Osteri 11.11.2012 11:52:16 | |
---|
Tami: ...miettisin soittajan jonka soundi on se mitä etsiskelen, sitten tutkisin hänen soittokalujaan ja lähtisin sitä kautta hakemaan... Huomenta vaan. Noin minäkin tekisin. Hakee soundiesimerkin tarjolla olevilta artisteilta ja siinä selviää mikä se kama on. Rahat sellaiseen ja mieli hyväksi. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
GrooverMan 11.11.2012 11:53:35 | |
---|
Milloin sun nykyiseen vahvariin on vaihdettu putket ja muuten tsekattu kunto? Tuli mieleen että jos et ole kovin perehtynyt asioihin, saattaa nääkin asiat olla ns. retuperällä. Esim. vanhat, lopussaolevat putket saattaa huonontaa saundia aivan radikaalisti. "We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison |
Tami 11.11.2012 11:59:07 | |
---|
blues guitar: Kyllä se "kotinysvääjäkin" saattaa jotain ymmärtää vahvistimista ja kyllä Bluetonea käyttää monet kovanluokan kitaristitkin. Juu enkä toisin väittänytkään, väitän niistä itsekin jotain tietävän vaikka olenkin "kotinysvääjä". Mua tökkii vaan ajatus siitä, että jos soittaja ei karrikoiden tiedä mikä soundissa on vikana, pitäisi seuraava laite olla vähintää reilun 1,5k€:n vahvistin. Ehken oikeampi suunta olisi miettiä sitä omaa tavoitesoundia ja sitten suunnata kohti tuota tavoitetta niin kauas kuin lompsa kestää. Kovanluokan kitaristeilla tuntuu monella olevan aika basic-kamppeet Suomen niemellä vaikka toisaalta luulisi, että oman ammatin harjoittamisen kannalta olisi syytä ja varaa teettää itelle just semmonen "oma peli", joka kestää isältä pojalle.... Aika useasti tuolla keikkakentillä tulee vastaan esmes peaveyn classic30 tai fenkun hrd-komboja, jotka eivät meidän nettikirjoittelijoiden keskuudessa kelpaa kerran saapumiserässä tapahtuvaan keikkailuun.. ;D ja vielä mielenkiintoinen asia on se, että aika monella "kovanluokan" kitaristilla on ns. peruskombo josta cleansoundi ja sitten säröt ja muljutukset tulevat laudasta.... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Jii-Gee 11.11.2012 12:02:55 | |
---|
whitetrash77: Se legendaarinen "mallia joku-marsun-vahvari", millä olen vedellyt ja mistä en pidä, on kuulemma JTM800, sanoi meitin bändin toinen kitaristi ja haukkui mut pystyyn. Ei soittotaidoista ja soundeista, vaan yleisestä tietämättömyydestä ja "välinpitämättömyydestä". Harvinaisen tervepäinen kaveri ( & tietty kans samalla huono muusinettiläinen..) koska ite soittaminen kiinnostaa enempi ku se et mitä romuissa lukee ja minä vuonna ne on tehty.. palkitsin plussalla !! Mulla kuulemma on hyvät soundit kämpillä ja keikoilakin niiden mielestä, mutta mie en tykkää. Jos kert muille kelpaa, niin ootko ite liian pedantti omin tekemisiis ?? Puuttuuko siitä saundista jtn, vai onko siinä jtn liikaa.. mikä siinä vituttaa ? Voisko olla et se (tod näk) JCM800 on liian hewi/modern/kasari tohon 70s hommaan..olisko sis pari sukupolvea wanhempi Marski oikea / parempi ratkaisu (??!). Tai sit, voisko olla et oletkin tietämättäs enempi esim Fender / Vox -miehiä, ja sä vaan et viel tiedä sitä.. ;-D |
blues guitar 11.11.2012 12:07:00 | |
---|
Tami: Juu enkä toisin väittänytkään, väitän niistä itsekin jotain tietävän vaikka olenkin "kotinysvääjä". Mua tökkii vaan ajatus siitä, että jos soittaja ei karrikoiden tiedä mikä soundissa on vikana, pitäisi seuraava laite olla vähintää reilun 1,5k€:n vahvistin. Ehken oikeampi suunta olisi miettiä sitä omaa tavoitesoundia ja sitten suunnata kohti tuota tavoitetta niin kauas kuin lompsa kestää. Kovanluokan kitaristeilla tuntuu monella olevan aika basic-kamppeet Suomen niemellä vaikka toisaalta luulisi, että oman ammatin harjoittamisen kannalta olisi syytä ja varaa teettää itelle just semmonen "oma peli", joka kestää isältä pojalle.... Aika useasti tuolla keikkakentillä tulee vastaan esmes peaveyn classic30 tai fenkun hrd-komboja, jotka eivät meidän nettikirjoittelijoiden keskuudessa kelpaa kerran saapumiserässä tapahtuvaan keikkailuun.. ;D ja vielä mielenkiintoinen asia on se, että aika monella "kovanluokan" kitaristilla on ns. peruskombo josta cleansoundi ja sitten säröt ja muljutukset tulevat laudasta.... Kyllä muitakin hyviä vaihtoehtoja on, sitä en kiellä ja jokainen hankkii vahvistimen omiin tarpeisiinsa. Hyvä vahvistin kuitenkin tuo Bluetone on, joten kannattaa testata. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Gabe 11.11.2012 12:11:22 | |
---|
Tami: Ehken oikeampi suunta olisi miettiä sitä omaa tavoitesoundia ja sitten suunnata kohti tuota tavoitetta niin kauas kuin lompsa kestää. Eikös tämä ole sama minkä minä sanoin? :) Kuitenkin lopmsa tuntui kestävän sen pari tonnia. Kovanluokan kitaristeilla tuntuu monella olevan aika basic-kamppeet Suomen niemellä vaikka toisaalta luulisi, että oman ammatin harjoittamisen kannalta olisi syytä ja varaa teettää itelle just semmonen "oma peli", joka kestää isältä pojalle.... Mitä itse näitä musiikilla lepänsä tienaavia tiedän niin aika vähän tällä alalla Suomessa tienaa kuitenkin. On niin pienet markkinat ja piirit täällä. Parhaat kamat minun tutuista on harrastaja tasolla toimivilla joilla on normaali päivätyö :) " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
blues guitar 11.11.2012 12:18:05 (muokattu 11.11.2012 12:18:30) | |
---|
Gabe: Eikös tämä ole sama minkä minä sanoin? :) Kuitenkin lopmsa tuntui kestävän sen pari tonnia. Mitä itse näitä musiikilla lepänsä tienaavia tiedän niin aika vähän tällä alalla Suomessa tienaa kuitenkin. On niin pienet markkinat ja piirit täällä. Parhaat kamat minun tutuista on harrastaja tasolla toimivilla joilla on normaali päivätyö :) Tuossahan saattaa olla perääkin? Enpä ole tullut ajatelleeksi. Tosin ammattilainen voi tehdä verovähennykset hankinnoistaan. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
von spets 11.11.2012 12:22:33 | |
---|
Jos nykyinen vahvari on JCM800 ja modaamaton, saattaa se perussoundi olla aika karu. Mun mielestä niitä pitää virittää optimiin jotta huippusoundi tulee esiin. Eli, jos roudaus vielä menee, vahvari kannattaa antaa jollekin hyvälle teknikolle tuunattavaksi. Svilo ainakin videopätkien perusteella on tehnyt hienoa jälkeä. www.myspace.com/thebadcaseband
www.facebook.com/thebadcaseband |
htm 11.11.2012 13:06:52 | |
---|
Moi Outo keskustelu, jos Bluetone tuntuu olevan ainut mahdollinen vaihtoehto. Hyviä ne on, mutta jos nyt pysyttäisiin budjetissa. JCM 800 on kieltämättä varmaan väärä peli näille spekseille (soundi - roudaus). Olikos hakusessa 1- vai 2-kanavainen? Tuleeko särö pelkästään pedaalista/onko tarvetta cleanille? Kehottaisin testaamaan VOX ac15 tai ac30 heleille cleaneille sekä 60-70 -luvun säröröpötykseen. Orangelta löytyy varmasti samanhenkisiä pelejä. Fenderiltä kehottaisin katsomaan deluxe reverb, vibrolux ja ehkä modernimmat hot rod deluxe, blues deluxe... Fenkuissa sitten säröt joutuu ottamaan sieltä pedaaleista. www.signumfreud.com |
blues guitar 11.11.2012 13:26:18 (muokattu 11.11.2012 13:34:45) | |
---|
htm: Moi Outo keskustelu, jos Bluetone tuntuu olevan ainut mahdollinen vaihtoehto. Hyviä ne on, mutta jos nyt pysyttäisiin budjetissa. JCM 800 on kieltämättä varmaan väärä peli näille spekseille (soundi - roudaus). Olikos hakusessa 1- vai 2-kanavainen? Tuleeko särö pelkästään pedaalista/onko tarvetta cleanille? Kehottaisin testaamaan VOX ac15 tai ac30 heleille cleaneille sekä 60-70 -luvun säröröpötykseen. Orangelta löytyy varmasti samanhenkisiä pelejä. Fenderiltä kehottaisin katsomaan deluxe reverb, vibrolux ja ehkä modernimmat hot rod deluxe, blues deluxe... Fenkuissa sitten säröt joutuu ottamaan sieltä pedaaleista. Ainut vaihtoehto?? Kuka sellaista on väittänyt? Itse heitin tuon Bluetone vaihtoehdon heti alkuun ja siinävaiheessa ei ollut budjettia ilmoitettu. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Gabe 11.11.2012 13:41:49 (muokattu 11.11.2012 13:43:46) | |
---|
blues guitar: Tuossahan saattaa olla perääkin? Enpä ole tullut ajatelleeksi. Tosin ammattilainen voi tehdä verovähennykset hankinnoistaan. Tämä on totta. Silti jostain syystä suurimmalla osalla näistä viittaamistani henkilöistä kamat on semmoista hyvää keskitasoa. Onhan se ymmärrettävääkin kun tulot eivät kuitenkaan ole pitkällä aikavälillä varmat ja vaihteluakin on paljon. htm: Moi Outo keskustelu, jos Bluetone tuntuu olevan ainut mahdollinen vaihtoehto. Hyviä ne on, mutta jos nyt pysyttäisiin budjetissa. Eihän tuo ainut ole missään nimessä, muitakin hyviä on vaikka miten paljon. Mutta kun mainittiin budjetiksi tonni pari ja taisi loppuelämän pelikin vilahtaa niin miksi ei tukisi suomalaista? " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
htm 11.11.2012 14:53:22 (muokattu 11.11.2012 15:09:34) | |
---|
blues guitar: Ainut vaihtoehto?? Kuka sellaista on väittänyt? Itse heitin tuon Bluetone vaihtoehdon heti alkuun ja siinävaiheessa ei ollut budjettia ilmoitettu. Ei tää mun kommentti ollu erityisesti suhun kohdistettu, mutta toi bluetone nousi useempaan otteeseen esille, eikä statesmanin lisäksi ehdoteltu muita kuin nykysen vahvarin säätämistä, vaikka keskustelun pointtina oli nimeonmaan genrelle sopivien vaihtoehtojen löytäminen. Varsinkin kun se budjetti oli mun ymmärtääkseni 800 - 1200€. EDIT: näköjään se toinen tonni sinne budjettiin putkahti. Sitten lienee yhtenä vaihtoehtona varteenotettava. www.signumfreud.com |
blues guitar 11.11.2012 15:14:53 (muokattu 11.11.2012 15:41:00) | |
---|
htm: Ei tää mun kommentti ollu erityisesti suhun kohdistettu, mutta toi bluetone nousi useempaan otteeseen esille, eikä statesmanin lisäksi ehdoteltu muita kuin nykysen vahvarin säätämistä, vaikka keskustelun pointtina oli nimeonmaan genrelle sopivien vaihtoehtojen löytäminen. Varsinkin kun se budjetti oli mun ymmärtääkseni 800 - 1200€. Eiköhän niitä muitakin ehdotuksia vielä tule? Ainakin jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin kohta miltei kaikki vahvistimet on lueteltu. : ) Sitten vain armoton testaaminen mikä on se itselleen sopiva. Ei tuohon valintaan oikeen mitään oikotietä ole. Edit: Tässä yksi vaihtoehto. Ainakin jos olisin itselleni vahvistinta hommaamassa. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=694423 ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
ReBeat 11.11.2012 15:25:03 | |
---|
|
kallepeltopelle 11.11.2012 17:28:12 | |
---|
|
Thank you, tarvitsee lukea kohta huolelle ja kunnon ajatuksella noi kaikki kommentit läpi. Juuri tämänkaltaisia kommentteja kaipailin, kiitos. Kämpillä olevan Marsun kunto mua on kyllä huolestuttanut aika ajoin, mutta kun musayhdistyksen liideri kerran sanoo, että se on ihan just taas huollettu jne, niin mitäpä siihen sitten enää mitään sanomaan :) En ole enää jaksanut kysyä, että kukakohan kylän paikallinen moottorisahan korjaaja on tällä kertaa ollut asialla. Joo, siis painavathan noi combotkin ihan kiitettävästi, mutta on tuossa roudausystävllisyydessä myös se, että aika paljon tullut kierrettyä noita maakuntien "syviä juottoloita" myös, ja baarien estradit ovat lähinnä karaoke-korokkeita. Sitten kerran kuussa baari järjestää "rökkenröll"-bileet karaoke-kansan kiusaksi, ja sinne pieneen koppiin, "lavalle" tarttis neljän ison miehen lisäksi mahtua romppeet. Onhan se nyt ihan saakelin ja vähintäänkin huvittavan näköistäkin. Terve, Kiss tuli Karvialle, mitä sais olla-tyyliin? Eikä se Marsu mun mielestä edes noissa paikoissa oikeuksiinsa pääse. Täytyypä hetimmiten nyt alkaa lukemaan kommentteja ajatuksella läpi. |
Jii-Gee 11.11.2012 17:48:07 | |
---|
whitetrash77: Kämpillä olevan Marsun kunto mua on kyllä huolestuttanut aika ajoin, mutta kun musayhdistyksen liideri kerran sanoo, että se on ihan just taas huollettu jne, niin mitäpä siihen sitten enää mitään sanomaan Jos kert kaikki muut (kuin sinä) sen saundista tykkää, niin tuskin siinä mtn vikaa on. Se nyt vaan sattuu olemaan Marshall joka sattuu kuulostaan just Marshallilta, näyttäis siltä että Marshall -saundi oi oo sun ns ykkös-juttu (??!). |
Laulava Kylätohtori 11.11.2012 21:35:52 | |
---|
blues guitar: Tosin ammattilainen voi tehdä verovähennykset hankinnoistaan. Saako verotuksessa vähentää kaiken, vai onko siinä joku raja, mihin asti vähennyket hyväksytään? Epäilen vahvasti, että jos ostaa Bluetonen kaikilla herkuilla, 5 bütik-spedua ym. niin on aika turha verottajalle ehdotella vähennyksiä koko summasta... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
jumara 11.11.2012 23:28:38 (muokattu 11.11.2012 23:33:10) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Saako verotuksessa vähentää kaiken, vai onko siinä joku raja, mihin asti vähennyket hyväksytään? Ensinnäkin on meno tulon kohdalle -periaate, eli saat vähentää vain jos olet saanut tuloja ko. investoinnista. Eli jos soittotulot ovat pienemmät kuin investointi, et saa vähentää sitä päivätöiden tulosta. Lähtökohtaisesti tarvikkeet, varaosat ja ns. pienhankinnat saa vähentää sinä verovuotena, jolloin osto on suoritettu. Isommissa (EVL:n analogiaa noudattaen yli 850e) hankinnoissa pitää vähennys jaksottaa. Jos palkkatulojen hankkimiseksi on ostettu koneita tai laitteita, voidaan näihin menoihin soveltaa EVL:n poistosäännöksiä. Palkkatulon verotuksessa soittimista, kameroista, tietokoneista yms. irtaimesta käyttöomaisuudesta poistot tehdään 25 %:n mukaan esinekohtaisesti. Eli esim. tonnin kitarasta saat vähentää neljänä peräkkäisenä vuonna 250e kohdistuen niihin tuloihin, joiden piiriin kitarainvestointi kuuluu. Gabe: Mitä itse näitä musiikilla lepänsä tienaavia tiedän niin aika vähän tällä alalla Suomessa tienaa kuitenkin... Parhaat kamat minun tutuista on harrastaja tasolla toimivilla joilla on normaali päivätyö :) No hyvä et joku muukin on huomannu... "Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1 |
blues guitar 12.11.2012 05:34:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Saako verotuksessa vähentää kaiken, vai onko siinä joku raja, mihin asti vähennyket hyväksytään? Epäilen vahvasti, että jos ostaa Bluetonen kaikilla herkuilla, 5 bütik-spedua ym. niin on aika turha verottajalle ehdotella vähennyksiä koko summasta... Tietenkin sillä edellytyksellä, että sinulla on verotettavaa tuloa yritystoiminnastasi. Ja tämä yritystoiminta pitää olla tuloksellista, menoja ei voi olla enemmän kuin tuloja. Sekä jotain täytyy jäädä myös elämiseen. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |