Aihe: Halvimmat akustiset bassot - onko niistä mihinkään?
1 2 3 4 5 6 7
sepisti
10.11.2012 21:03:57
J.Hollström: Kelasin läpi. Ei yhtään aiheeseen liittyvää järkevää juttua, pelkkää vittuilua toisille kirjoittajille. Onneksi olkoon.

Arvasin... Et osannut lukea. Ikävää että en ole veljesi kanssa samaa mieltä hänen leveilyistään. Sullako se on se Versouli?
J.Hollström
10.11.2012 21:05:10
sepisti: Arvasin... Et osannut lukea. Ikävää että en ole veljesi kanssa samaa mieltä hänen leveilyistään. Sullako se on se Versouli?

Mullon 30 cm pitkä kulli ja Ferrari.
sepisti
10.11.2012 21:07:07
J.Hollström: Ihan sama mulle, nollakerholaisen anonyymin jutut ei uppoa eikä tunnu missään. Vaikka kuinka toivottaisiin.

Jännää, että kuitenkin vastailet näinkin aktiivisesti. Se on hienoa, että sulla on ihan oikea nimi.
J.Hollström
10.11.2012 21:08:13
sepisti: Jännää, että kuitenkin vastailet näinkin aktiivisesti. Se on hienoa, että sulla on ihan oikea nimi.

Vittuillessaan vastailen että nollakerho saa hupia foorumikirjoitteluunsa.
poppamies
10.11.2012 21:09:20

J.Hollström: Ihan sama mulle, nollakerholaisen anonyymin jutut ei uppoa eikä tunnu missään. Vaikka kuinka toivottaisiin.

Eikä tää, Jukka Hollström, mene pikkasen yli nyt. Asioista saa, ja voi olla eri mieltä kuin sinä.
G strings are for strippers
J.Hollström
10.11.2012 21:10:36
poppamies: Eikä tää, Jukka Hollström, mene pikkasen yli nyt. Asioista saa, ja voi olla eri mieltä kuin sinä.

Saanko mää silti olla sitä omaa mieltä ja myös ilmaista sen?
poppamies
10.11.2012 21:12:08

J.Hollström: Saanko mää silti olla sitä omaa mieltä ja myös ilmaista sen?

Nå tämän kerran.
sepisti
10.11.2012 21:14:52
J.Hollström: Saanko mää silti olla sitä omaa mieltä ja myös ilmaista sen?

No kerro nyt sinä, että pitääkö soittoharrastus lopettaa, jos rahaa ei ole käytettävissä soittimen ostoon kuin muutama satanen?
J.Hollström
10.11.2012 21:37:26
sepisti: No kerro nyt sinä, että pitääkö soittoharrastus lopettaa, jos rahaa ei ole käytettävissä soittimen ostoon kuin muutama satanen?

No, mä voin kertoo. Soittoharrastusta ei pääse aloittamaan ilman jonkunlaista sijoitusta soittimiiin. Muutamalla satasella pääsee hienosti alkuun, esim. hankkimalla käytettyjä soittimia. Siltikään en suosittele ensimmäisiksi enkä toisiksikaan soittimiksi mitään kiinanpaskoja koska niiden kanssa pitää osata tehdä töitä että niistä saa soitettavia. Mulla on käynyt monta kiinalaista paskaa säädettävänä, joita vanhemmat on lapsilleen piheydessään hankkineet.

Tää ketju on ihan sitä samaa kateellisten jarkoniaa mitä tää foorumi on täynnä: onko kallis soitin parempi kuin halpa? Ne joilla ei ole varaa hankkia kalliita soittimia kiusaa itteensä hengiltä miettiessään tätä dilemmaa ja yrittää perustella siinä samalla muille, että soittimiin ei kannata investoida koska ne ei siitä kummene, koska sokkotesteissa ne kuulostaa samalta. Totta vitussa ne kuulostaa samoilta kun sama ripuliranne niitä soittaa. Minäkin saan satasen kiinalaisen paskan kuulostamaan samalle kuin 200k euron '59 Les Paulin.
jperala
10.11.2012 21:42:26
Onneksi mulla on indoneesiassa valmistettu soitin eikä kiinan paska :) tää muuten kuulostaa yhtä hyvältä kun musakaupan 5000€ fenderi.. tiedän kun kokeilin itse :)
Jazz Bass Fretless
J.Nikkanen
10.11.2012 21:42:39
Danny_fox: no kyllä se on ihan tietoinen valinta jos ostaa kiinassa tehdyn näppäimistön tai halpissetin rumpuja ja eiköhän sultakin vaate/viihde-elektroniikka/kodinkone puolelta löydy osasia kiinasta. jos niitä todella haluaisi välttää niin kyllä sen pystyisi myös tekemään.

Jaksa alkaa tässä tästä sen enempää sun kanssa vääntämään. Sovitaan vaikka niin että sä tiedät ajatusmallini ja arvomaailmani mnetin tekstien perusteella ja asiat on just niinkuin sä sanot niin kaikilla on hyvä mieli.

Pyrkimykseni on välttää kiinalaisia tuotteita, väität siihen sitten mitä ikinä tahdotkin. Vaatteissa ei mulla lue yhdessäkään made in china, viihde-elektroniikassa moinen leima löytyy nintendo Wiistä, kodinkoneissa ei kiinaleimaa ole yhdessäkään.

enkä mä ole mikään intoilija. mustakin olis kiva jos kiinassa olis kivat työolot ja muutenkin hyvä boogie, mutta niin asiat eivät ole ja muutos tohon on mahdollinen vaan heillä itsellään.

Tuossa on vinha perä, muutoksen tulee lähteä heistä itsestään ja muutos on jo alkanutkin.

mun mielestä vaan on paskaa, että tietyt hahmot tälläkin foorumilla kaikkitietävyys harhassaan vähättelevät muiden mielipiteitä jotka myös ovat soittaneet 10/20/30 vuotta ja tietävät mistä puhuvat kommenteillaan "kaikki halvat soittimet paskoja" "te ette tajua" "olette yksinkertaisia" "5000 euron soitin on parempi kuin huntin" ja sitä rataa. etenkin kun kommentoidaan soitinta jota ei ole koskaan edes kokeillut.

...

ei jokainen tonnin soitinkaan ole timantti, kyllä sieltä fenderin tehtaaltakin tulee ns. maanantaikappaleita

Varmasti.

samanlailla kiinasta ja muista paskatehtaista tulee hyviääkin soittimia.

Kyllä. Hintaisekseen helvetin hyviä soittimia on oikeasti olemassa. Suurien tuotantomäärien takia ne ovat kuitenkin kuin viisilehtisiä apiloita, harvinaisia, mutta kyllä niitä on.
Mopo rotkoon.
sepisti
10.11.2012 22:16:32
J.Hollström: No, mä voin kertoo. Soittoharrastusta ei pääse aloittamaan ilman jonkunlaista sijoitusta soittimiiin. Muutamalla satasella pääsee hienosti alkuun, esim. hankkimalla käytettyjä soittimia. Siltikään en suosittele ensimmäisiksi enkä toisiksikaan soittimiksi mitään kiinanpaskoja koska niiden kanssa pitää osata tehdä töitä että niistä saa soitettavia. Mulla on käynyt monta kiinalaista paskaa säädettävänä, joita vanhemmat on lapsilleen piheydessään hankkineet.

Tää ketju on ihan sitä samaa kateellisten jarkoniaa mitä tää foorumi on täynnä: onko kallis soitin parempi kuin halpa? Ne joilla ei ole varaa hankkia kalliita soittimia kiusaa itteensä hengiltä miettiessään tätä dilemmaa ja yrittää perustella siinä samalla muille, että soittimiin ei kannata investoida koska ne ei siitä kummene, koska sokkotesteissa ne kuulostaa samalta. Totta vitussa ne kuulostaa samoilta kun sama ripuliranne niitä soittaa. Minäkin saan satasen kiinalaisen paskan kuulostamaan samalle kuin 200k euron '59 Les Paulin.

Eli oikeasti olaan samoilla linjoilla. Mä koin tän ketjun aloitusviestin sellaiseksi, että jopa ylimielisestikin vastasin satasen ritsan riittävän.
Kaikkia kavereita, jotka ovat soittimia lapsilleen tai itselleen ostamassa, olen koettanut ohjeistaa samoin kuin sinä. Vaihtelevalla menestyksellä toki.

Mulla ei sinänsä ole tarvetta selitellä halpistuotteiden tuotteiden puolesta, koska en itse sellaisia omista.
hollstro
11.11.2012 01:50:49

sepisti: Arvasin... Et osannut lukea. Ikävää että en ole veljesi kanssa samaa mieltä hänen leveilyistään. Sullako se on se Versouli?

Mistä leveilystä? Jos kokemus ja näkemys on leveilyä niin älä ikinä mene mihinkään jossa joku joka on asian kokenut, tehnyt ja nähnyt sinua neuvoo. Ei sovi sulle.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
11.11.2012 10:17:44

Soitin eilen tällaisella. Aika hyvä basso. Tätä voisi sokkotestata sitä kotikylän HB:tä vastaan. Olen soitanut sellaisellakin yhden setin verran. Tämä Tacoma on mun kokemuksen mukaan joka alueella selkeästi parempi, soitetavuus, saundi, työn- ja materiaalien laatu. Tämä on soitin.

http://www.youtube.com/watch?v=9M8CVYjy75g&feature=related
sepisti
11.11.2012 10:59:50 (muokattu 11.11.2012 11:35:32)
hollstro: Mistä leveilystä? Jos kokemus ja näkemys on leveilyä niin älä ikinä mene mihinkään jossa joku joka on asian kokenut, tehnyt ja nähnyt sinua neuvoo. Ei sovi sulle.

Siis olet kokenut 5000 euron basson olevan parempi kuin 100 euron. Onneksi, vaikka se karvaalta tuntuu, sain oppia tämän läksyn sinulta...
Etkö sä yleensäkään tajua, vai miksi sulle ei mene jakeluun, että samalla linjalla tässä ollaan?
Ei ihme, että mua on kannustettu vastailemaan sun kommentteihin :)

E. En mä sitä epäile, ettei sulla olisi laajaa kokemusta näistä asioista. Ja myönnän, etten ole itse koskaan soittanut yli kahden tonnin hintaisella bassolla. Itse olen kokenut, että tonnin hintaluokassa olevat perustyökalut piisaa mulle. Missään kohtaa en silti ole väittänyt, että tonnin ritsat olisivat edes yhtä hyviä näiden kalliimpien instrumenttien kanssa.
AcLAc
11.11.2012 12:40:48 (muokattu 11.11.2012 13:09:59)

hollstro: Soitin eilen tällaisella. Aika hyvä basso. Tätä voisi sokkotestata sitä kotikylän HB:tä vastaan. Olen soitanut sellaisellakin yhden setin verran. Tämä Tacoma on mun kokemuksen mukaan joka alueella selkeästi parempi, soitetavuus, saundi, työn- ja materiaalien laatu. Tämä on soitin.

Mitä... haastoin vaan triplasti, en 10 x kalliimpaa soitinta? Toisaalta, en haluaisi uskoa tuota väittämääsi, ennenkuin olen itse kokenut asian :)

EDIT: Rauhanomaisin elkein edelleen huomasin takautuvasti vielä, että ethän ole edes sama henkilö, kelle haastetta heitin. Se on kyllä mielenkiintoista, että olet setin heittänyt HB:n akkaribassolla. Haluaisitko kertoa jotain vielä siitä... se voisi auttaa myös ketjun aloittajaa?
Minä kuljen, Herra ohjaa!
jaakonam
11.11.2012 13:46:12

Fender Kingmania voisi kyttäillä vaikka käytettynä, sellaisia on ajoittain mennyt myös tämä puodin torilla.

Akustisena vähän hiljaisen sorttinen, mutta siinä on oikein miellyttävä soundi, mensuuri 34" ja Jazz-basson kaulan muotoilua vastaava kaula. Fishmanin etunen on ihan käypäinen varsinkin yhteispelissä vahvistimen kanssa:
http://www.fender.com/en-FI/products/kingman-bass-sce

Fenderillä on myös medium-skaalainen 32" T-Bucket Bass, mutta siitä ei ole kokemuksia. Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta sekin:
http://www.fender.com/en-FI/products/t-bucket-bass
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
hollstro
11.11.2012 14:50:05

AcLAc: Mitä... haastoin vaan triplasti, en 10 x kalliimpaa soitinta? Toisaalta, en haluaisi uskoa tuota väittämääsi, ennenkuin olen itse kokenut asian :)

EDIT: Rauhanomaisin elkein edelleen huomasin takautuvasti vielä, että ethän ole edes sama henkilö, kelle haastetta heitin. Se on kyllä mielenkiintoista, että olet setin heittänyt HB:n akkaribassolla. Haluaisitko kertoa jotain vielä siitä... se voisi auttaa myös ketjun aloittajaa?

Olin pari kesää sitten yksissä bileissä jossa järjestäjän puolesta oli HB. Kyllähän sillä soittaa, mutta laatikkomainen saundi, intonaatio, kaulan löysyys, nauhojen viimeistely, virittimet, kielet, elektroniikka, työn laatu... paljastaisivat soittimen budjettluokkaan kuuluvaksi vaikka silmät kiinni tai jollain muulla logolla hämättynä.

Basso oli tällainen: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb30nt_akustikbass.htm
poppamies
11.11.2012 15:15:15

Tässä jotain räpellystä mun EKO akubassolla. Tää maksoi 80-luvun alussa 800mk = n. 130€ euruupan rahassa. Tässä on Fishmanin transduceri ja LR baggsin sähköt.
Laitahan Hollstro ääninäyte siitä sun 5000 € bassosat, ja jos ei se oo sulla niin mistä tahansa sun akubassosta.

https://dl.dropbox.com/u/4167330/EKO_akubasso.mp3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)