Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Presonus 16.0.2
1
kukkola
14.11.2012 08:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tehnyt jonku verran tämän muutaman kuukauden ajan äänityksiä tuolla mikserillä FireWiren kautta ja törmännyt ongelmaan. Eli kun laitan Capturen äänittämään treeneissä ja kuuntelen sitten illan päätteeksi mitä raidoille tarttui, niin olen huomannut, että äänitteessä on kohtia, jossa tulee audio-drop-outteja. Nuo kuulee siten, että avain kun tekisi äänet päällä pikakelauksen tai biisi ikään kuin vaan hyppää eteenpäin. Audio ei katkea missään vaiheessa mutta selvästi kuulee, että pätkä puuttuu välistä. Onko muut törmänneet samaan? Mikseri on siis Presonus 16.0.2 ja tietokone on Macbook Pro 13.3" Intelin 2.7GHz i7 prossulla eli kone on "tykki". Käyttis 64-bit Mountain Lion. Myöskään ProTools ei pysy käynnissä tuolla raudalla montaa minuuttia äänitystilassa. Playback toimii kyllä. Olen kokeillut isompaa bufferiakin mutta tulos on sama. M-Audion Profire ei tehnyt tuota ikinä. Laite on muutaman kuukauden ikäinen.
 
Ei ku näin se menee...
lmu2002
26.11.2012 16:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleeko eri raidoille häiriöt samaan kohtaan? Tuntuisi firewire onkelmalle, varsinkin jos uusimmat ajurit on asennettu. Kandee kokeilla toisella koneella. Mulla oli ekalla firewire kortilla kaikenlaista hauskaa mutta kortin uusiminen rauhoitti pelin.
 
mattim
28.11.2012 19:09:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä mikserillä ja Applen masiinoilla näyttää olevan samanlaista ongelmaa yleisestikin: http://forums.presonus.com/posts/list/30/13561.page
 
Ongelman ratkaisuna on ilmeisesti ollut mikserin Firwmwarepäivitys uusimpaan versioon joko itsenäisesti tai huollossa.
 
kukkola
01.12.2012 16:36:09 (muokattu 01.12.2012 16:52:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo "pomppu" tulee joka raidalle yhtäaikaa eli raitojen välinen synkka säilyy mutta biisin kokonaisuudessa sen kuulee. Tässä yksi demo josta virheen kuulee -eli tulee 4 sekunnin kohdalla ensin ja sitten 6 sekunnin http://dl.dropbox.com/u/37559746/dropout.mp3 Tuon virheen ilmestyminen on täysin satunnaista -eli voi mennä montakin minuuttia ennen kuin tulee. Koneessa on viimeisimmät firmwaret jotka käyttäjä itse voi päivittää. Samoin Capture on ihan viimeisin kuten Unversal Control.
 
Ei ku näin se menee...
kukkola
17.01.2013 15:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kone on palannut nyt huollosta ja ajoin testiäänityksen kestoltaan 15min ja ei kertaakaan enää virheillyt. Tänään luvassa vielä pitempi testi ja jos ei siinäkään vikaa ilmene niin voisi todeta että ongelma hävisi.
 
Ei ku näin se menee...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «