Xardan 24.04.2004 22:17:20 (muokattu 24.04.2004 22:22:56) | |
---|
Korgeissahan on tunnetusti mukavia heviliidisaundeja.. Fantomissa on jotain ihan jees jos muokkailee yms.. (Kannattaa laittaa joku paavo väliin, fuzz tms nii johan alkaa paranee) Mä oon löytäny pari todella mukavaa leadia sekä fantomista että Motif ES:stä.. Hei, nyt heräs kiinnostus.. Osaatko kertoa tarkemmin?? mikä on fuzz tässä tapauksessa?? Mistä soundeista oot kikannu järkevää hevileadia?? Ite käytän nyt Searing COSMia muokattuna, ihan menevä mutta silti kökkö. Sitten pitäs ruveta kikkailemaan tanssimusiikki urkua, jotka ei nekään oo perusmuodossaan kunnossa... Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 24.04.2004 22:20:55 (muokattu 24.04.2004 22:21:37) | |
---|
Riippuu siitä, haetko stringseillä hevijousia vai aitoja? Hyvä pointti. Nimenomaan haen hevijousia eli semmosta missä on tiukka ätäkki (pystyy tiluttamaan ja nopeasti;D) ja sitten vielä munakas ja paksu soundi matoksi. Jousten pitäs usein heviin olla semmoset että soittaessa tuntuu jykevältä ja mahtipontiselta, eikä kamariorkesterimaiselta hihhulihei viuluilta. Niille on oma paikkansa. Music is my life, if not, then hell with me! |
assassin 24.04.2004 22:49:37 | |
---|
Hyvä pointti. Nimenomaan haen hevijousia eli semmosta missä on tiukka ätäkki (pystyy tiluttamaan ja nopeasti;D) ja sitten vielä munakas ja paksu soundi matoksi. Tiukan ätäkin nyt saa säädettyä mihin tahansa soundiin, tiluttamisen nopeus sitten taas on täysin kiinni soittajan taidoista. Jousten pitäs usein heviin olla semmoset että soittaessa tuntuu jykevältä ja mahtipontiselta, eikä kamariorkesterimaiselta hihhulihei viuluilta. Ainakin itse olen saanut yllättävän hyviä tuloksia kasaamalla usean layerin satsin jousia (pääosin erilaisia/erikokoisia viuluja ja selloja). Vaikka ne yksin soitettuna eivät pakosti kuulosta kovin hyviltä, muokkaamalla ja yhdistelemällä niistä saattaa saada todella hyvän kuuloisia. I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
Fuzzy Boner 25.04.2004 00:07:50 | |
---|
Hei, nyt heräs kiinnostus.. Osaatko kertoa tarkemmin?? mikä on fuzz tässä tapauksessa?? Mistä soundeista oot kikannu järkevää hevileadia?? Ite käytän nyt Searing COSMia muokattuna, ihan menevä mutta silti kökkö. Sitten pitäs ruveta kikkailemaan tanssimusiikki urkua, jotka ei nekään oo perusmuodossaan kunnossa... Vaikkakin kuulostaa Xardan propagandalta niin suosittelisin sun käyttöön Yamaha Motif ES:ää. Esim tuo lyhyt ES-6 malli tai ES-7. Siitä löytyy tarvittavat jousihommat sulle 100%varmasti plus leadeja moneen lähtöön. Mee ihmeessä kokeilemaan johonkin musaliikkeeseen, vertaa sitä ja Fantomia. Molemmat on hyviä, riippuen tietysti tarkoitusperästä. Mä tykkään käyttää molempia keikkatilanteessa: täydentävät juuri sopivasti toisiaan. Tarkoitin paavolla siis jotain säröpedaalia synan jatkeeks nii saa tuommosen aika puhtaan liidisoundin kuulostamaan mielestäni hyvinkin mukavalta. Joskus jossain hevimmässä hommassa käytin Nordleadin jatkona semmosta säröspedua liidisoundissa: toimi kivasti! |
Xardan 25.04.2004 14:59:34 (muokattu 25.04.2004 15:06:43) | |
---|
Vaikkakin kuulostaa Xardan propagandalta niin suosittelisin sun käyttöön Yamaha Motif ES:ää. Esim tuo lyhyt ES-6 malli tai ES-7. Siitä löytyy tarvittavat jousihommat sulle 100%varmasti plus leadeja moneen lähtöön. Jees, jees... Tarkoitus on kyllä pärjätä pelkästään yhdellä synalla, koska keikkailen kuitenkin suhteellisen vähän ja ei ole varaa kahteen laatupeliin. Sen takia haluan saada yhdestä pelistä kaiken mahdollisen irti, vaikka osittain tuntuukin mahdottomalta. Motifista ei oo kyllä pahaa kuulunu, mutta tuntui liian kalliilta silloin ostaa. Pitää repiä Fantomista kaikki irti ja jos ei vielä vuoden päästä tunnu hyvältä niin vaihtamaan sitten. Pitää käydä testaamassa ja laittaa Motif korvan taakse Tritonin seuraksi... Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 25.04.2004 15:05:46 | |
---|
Ainakin itse olen saanut yllättävän hyviä tuloksia kasaamalla usean layerin satsin jousia (pääosin erilaisia/erikokoisia viuluja ja selloja). Vaikka ne yksin soitettuna eivät pakosti kuulosta kovin hyviltä, muokkaamalla ja yhdistelemällä niistä saattaa saada todella hyvän kuuloisia. Luonnollisesti. Fantomissa vaan tuntuu olevan tuo Layer-politiikka melko hanurista. Layeriä voi käyttää pelkästään performance modissa, ja en oo varma mutta päälekkäin laitettuja soundeja ei vissiin pysty soittamaan patch-modissa, ja laittamaan pikavalintaan (favorites..) vai pystyykö? Music is my life, if not, then hell with me! |
Snowblind 25.04.2004 15:18:01 | |
---|
Vaikkakin kuulostaa Xardan propagandalta niin suosittelisin sun käyttöön Yamaha Motif ES:ää. Motif... Pöh! |
assassin 25.04.2004 16:19:25 | |
---|
vai pystyykö? Suosittelen manuaaliin tutustumista, yleensä niiden lukemisen ja hetken kokeilemisen jälkeen laitteista avautuu täysin uusia ominaisuuksia ja mahdollisuuksia, joita ei ennen edes tajunnut olevan. I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
Jabbe 25.04.2004 23:23:37 | |
---|
Motif ES. My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
_mane 26.04.2004 13:40:34 | |
---|
Ainakin itse olen saanut yllättävän hyviä tuloksia kasaamalla usean layerin satsin jousia (pääosin erilaisia/erikokoisia viuluja ja selloja). Vaikka ne yksin soitettuna eivät pakosti kuulosta kovin hyviltä, muokkaamalla ja yhdistelemällä niistä saattaa saada todella hyvän kuuloisia. Tuolta Combi-bankin puolelta löytyy aika pirun hyviä jousicomboja, ei tartte edes kovin pirusti muokkailla. Eri jousien tasapainot on mun mielestä aika kohdallaan, vähän jotain sellosoundeja joutui fixaamaan, kun tunkivat niin pirusti päälle. Mutta muuten aika jees tavaraa... Ps. Joku fiksu on sanonut että Tritoneissa on parhaimmat jousisoundit mitä syntikoista löytyy, enpä muista kuka...;D Niinkö luulet? |
Motif ES. Motif ES-6: Kävin tänään testaamassa. Saakelin hyvän kuulosia soundeja, mutta käyttöliittymä tuntui aluksi kököltä. Toissijainen asia: Kylläpä näytti rumalta! Ostaisin ehkä itse Tritonin... Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 26.04.2004 20:42:09 (muokattu 26.04.2004 21:09:19) | |
---|
Ps. Joku fiksu on sanonut että Tritoneissa on parhaimmat jousisoundit mitä syntikoista löytyy, enpä muista kuka...;D Hemmetti muuten kuulostaakin hyvältä! Just ne sekotukset joissa on tungettu kaikkea jousisointa mukaan ja tuloksena massiivinen jyrinä, mahtavan kuulosia. Pelkästä Le:stä löytyi jo ainakin 5 valmista, käyttökelpoista ja toimivaa strings soundiehdokasta, mitä ei esim. Fantomista saanut kättelyssä. Pitää hankkia kyllä Triton sitten kun sopiva tilaisuus tulee. Kylläpä muuten oli Motifissakin ihanat jousisoundit..huhhuh, melko täyteläiset...Tahtoo! Testasin tänään myös Le:n. Kyllä on mielestäni hyvä syna, joskin käyttöliittymä on karunnäköinen. Hyvät perussoundit, ja etenkin combinaatiot. En tiedä sitten muokkausmahdollisuuksista, kun en kerennyt pitempään kaupassa testailemaan. Eikös Tritonin perusversiossa oo muuten just samat soundit kun Le:ssä, paitsi lisäksi vielä vähän enemmän? Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 26.04.2004 20:58:15 (muokattu 26.04.2004 21:09:40) | |
---|
Periaatteessa tuossa ribbon controllerissa ei ole mitään erikoista, kaiken saman vingutuksen voi tehdä ihan millä muulla kontrollerilla tahansa kunhan osaa vain säätää asetuksia. Kurzweileissä se pitkä nauha (onko se nyt sitten siinä ribbon controller?) on ainaki aivan loistava! Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 26.04.2004 21:00:27 (muokattu 26.04.2004 21:10:33) | |
---|
Onko siinä yhtä huono soittotuntuma kuin mitä väittävät? Mielestäni Le:ssä on melko huono soittotuntuma. Koskettimet tuntuivat halvoilta ja ohuen muovisilta. Siihen kuitenkin tottui nopeasti, eikä sitten haitannut ollenkaan. Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 26.04.2004 21:02:19 | |
---|
Mulla on ollu Le:t pikkasen yli puoli vuotta ja oon tykännyt soitella. Mukava kevyt tatsi, niin ettei tartte koko käsivarrella niitä painaa! =) Mutta ainoa miinus on, että soittelen heavybändissä ja soundit pitäis saada vaihtumaan nopeasti´. Tähän kaatuu Tritoni: Siinä ei oo niin sanottua muistipankkia, millä sais vaihdettua soundin tosi nopeasti niinkuin esim. Rolandeissa tai Casioissa. Eikö muka Tritonin perusmallissakaan saa kunnon keikkapankkeja?? Music is my life, if not, then hell with me! |
Xardan 26.04.2004 21:04:01 (muokattu 26.04.2004 21:11:05) | |
---|
No pianothan ovat perseestä. Mutta jos omat samplet virittelet niin mikäs siinä. Mutta ainakin present pianot ovat aika muovisia, mutta ehkäpä niistä värkkäämällä saapi jotain kivaa aikaseks. Urut on ihan jees. Sekvensseri on minusta samanlainen kun classicissa, mutta en ole aivan varma. Minusta pianot vaikuttivat Le:sä varsin päteviltä, kuten kaikki muutkin presetit. Ainoastaan cembalo-soundista jäi karvas maku suuhun kun testasin nyt toisen kerran.. Music is my life, if not, then hell with me! |
Jabbe 26.04.2004 21:18:21 | |
---|
Motif ES-6: Kävin tänään testaamassa. Saakelin hyvän kuulosia soundeja, mutta käyttöliittymä tuntui aluksi kököltä. Toissijainen asia: Kylläpä näytti rumalta! Ostaisin ehkä itse Tritonin... Käyttöliittymä on sekava jos ei oo tottunu Yamahaan. Mulle taas Korgit ja Rolandit tuntuu nykyään kököiltä. Ihan opettelukysymys, ja Motifissa on sentään ihan hyvä manuaali, tosin paksu. Joka taas on suoraan verrannollinen ominaisuuksiin, onneksi. Rumuus nyt on makuasia. Mun mielestä Ainakin tää ES7 on yks hienoimpia tän hetken syntikoita. Ainakin hienompi kuin jo vanhan näköiset Tritonit tai halvan (RS-sarjan) näköiset Fantomit tms. My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
_mane 26.04.2004 22:10:19 | |
---|
Eikö muka Tritonin perusmallissakaan saa kunnon keikkapankkeja?? Ei, valitettavasti. Nyt Behringer FCB1010-midipedaali ajaa mulla soundien vaihdon + muuta kivaa sälää... Niinkö luulet? |
_mane 26.04.2004 22:12:57 | |
---|
Minusta pianot vaikuttivat Le:sä varsin päteviltä, kuten kaikki muutkin presetit. Ainoastaan cembalo-soundista jäi karvas maku suuhun kun testasin nyt toisen kerran.. Pianothan on ihan hanurista, nyt pitää saada joku peli ihan pelkästään pianolle. Cembalostakin saa nätin kuuloisen: LE:n Combi-bankin puolelta C:121 ja vähän edit...kyllä on munaa! :D Niinkö luulet? |
_mane 26.04.2004 22:15:48 | |
---|
Eikös Tritonin perusversiossa oo muuten just samat soundit kun Le:ssä, paitsi lisäksi vielä vähän enemmän? Muistaakseni LE:ssä on vähän tuoreemmat soundit, kuin Classicissa. Mutta linkitys LE:n ja Classicin välillä korjaa tuonkin soundipuolen "vanhuuden"... Niinkö luulet? |