Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 511 12 13 14 1533 34 35 36 37
hevikukko
19.07.2012 22:14:59
Tori on ollut minulle ainakin todella positiivinen pläjays hienoa kaupankäyntiä. Parempaa ja luotettavampaa mestaa saa etsiä! On tullut myytyä kitaroita, vahvistimia, mikkejä, efektejä, pedaaleita jne...ja ostettua koskettimista aina muutaman tonnin vempaimeen. Matkahuolto on ollut suurin avain lähetettäessä pitkälle satojen kilometrien päähän painavaa ja kallista tavaraa nopeasti. Aina on tullut ja mennyt ehjänä perille. Pakkaa hyvin, keskustele kauppakumppanin kanssa paljon ja tee onnistuneet kaupat sopimallanne tavalla. Jos kauppaa tehdessä tulee vastaan kommunikaatio-ongelmainen ihminen....jätän itse vaan suosiolla väliin. Jos ei kerran kiinnosta infoa antaa tuotteesta ja homman etenemisestä, ei tarvitse kaupankäyntiä jatkaakaan enempää. Rehellisyys ja kommunikaatio kunniaan! =)
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Terry Pantheras
19.07.2012 22:27:16
hevikukko: Tori on ollut minulle ainakin todella positiivinen pläjays hienoa kaupankäyntiä. Parempaa ja luotettavampaa mestaa saa etsiä! On tullut myytyä kitaroita, vahvistimia, mikkejä, efektejä, pedaaleita jne...ja ostettua koskettimista aina muutaman tonnin vempaimeen. Matkahuolto on ollut suurin avain lähetettäessä pitkälle satojen kilometrien päähän painavaa ja kallista tavaraa nopeasti. Aina on tullut ja mennyt ehjänä perille. Pakkaa hyvin, keskustele kauppakumppanin kanssa paljon ja tee onnistuneet kaupat sopimallanne tavalla. Jos kauppaa tehdessä tulee vastaan kommunikaatio-ongelmainen ihminen....jätän itse vaan suosiolla väliin. Jos ei kerran kiinnosta infoa antaa tuotteesta ja homman etenemisestä, ei tarvitse kaupankäyntiä jatkaakaan enempää. Rehellisyys ja kommunikaatio kunniaan! =)

Tori on kyllä ihan paras! Pari Guildia vaihtaa taas omistajaa... :) Puhelin on se paras (ja nopein) kommunikaatiokonsti.
Höpsis!
the-Antero
14.11.2012 11:23:10

Huom! Olen kirjoittamassa yli 117 päivää vanhaan aiheeseen!

Ompa ärsyttävää kun porukka jättää ilmotuksia torille. Sitten laitat viestiä tavarasta ja tulee vastaus muutaman päivän kuluttua että tavara on jo mennyt....ja ilmoitus roikkuu vieläkin torilla.... huoh...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Sergei Fallinen
14.11.2012 12:04:20
the-Antero: Ompa ärsyttävää kun porukka jättää ilmotuksia torille. Sitten laitat viestiä tavarasta ja tulee vastaus muutaman päivän kuluttua että tavara on jo mennyt....ja ilmoitus roikkuu vieläkin torilla.... huoh...

Tämän takia myös ilmoitukset joissa lukee "en lue pikaviestejä!" jää multa ihan omaan arvoonsa. Käännettynä suomeksi siis "en käy sivustolla enää tämän ilmoituksen jättämisen jälkeen joten tavara voi olla jo mennyt, tai sitten ei"
Jii-Gee
14.11.2012 13:45:12

the-Antero: laitat viestiä tavarasta ja tulee vastaus muutaman päivän kuluttua että tavara on jo mennyt....
Sergei Fallinen: Tämän takia myös ilmoitukset joissa lukee "en lue pikaviestejä!" jää multa ihan omaan arvoonsa. Käännettynä suomeksi siis että on muutakin tekemistä ku väijyä muusinetin postiboxia.

Vaikka ajatus tuntuukin muusinet aktiivista täysin käsittämättömältä, niin tuolla ulkona jossain on ihan oikeesti ihmisiä & muusikoitakin joilla on todellakin oikeaakin elämää / muutakin tekemistä ku väijyä netissä 24/7.

Terry Pantheras: Puhelin on se paras (ja nopein) kommunikaatiokonsti.

No just näin. Jos ihan oikeasti (!!?) haluaa jtn kauppaa käydä, niin soitolla asiat selviää 100x nopeammin ku v*tunmoisella pikaviestirumballa, ja eipähän kukaan pääse vetäseen välistä jos päättää kaupat heti puhelimessa. ( kunhan se nro vaan on ilmoituksessa )

Se on toki hanurista jos ilmoitus jää torille roikkumaan myytävänä -statuksella vaikka kamat oliskin menny jo.
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's => http://www.facebook.com/events/299568610148291/
the-Antero
14.11.2012 13:54:59

Jii-Gee: että on muutakin tekemistä ku väijyä muusinetin postiboxia.

Vaikka ajatus tuntuukin muusinet aktiivista täysin käsittämättömältä, niin tuolla ulkona jossain on ihan oikeesti ihmisiä & muusikoitakin joilla on todellakin oikeaakin elämää / muutakin tekemistä ku väijyä netissä 24/7.

Ja tämän takia torilta löytyy näitä unohdettuja ilmoja? Voipi olla mutta hemmetin ärsyttävää se on...
Midrange
14.11.2012 13:58:52
Tosiaaan itselläkin jää nuo "en lue pikaviestejä" ilmoitukset aina pois harkinnasta. Näillä kirjoittajilla tuskin on mikään tarve näyttää ylimielisiltä, mutta siitä huolimatta sellainen kuva itselleni aina syntyy. Jos ehtii sen ilmoituksen laittaa niin eikö ehdi edes kerran pari viikossa tarkistaa pikaviestejä?

Mun aivot kääntävät "en lue pikaviestejä" muotoon "ei paljon kiinnosta syntyykö kaupat"
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Tami
14.11.2012 13:59:36

Jii-Gee: Jos ihan oikeasti (!!?) haluaa jtn kauppaa käydä, niin soitolla asiat selviää 100x nopeammin ku v*tunmoisella pikaviestirumballa, ja eipähän kukaan pääse vetäseen välistä jos päättää kaupat heti puhelimessa. ( kunhan se nro vaan on ilmoituksessa )

Puhelin on parasta, vielä kun ihmiset oppisivat käyttämään sitä vastaajaa. Jos jostain syystä myyjä ei ole puhelimen varressa (töissä,urheilemassa, nukkumassa), on tuloksellisempaa jättää se viesti sinne vastaajaan. Nykyään lehtimyyjät soittelevat tavallisista numeroista, joten jokaiseen puhelimeen tulleeseen numeroon ei jaksa soitella takaisin.....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Tami
14.11.2012 14:05:36

Midrange: Tosiaaan itselläkin jää nuo "en lue pikaviestejä" ilmoitukset aina pois harkinnasta. Näillä kirjoittajilla tuskin on mikään tarve näyttää ylimielisiltä, mutta siitä huolimatta sellainen kuva itselleni aina syntyy. Jos ehtii sen ilmoituksen laittaa niin eikö ehdi edes kerran pari viikossa tarkistaa pikaviestejä?

Mun aivot kääntävät "en lue pikaviestejä" muotoon "ei paljon kiinnosta syntyykö kaupat"

Toisaalta oikeasti voi olla niin, ettei sitä nettiä ole käytössä esmes duunimatka tms, jolloin ei niitä pikaviestejä pääse lukemaan. Ja kun sitten parin päivän päästä pääsee nettiin, ollaan "the-anteron" määrittämässä tilanteessa eli romut on jo myyty soittajalle. Lisäksi vielä torillakin on myyjinä sellaisia ihmisiä, jotka eivät käytä nettiä kuin pakosta.... Pikaviesteillä tarjoavat ovat usein huomattavasti huonompia ostajia kuin ne jotka vaivautuu soittamaan. Monesti tulee pikaviestillä tarjous jossa lukee " moi, tarjoon 500".... Sitten kun aletaan kauppaa hieromaan, ei rahaa olekkaan tai tyypistä ei kuulu mitään.

Itseä häiritsee se vilkkuva "sulle on viesti"-teksti tuolla yläkulmassa joten kylläne aina tulee luettua.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Laulava Kylätohtori
14.11.2012 14:14:54
Terry Pantheras: Puhelin on se paras (ja nopein) kommunikaatiokonsti.

Pitää paikkansa. Itsellä on joka kerta tullut kaupat, kun ostaja on soittanut. Toki pikaviestittelijöistäkin löytyy erittäin asiallisia kauppakumppaneita. Itse asiassa sen pystyy lähes 100 % varmasti sanomaan jo ensimmäisestä pikaviestistä, tuleeko kauppoja vai ei.

Mutta tapauksissa, joissa myyntihinta on poikkeuksellisen alhainen tai myynnissä on haluttua tavaraa, niin itse ainakin soitan aina. Saa heti selvyyden asiaan, eikä tarvitse miettiä, olinko ensimmäinen viestittelijä, koska myyjä ehtii lukea viestit tai onko joku muu jo soittamalla hoitanut kaupat.
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Sergei Fallinen
14.11.2012 14:29:47 (muokattu 14.11.2012 14:30:50)
Jii-Gee: että on muutakin tekemistä ku väijyä muusinetin postiboxia.

Varmasti näin ja se on ihan hyvä että on muutakin tekemistä, mutta kuten sanottua, ajatus tuntuu musta käsittämättömältä. Eri asia jos sanamuoto on vaikkapa "mieluiten yhteyttä puhelimella, pikaviestejä luen harvemmin". Ymmärrän kyllä että jotkut haluavat mieluiten yhteydenotot tavalla x tai y, mutta jos tulee sellainen kuva että ilmoitus on jätetty oman onnensa nojaan eikä mitään tietoa onko tavaraa ollut myyjällä enää aikapäiviin, ei hirveästi huvita ottaa yhteyttä.

Ja mitä tulee siihen, mikä on paras yhteydenottotapa - Puhelin on tietenkin nopein, mutta välillä on niin hämäriä tai vaillinaisia ilmotuksia ettei kauheasti jaksaisi ruveta ketään puhelimella tavoittelemaan parin lisäkysymyksen takia. Se, onko myytävässä stratossa vaahtera- vai ruusupuuotelauta, on niin perusjuttu että kuulostaa hieman renkaanpotkimiselta jos soittaa jollekin vain tuollaista kysyäkseen. Ylipäätään vaikka pikaviestillä tulee tietysti aina kaikkein hämärimmätkin yhteydenotot, niin ihan samalla tavalla niillä syntyy myös sopivien henkilöiden ollessa kyseessä nopeasti ja helposti kaupat. Kirjoittaminen on helpoin tapa puhua ilman että joutuu keskeytetyksi, on joku sanonut, ja se voi olla joskus kaupantekotilanteessa ihan etukin.
luciferi
14.11.2012 17:14:58
Eipä ole kyllä moitittavaa Mtorin toiminnassa muutamien soittimien oston ja myynnin kokemuksella.. Nyt on vaan viimeaikoina ollut renkaanpotkijoita turhankin paljon omalla kohdalla.. Nykyisen kaupattavan tavaran kohdalla on tullu varmaan 15 kyselyä tavarasta ja kun olen heille asiallisesti vastannut niin yhteydenpito on loppunut siihen. Varmoja ostajia noistakin melkein puolet mutta kun pitäisi osoitetta saada mihin lähettää niin eipä kuulukaan enää mitään.
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
the-Antero
14.11.2012 17:41:58

Olisi pitänyt tarkentaa että tuossa ilmoituksessa johon laitoin pikaviestiä sitä myös erikseen toivottiin :)
oiva tumpeloinen
14.11.2012 19:18:48
Midrange: Tosiaaan itselläkin jää nuo "en lue pikaviestejä" ilmoitukset aina pois harkinnasta. Näillä kirjoittajilla tuskin on mikään tarve näyttää ylimielisiltä, mutta siitä huolimatta sellainen kuva itselleni aina syntyy. Jos ehtii sen ilmoituksen laittaa niin eikö ehdi edes kerran pari viikossa tarkistaa pikaviestejä?

Kävipä tuossa kerran, että vähemmän käyttävä tuttu kauppasi tavaraa torilla. Tavara meni ihan kivasti kaupaksi, ja kun sillä sattui olemaan sivut auki käydessäni siellä, kysyin, että miksi sä et katso sulle tulleita pikaviestejä. Ensimmäinen kysymys oli: "Mitä pikaviestejä?"

Kaikki ei todellakaan tiedä niistä, eikä välttämättä osaa ihmetellä välkettäkään, kun tuolla yläkulmassa kuitenkin välkkyy jatkuvasti jokin mainos. Ja jos täällä käydään tosiaan sen verran, että laitetaan ilmoitus torille ja lähdetään, niin pikaviestien käyttöä ei välttämättä koskaan opi. Vähän kehittyneemmät (mutta ei vielä täysiveriset m.netin käyttäjät) osaa laittaa sen takia ilmoitukseen maininnan, etteivät niitä lue.

Ja mun mielestä kaikista ärsyttävin kauppamies on, joka laittaa pelkästään pikaviestin viestimiskeinoksi. Todella raskassoutuinen tapa hoitaa kauppoja, jos on vähänkin enemmän kysyttävää.
artal
14.11.2012 22:34:18
Hyviä kokemuksia on kaupoista niin puhelimen, sähköpostin kuin pikaviestien kautta. Mikään näistä ei omasta mielestäni ole toista parempi tapa kauppoja tehdä.

Pikaviesti tai sähköposti ovat parhaita silloin, kun kauppa vaatii tunnustelemista, eli pitää kysellä paljon tarkentavia tietoja ja haluaa vielä tuumia asiaa tiedon saatuaan. Puhelin on totta kai paras silloin, kun on varma että haluaa tavaran ja olettaa, että muitakin ottajia on.

Ylipäätään huonoja ostajia tai myyjiä on ollut vain todella vähän ja yhtä lailla niitä kännissä iltakymmenellä sekavia soittavia kuin informaatiosisällöltään nollan arvoisia pikaviestejä lähettäviä. Ylivoimainen enemmistö kauppaa tekevistä on kuitenkin asiallisia, rehellisiä ja fiksuja tyyppejä.

Hyvä paikka tämä tori. Tulee vaan kalliiksi aina silloin tällöin :D
Lonesome
14.11.2012 23:36:04
oiva tumpeloinen: Ja mun mielestä kaikista ärsyttävin kauppamies on, joka laittaa pelkästään pikaviestin viestimiskeinoksi. Todella raskassoutuinen tapa hoitaa kauppoja, jos on vähänkin enemmän kysyttävää.

Ikävää, jos näin. Itse toivon yhteydenottoja mieluiten päiväaikaan, jolloin toisaalta olen yleensä työpuhelimen häiritsemä. Jos kännykkä soi, olen tod näk puhumassa toista puhelua. Enkä toisaalta kaipaa kovin myöhään illalla yhteydenottoja. Joo, elän tylsää työssäkäyvän lapsiperhe-elämää. Ei kovin rock...;)

Siksi: "Pikaviestillä päästään alkuun". Soitan itse mielelläni, jos ostaja numeron laittaa ja jutella asiasta haluaa. Yleensä siinä vaiheessa jo sovitaan kaupanteon ajasta ja paikasta.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
ReBeat
14.11.2012 23:38:54

Mitä mieltä olette muuten... saako keskellä yötä laittaa tekstiviestiä menemään jos on joku tuote joka kiinnostaa? Kyllä mä ainakin olen joskus laittanut. Ei luulisi olevan liian häiritsevää.
Osteri
15.11.2012 00:00:44
Kyllä mun mielestäni voi laittaa yöllä tekstiviestiä. Kai porukat pitää merkkiäänen hiljaisella kun nukkuu. Heinoahan se on aamulla herätä ja huomata kiinnostunut ostaja odottamassa tekstarina kännyssä. Hieno aamu!
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
-HP-
15.11.2012 07:58:22
Osteri: Kyllä mun mielestäni voi laittaa yöllä tekstiviestiä. Kai porukat pitää merkkiäänen hiljaisella kun nukkuu. Heinoahan se on aamulla herätä ja huomata kiinnostunut ostaja odottamassa tekstarina kännyssä. Hieno aamu!

Tai itteä ei haittais vaikka heräiskin siihen, onhan se kuitenkin aika positiivinen ilmotus. Tietty minä pystyn nukahtamaan helposti sen jälkeen, jos on huonouninen niin saattaa olla että viestin lähettävä osapyuoli manataan alimpaan helvettiin.
Immature asshole
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)