Aihe: Missä gurut?
1 2
Mako
22.04.2004 17:29:38

Ei yhtä ainoaa FAQ:ia täällä.

Aiheita on vaikka miten, alkuun joku pro voisi kirjoittaa rumpujen virittämisestä. Loputon aihe. Älkää sanoko linkkejä mistä löytyy tietoa, kun käsittääkseni FAQ:ien ideana on just saada kuuluviin jotain sellaista itse tuotettua tietoa, kokemusperäistä..ja kauan soittaneelta tyypiltä.

Muut palstat (vrt.kitara) täyttyy asiallisista ja mielenkiintosista FAQ:ista, ei tämä.
Joko rumpalit on laiskempia kuin muut tai sitten ne on koko ajan keikalla, prkl.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
J. Cool
22.04.2004 17:33:38

mukavampi lukee aina uudestaan ja uudestaan ku joku kysyy ja sitten kymmenen seuraavaa teilaa että täähän on kysytty jo miljoona kiljoonaa kertaa :D
aivan hirrveetä menoa!
Mako
22.04.2004 17:40:35

mukavampi lukee aina uudestaan ja uudestaan ku joku kysyy ja sitten kymmenen seuraavaa teilaa että täähän on kysytty jo miljoona kiljoonaa kertaa :D

Joopa :)

Ja se formaattikin on tällä tapaa selkeä, selailet niin saatanasti vain lukeaksesi jonkun kommentin aiheen vierestä.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
eleeton
22.04.2004 18:20:32
voisin kirjoittaa faqin miten jalattoman basarin saa pysymään paikoillaan teippaamalla siihen jesarilla kakkoskakkosen pätkän..
Groovi
22.04.2004 18:58:44 (muokattu 22.04.2004 18:59:04)
Ei yhtä ainoaa FAQ:ia täällä.

Aiheita on vaikka miten, alkuun joku pro voisi kirjoittaa rumpujen virittämisestä. Loputon aihe. Älkää sanoko linkkejä mistä löytyy tietoa, kun käsittääkseni FAQ:ien ideana on just saada kuuluviin jotain sellaista itse tuotettua tietoa, kokemusperäistä..ja kauan soittaneelta tyypiltä.

Muut palstat (vrt.kitara) täyttyy asiallisista ja mielenkiintosista FAQ:ista, ei tämä.
Joko rumpalit on laiskempia kuin muut tai sitten ne on koko ajan keikalla, prkl.

no määrittele ensin mikä on "pro" tai tuo mainittu "guru" niinkuin käytännössä? helpottais varmaan monella sitä suunsa aukaisemista, koska jos täällä kysytään rehellisesti että kuka meistä on kovin rumpali niin ei siihen vastaa kukaan että "no mä oon". eli minkätasoisen hepun ääni alkaa painaa vaakakupissa?
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Mako
22.04.2004 19:07:34 (muokattu 22.04.2004 19:08:22)

no määrittele ensin mikä on "pro" tai tuo mainittu "guru" niinkuin käytännössä? helpottais varmaan monella sitä suunsa aukaisemista, koska jos täällä kysytään rehellisesti että kuka meistä on kovin rumpali niin ei siihen vastaa kukaan että "no mä oon". eli minkätasoisen hepun ääni alkaa painaa vaakakupissa?

Henkilökohtaisella tasolla esim. teikäläisen. "Vuodesta -89". Eli jos et kalareissuja tms. ole tehnyt siinä ohella aktiivisesti 15 vuotta niin kyllä tommosella kokemuspohjalla luulisi aika hyvin infoa irtoavan monestakin asiasta.

"Pro": ammattilainen, elää musiikilla (muutenkin kuin henkisesti..hehe). Tosin käytännössä tuskin ammattirumpali tänne joutaa paskaa jauhamaan. Villi arvaus..

Mitä olen tekstejä lueskellut niin olettaisin n.80% täällä juttelevien tyyppien (aktiivisen)soittokokemuksen olevan jossain 2v luokkaa jolloin tämmöiset FAQ:it, juuri virittämisestä ja setin kasaamisesta (asettelusta), miljoonasta muusta asiasta olisivat pirun tervetulleita. Tai niin minä ajattelen itseni pohjalta, en tiedä yleisestä mentaliteetista tällä palstalla, kiinnostaako opit..
Rokki Rumpali
22.04.2004 19:29:24
Missä gurut?

Täällä =)

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
MoonDog
23.04.2004 16:25:17
Ja se formaattikin on tällä tapaa selkeä, selailet niin saatanasti vain lukeaksesi jonkun kommentin aiheen vierestä.

Tuo on lähes jokaisella foorumilla enemmän kuin usein totta. Usein tulee heti ensimmäisessä vastauksessa selkeästi esille, että aihetta on jo käsitelty 100^n kertaa, mutta kuitenkaan pitkän etsimisen jälkeenkään omaan kysymykseen ei välttämättä tule vastausta. Reilu peli. :)
Shit just doesn't happen, it takes effort.
jussiohman
23.04.2004 16:35:15
Hieno idea, son of mako. Aikakin virityksestä ja metronomin käytöstä olisi mukava lukea jonkun pron ohjeita. Myös kapulakontrollista ja sen parantamisesta voisi olla jees. Tai basarin polkemisesta. Sekä erilaisia timeä parantavia harjoituksia jos olisi.
Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä.
J. Cool
23.04.2004 16:54:32

Hieno idea, son of mako. Aikakin virityksestä ja metronomin käytöstä olisi mukava lukea jonkun pron ohjeita. Myös kapulakontrollista ja sen parantamisesta voisi olla jees. Tai basarin polkemisesta. Sekä erilaisia timeä parantavia harjoituksia jos olisi.

kukaan ei tunne olevansa tarpeeksi pro. tai kun aina täällä on joku parempi nii ei kehtaa kukaan kirjottaa :)
aivan hirrveetä menoa!
Groovi
23.04.2004 18:32:16
kukaan ei tunne olevansa tarpeeksi pro. tai kun aina täällä on joku parempi nii ei kehtaa kukaan kirjottaa :)

toi pitää aika hyvin paikkansa. TOSIN täällä mun mielestä on pirun vähän ylimielisiä ääliöitä, ja yleensä keskustelut on aika rakentavia ja tyylillä "ai sä teet sen noin, mielenkiintoista. mä taas..."
mistä aihepiireistä yleensä halutaan tietoa? tuossa jo pari mainittiin, tekniikka ja viritys.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Mako
23.04.2004 18:45:18

toi pitää aika hyvin paikkansa. TOSIN täällä mun mielestä on pirun vähän ylimielisiä ääliöitä, ja yleensä keskustelut on aika rakentavia ja tyylillä "ai sä teet sen noin, mielenkiintoista. mä taas..."
mistä aihepiireistä yleensä halutaan tietoa? tuossa jo pari mainittiin, tekniikka ja viritys.

Niitähän nyt on tsiljoona. Vaikka esim. miten rumpali saisi muut bändin jäsenet lopettamaan bändin ulkopuolisen elämän ja täten lisättyä treenikertojen tiheyttä. Muahahaa. Älkääkä peljätkö kirjoittaa prkl.

Totta puhuen viritys olis ehkä mulle nyt just kiintosin, ja siihen sisältyvät jutut. Eli kalvovalinnoista, kalvokireydet, eri tyylejä, demppailu..
ltg
23.04.2004 19:12:39
Ja nuo rakennusohjeet voisi laittaa pysyviksi.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - jäsen #5
Lehtisaha
KK#3
Paas
23.04.2004 21:20:43
Taitaa tuo fAC:n puuttuminen johtua osittain siitä että kukaan ei viitsi ruveta kirjoittamaan mitään pitkää eseetä. Täytyy myöntää että ei minullekkaan ihan ensimmäisenä tulisi mieleen ruveta vääntämään jotakin pitkää storyä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
LumPus
23.04.2004 22:50:21 (muokattu 24.04.2004 02:23:24)

Samaa mieltä!

Edit: jo ihan sen vuoksi että kulutin octojen teko-ohjeen kanssa aikaa & olutta melkoisen paljon, ja kun porukka vielä pyyteli että pysyvä niin rupes jo tuntumaan pahalta kun se vaan häviää historiaan..
Oikeasti mielestäni nämä kaikki loistavat teko-ohjeet, mitä varsinkin Miän Vain on tehnyt todella hienosti pitäisi laittaa pysyväksi.
Onhan meillä rumpaleilla sentään se oikeus että ME voimme hamstrata niin paljon kaikkea kivaa kun vaan voimme... ja aina voidaan selittää jokin tarkoitus..
Viekö elämä liikaa aikaasi?
dictatorsh*t
23.04.2004 23:40:04

Totta tosiaan.
Outkast
24.04.2004 09:13:44

Eikö näitä opita rumputunneilla ?
Hakki
26.04.2004 17:32:50
Eikö näitä opita rumputunneilla ?

Kaikki eivät käy rumputunneilla. Itse otin ekat rumputuntini vasta kahden vuoden aktiivisoittamisen jälkeen. Tyhmää, tiedän.

FAQ:n idis tuolla saralla olisi varmaan kertoa nuo perusjutut niille, jotka eivät rumputunneilla käy. Ja miksei muillekin. Ei yhtään huono idea.

Btw, virittäminen on niin monisyinen juttu, että se joka rustaa asiasta kattavan faqin saa ...ööö... vaikkapa plussan? :) Virittämistä on todella vaikea opettaa kenellekkään, saatikka yrittää kirjoittaa siitä jotain. Tietyt perusasiat voi laittaa paperille, mutta ei niillä newbie mitään niskalaukausrumpuja jostain Thundereista saa. Hitto, minä en osaa virittää itsekään omia kannujani hienovireeseen.
MoonDog
26.04.2004 21:36:51
Itse olen Hakin kanssa samoilla linjoilla tuon virittämisen suhteen. Mielestäni virittämiseen ei voi kovin tarkkoja ohjeita antaa, koska kaikki rummut soivat eri tavalla, vaikka kaikissa olisi samat kalvot. Yhtälössä alkaa olla liikaa muuttujia, kun sointiin vaikuttaa 1) rummun halkaisija 2) rummun syvyys 3) rummun materiaali 4) rummun rungon paksuus 5) pintakäsittely, lugit ym. ja 6) kalvot. Lienee turha tuohon enää ynnätä kapuloita, soittotilan akustiikkaa ja itse rumpalia, joka on myös osallisena soundiin.

Tottakai yleispäteviä neuvoja on mahdollista antaa, ja ne ovat usein toimivia, vaikka erilaiset kalvot käyttäytyvätkin hieman eri tavalla. En osaa itsekään toistaiseksi virittää rumpujani kuin juuri ja juuri siedettävästi, että saa suurimmat pärinät ja pörinät jotenkin tapettua, joten tuollainen all-in-one -tyyppinen virityskatsaus olisi ihan tarpeellinen täälläkin suunnalla. Englanniksihan noita löytyy, mutta hieman helpompihan tuollaiset asiat olisi sisäistää hieman maanläheisemmin kerrrottuna ja vielä äidinkielellä. Joten antakaapa näppäimistön sauhuta vaan rohkeasti, jos tuntuu siltä, että tiedätte tarpeeksi virittämisestä.

Kaiketi hieman päämäärätön postaus, mutta tulipahan naputeltua. :)
Shit just doesn't happen, it takes effort.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)