Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teräskielinen akkari ja sormenpäät
1
Lauski
11.11.2012 22:19:30 (muokattu 11.11.2012 22:20:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
Olen nyt soittanut kitaraa aika tarkalleen 2 vuotta, välillä säännöllisemmin ja välillä epäsäännöllisemmin. Mun sormenpäitä on kuitenkin vaivannut koko ajan aloittelijoiden ongelma (?); Sormenpäät näyttävät aivan järkyttäviltä. Ne on kyllä kovettuneet jo aikapäiviä sitten eikä soittaminen satu pitkienkään sessioiden jälkeen, lukuunottamatta jos on liian kovassa poltteessa mennyt heti suihkun jälkeen näppäilemään.
Kaveri, joka on soittanut kitaraa natiaisesta lähtien, sanoi että sillä kesti noin kuukauden sormien tottua skeban teräskieliin, jonka jälkeen ei soittaminen sattunut ja sormet näyttivät normaaleilta. No, kuten mainitsin niin mullakaan ei sormiin satu, mutta häiritsee tuo sormien ulkonäkö.
Kohtalotovereita/vinkkejä? Kiitos!
Niin ja tosiaan soittelen siis pääasiassa teräskielisellä akustisella, sähkökitarahommat ei kolahda yhtä kovasti.
Ps. linkki kuvaan ohessa. Pahoittelen laatua, otettu web-kameralla.
 
http://www.freeimagehosting.net/xeale
 
P-Nut
12.11.2012 11:48:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan nyt on ihan normaalia. Tietty sormenpäiden iho ja sen kunto vaihtelee ihmisten välillä. Soittotatsikin tietty vaikuttaa ja mikäli akkarinsoitossa on mukava paljon slidetouhua ja bendailua niin kyllähän siinä sormenpäät on ns. kovilla vaikka se ei satukaan. Kun sormenpäät kovettuvat kunnolla niin sitä ihon pienimuotoista repeilyä ei tapahdu ihan niin usein.
 
Ei muuta kun lisää soittoa.
 
planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks.
RJU
12.11.2012 12:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Näin on, antura sormenpäissä on aivan normaalia. Joskus hamaan 1980-luvun alkupuolella soitin bändissä, jossa toisen kitaristin sormiin ei tullut anturaa, mutta otelauta oli erittäin sottainen ihotöhnästä. Tämä on asia jota ei voi valita, mutta sen kanssa on opittava elämään.
 
Zeeboo
12.11.2012 20:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei sormenpäiden nahka siedä "tavallisia" akkarin kieliä. Vaikka olen soittanut kohtalaisen kauan, niin fosfori-pronssikielet tuntuivat nylkevän sormenpäät. Apu hommaan löytyi kun kokeilin pinnoitettuja kieliä.
Elixirit omassa käytössä pelaavat ihan täyttä päätä, vaikka jotkut taas eivät niiden soundista perusta. Kokeilemisen arvoinen homma voisi olla Elixirin 11-setti, joka on vahvuutensakin puolesta "sormiystävällinen". Muitakin pinnoitettuja toki on.
 
White men can't Monk
Ukkovaari
12.11.2012 21:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Mulla ei sormenpäiden nahka siedä "tavallisia" akkarin kieliä. Vaikka olen soittanut kohtalaisen kauan, niin fosfori-pronssikielet tuntuivat nylkevän sormenpäät. Apu hommaan löytyi kun kokeilin pinnoitettuja kieliä.
Elixirit omassa käytössä pelaavat ihan täyttä päätä, vaikka jotkut taas eivät niiden soundista perusta. Kokeilemisen arvoinen homma voisi olla Elixirin 11-setti, joka on vahvuutensakin puolesta "sormiystävällinen". Muitakin pinnoitettuja toki on.

 
Elixiristä tietysti löytyy pinnoitettu Phosphor Bronze setti myös, mä käytän juurikin tuota, soundaa hyvälle ja sopii ainakin mun käsiini, käytän settiä 011.
 
kousmanen
14.12.2012 23:38:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Mulla ei sormenpäiden nahka siedä "tavallisia" akkarin kieliä. Vaikka olen soittanut kohtalaisen kauan, niin fosfori-pronssikielet tuntuivat nylkevän sormenpäät. Apu hommaan löytyi kun kokeilin pinnoitettuja kieliä.
Elixirit omassa käytössä pelaavat ihan täyttä päätä, vaikka jotkut taas eivät niiden soundista perusta. Kokeilemisen arvoinen homma voisi olla Elixirin 11-setti, joka on vahvuutensakin puolesta "sormiystävällinen". Muitakin pinnoitettuja toki on.

 
Sormien totaalinen kuoriutuminen johtuu luultavasti nikkeliallergiasta. Itsellä puhkesi soiton alkuaikoina nikkeliallergia, ja sormenpäät olivat kirjaimellisesti kuoriutuneet. Pinnoitetut kielet ovat ratkaisu myös täällä (Elixiriä, Elixiriä).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «