Aihe: Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ?
1 2 3 4 559 60 61 62 6395 96 97 98 99
kallepeltopelle
10.11.2012 22:35:36
Gabe: Mielelläni siitä höpötän :) Se on semmoinen customoitu Jazzmaster, 2 palainen mahonkirunko, Gibsoneihin tottuneelle kädelle sopiva tuhti vaahterakaula ruusupuuotelaudalla, mikkeinä Seymour Duncan Phat Catit, tele tyylinen kontrollipaneeli, Schaller 3D-6 talla, Gotohilta muu hardware. Siinä on nyt kaikki minua miellyttävät elementit yhditettynä yhteen kitaraan. Korpi Instruments valikoitui tekijäksi muutamien kyselyiden jälkeen. Hyvä asiakaspalvelukokemus ollut tähän asti.

Vau ! Täytyypä tsekata tuo Korpi Instruments.

Varmaan tulet tyytyväinen olemaan ja kuvia kehiin sitten aikanaan !
2randpo
11.11.2012 12:54:59

Ziggy Bubba: Nyt jäi kyllä aika auki tämä. Eli että mikä tekee siitä CS:stä niin paljon paremman. Ilman konkretiaa tämä kommentti jää mun silmissä juuri sinne mojo-asteelle.

Ehkä tuollaiseen ei kykene/halua vastata detaljitasolla, vaikka kitara onkin vaan puuta, metallia ja muovia. En osaa suoraan sanoen vastata konkretian tasolla, millä perusteilla valitsin aikoinaan vaimoni (muitakin vaihtoehtoja oli ja on). Oliks se perse, tissit, tussu vai luonne? Ehkä se oli kuitenkin kokonaisuus, joka vakuutti ja vakuuttaa edelleenkin. Tärkeimpänä kuitenkin luonne/persoonallisuus. ;)
Insanely happy
Rämppy
11.11.2012 13:41:58
MadMatt: Haluaisin nähdä ameriikan stankun joka olisi kaikkine modailuneen oikeesti parempi kuin CS. Itselläni on ollut liukuhihna-osaston parhaimmistoa huippuhyvillä osilla ja puilla. Esim. erittäin laadukkaan EJ straton aikoinaan saatuani en keksinyt yhtään syytä miten kitara voisi olla parempi. CS skebojen rinnalla EJ jäi kuitenkin auttamattomasti jälkeen eikä kyse todellakaan ollut pelkästään mojosta. Ammattimainen kitaran rakennus vaatii paljon enemmän kuin kasan laadukasta puuta ja rautaa..

Hämmennetään nyt tätäkin totuutta. Olen aiemminkin todennut, että mun omistamieni skittojen perusteella Fender EJ ei kyllä jää piiruakaan laadullisesti Custom shop -stratoista, kun puhutaan materiaaleista, työn laadusta ja kokonaisuuden toimivuudesta. Tietysti mun kokemus perustuu tuohon yhteen omistamaani EJ-stratoon sekä omistamiini CS-stratoihin. Kitarat ovat yksilöitä myös kalliimmissa signature ja CS-sarjoissa, sen olen huomannut vuosien varrella. Erittäin subjektiivinen näkemykseni on, että kokovaahterakaulainen EJ on soundeiltaan melkeinpä paras strato mikä mun kätösissäni on ollut. Kaulan radius ja profiili jakavat mielipiteitä, mutta se ei ole laatu- vaan mieltymyskysymys.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Gafa
11.11.2012 14:21:20
Rämppy: Kaulan radius ja profiili jakavat mielipiteitä, mutta se ei ole laatu- vaan mieltymyskysymys.

juuri näin. nauhojen leveys ja korkeus, millä profiillilla? oikeastaan mieltymys jutskia kaikki.

..välillä ihmetyttää noitten pulttikaulojen hehkutus. eiks ne vanhat pultit pitäis välillä
vaihtaa :D
Ziggy Bubba
11.11.2012 15:14:20 (muokattu 11.11.2012 15:15:43)

2randpo: Ehkä tuollaiseen ei kykene/halua vastata detaljitasolla, vaikka kitara onkin vaan puuta, metallia ja muovia. En osaa suoraan sanoen vastata konkretian tasolla, millä perusteilla valitsin aikoinaan vaimoni (muitakin vaihtoehtoja oli ja on). Oliks se perse, tissit, tussu vai luonne? Ehkä se oli kuitenkin kokonaisuus, joka vakuutti ja vakuuttaa edelleenkin. Tärkeimpänä kuitenkin luonne/persoonallisuus. ;)

Jos nyt kuitenkin puhutaan kitaroista eikä ihmisistä. (Tytötkään ei tykkää kun niitä vertaa esineisiin.) Toisilla noista on todellinen luonne ja kemiaa, jota ei oikeasti voi selittää. Toinen on kuten sanoit, puuta, metallia ja muovia.

Toki kitaraan syntyy jonkin sortin kiintymyssuhde, mutta jos yhtä sanoo toista paremmaksi, niin nämä kitaran mojoa tihkuvat ympäripyöreydet ei vaan mene läpi. Tai siis menisi varmasti jollain hifi-palstalla virtapiuhakeskustelussa.

Itekin olen CS-kitaroiden hommaamista miettinyt useaan otteeseen, mutta jos ei tämän parempia perusteita löydy sille tuplahinnalle, niin antaa olla.

E: Mutta toki testaan jos se ensimmäinen vasuri-CS keppi sattuu kohalle testattavaksi.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
BigPapa
11.11.2012 15:36:17 (muokattu 11.11.2012 16:55:44)

Rämppy: Hämmennetään nyt tätäkin totuutta. Olen aiemminkin todennut, että mun omistamieni skittojen perusteella Fender EJ ei kyllä jää piiruakaan laadullisesti Custom shop -stratoista, kun puhutaan materiaaleista, työn laadusta ja kokonaisuuden toimivuudesta. Tietysti mun kokemus perustuu tuohon yhteen omistamaani EJ-stratoon sekä omistamiini CS-stratoihin. Kitarat ovat yksilöitä myös kalliimmissa signature ja CS-sarjoissa, sen olen huomannut vuosien varrella. Erittäin subjektiivinen näkemykseni on, että kokovaahterakaulainen EJ on soundeiltaan melkeinpä paras strato mikä mun kätösissäni on ollut. Kaulan radius ja profiili jakavat mielipiteitä, mutta se ei ole laatu- vaan mieltymyskysymys.

Aikoinaan Kitarapajalla kokeilin EJ stratoa kun olin kitaraostoksilla. Ei kovin kummoselta vaikuttanut. SRV strato soi jo akustisestikin palion paremmin puhumattakaan sähköillä. En tiedä mistä moinen johtui, mutta pettymys oli EJ. Voihan se olla, että kyseinen yksilö oli vain jotenkin tukkoinen.
Ziggy Bubba
11.11.2012 15:38:11

BigPapa: Aikoinan Kitarapajalla kokeilin EJ stratoa kun oli kitaraostoksilla. Ei kovin kummoselta vaikuttanut. SRV strato soi jo akustisestikin palion paremmin puhumattakaan sähköillä. En tiedä mistä moinen johtui, mutta pettymys oli EJ. Voihan se olla, että kyseinen yksilö oli vain jotenkin tukkoinen.

Minkä takia muuten juuri tuo EJ Strato on niin monen suosikki, speksit osuu monen makuun, ehkä?
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
ReBeat
11.11.2012 15:44:58

Ziggy Bubba: Minkä takia muuten juuri tuo EJ Strato on niin monen suosikki, speksit osuu monen makuun, ehkä?

Mä veikkaan syyksi sitä että sen radius alkaa olla edes hiukan lähellä Jacksonin hevikeppejä, joilla moni fender-mies oikeasti haluaisi soittaa, mutta sisu ei anna periksi.
FensonGibder
11.11.2012 16:09:52
Rämppy: Hämmennetään nyt tätäkin totuutta. Olen aiemminkin todennut, että mun omistamieni skittojen perusteella Fender EJ ei kyllä jää piiruakaan laadullisesti Custom shop -stratoista, kun puhutaan materiaaleista, työn laadusta ja kokonaisuuden toimivuudesta. Tietysti mun kokemus perustuu tuohon yhteen omistamaani EJ-stratoon sekä omistamiini CS-stratoihin. Kitarat ovat yksilöitä myös kalliimmissa signature ja CS-sarjoissa, sen olen huomannut vuosien varrella. Erittäin subjektiivinen näkemykseni on, että kokovaahterakaulainen EJ on soundeiltaan melkeinpä paras strato mikä mun kätösissäni on ollut. Kaulan radius ja profiili jakavat mielipiteitä, mutta se ei ole laatu- vaan mieltymyskysymys.

100% sama kokemus.

Sanasta sanaan.
Riffi, nyt.
FensonGibder
11.11.2012 16:13:03
BigPapa: Aikoinan Kitarapajalla kokeilin EJ stratoa kun oli kitaraostoksilla. Ei kovin kummoselta vaikuttanut. SRV strato soi jo akustisestikin palion paremmin puhumattakaan sähköillä. En tiedä mistä moinen johtui, mutta pettymys oli EJ. Voihan se olla, että kyseinen yksilö oli vain jotenkin tukkoinen.

Tämäkin on totta. Kitarapajalla oli pitkään aika keskinkertaisia EJ keppejä. Tosin ne oli ruusupuuotelaudalla, jos nyt samasta kepistä edes puhutaan.
Riffi, nyt.
blues guitar
11.11.2012 16:20:13

ReBeat: Mä veikkaan syyksi sitä että sen radius alkaa olla edes hiukan lähellä Jacksonin hevikeppejä, joilla moni fender-mies oikeasti haluaisi soittaa, mutta sisu ei anna periksi.

Olishan se tosi noloa. :D
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gabe
11.11.2012 16:30:19
Ziggy Bubba: Eli että mikä tekee siitä CS:stä niin paljon paremman. Ilman konkretiaa tämä kommentti jää mun silmissä juuri sinne mojo-asteelle.

Tämän mojon merkitys soittajalle/kuulijalle ei ole suinkaan yhdentekevä. Tässä kun käytiin ikkunaostoksilla pojan kanssa musiikkiliikkeessä ja tehtiin vähän vertailuja niin ylivoimaiseksi suosikiksi henelle nousi reilun satasen Paavo Pesusieni strato, siinä jäi monen tonnin kitarat kauas taakse ja sain kaikkeni tehdä ettei kitaravalikoimaan tämä kyseinen instrumentti päätynyt.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Gafa
11.11.2012 16:33:55
ReBeat: Mä veikkaan syyksi sitä että sen radius alkaa olla edes hiukan lähellä Jacksonin hevikeppejä, joilla moni fender-mies oikeasti haluaisi soittaa, mutta sisu ei anna periksi.

mutta eikös jacksoniakin saa pulttikaulalla, niitä halvempia ainakin. :)
Rämppy
11.11.2012 16:48:29

Niinpä. Mulla on tullut vastaan ei-niin-hyviä yksilöitä kaiken hintaisissa ja mallisissa stratoissa. Vika on saattanut olla yksilössä, säädöissä, kielissä...Toistan itseäni, mutta kyllä saman sarjan sisälläkin kitarat ovat yksilöitä. CS-Fenkuissakin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Gafa
11.11.2012 17:02:27 (muokattu 11.11.2012 17:02:49)
Gabe: ylivoimaiseksi suosikiksi hänelle nousi reilun satasen Paavo Pesusieni strato,.

no eiköhän tossa ala olee se kaikki mitä tarvitaan. innostavia soittimia ja härveleitä.

opiksi ja ojennukseksi vissiin meille kaikille.
2randpo
11.11.2012 21:14:51

Ziggy Bubba: Itekin olen CS-kitaroiden hommaamista miettinyt useaan otteeseen, mutta jos ei tämän parempia perusteita löydy sille tuplahinnalle, niin antaa olla.

Ehkei löydy. Sehän tuossa on, että valtaosa kitaristeista/basisteista tyytyy kai sitten "vähän huonompaan" tavallaan; antavat olla. Muutenhan noita CS-keppejä roikkuis testattavana liikkeissä enemmän.

Niin, viittasin tuossa edellä siihen, että esineellistämme (jossain määrin vaikkemme myönnä) ihmisiä ja inhimillistämme esineitä. Tai: laitat hyrrän pyörimään lattialle, ja ainakin pienestä lapsesta se on ihme. Sitten se ottaa sen käteen eikä siinä esineessä näytä olevan mitään ihmeellistä. Pelkkää puuta tai muovia on se.
Insanely happy
warlock
03.12.2012 21:13:50
Pakko kertoa tänne tämän päivän kokemuksista. Kävin musamaailmassa testailemassa itelle uutta kitara vahvaria ja samalla tietenki soittelin mahdollisimman "laadukkaalla" soittimella. Kyseessä oli ESP:n roope latvala mikä lie star malli. Hintaa pitkästi yli 2000e.

Ja olipaha niin surkea soitin ku olla voi, ja meinasin sydänkohtauksen saada kun tarkistin hintalapusta hinnan. En vois kuvitellakkaan että joku maksais pelkästä ESP:N leimasta yli 2000. Mun kiinan JEM kopio voittaa kyseisen vehkeen 100-0. Ja se maksoi kaikki 150e + mikkien ja tallan vaihto.

Eli ei tasan pidä paikkaansa että kallis on aina parempi. Hah! tulipahan tämäkin sitten itselle onneksi todistettua.
ibnz
03.12.2012 21:36:57 (muokattu 03.12.2012 21:37:24)
Pakko kertoa tänne tämän päivän kokemuksista. Kävin musamaailmassa testailemassa itelle uutta kitara vahvaria ja samalla tietenki soittelin mahdollisimman "laadukkaalla" soittimella. Kyseessä oli ESP:n roope latvala mikä lie star malli. Hintaa pitkästi yli 2000e.

Ja olipaha niin surkea soitin ku olla voi, ja meinasin sydänkohtauksen saada kun tarkistin hintalapusta hinnan. En vois kuvitellakkaan että joku maksais pelkästä ESP:N leimasta yli 2000. Mun kiinan JEM kopio voittaa kyseisen vehkeen 100-0. Ja se maksoi kaikki 150e + mikkien ja tallan vaihto.

Eli ei tasan pidä paikkaansa että kallis on aina parempi. Hah! tulipahan tämäkin sitten itselle onneksi todistettua.

Sano ihmeessä, että mikä siinä on paskaa. Itselle ESP on toiminut aina, ja on hintaluokassaan erinomaisen tasalaatuinen. Ettei olisi kohta kiinalainen 'jemi' Torilla...
warlock
03.12.2012 22:16:29
ibnz: Sano ihmeessä, että mikä siinä on paskaa. Itselle ESP on toiminut aina, ja on hintaluokassaan erinomaisen tasalaatuinen. Ettei olisi kohta kiinalainen 'jemi' Torilla...

Soitettavuus suurin ongelma.Sanoisinko jotenki raskas soitettava. Mulla ainaki tuli sellanen tunne että olisin ottanu jonku halvan rimpulan käteen. Ei millään tavalla tullut fiilistä että nyt on huippu soitin kädessä. Ja muuten, kiinan JEM EI tule ikinä torille myyntiin. On se niin hyvä;).
Se oli ny vaan vertailu koska näissä on aika sama kaula profiili ja tuntuma.

Heitetään tähän vielä että jos toi esp olis ollu about 300e soitin niin olisin ymmärtäny soitettavuuden.Olisin vain miettiny että kyllä tästä pelin saa ku nauhat hioo ja säätää ja vääntää kaik kohilleen. Ei näin pitäs olla yli 2000e soittimessa. Pikku hieno säätö ja se pitäs olla siinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)