Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 9v halpismuuntaja Thomannilta
1
opaa
09.11.2012 23:13:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimisiko jompikumpi näistä usealle pedaalille ketjutettuna:
 
http://www.thomann.de/fi/american_audio_netzteil_fqd1.htm
http://www.thomann.de/fi/thomann_nt_0985_c.htm
 
Toinen on luokiteltu mikseritarvikkeeksi ja toinen keyboard muuntajaksi. Mutta 9v on aina 9v. Uskotteko, että voisi jotain häiriötä, hurinaa tms aiheuttaa? Onko väliä lukeeko muuntajassa AC vai DC?
 
Semmosta vielä mainittakoon, että 1-spot ainakin pelittää mulla hurinoitta pedaalien kanssa. Aion kokeilla nikkaroida virtalähteet jatkoroikkaan kiinnitettynä piiloon pedaalilaudan alle ja tarvitsen muuntajan joka sinne mahtuu. Ironista kyllä tavallisen palikan luultavasti saisin mahtumaan mutta 1-spottia en :)
 
oiva tumpeloinen
09.11.2012 23:21:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opaa: Toimisiko jompikumpi näistä usealle pedaalille ketjutettuna:
 
http://www.thomann.de/fi/american_audio_netzteil_fqd1.htm
http://www.thomann.de/fi/thomann_nt_0985_c.htm
 
Toinen on luokiteltu mikseritarvikkeeksi ja toinen keyboard muuntajaksi. Mutta 9v on aina 9v. Uskotteko, että voisi jotain häiriötä, hurinaa tms aiheuttaa? Onko väliä lukeeko muuntajassa AC vai DC?

 
Toisesta tulee ulos vaihtovirtaa ja toisesta tasavirtaa. Pysy jälkimmäisessä (DC). Saattaapi muuten tulla savut ulos pedaaleista.
 
Semmosta vielä mainittakoon, että 1-spot ainakin pelittää mulla hurinoitta pedaalien kanssa. Aion kokeilla nikkaroida virtalähteet jatkoroikkaan kiinnitettynä piiloon pedaalilaudan alle ja tarvitsen muuntajan joka sinne mahtuu. Ironista kyllä tavallisen palikan luultavasti saisin mahtumaan mutta 1-spottia en :)
 
Sen enempiä tietämättä suunnitelmia, voisiko tuon 1-spotin mahtumisen ratkaista sillä, miten päin koko komeuden asettaa laudan alle. Jos sun on esim. tarkoitus pistää jatkojohto "naama" alaspäin sinne, niin toinen vaihtoehto luonnollisesti olisi pistää se kyljelleen. Luulisi, että jossain asennossa mahtuu, jos kerran nuo linkkien mokkulatkin sinne olisi mahtumassa.
Midian-
09.11.2012 23:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebayta jos viitsit/osaat selailla niin saat muuntajan paljon halvemalla.
 
Kokemuksesta voin suositella.
 
Kai Hahto lutakko 12.10.2012 "On tää metallin soittaminen vaan niin perkeleen hikistä hommaa"
opaa
10.11.2012 00:25:10 (muokattu 10.11.2012 00:27:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Toisesta tulee ulos vaihtovirtaa ja toisesta tasavirtaa. Pysy jälkimmäisessä (DC). Saattaapi muuten tulla savut ulos pedaaleista.
 
Kiitos, hyvä tietää.
 

 
Sen enempiä tietämättä suunnitelmia, voisiko tuon 1-spotin mahtumisen ratkaista sillä, miten päin koko komeuden asettaa laudan alle. Jos sun on esim. tarkoitus pistää jatkojohto "naama" alaspäin sinne, niin toinen vaihtoehto luonnollisesti olisi pistää se kyljelleen. Luulisi, että jossain asennossa mahtuu, jos kerran nuo linkkien mokkulatkin sinne olisi mahtumassa.
 
Idea on laittaa roikka kyljelleen ja vieläpä sellainen roikka, jossa pistokkeet eivät ole "viistosti" vaan kohtisuoraan toisiaan kohtaan. Sitten se muuntajamöykky valtaa alaa lähinnä vain leveyssuunnassa, toisin kuin 1-spot. Pientä nörtteilyä, mutta luulen että voisi toimia ihan hienosti :)
 
Tällaista boardia ajattelin: http://trailertrashpedalboards.com/24x12-proseries-boards
 
Saattaisipa se 1-spot mahtuakin..
 
Edit: Kiitti vinkistä Midian-
 
jhlamm
10.11.2012 01:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte suosittelen tarkistamaan että nuo pedaalit pelittää one spot tyylisellä ratkaisulla. Itsellä ainakin syntyi kunnon häiriöääniä. Ittellä ainakin alkoi pedaalit hurista one spotilla, nyt ei ole tarkoitus pelotetlla mutta kuitenkin... Jos ei ota häiriötä niin niinkun TTV sano, että hyviä ratkaisuja nuo on ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
JuSu
10.11.2012 10:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt reality check.
 
Ollaan hankkimassa hintavaa lautaa (TrailerTrash), mutta silti pihistellään ja katsellaan pennin virtalähdettä?
 
Mun mielestä budjetin voisi jakaa aika huomattavastikin paremmin.
 
Mutta tää toki vain mun mielide. Kyllähän ne hurinat kuulostaa paremmalta, kun polkee kallista lautaa, vai mitä? =)
 
JuSu
Laulava Kylätohtori
10.11.2012 10:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin Bossin PSA aiheutti hurinaa ja outoja häiriöääniä, kun se oli haaroitettu kaikille speduille. Ja eikös tuo 1-spotti ole periaatteessa aika samanlainen, joten varsinkin jos käyttää delaytä, vibeä ymv. niin kannattaa miettiä tai kokeilla tai jotain...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Zeeboo
10.11.2012 13:10:32 (muokattu 10.11.2012 13:15:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Nyt reality check...
 
Comp.
 
Kannattaa suosiolla hommata poweri, jossa
a) ei tule raja vastaan virrantuoton kanssa, jos vaikka lautaan joskus tulee ruokahalultaan isompia purkkeja
b) lähdöt ovat toisistaan erotettuja. Ei tule niin herkästi ongelmia sykkyräisten maalenkkien kanssa, eikä tarvitse ainakaan tämän takia hurinoiden kanssa äpslätä. Tämä antaa myös mahdollisuuden käyttää germaniumpurkkeja.
c) on kasvunvaraa. Jokunen ylimääräinen 9V DC lähtö ei tee pahaa. 12V AC, sitä kun ei koskaan tiedä, millä eturauhasella just SEN soundin saa aikaiseksi.
 
Kyllä kamppeitten pitää olla tekemisen tasolla. Jos kerran pro-meinimgillä mennään, niin ei kaikenlaiset "venemiesten väliaikaiset" kannattaa suosiolla unohtaa.
 
Hyvä sähkö, parempi soundi.
 
€:
1Spotin häiriöääniin voisi auttaa, että lähtevän virtanarun kieputtaa muutamalla lenkillä ferriittirenkaan ympärille. Jos häiriöäänet ovat hakkurista peräisin, saattaisivat hyvinkin talttua tuohon ylimääräiseen induktanssiin.
 
White men can't Monk
sepisti
10.11.2012 13:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Nyt reality check.
 
Ollaan hankkimassa hintavaa lautaa (TrailerTrash), mutta silti pihistellään ja katsellaan pennin virtalähdettä?
 
Mun mielestä budjetin voisi jakaa aika huomattavastikin paremmin.
 
Mutta tää toki vain mun mielide. Kyllähän ne hurinat kuulostaa paremmalta, kun polkee kallista lautaa, vai mitä? =)
 
JuSu

 
Komppia JuSulle. Jos meinaa rakentaa kunnon laudan virtalähteeseen kannattaa budjetoida 100-250 euroa.
 
Andy J.
12.11.2012 00:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos halvalla tahtoo päästä, niin tämä ainoa omistamani H-B-tuote on toiminut oman lautani alla moittetta jo noin vuoden verran: http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=aeb08c3d35cb4c32002b5cb3d0fbe635
 
Suora kopiohan tuo on T.Rexin Fuel Tank Juniorista, mutta halpa kuin saippua ja eristetyillä lähdöillä, joten kakkosvirtalähdettä metsästäessä tuon hankinta oli meikäläiselle no-brainer...
 
Kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnallisjäte,
oamkbonor
12.11.2012 04:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lautapoweriksi suosittelen VoodooLabin Pedalpower 2:sta.
 
opaa
12.11.2012 04:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan hankkimassa hintavaa lautaa (TrailerTrash), mutta silti pihistellään ja katsellaan pennin virtalähdettä?
 
Onko se sulta pois?
 
Mutta siis, kun ei ole hurinoita ilmennyt tähänkään asti (7 spedua linkitettynä) niin voi olla ettei niitä ilmene myöskään pedaalimäärän kasvaessa. Sitten jos alkaa pöristä niin toki Power Plant tms kehiin.
 
Jätkät hei, jos ei pörise niin samaa sähköähän se Voodoo Lab sekä 1-spot syöttää!
 
Tämä antaa myös mahdollisuuden käyttää germaniumpurkkeja.
 
Hyvä tietää.
 
lavaamo
12.11.2012 05:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opaa: Onko se sulta pois?
 
Jätkät hei, jos ei pörise niin samaa sähköähän se Voodoo Lab sekä 1-spot syöttää!

 
Jos osaaminen on tätä luokkaa, ei kannata suuttua kun paremmin asiaa tuntevat neuvoo.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
JuSu
12.11.2012 07:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opaa: Onko se sulta pois?
 
No ei ole.
 
Paitsi mitä nyt menee muutamia minuutteja tässä naputellessa näitä jorinoita näemmä ihan turhaan, kun kokemusperäisiä neuvoja ei haluta kuunnella.
 
Mutta hanki vaan halpa virtalähde. Voihan se toimiakin ihan hyvin, mutta ei sun tarvi tuupata siihen virtapiiriin kuin yksi vähän ronkelimpi laite, niin varmasti pääsee kirosana ja parikin. Kaipa nää asiat pitää joidenkin ihan omakohtaisesti kokea, ennenkuin uskotaan.
 
JuSu
jhlamm
12.11.2012 09:02:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opaa: Onko se sulta pois?
 
Mutta siis, kun ei ole hurinoita ilmennyt tähänkään asti (7 spedua linkitettynä) niin voi olla ettei niitä ilmene myöskään pedaalimäärän kasvaessa. Sitten jos alkaa pöristä niin toki Power Plant tms kehiin.
 
Jätkät hei, jos ei pörise niin samaa sähköähän se Voodoo Lab sekä 1-spot syöttää!
 

 
Hyvä tietää.

 
Huomasin aikoinani soundin muutoksen kun vaihdoin tuohon powerplanttiin. Kun sitten sitä virtaa olikin hieman enemmän niin säröön tuli kummasti potkua. Suosittelen ainakin tarkistamaan, että oikeasti riittää virta kaikille pedaaleille. http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=10&t=530 jossain on vieläkin paremmin taulukoitu, muttei näin aamutuimaan löytynyt.
 
Ps. OneSpot on tunnettu tuosta huristelusta ainakin jossain määrin. Mulle tuli yksi ainoa spedu lisää ja koko pakka paskaksi niin sanotusti. Ja jos nyt sitten päätyy ottamaan tuon powerplantin niin ihan huomautuksena että semmonen sitten missä on eristetyt lähdöt kaikki. (esim HB:n powerplantissa näin ei ole)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
iec
12.11.2012 10:16:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla toimii oma systeemi (Boss, Joyo ja Mooer-pedaaleilla) kahdella 1-spot-virtalähteellä, eli efektiloopin efektit ovat oman virtalähteen piirissä ja ennen inputtia olevat ovat omalla virtalähteellään. Ei ole hurinoita, mutta sehän ei takaa että joillakin muilla sama toimisi ongelmitta. Ehkäpä mulla on tällä hetkellä vain sopivat pedaalit. Eli tällainen systeemi:
 
virtalähteet:
http://www.dhgate.com/uk-eu-us-au-p … 80808137e9dfa901384af2e857493d.html (pitäisi kestää max 1A)
 
Eli alle 15 eurolla saa kaksi virtalähdettä (tilatessa pitää muistaa valita EU-optio, jotta on oikea tökkeli suomalaisiin pistorasioihin)
 
haaroitusjohdot:
http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_dc5.htm
tai http://verkkotukku.fi/tuotteet.html?id=13/166
 
Yhteensä siis noin 30 egellä saa tuollaisen systeemin joka itellä on. Samaa hintaluokkaa tuon HB powerplantin kanssa, mutta omassa sydeemissä on takuuvarmasti kaksi eri piiriä :) Itse en halunnut sijoittaa multiefektin hintaa pedaaliboardin virtalähteeseen kun ei tule keikkailtuakaan tällä hetkellä...
 
-iec
 
opaa
12.11.2012 15:15:51 (muokattu 12.11.2012 21:48:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista kaikille.
 
Paitsi mitä nyt menee muutamia minuutteja tässä naputellessa näitä jorinoita näemmä ihan turhaan, kun kokemusperäisiä neuvoja ei haluta kuunnella.
 
Kyllä mä kuuntelen. Mä provosoiduin, sori ja kiitos vastauksista. Mutta siltikin, eikä pahalla: Mun mielestä jos haluat kokemusperäisiä neuvoja jakaa, niin mulle sun vastaus välittyi aika lailla kettuilevana.
 
Kaipa nää asiat pitää joidenkin ihan omakohtaisesti kokea, ennenkuin uskotaan.
 
No toivottavasti siinä ei sentään ole mitään ongelmaa jos mä en usko sua! Vaikka uskon kyllä että ootte oikeassa.
 
Mulle tuli mieleen, että onko niin, että kolmella muuntajalla ketjuttaminen voisi toimia hiljaisesti vaikka himassa, mutta häiriöherkällä keikkapaikalla ledivaloineen häiriöt voi silti päästä yllättämään? Ja olisiko sitten eristetyillä lähdöillä esim Pedal Power luotettavampi?
 
Vai riittääkö, että pedaalit tulee keskenään toimeen ja sitten voi huoletta kytkeä ympäristöön kuin ympäristöön?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «