee tiedä mitä siitä kehtais pyytää.
t_hautakivi
12.11.2012 15:08:07
Sanokaas nyt mielipidettä, että eikö uudenveroisesta Blackstarin HT20 nupista 375e ala olla aika sopiva hintapyyntö?
Fender, Tokai, Laney, Walden
Numb
13.11.2012 16:13:07

t_hautakivi: Sanokaas nyt mielipidettä, että eikö uudenveroisesta Blackstarin HT20 nupista 375e ala olla aika sopiva hintapyyntö?

Ei pitäis kenelläkään olla valittamista, että liian korkea on.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
C.O.B.H.C
14.11.2012 10:59:28
Kuinkaa paljon tollasesta lee jackson gp-1000 kehtaa pyytää joka on se marshall modded verisio jossa enemmän säröä. Kaikki toimii kuten pitää.
No pain, No gain!
T_V_H
14.11.2012 23:42:11 (muokattu 14.11.2012 23:43:16)
Voisiko joku kertoa että mikä mättää kun kitara ei mene kaupaksi. Hintapyyntö on mielestäni jo liiankin alhainen, kuva on mielestäni myös varsin edustava. Myyntipuhe on aika kökkö mutta en muutenkaan yleensä tuommoista kieltä hallitse, en varmaan saisi myytyä pelkäästään netin välityksellä vettä janoiselle afrikkalaiselle. Toki on tarjouksiakin tullut mutta suurin osa vähän huonoja.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=695600

Vai onko kenties maassamme suuri taantuma josta en tiedä mitään :)

Edit: Mikä ois sopiva myyntihinta Blackstar HT-1R nupille ja 1x10 kaapille?
oiva tumpeloinen
15.11.2012 12:08:30
T_V_H: Voisiko joku kertoa että mikä mättää kun kitara ei mene kaupaksi.

Sille ei löydy halukkaita ottajia?

Hintapyyntö on mielestäni jo liiankin alhainen...

Tuo lienee kuitenkin subjektiivinen näkemys, mahdollisesti höystettynä mnetin kaiken tietävän raadin hyväksynnällä. Totuus lienee kuitenkin se, että G&L ei vaan ole saanut niin isoa hegemoniaa, että sille löytyy ottajia pilvin pimein tuossa hintaluokassa. Tonnin pintaan on jo valinnanvaraa vaikka kuinka. Moni ottaa mieluummin sen Fenkun samaan rahaan, vaikka se välttämättä ole yhtään sen parempi soitin.

Mutta jos hinta on sun mielestä siinä rajalla, että halvemmalla ei huvita myydä, niin vaihtoehtoina on vaan odottaminen tai sitten myynnistä luopuminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)